Gå til innhold

Kriminalitet i «ghettobyen» Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skurupu skrev (1 time siden):

det har vært verre før. Jeg blir irritert over alle doomerne som alltid skal ha det til at vi lever i den verste tiden. Jeg synes vi lever i den beste tiden noensinne, og gleder meg til fremtiden.

Noe ledig hus på den øya du bor på?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutes ago, Sovna said:

Noe ledig hus på den øya du bor på?

Jeg trur du hadde hatt gått av å legge fra deg avisene en stund. De lever av å skremme deg.

Har det noe å si hvor jeg bor? Personlige erfaringer er verdiløse.

• Liker 2
Skrevet
Skurupu skrev (7 minutter siden):

Jeg trur du hadde hatt gått av å legge fra deg avisene en stund. De lever av å skremme deg.

Ok, må nok det. Har bla sett noen mennesker i rare uniformer som kaller seg politi som uttalelser seg litt negativt om ting. Sikkert bare vrøvl og konspirasjonsteorier. Jeg tar på meg eventyrbriller istedenfor og tar meg en sykkeltur.

Skrevet
11 minutes ago, Sovna said:

Ok, må nok det. Har bla sett noen mennesker i rare uniformer som kaller seg politi som uttalelser seg litt negativt om ting. Sikkert bare vrøvl og konspirasjonsteorier. Jeg tar på meg eventyrbriller istedenfor og tar meg en sykkeltur.

I følge statistikken disse menneskene i rare uniformer selv fører, så har det vært mer kriminalitet før enn det er nå.

Jeg går daglig rundt i Oslos gater, ikke at det er veldig relevant. Jeg bodde her forøvrig under krimtoppen på starten av '00-tallet også. Jeg overlevde, faktisk!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Skurupu skrev (10 minutter siden):

I følge statistikken disse menneskene i rare uniformer selv fører, så har det vært mer kriminalitet før enn det er nå.

Jeg går daglig rundt i Oslos gater,

Går flere ganger daglig med hunden i et rolig strøk med hus i Oslo. Bare fryd og gammen.

Grorud, Veitvet, Linderud, Skullerud, Mortensrud, Hauketo, Oslo city, Spectrum og nedre del av Akerselva. NOT SO MUCH!!

Endret av Sovna
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Just now, Sovna said:

Går flere ganger daglig i et rolig strøk med hus i Oslo. Bare fryd og gammen.

Grorud, Veitvet, Linderud, Skullerud, Mortensrud, Hauketo, Oslo city, Spectrum og nedre del av Akerselva. NOT SO MUCH!!

Uenig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Reg2000 skrev (10 minutter siden):

Uten å gidde å se disse videoene lever slike folk av negativitet og drama, og det har sjelden noen nyhetsverdi.

Konseptet virker mer å være en slags frempå gaterepotasje, nå er det jo generelt ikke voldsomt lurt å bedømme ting en ikke selv har sjekket ut forøvrig.

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 2
Skrevet (endret)
2 hours ago, Crooked Cracker said:

Konseptet virker mer å være en slags frempå gaterepotasje, nå er det jo generelt ikke voldsomt lurt å bedømme ting en ikke selv har sjekket ut forøvrig.

Det kan man kanskje si, men det er slik alle disse kanalene er så jeg trenger ikke se dem for å skjønne hva konseptet er. Negativitet selger dessverre altfor godt, og jeg vil ikke støtte slike folk ved å klikke på videoene deres.

Endret av Reg2000
Skrevet
Reg2000 skrev (1 time siden):

Det kan man kanskje si, men det er slik alle disse kanalene er så jeg trenger ikke se dem for å skjønne hva konseptet er. Negativitet selger dessverre altfor godt, og jeg vil ikke støtte slike folk ved å klikke på videoene deres.

Det kan en kanskje si, men det vil jo ikke ta vekk virkeligheten som beskrives i de.

• Liker 1
Skrevet

Så mange som har pratet om statistikk som passer sitt eget narrativ, men ingen som lenker til noe som helst.. Spennende.

Kan dere som prater om statistikk lenke til slikt så diskusjonen blir meningsfyllt og vi som står utenfor og leser av nysgjerrighet faktisk kan få vite hva som er rett?

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...