Gå til innhold

Elijah Wood og Ian McKellen bekreftet til ny Ringenes Herre-film

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
13 minutes ago, Imaginacíon said:

Spennende. Men hvor henter de materialet til filmen fra?

Sammen med Atter en Konge var det med flere vedlegg. Disse har ikke mye historie så det vil nok være 90% originalt materiale. 

Endret av Bjoolz
Skrevet

Håper dei har lært av Hobbiten filmane, disse filmane var mange hakk under Ringenes Herre, både når det gjeld unødvendige kjærlegheitshistorier og ikkje minst totalt manglande fysiske spelereglar som gjorde at det aldri var noko spenningsmoment i action scenene. 

Skrevet
Imaginacíon skrev (17 timer siden):

Håpar dei finn betre folk til jobben enn Rings of Power har.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
34 minutes ago, Zeph said:

Det var vel mer manus som var problemet. Magien ble borte. Noe denne filmen også står i fare for å lide under.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (16 minutter siden):

Det var vel mer manus som var problemet. Magien ble borte. Noe denne filmen også står i fare for å lide under.

Manus, casting og at de var særdeles lite tro til bøkene. Jeg er mer positiv til en ren spinoff basert på bøkene.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (47 minutter siden):

Ja, det var manusforfattarane eg tenkte på. Dei har ein del større hendingar frå Tolkien å basere historia på, men sjølve handlinga og dialogen er svak.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg håper heller på at de lager film(er) av Aragorn. Etter siste Hobbiten ble Legolas sendt av faren til å finne Aragorn. Jeg skulle gjerne sett en film som tar for seg Aragorns historie opp til Ringenes Herre. Han var jo 87 år gammel i film nummer 2 av Ringenes Herre.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt handlingen i denne filmen. Skal Aragorn lete etter Gollum fordi Gandalf er redd for at Gollum skal røpe til Sauron at Bilbo har ringen?

I så tilfelle må nødvendigvis Gandalf vite at ringen som Bilbo har, og som han stjal fra Gollum, tilhørte Sauron. Dette vil jo ikke stemme med Fellowship of the ring, der Gandalf finner ut hvilken ring Bilbo har.

Noen som vet hva dette handler om?

Skrevet (endret)
Donkey Kong skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt handlingen i denne filmen. Skal Aragorn lete etter Gollum fordi Gandalf er redd for at Gollum skal røpe til Sauron at Bilbo har ringen?

I så tilfelle må nødvendigvis Gandalf vite at ringen som Bilbo har, og som han stjal fra Gollum, tilhørte Sauron. Dette vil jo ikke stemme med Fellowship of the ring, der Gandalf finner ut hvilken ring Bilbo har.

Er vel dette som diskuteres i kapittel "the council of Elrond". har altid ment det drøyt av Gandalf å bruke flere år samt å ri fra Shire til Minas tirith og tilbake for å bekrefte noe han var 99% siker på :) 

Etter 37 marvel filmer siste år er det helt innafor med en fra Tolkien universet. 

Endret av leifeinar
Skrevet

Men da forstår jeg at Gandalf i 50 år er 99 % sikker på at Bilbo har ringen til Sauron, velger å ikke gjøre noe med ringen, men setter Frodo ut på reise sporenstreks så snart han blir 100 % sikker.

Skrevet
Zeph skrev:
Imaginacíon skrev (17 timer siden):

Smak og behag det hva man liker
Skrevet
Donkey Kong skrev (7 timer siden):

Ja, slik jeg forstår det så vet ikke Gandalf at ringen tilhører Sauron, han blir først sikker på det under "The Fellowship of the Ring". Denne filmen finner sted før handlingen til "The Fellowship of the Ring", hvor Gandalf er bekymret for at Gollum skal fortelle Sauron at en Baggins har denne magiske ringen, og derfor sender han Aragorn for å fange Gollum. Handlingen skjer altså mellom Bilbos 111-årsdag og Frodo’s avreise fra The Shire.
Som vi alle vet så feiler dette forsøket, da Gollum til syvende og sist blir fanget og torturert, og forteller Sauron hvem som hadde ringen sist.

Jeg er håpefull men litt skeptisk til denne filmen. Skjønner ikke helt hvordan de skal få til en god historie, men håper de holder den lite "episk" og ikke koker suppe på en spiker. Hvis de klarer å beholde "the look and feel", unngå overdreven CGI og heller fortelle en stram og fokusert historie, i stedet for å gå bananas som Hobbit-filmene, kan dette faktisk bli en suksess.
Slik jeg har forstått det er det snakk om kun én film denne gangen, så det taler for at de ikke kommer til å drive helt utover Anduins bredder, for å si det sånn 😛

Skrevet
DJViking skrev (På 20.8.2025 den 12.33):

Jeg håper heller på at de lager film(er) av Aragorn. Etter siste Hobbiten ble Legolas sendt av faren til å finne Aragorn. Jeg skulle gjerne sett en film som tar for seg Aragorns historie opp til Ringenes Herre. Han var jo 87 år gammel i film nummer 2 av Ringenes Herre.

Aragorn 87 år i To Tårn?? 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...