Martelè Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) Hei. Jeg begynte nylig å game igjen (føles godt), og da kom jeg på noe som ble hett diskutert her for noen uker siden. Og det er at gaming i seg selv er ansett av mange damer som et "red flag" i dating, uavhengig spilletiden. Jeg har sett at denne meningen kommer frem flere steder online, og har også hørt det selv. Så selv om jeg ikke dater, tenkte jeg det kunne være kult for oss å diskutere gaming i dating sammenheng, og hva dere mener om det. Fordi gaming er blitt det mest populære underholdnings mediumet av dem alle, og den mest inntektsgenererende (større enn film og musikk sammen). Og for èn gangs skyld, kan vi forsøke å holde tråden sivilisert ( Spine - utviklet av Nekki ) Endret 8. mai av Martelè 1
ilpostino Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Så lenge begge gamer så bør det gå fint å snakke om det. Hvis ikke er det et digert rødt flagg som uansett er greit å få funnet ut av. 2
Boing_80 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Martelè skrev (20 timer siden): Hei. Jeg begynte nylig å game igjen (føles godt), og da kom jeg på noe som ble hett diskutert her for noen uker siden. Og det er at gaming i seg selv er ansett av mange damer som et "red flag" i dating, uavhengig spilletiden. Jeg har sett at denne meningen kommer frem flere steder online, og har også hørt det selv. Så selv om jeg ikke dater, tenkte jeg det kunne vøre kult for oss å diskutere gaming i dating sammenheng, og hva dere mener om det. Fordi gaming er blitt det mest populære underholdnings mediumet av dem alle, og den mest inntektsgenererende (større enn film og musikk sammen). Og for èn gangs skyld, kan vi forsøke å holde tråden sivilisert ( Spine - utviklet av Nekki ) Rødt flagg sier enkelte damer...men hva med de damene som elsker å se på tv-serier, strikker med venner etc? Dette er bare noe kvinnfolk har funnet på å for å heve seg selv og gjøre seg selv eksklusive. Samme typen finner man på datingsider som Sukker, Møteplassen osv. som hevder å bli bombardert av meldinger fra menn. Hvor sant det er er en annen sak. Javisst finnes det mannfolk som gamer så mye at det går utover familielivet, men disse har trolig andre problemer fra før av. Alt er rødt flagg for tiden. Gaming er bare et slikt innbilt et. Endret 6. mai av Boing_80 5 3 1
aklla Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Hvorfor er det ett rød flagg, eller burde vært ett rødt flagg? En hobby som er relativt billig å drive med og innebærer at man er hjemme burde ikke være veldig negativt. Altså, joda, går det utover familielivet osv er det jo ett rødt flagg, men igjen, trener man så mye at det går ut over familielivet er det ett like stort problem det også, pluss at man antagelig er borte store deler av dagen.. 3
Populært innlegg Zepticon Skrevet 6. mai Populært innlegg Skrevet 6. mai Det handler vel mest om at kvinnfolkene ser på det som barnslig, mens de selv ser på reality som høykultur. 11 3 1
ilpostino Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Boing_80 skrev (17 minutter siden): Gaming er bare et slikt innbilt et. Det er ikke et innbilt rødt flagg. Jeg har vært samboer med en gamer, og har unngått damer som gamer som pesten siden. 1 1
Zepticon Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai ilpostino skrev (3 minutter siden): Det er ikke et innbilt rødt flagg. Jeg har vært samboer med en gamer, og har unngått damer som gamer som pesten siden. Hva var problemet med gamingen? 1
Boing_80 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) ilpostino skrev (12 minutter siden): Det er ikke et innbilt rødt flagg. Jeg har vært samboer med en gamer, og har unngått damer som gamer som pesten siden. Som jeg skrev så har den type personer problemer fra før av. Avhengig kan man bli av hva som helst. Det er folk som er sukkeravhengige og som ikke evnen til å kontrollere impulsene sine. Man kan ikke endre lover, regler osv. fordi en liten gruppe ikke klarer å beherske seg. Derfor må disse personene med avhengighet få hjelp. Det finnes mange som ikke blir sukkeravhengige av å spise en liten sjokolade. Samme er det med gaming. De aller fleste klarer å begrense hobbyene sine. Å generalisere gaming til å bli del av en uendelig rekke med røde flagg er lite intelligent og snobbete. Faktisk blir jeg skremt av kvinner (siden vi diskuterer kvinner som ser på gaming som røde flagg) som skal være så kontrollerende. Ikke rart at mange menn velger å være single. Det disse kvinnene ikke vet er at mange av disse gamerne er dyktige moddere og kan ganske mye om datamaskiner. En del av disse er jeg sikker på frekventerer subforumet Data på Diskusjon.no. De har ofte tekniske kunnskaper som er sårt trengt i dagens teknologiske verden. Det er ikke usannsynlig at de samme gamerne er dyktige problemløsere. Endret 6. mai av Boing_80
Boing_80 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Zepticon skrev (15 minutter siden): Det handler vel mest om at kvinnfolkene ser på det som barnslig, mens de selv ser på reality som høykultur. Og de reality seriene er elendige synes jeg. Men jeg aksepterer en del kvinner liker slikt uten at jeg ser ned på de. Snobberi er en uting. 1
Martelè Skrevet 6. mai Forfatter Skrevet 6. mai Zepticon skrev (1 time siden): Det handler vel mest om at kvinnfolkene ser på det som barnslig, mens de selv ser på reality som høykultur. Høykultur 😆
Skrangleee Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) ilpostino skrev (9 timer siden): Det er ikke et innbilt rødt flagg. Jeg har vært samboer med en gamer, og har unngått damer som gamer som pesten siden. Kvinne som gamer her, jeg tror ikke jeg er så ille som pesten, men kan vel forstå denne avgjørelsen. 😛 Dater ikke, men var nysgjerrig på tråden så derfor jeg stakk innom. Endret 6. mai av Skrangleee
Wheeljack Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Er vel bare et rødt flagg dersom den andre parten ikke syntes noe om det? Er isåfall en helt personlig greie, og det må være fair syntes jeg. For min del så er det like stort rødt flagg at noen ikke aksepterer gaming, siden det er noe jeg liker å drive med på fritida mi. Jeg har alltid vært ærlig om at det er noe jeg liker å gjøre, en hobby som gir meg overskudd, men bruker ikke noe mer eller mindre tid på det enn jeg gjør med andre hobbyer jeg også har. Samboer har samme. Ho gamer ikke, men når jeg logger på noen timer i ny og ne, så gjør ho noe annet som ho heller har lyst til istedet. Ho har ikke noe imot at jeg gamer, så vi har ikke noe problem der. Altså er det ikke et rødt flagg for hverken meg eller henne. I et forhold generelt tror jeg det er veldig viktig at begge parter får anledning til å drive med noe som er "sitt", litt egentid. Gaming er bare en av mange, mange hobbyer. 2
Olsenhower Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Mange damer er kanskje brent i tidligere forhold av mann/gutt som spiller wow 16 timer i døgnet. Selv ville jeg elsket å vært sammen med en gamer-dame og da, i denne ideelle situasjonen, spilt mange av de samme spillene.
knopflerbruce Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Det er sikkert lurere å vente med å nevne det til vedkommende kjenner deg litt og skjønner at du ikke er en av disse som lever og ånder for å plaffe på ting foran en skjerm. Om du da ikke er en sånn, da er det nok lurt å date noen som gamer tilsvarende aktivt - så har man en felles forståelse for hverandres hobbyer. Ser dog skepsisen, akkurat som at jeg ville følt det var en liten ick om en kvinne fremstilte seg som en "seriebinger". Foretrekker dem som liker å skape over å konsumere det andre har skapt 1
Hansien Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai ilpostino skrev (På 6.5.2025 den 10.50): Det er ikke et innbilt rødt flagg. Jeg har vært samboer med en gamer, og har unngått damer som gamer som pesten siden. Og akkurat dette er problemet til mange. De har vært borti en person som har forsuret livet sitt med å drive med aktivitet X, og dømmer alle nord og ned etter det ene tilfellet. Det er trist. 1
Sjørøver Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Det er liten tvil om at de som dedikerer livet sitt til dataspill aldri oppnår sitt fulle potensiale. Jeg har flere veldig flinke og smarte venner som står på stedet hvil i livet for de bruker noe hinsides mye tid på spill du kan bruke uenlig med tid på som Rust eller WOW. Jeg forstår godt at mange damer ikke er interessert i en som er en "gamer", der det blir som en livsstil. Jeg merker også at det blir sett ned på av kolleger som er født før ca 1985. Jeg tror nok de færreste vil ha problem med en partner som spiller når det passer seg, og at det ikke går ut over noe annet i livet. Når det ser helt jævlig ut der du bor men du setter deg ned for å spille så har du jo et problem. Tror det var et innlegg eller kommentar om dette på @Gamer.no-redaksjonen for litt siden? Men man kan jo snu litt på det. Jeg ville aldri vært interessert i ei som brukte masse tid på reality serier og er veldig opptatt av bloggere og slikt. Det blir mye det samme. Endret 8. mai av Sjørøver
DrAlban3000 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai aklla skrev (På 6.5.2025 den 10.39): Hvorfor er det ett rød flagg, eller burde vært ett rødt flagg? En hobby som er relativt billig å drive med og innebærer at man er hjemme burde ikke være veldig negativt. Altså, joda, går det utover familielivet osv er det jo ett rødt flagg, men igjen, trener man så mye at det går ut over familielivet er det ett like stort problem det også, pluss at man antagelig er borte store deler av dagen.. Det er min erfaring også, om man møter noen som bruker hele dagen på spilling eller lar det ødelegge forholdet på den måten er ikke det ulikt å oppdage andre sider av SO som kan være utfordrende. "Jeg gamer iblant" så viser det seg at han ikke gjør noe annet og sitter i 6 timer daglig. "jeg drikker av og til" personen drikker nesten daglig Det er bare å fylle ut med det som passer. Om noen liker spill som underholdning har det samme effekten på forholdet som en bok, men det må gjøres korrekt. 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai "Red flag" begrepet er jo problematisk, fordi det blir ekstremt unyansert i de fleste tilfeller. Det handler jo mer om hvor mye tid man bruker på en aktivitet og hvor høyt man prioriterer den aktiviteten i et forhold. Jeg ville eksempelvis ikke vært i et forhold med noen som drev med trening på et høyt nivå - typ bruker flere timer daglig og kjører strengt regime mtp kosthold - men sier ikke at trening er et rødt flagg av den grunn. Hvis man lukker døra for alle som har interesser som avviker fra ens egne, ender man nok opp med å være evig singel. Så "røde flagg" burde heller knytte seg til personlighetstrekk og verdier som er uforenlig med ens egne. For min del er dette feks. ekstreme politiske meninger, at man er troende, at man ikke ønsker barn, mangel på selvironi, narsissisme, moralisme, at man er lite reflektert, osv. 1
Fantomtegningen Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai "Gamer" er så utvannet at folk som spiller mobil/data/konsoll spill en gang i blant kan kalle seg for gamere, så å være en gamer i seg selv er helt ufarlig i dagens samfunn. Å være gamer kan i mange tilfeller være til hjelp å være gamer, som lagleder i jobbsammenheng, problemløsningsevne, forbedring av reaksjonstid for å nevne noe. Er det mer tilnærmet Hardcore, Heavy/At-Risk og Avhengig gamer så er det selvfølgelig problematisk på lik linje som alkoholisme, gambling og andre psykiske lidelser. Det vil alltid være noen som vil angi en hobby som "Red-flag", uansett kjønn. Jeg har selv noen preferanser om hva som er no-go, men har heldigvis ikke bruk for dem lengre. Kona kan gå inn under gjennomsnittlig gamer da hun spiller en gang i blant, hender at hun sier rett ut at "i kveld vil jeg slappe av og spille Dreamlight Valley". Det hender at jeg skulle ønske at hun spilte mer slik at vi kan spille sammen, men det er godt å ha mine spill for meg selv også. 😛 Vi hadde det forøvrig det kjempegøy når vi spilte It-Takes-Two sammen. 2
ilpostino Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Sjørøver skrev (2 timer siden): Men man kan jo snu litt på det. Jeg ville aldri vært interessert i ei som brukte masse tid på reality serier og er veldig opptatt av bloggere og slikt. Det blir mye det samme. Jeg tror du er inne på noe her. Jeg spiller fint lite (kanskje 15-20 timer igjennom et år maks), og å da leve med noen som aldri bidrar med å lage mat, hente unger, legge unger, rydde eller vaske og whatever annet så blir ting litt slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå