Gå til innhold

Valg 2025 – Norge trenger en ny kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
14 minutes ago, Duriello said:

Jeg påpekte kun det faktum at det var flere folk som ikke ville ha endring en dem som ville det. Eller det var flere som ikke ville ha Erna som statsminister, en dem som ikke ville ha Jonas. 👍😁

(Litt synd at kranglingen fra Erna mot Sylvi fikk så mye fokus)

Joda jeg forstår deg også selv om den kom litt sarkastisk ut, beklager for den. 
Så du har helt rett og vil ikke argumentere mot hva du sa her, flere ønsket ikke en endring og da står resultatet der uansett.

Tror Erna skulle trukket seg etter skandalene og hjalp heller ikke å være sirkusartist som dj, hoppe i havet etc. Her burde noen rådgivere fått fyken også, er vel tross alt partiet som får mest støtte i donasjoner uten at vi vil vite det konkret og dette var valgkampen de endte med. 

Statsminister burde ikke vært tema i et «demokrati» heller, selvfølgelig skal det største partiet ha den posten dog storting og regjering som styre har gått ut på dato i moderne tid men det går litt ut av tråden her. 

Takk for svar og beklager igjen. ☺️

Endret av vampyrica
Skrivefeil DJ
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tronhjem skrev (4 timer siden):

Pengemakta gir seg desverre ikke så lett. 

Om fire år blir det omkamp hvor de blå med milliardærenes hjelp til å bombardere det offentlige rommet med reklamer, podkaster , kronikker osv. advarer Ola og Kari Nordmann om at de rødgrønne er næringsfiendtlige og hevder at landet trenger en ny kurs som fremstiles som om den skal gi alle frihet, men som i virkeligheten er å tilpasse samfunnsøkonomien enda mer til gunst for de superrike. 

Det pågår en klassekamp i dagens Norge med motsatt fortegn av arbeiderklassens kamp i begynnelsen av forrige århundre. Den gangen var målet å skyve maktforholdet i arbeidslivet over aksjonærenes og mer mot arbeidernes interesser for å forbedre levekårene til de mange. I dagens klassekamp er målet å gjenopprette maktforholdet slik det var før arbeideiderbevegelsen kom og "ødela" for pengemakta. 

Jeg er derfor veldig lettet og glad for at årets valg gikk slik det gikk.

For en merkelig holdning. Så det eneste grunnen til at FRP gjør det bra er for de blir lurt av milliardærer? Vanlige arbeidere taper på at en så rød gjeng styrer landet. De som tjener på det er de som er avhengige av nav eller jobber i staten.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (28 minutter siden):

For en merkelig holdning. Så det eneste grunnen til at FRP gjør det bra er for de blir lurt av milliardærer? Vanlige arbeidere taper på at en så rød gjeng styrer landet. De som tjener på det er de som er avhengige av nav eller jobber i staten.

Nei, det tror jeg ikke.

Jeg tror at årsaken til at FrP gjør det bra i årets valg er at de sopet opp proteststemmene som forlot Sp da de kom i posisjon, og  som Sp tok Fra FrP da de sist var i posisjon og hadde ansvar for den politikken som ble ført. Hvis Ap av en eller grunn skulle måtte gi fra seg regjeringsmakten i denne peridoen og slippe til FrP, så tror jeg at vi igjen vil se at Sp vil ta et betydelig antall velgere fra FrP.  

Endret av Tronhjem
  • Liker 2
Skrevet
Tronhjem skrev (10 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke.

Jeg tror at årsaken til at FrP gjør det bra i årets valg er at de sopet opp proteststemmene som forlot Sp da de kom i posisjon, og  som Sp tok Fra FrP da de sist var i posisjon og hadde ansvar for den politikken som ble ført. Hvis Ap av en eller grunn skulle måtte gi fra seg regjeringemnakten i denne peridoen og slippe til FrP, så tror jeg at vi igjen vil se at Sp vil ta et betydelig antall velgere fra FrP.  

Riktig, pluss at FRP har tatt en solid jafs fra Høyre ved å være tydeligere på lavere skatter, mindre sløsing og være strengere med innvandring og kriminalitet. 

Skrevet
DJViking skrev (1 time siden):

Synes det blir sørgelig nå med Ap som fortsetter i regjering.

Folk ville ha endring, men Ap ble likevel det største partiet.

FrP gjorde et veldig godt valg med største oppslutning de har fårr på stortinget. Synd Erna ødela sjansen for et stort Høyre slik at FrP og Høyre kunne dannet regjering igjen.

Tror ikke hun ville ha ei blå-blå regjering. Husk hvordan hun felte den forrige ved å ta inn Venstre og Krf og gå tilbake på inngåtte avtaler med FrP.

Erna satt stille i båten i 3 år, var enig med Støre i alt (unntatt små skatteforskjeller).
Så reiste hun seg - og båten kantret.
Tror faktisk hun er ganske så fornøyd med å kunne samarbeide med Støre fra sak til sak. De er jo enige i det meste.
Mye heller det, enn ei regjering sammen med FrP og Listhaug.
Hvordan ellers kunne hun komme med den den bisarre uttalelsen om at Listhaug ikke kan bli statsminister.

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, Martelè said:

Tror vi bare kan glemme "en ny kurs" nå

Høyre vil aldri innføre en ny kurs. Høyre sin politikk er akkurat lik den de ønsket på 30 tallet. Dessuten, at de rike rævkjører alle andre, er en kurs som er like gammel som menneske selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke ei side ved Erna som gir at det går NoN (nord og ned, altså veien til Helvete).

Det er summen av flere dårlige sider og veivalg.

Skrevet

Når nye kandidater til partileder hos Høyre blir vurdert så trenges det en som ikke er fiendtlig innstilt mot FrP. Alene klarer verken Høyre eller FrP å danne noen regjering som motsvar til de røde.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Høgre kan skrote heile ledelsen som syns det var ok at Erna forsatte egotrippen ned i nadasvadaland etter aksjesvindelen. At ledelsen ikkje skjønte at Høgre vart ødelagt under tyngda av Ernas vanstyre er ei gåte. Forundrer meg dog ikkje at Høgre forsetter enda litt lenger ned inn mot kommunevalget. Erna har sikkert fleire idiot-stunt på agendaen før nokon greier å stoppe hu.

• Liker 4
Skrevet
Maabren skrev (4 minutter siden):

Høgre kan skrote heile ledelsen som syns det var ok at Erna forsatte egotrippen ned i nadasvadaland etter aksjesvindelen. At ledelsen ikkje skjønte at Høgre vart ødelagt under tyngda av Ernas vanstyre er ei gåte. Forundrer meg dog ikkje at Høgre forsetter enda litt lenger ned inn mot kommunevalget. Erna har sikkert fleire idiot-stunt på agendaen før nokon greier å stoppe hu.

Stuntene hennes i valgkampen var ingen suksess iallefall.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Maabren said:

At ledelsen ikkje skjønte at Høgre vart ødelagt under tyngda av Ernas vanstyre er ei gåte. 

Det er ikke så rart. Erna har vært en av Høyres mest populære politikere gjennom tidene. 

Skrevet

Høyre har en skikkelig bra politiker i Simen Sandelien som advarte mot Erna i 2023.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/intern-hoyre-melding-i-2023-advarte-mot-erna-strategi/18082092/

Det er vanskelig å forstå at ikke Høyres sentrale ledelse skjønte alvoret den gangen. Utrolig.
Har ikke hatt noen sans for Erna Solberg etter bruddet med FrP i 2019 der hun rett og slett sviktet Siv Jensen på det groveste til fordel for Raja og Hareide.

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Sjørøver said:

Bare korrigere deg her, største hoppet trygdede har fått var når Høyre styrte og la om systemet til at man betaler «skatt» som en arbeider. 3 år hvor det var høy utbetaling for så å gå til et normalt beløp. 
Så takk Høyre hvis du synes det er for mye hva trygdede får. (Nå tror jeg dette selvfølgelig er avtalt mer med partiene, men skal man følge politikken og tro på alt er dette historien å følge). Var vel 2013-2016 eller 2014-2017.

Oppgangen fra nav er mer elendig for trygdede med den såkalte sosialistiske siden i praksis, jeg tror ei heller på lite forskjell på hvem som sitter på toppen dessverre grunnet utgått styringsmekanismer som ikke er ment for moderne tid med så mange partier . Det er ikke et demokrati lengre når man stemmer folk inn som gjør det motsatte av lovnader som skjer hele tiden. 

Noen her som ville sagt å selge ut strøm (attpåtil ukjente eiere på toppen som er infrakritisk struktur og det samme kan sies om vannkraft  som har blitt solgt igjen til utenlandske aktører, her skal man følge politikken er AP, Høyre og FrP på toppen til å ta skylden og her sitter vi med ukjente eiere som kan bety Russland som et eksempel og dette ville jo vært et landssvik og da er det mange hoder som skulle rullet). 

2% BNP av forsvaret…. Hvor har de gått? Her klør ganske mange seg i hodet. Jepp vi er big business i Norge å selge våpendeler og våpen selv, samtidig sitter med eldgammelt utstyr. 

At folk vil bort fra sosialismen som har fungert før og vi har faktisk vært verdens beste land og selv opplevd det, det blir et litt sånn, hvorfor? Ting må forandres og helt enig der, men folk må begynne å se hva vi har i politikken og var ikke meningen å ha x antall partier som styrte sammen, for det blir totalt imot demokrati når hvert jævla år er det et lite parti som i praksis får inn en fanesak de fleste er imot. Nå tror jeg ting er mer helhetlig i politikken, men skal man følge narrativet så er dette å ta til etterretning som hvordan vårt demokrati har blitt og idioti prakket på oss som vi er imot nesten som en helhet.

Som jeg nevnte tidligere i dag, livet går videre, men vi sitter alle her som systemet vil at vi diskuterer om de totalt uvesentlige tingene til syvende og sist, det er en kontroll form i seg selv når vi gjør det og ikke ser lengre en å følge narrativet.

Så takk for meg, har nok ikke mer å bidra med for en stund selv om jeg følger med. 🧟‍♂️

Legger ved en «artikkel» fra ssb som viser hvordan innvandring har vært her siden 2012, greit for høyresiden å lese som følger narrativet og tror på systemet;

(jeg har nå selv sagt før at man kan bestille svarene man ønsker, men dette er seriøst for normen så legger den ved)

https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/artikler/innvandrere-i-norge-2023-europeiske-sammenlikninger

Diskutere alt dette tilhører et større seminar for det er altfor mye en kan dra frem. 

Landssviket vil fortsette, propaganda vil leve i beste ånd på ulike hold, så sitter vi nå her og glemmer hva som sakte skjer og diskuterer høyre eller venstre samtidig som Norge blir mindre og mindre, mer utenlandsk kontroll. 

Vi får gi Google en god velkomst når de kommer samt tik tok. Heise flagget og være stolte. Selg mer strøm og vannkraft. 

ikke vært innom matpriser engang…

Antar folk er oppegående til å se hvordan det har endt her. 

Men igjen, takk for meg, valget er over så har vel ikke mye å komme med siden jeg er såpass «alternativ» og kun tror på mindre forskjeller. Det er nå meg så kan folk mene at jeg tar feil, uvitende eller hva enn det skulle være. 

Den evige diskusjonen om de 2 sidene er nærmest som  2 parter fekter med et luftsverd med bind for øynene.

Beklager på forhånd skrivefeil, vil alltid bli noen på telefon med autokorrektur og en ikke alltid følger med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...