Satan666 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Nå er det så mye krim i Norge at det må åpnes for generell bæretillatelse på pistol for vanlige folk. Slik at folk kan ha mulighet til å forsvare seg. 2 1
qualbeen Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Satan666 skrev (13 minutter siden): Nå er det så mye krim i Norge at det må åpnes for generell bæretillatelse på pistol for vanlige folk. Slik at folk kan ha mulighet til å forsvare seg. Satan, det var en eksepsjonelt dårlig idé! 😅 Kan du vise til samfunn med generell folkelig bevæpning, som så har resultert i et tryggere og fredeligere samfunn? Hvor mye mer krim er det forresten i Norge i dag, kontra 90-tallet? Eller 80-tallet / 70-tallet, osv., for den del..! 6 1
SpecialForce Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Hugo_Hardnuts skrev (3 timer siden): Da må man fortsatt - i en situasjon hvor man er under høyt stress - bytte magasin. Og hva hvis effekten av gummikulene uteblir? Vi kan ikke blindt bevæpne alle tjenestepersoner nasjonalt bare fordi et fåtall mennesker ikke kan oppføre seg. De ressursene kan brukes forebyggende på ekstremt mange andre plan. Hele tiden skal man eskalere. Når skal vi som samfunn igjen begynne å bygge ned murene mellom offentligheten og vanlige folk? Dette gjelder forsvar, innen helse, beredskap og innen ganske mange andre kontaktflater. Vedrørende andre alternativer i denne situasjonen så blir det veldig teoretisk. Men jeg mener helt bestemt at nasjonal bevæpning med skarp ammunisjon har vært et gedigent feilgrep. Statistikken på vådeskudd er heller ikke pen lesing. Endret 11. juni av SpecialForce 3
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni SpecialForce skrev (5 timer siden): Vi kan ikke blindt bevæpne alle tjenestepersoner nasjonalt bare fordi et fåtall mennesker ikke kan oppføre seg. De ressursene kan brukes forebyggende på ekstremt mange andre plan. Hele tiden skal man eskalere. Når skal vi som samfunn igjen begynne å bygge ned murene mellom offentligheten og vanlige folk? Dette gjelder forsvar, innen helse, beredskap og innen ganske mange andre kontaktflater. Vedrørende andre alternativer i denne situasjonen så blir det veldig teoretisk. Men jeg mener helt bestemt at nasjonal bevæpning med skarp ammunisjon har vært et gedigent feilgrep. Statistikken på vådeskudd er heller ikke pen lesing. Skjønner ikke helt hvordan dette er et svar på det jeg skrev. Jeg argumenterer ikke for generell bevæpning, men mot påstanden din om at man her forsvarlig kunne benyttet gummikuler i stedet for skarp ammunisjon. 5
Simen1 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Satan666 skrev (6 timer siden): Nå er det så mye krim i Norge at det må åpnes for generell bæretillatelse på pistol for vanlige folk. Slik at folk kan ha mulighet til å forsvare seg. Hahaa!! Jeg leser det som dagens hittil syrligste sarkasme! Godt jobbet! 1
rabler Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 18 hours ago, Hugo_Hardnuts said: Hvilke alternativer tenker du politiet hadde i denne situasjonen? Det var en generell betraktning, ikke en kritikk av denne spesifikke hendelsen. Når de har våpen bruker de selvsagt våpen, men at politiet bærer våpen er en relativt ny utvikling og de klarte utrolig nok å være politi uten våpen også en gang i tiden. Så hva slags alternativer har de? Det er selvsagt ikke umulig å roe ned situasjonen uten våpen. Dette hadde politiet kunnskap om en gang i tiden. Jeg vet ikke om de har det lenger… 1
BIG1 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Før lå våpenet i bilen og de måtte låse det ut. Nå har de våpenet på seg hele tiden❤️ 4
Markiii Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Trulss skrev (22 timer siden): Så akkurat et klipp av dette på nyhetene og synes det virker rart at en bunsj med politi ikke klarer å ta fra mannen en kniv uten å måtte skyte han i benet. Hvordan tenkte du de skulle ta fra ham kniven? 6
Markiii Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni SpecialForce skrev (19 timer siden): Det som jeg synes er verst er at man går rett på skarp ammunisjon. Hva med gummikuler? Har norsk politi gummikuler? Er du opplært i bruk av gummikuler slik at du vet hvilke situasjoner de kan brukes i? 2
Markiii Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni rabler skrev (19 timer siden): Politiets skyting forhindrer ikke drap. De flest politiet dreper er mennesker med alvorlige sinnsforstyrrelser som aldri burde blitt møtt med våpen og vold. Politiets skyting forhindrer drap. Både i episoden denne tråden handler om, og i utallige andre. Det beskytter også politiet selv, da de må gå inn i livsfarlige situasjoner som andre kan trekke seg unna. 6
rabler Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 13 minutes ago, Markiii said: Det beskytter også politiet selv, da de må gå inn i livsfarlige situasjoner som andre kan trekke seg unna. Så bra at vi gir dem våpen da slik at de kan gå inn i disse situasjonene de aldri kunne gå inn i før de fikk våpen 🙄 Det er langt forbi tåpelig at vi skal begynne å bevæpne politiet når samfunnet aldri har vært tryggere. Generell bevæpning av politiet vil helt uunngåelig gjøre samfunnet mindre trygt. 3
Populært innlegg BIG1 Skrevet 11. juni Populært innlegg Skrevet 11. juni Samfunnet har aldri vært mer utrygt. Kom deg ut av promperommet. Det pågår en stor bølge i Europe og de store forandringene kommer snart. 10 1
kremt Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Samfunnet aldri har vært tryggere, den var ny. Ellers mener jeg at 2-3 offiserer kunne overmannet denne gjerningspersonen ved bruk av riot shield og batong, fått han på bakken og lagt ham i håndjern. Men i og med at personen hadde drept en annen ville de nok ikke ta noen sjanser. Synd at det er den vegen det går. De har stått i mot våpen og eskalering lenge nå, all ære for det. Ironisk nok er det vel politiet selv som blir mest skadet av politiets våpen, ikke gjerningspersoner. Fr mye historier rundt vådeskudd etc. 1
Jarmo Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni kremt skrev (51 minutter siden): Ellers mener jeg at 2-3 offiserer kunne overmannet denne gjerningspersonen ved bruk av riot shield og batong, fått han på bakken og lagt ham i håndjern. Men var disse på plass akkurat der da? Eller måtte man vente 10- 15 minutter? 8
Neptun1 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Nok ei voldsutsatt kvinne har blitt myrdet av en eiesyk psykopatjævel - fordi voldsutsatte kvinner aldri blir tatt på alvor verken av politi eller rettsvesen. Morderen har hatt besøksforbud lenge som har blitt brutt gang på gang uten at de foretar seg noe som helst. Et varslet mord politi og rettsvesen må ta på sin kappe - igjen. Uten at de kommer til å endre på noe selvsagt. 7
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni rabler skrev (1 time siden): Det var en generell betraktning, ikke en kritikk av denne spesifikke hendelsen. Når de har våpen bruker de selvsagt våpen, men at politiet bærer våpen er en relativt ny utvikling og de klarte utrolig nok å være politi uten våpen også en gang i tiden. Så hva slags alternativer har de? Det er selvsagt ikke umulig å roe ned situasjonen uten våpen. Dette hadde politiet kunnskap om en gang i tiden. Jeg vet ikke om de har det lenger… Så ikke en kritikk, men allikevel en kritikk altså, all den gang du her fremhever at politiet tidligere løste slike situasjoner uten bruk av våpen... 5 1
Tussi Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni kremt skrev (1 time siden): Samfunnet aldri har vært tryggere, den var ny. Ellers mener jeg at 2-3 offiserer kunne overmannet denne gjerningspersonen ved bruk av riot shield og batong, fått han på bakken og lagt ham i håndjern. Men i og med at personen hadde drept en annen ville de nok ikke ta noen sjanser. Synd at det er den vegen det går. De har stått i mot våpen og eskalering lenge nå, all ære for det. Ironisk nok er det vel politiet selv som blir mest skadet av politiets våpen, ikke gjerningspersoner. Fr mye historier rundt vådeskudd etc. Slik jeg forstod det var det bare en politi der akkurat da, og kvinnen hadde sikkert dødd på stedet hvis man skulle ventet på flere, og ifølge vitner var gjerningsmannen aggressiv også mot den son stod med sykkel og prøvde å beskytte kvinnen. 8
Paxville Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Neptun1 skrev (36 minutter siden): Nok ei voldsutsatt kvinne har blitt myrdet av en eiesyk psykopatjævel - fordi voldsutsatte kvinner aldri blir tatt på alvor verken av politi eller rettsvesen. Morderen har hatt besøksforbud lenge som har blitt brutt gang på gang uten at de foretar seg noe som helst. Et varslet mord politi og rettsvesen må ta på sin kappe - igjen. Uten at de kommer til å endre på noe selvsagt. Æresdrap? 2
rabler Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 2 hours ago, BIG1 said: Samfunnet har aldri vært mer utrygt. Kom deg ut av promperommet. Det pågår en stor bølge i Europe og de store forandringene kommer snart. … og månen er en gul ost og Illuminati bestemmer alt. Var det noe mer du ville meddele menigheten når du først var i gang? 🙄 2
rabler Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 58 minutes ago, Hugo_Hardnuts said: Så ikke en kritikk, men allikevel en kritikk altså, all den gang du her fremhever at politiet tidligere løste slike situasjoner uten bruk av våpen... Det er slitsomt å diskutere med folk som ikke skjønner forskjell på kritikk av systemet og kritikk av enkelthendelser. Jeg kritiserer systemet og den idiotiske viljen til å bevæpne politiet, ikke politiet som bruker våpen når de har dette for hånden. Som jeg sa så er det en selvfølge at de bruker våpen når de har våpen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå