Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (23 minutter siden):

Det som skjer i USA har massiv innflytelse på hva som skjer her i Norge,hva er det du snakker om. Få har hørt om var nok FØR han ble drept. Tror du undervurderer hvor stor nysgjerrighet det er i det Norske folk,og stadig flere er langt mer politisk interessert en før. Tror ikke jeg finner noen nå som ikke har hørt navnet Charlie Kirk..

Det siste du skrev er jeg helt enig i.

Nysgjerrighet i Norge for en fyr som hørtes ut som en blanding av Trump og Finn Jarle Sæle?

Hallo, vi er ikke blitt et land av ekstremistiske tullinger pga dette drapet i USA, der både politikere og andre stadig vekk blir plaffet ned. Om noe så vil alle drapene og volden bare øke vår bevissthet på at vi ikke vil ha amerikanske tilstander hit.

Endret av Folkflesk
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krig og fred skrev (Akkurat nå):

Ja. Det komiske er at jesus bytter som regel farge alt etter hvilket kontinent tilhengerne befinner seg i. 

Det er faktisk sant :D

• Liker 2
Skrevet
4 minutes ago, Tussi said:

Les mitt siste innlegg

Jeg er imot kvotering selv, av alle grupper, men av andre grunner enn dette mitt syn personlig er at alle som eksamineres ut er kvalifisert

Ok. Så hvilket motiv hadde Kirk for å ikke stole på ikke-hvite piloter eller leger, hvis alle som eksamineres ut er kvalifisert? Det kan vel ikke være hudfarge, vel? 

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Noe av der dummeste jeg ser er klagene i USA om DEI og påstandene om at pga dette så får mindre kvalifiserte personer jobben, og at de vil tilbake til en merittbasert ansettelse, og kaller DEI rasistisk og diskriminerende.

Det er så bakvendt som mulig.

DEI beskytter mot rasisme og diskriminering, og gjør nettopp at den med beste kvalifikasjon får jobben, i stedet for at man blir valgt bort pga andre forhold (hudfarge, legning osv). 

Å fjerne DEI vil føre til at de flinkeste ikke får jobben, og merittene teller ikke - kun hvor lik, hvithudet og kristen man er. Som jo er det de som ønsker å fjerne DEI vil tilbake til.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Ok. Så hvilket motiv hadde Kirk for å ikke stole på ikke-hvite piloter eller leger, hvis alle som eksamineres ut er kvalifisert? Det kan vel ikke være hudfarge, vel? 

Det er vanskelig å spørre han...

Skrevet
6 minutes ago, BamseMums80 said:

Det som skjer i USA har massiv innflytelse på hva som skjer her i Norge,hva er det du snakker om. Få har hørt om var nok FØR han ble drept. Tror du undervurderer hvor stor nysgjerrighet det er i det Norske folk,og stadig flere er langt mer politisk interessert en før. Tror ikke jeg finner noen nå som ikke har hørt navnet Charlie Kirk..

Det siste du skrev er jeg helt enig i.

Jeg har hørt om de Kardashian folka, selv om jeg ikke følger influensere og den type forkastelige narsissister. Jeg hater alt de representerer, men jeg har hørt om de. Rett og slett fordi sosiale medier pusher dritt man aldri har bedt om på folk. At folk nå har hørt om CK betyr ikke at de er interessert eller bryr seg om den amerikanske kulturkrigen. Det er noen som gjør det, og det er de rabiate folka som henger på facebook, og som kommenterer under alt som har med "wOKe" og islam å gjøre. Men de folka har alltid vært mentalt tilbakestående. 

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Tussi said:

Dette gjør begge parter 

Det var snakk om å utvide antall dommere og sette inn en haug med liberale for å få de resultatene man ville

Og de kunne dermed ha begrenset skaden som Trump gjør. I ettertid kan de vise seg å ha kostet USA demokratiet.

Vi får se.

Skrevet
1 minute ago, Tussi said:

Det er vanskelig å spørre han...

Ok. Men det virker som om du forsvarer han

Det han trolig har ment, og som har vært et problem der borte, er at veldig mange svarte har blitt kvotert inn på studier, slik at man ikke lenger vet om svarte er inne pga kvalifikasjoner eller pga rase. Og det har gjort at mange svarte med høy utdanning, f eks leger, er uglesett i USA

Så jeg spør deg, hva tror du Kirk mente hvis det er som du sier, at alle som er eksaminert er kvalifiserte. 

• Liker 4
Skrevet
Tussi skrev (15 minutter siden):

Det han trolig har ment, og som har vært et problem der borte, er at veldig mange svarte har blitt kvotert inn på studier, slik at man ikke lenger vet om svarte er inne pga kvalifikasjoner eller pga rase. Og det har gjort at mange svarte med høy utdanning, f eks leger, er uglesett i USA

man kan godt bli kvotert men samtidig ha like gode kvalifikasjoner/karakterer som andre søkere, eller påstår du at legestudiet tar inn ukvalifiserte studenter på bakgrunn av hudfarge?

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (26 minutter siden):

Jesus hadde jo langt hår.

Det vet vi vel strengt ikke(?)

For alt vi vet hadde han nøyaktig samme hårfrisyre som Charlie Kirk (PBUH)

Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (9 minutter siden):

Jeg oppmuntrer som sagt ikke til å trekke diskusjonen lengre enn at ICE er et helt annet dyr fra fks. UDI, at begge jobber med immigrasjon og deportasjon, rettferdiggjør ikke en slik tilgrumsing av den pågående lovløsheten som preger ICE's deportasjoner.
Når statlige organer bryter sine egne lands lover må de holdes ansvarlig for dette, ellers bidrar de til å rive ned samfunnets fundamenter.

Jeg synes du forsøker å ha en samtale om et veldig komplekst tema på en veldig forenklet måte, som jeg verken har kompetanse eller interesse av å forsøke å bryte ned for deg.
Hvis jeg snakker om forbrytelser begått av SS, vil jeg finne det ganske uinteressant om man forsøker å peile samtalen inn på hvordan det er problematisk om én etnisk gruppe skal være så overrepresentert i bankvesenet.

Så du er enig i jobben de gjør - men er uenig i hvordan det gjennomføres? Det er vel ganske simpelt så svare på? Du skriver så mye som er helt bortkastet.

Du virker ha mange ord og rikelig med kompetanse på det reddit og andre proklamerer - men rotårsaken som er problemet i landet trekker du deg rolig vekk ifra og sier du ikke kan eller ønsker å uttale deg om..

Jeg har ikke kompetanse heller til å gå inn på om det ICE gjør er kriminelt - eller om gjennomføringen deres er etisk forsvarlig om vi går den veien. Er det noen dommere eller en uavhengig rettsinstants som har kommet frem til at ICE driver med kidnapping og driver med kriminalitet?

Endret av Noxhaven
Skrevet
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Så jeg spør deg, hva tror du Kirk mente hvis det er som du sier, at alle som er eksaminert er kvalifiserte. 

Mr.M skrev (4 minutter siden):

man kan godt bli kvotert men samtidig ha like gode kvalifikasjoner/karakterer som andre søkere, eller påstår du at legestudiet tar inn ukvalifiserte studenter på bakgrunn av hudfarge?

Jeg forsøker å forstå hva han mener, fordi han slår ikke meg som en hvit rasist. Han har ansatt f eks Candace Owens, som er svart.

Men kanskje er han rasist, det er ikke det inntrykket jeg hadde av ham da. 

Skrevet
1 minute ago, Phantom Software said:

lol. Jesus var en jøde født i Judea som voks opp i Galilea, begge romerske områder.

Og Mallobaudes var en frankisk konge i dagens Frankrike, selv om området var under romersk innflytelse. Nå er du unødvendig kverulant. Ingen historikere, eller historiske kilder, ville ha omtalt Jesus som romer. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Og Mallobaudes var en frankisk konge i dagens Frankrike, selv om området var under romersk innflytelse. Nå er du unødvendig kverulant. Ingen historikere, eller historiske kilder, ville ha omtalt Jesus som romer. 

Teknisk sett het det Judea på det tidspunktet, landshøvdingen var i Syria 

Endret av Tussi
Skrevet
Red Frostraven skrev (6 timer siden):

Jeg var inne på dette, eksplisitt,  med statistikk.

Således er det gitt at det er forskjellige statistikker og flere faktorer involvert som gjør det litt diffust å beregne eksakte tall, noen går i favør strengere gun control og restriksjoner mens andre peker på at den totale kriminaliteten, som er skyhøy i USA forhold til Norge forøvrig, blir betydelig bekjempet og avverget av lovlige våpeneiere. Dessuten er det jo ikke gitt at fravær av lovlige skytevåpen automatisk vil avverge dødelige utfall så lenge det er en vilje til å drepe blant kriminelle eller potensielle ofre. Således er jo debatten egentlig en gren av et større fenomen som er den generelle tilbørigheten til voldsbruk i USA, som absolutt bør tilnærmes med flere midler enn skytevåpen. Dog, en bør jo se at dersom en føler seg og sin familie utsatt er det jo et legitimt behov for beskyttelse her. Så får det være opp til hver enkelt å gjøre dette forsvarlig.

Skrevet (endret)
Crooked Cracker skrev (2 minutter siden):

mens andre peker på at den totale kriminaliteten, som er skyhøy i USA forhold til Norge forøvrig, blir betydelig bekjempet og avverget av lovlige våpeneiere.

Litt på samme måte som at det finnes 'beviser' for syndefloden på kreasjonistmuseumet, og folk som forsøker å fremstille syndefloden som en reell hendelse, og som tror de beviser at jorden er 6000 år.

...det er ingen seriøse beviser overhode for slike konklusjoner, og det at noen tror på det sier mer om kildekritikken deres, enn det gjør om virkeligheten.

Virkeligheten endres ikke av tro.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutes ago, Krig og fred said:

Nå er du unødvendig kverulant. Ingen historikere, eller historiske kilder, ville ha omtalt Jesus som romer.

Jeg omtalte han ikke som romersk. Jeg poengterte at han ikke var palestinsk siden det ikke eksisterete noe Palestina på hans tid.

Jeg er så imot det Israel driver med nå som mulig, men å prøve å gjøre Palestina til noe mer enn det er og drive med omskriving av historien er en bjørnetjeneste jeg er imot.

Endret av Phantom Software
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (43 minutter siden):

Kristenkonservatisme, hva annet forventer man fra den kanten? Du ser jo hvordan flere av disse forsvarer Israel i diverse tråder på dette forumet.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Noxhaven said:

Så du er enig jobben de gjør - men er uenig i hvordan det gjennomføres? Det er vel ganske simpelt så svare på? Du skriver så mye som er helt bortkastet.

Du virker ha mange ord og rikelig med kompetanse på det reddit og andre proklamerer - men rotårsaken som er problemet i landet trekker du deg rolig vekk ifra og sier du ikke kan eller ønsker å uttale deg om..

Jeg har ikke kompetanse heller til å gå inn på om det ICE gjør er kriminelt - eller om gjennomføringen deres er etisk forsvarlig om vi går den veien. Er det noen dommere eller en uavhengig rettsinstants som har kommet frem til at ICE driver med kidnapping og driver med kriminalitet?

Nei, jeg er åpenbart ikke enig med jobben de gjør, man kan ikke bare profilere folk, at noen er ikke-hvite er ikke en reasonable suspicion, eller probable cause.
Immigrasjon i USA er et veldig komplekst tema, jeg sier ikke det for å ro meg vekk fra noe, bare for å spare oss begge denne overfladiske drøftningen du fisker etter, det er ikke engang criminal å være såkalt illegal:

[...]illegal entry is considered a misdemeanor not a felony, under 8 US Code § 1325, and is subject to civil, and not criminal, penalties.

Jeg har allerede lenket til dommere som har funnet at ICE bryter loven.
Du fortsetter å fremstille det som om ICE bare deporterer alá UDI, og insisterer på å ha en samtale med meg på så forenklede termer at det synes fruktløs på mils avstand, samtidig som du kaller svarene mine bortkastet og reddit-aktige, så jeg tror vi er ferdige her.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...