Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Atib Azzad said:

Det er en forestilling som eksisterer hos ytre høyre..

Nei. Dette er ikke en mening fra ytre høyre. Det er en mening skrevet i mainstreamavisen VG. Så hvorfor i himmelens navn nevner du ytre høyre?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutes ago, Gargantua said:

Nei. Dette er ikke en mening fra ytre høyre. Det er en mening skrevet i mainstreamavisen VG. Så hvorfor i himmelens navn nevner du ytre høyre?

Jesus.. Jeg snakker om idéen om at man ikke får si noe som helst om innvandring eller såkalte utlendinger før man stemples som rasist og nazi.

• Liker 7
Skrevet
3 minutes ago, Atib Azzad said:

Jesus.. Jeg snakker om idéen om at man ikke får si noe som helst om innvandring eller såkalte utlendinger før man stemples som rasist og nazi.

Nå heter det plutselig "man". Hvorfor brakte du inn "ytre høyre"? Hva har det med saken å gjøre, spør jeg igjen.

• Liker 4
Skrevet
1 minute ago, Gargantua said:

Nå heter det plutselig "man". Hvorfor brakte du inn "ytre høyre"? Hva har det med saken å gjøre, spør jeg igjen.

Ytre høyre perpetuerer en forestilling, eller kanskje like ofte en fremstilling som forteller at man ikke får snakke om disse temaene..

• Liker 6
Skrevet
Atib Azzad skrev (5 timer siden):

Jeg sikter til retorikken som forteller at man ikke kan si noe uten å bli stemplet som rasist eller nazist.
At fremstillingen om at man ikke kan snakke om innvandring i Norsk offentlighet, gjentas til stadighet, og danner en bit av dette forfølgelseskomplekset som er så tiltrekkende for ytterliggående grupperinger.

Og den taktikken bruker de på andre grupper de har utpekt som mål og syndebukker. Klimaaktivister, feminister, og ikke minst, transpersoner.

Når Pride nærmer seg, kommer garantert denne oppblomstringen av troll som sprer dette narrativet (som for ordens skyld, er løgn) om at "folk er redde for å ha en annen mening" og at "man kan ikke si noe som helst uten å bli kalt et dårlig menneske" og blablabla.

Hensikten er å svekke solidaritet med disse gruppene som er utpekt som mål. Man kan ikke hoppe rett på at de er en trussel mot de tradisjonelle kjernefamilieverdiene og nasjonens stolthet. Man må legge til et rykte som et ondsinnet avatar for overdreven politisk korrekthet for å skape splid mellom de marginaliserte gruppene og "normies" som enda ikke har funnet sitt politiske standpunkt. Det er en falsk, men for noen en overbevisende visualisering av en vei til helvete brolagt med gode intensjoner. Målet til reaksjonære med denne taktikken er bl.a. å ekvivalere alle egalitære bevegelser og ideologier som "en vei til helvete brolagt med gode intensjoner".

Denne taktikken ble gjort mainstream av bl.a. Gamergate, som egentlig ikke tok slutt, men utviklet seg tverrpolitisk. Eksempler er når det kommer et underholdningsprodukt av en kjent franchise, og det er en f.eks svart person i hovedrollen. Og det arrangeres en hetsekampanje mot denne personen. Oftest er det for å lokke frem en motreaksjon av den utpekte syndebukken. Når denne personen tar til motmæle i forsvar, vrir Gamergate-aktører det til at denne svarte personen angriper alle fans av franchisen, og ikke kun de som deltok i hetsekampanjen. De vrir det om til at "ser dere det, folkens? Den personen angriper alle fans! Man kan ikke lenger ha en egen mening uten å bli kalt et dårlig menneske".

Og man har begynt å se det i norsk politikk også. En avis skriver en artikkel om hvordan republikanerne vant valget ved hjelp av misinformasjon og manipulasjon av fakta. Og en viss offentlig figur vred den artikkelen om til "ser dere det, folkens? Denne artikkelforfatteren synes ikke at disse folka burde ha stemmerett" (noe artikkelforfatteren ikke skrev i det hele tatt).

Et annet eksempel er når norsk media tar opp problematikken med mannosfære-influensere, og det vris om til "ser dere det, folkens? Menn blir shamet for å være menn".

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
6 minutes ago, Atib Azzad said:

Ytre høyre perpetuerer en forestilling, eller kanskje like ofte en fremstilling som forteller at man ikke får snakke om disse temaene..

Du snakker i sirkler for å gjemme deg bak at du mener at disse meningene egentlig er "ytre høyre". Men det sto i VG. Så da kan det ikke være ytre høyre. Du kan ikke få både i pose og sekk; å samtidig kalle disse meningene for "ytre høyre" og mene at de er legitime og stuerene. Ser du ikke den logiske bristen her?

Endret av Gargantua
  • Liker 5
Skrevet
Just now, Gargantua said:

Du snakker i sirkler for å gjemme deg bak at du mener at disse meningene egentlig er "ytre høyre". Men det sto i VG. Så da kan det ikke være sant. Du kan ikke få både i pose og sekk; å samtidig kalle disse meningene for "ytre høyre" og mene at de er legitime og stuerene. Ser du ikke den logiske bristen her?

Nei, du er fremdeles ikke i nærheten.
Men jeg har ikke mer tålmodighet, det skal være tilstrekkelig med innlegg om dette nå til at du kan gå tilbake og lese til du forstår det bedre.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Just now, Atib Azzad said:

Nei, du er fremdeles ikke i nærheten.
Men jeg har ikke mer tålmodighet, det skal være tilstrekkelig med innlegg om dette nå til at du kan gå tilbake og lese til du forstår det bedre.

Nei, jeg skjønner at du ikke vil grave deg dypere ned i den perfide logikken din.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minute ago, Gargantua said:

Nei, jeg skjønner at du ikke vil grave deg dypere ned i den perfide logikken din.

Ironisk..
Det er ikke så komplisert du skal ha det til, jeg tipper du forstår bedre hvis du leser igjen.

• Liker 7
Skrevet
Gargantua skrev (10 timer siden):

Det kan være så enkelt at ytre høyre frontet realitetene i denne saken først.
Noe som selvfølgelig ble angrepet med usakligheter.
Politisk skapte utfordringer som resten av det politiske landskapet lenge forsøkte å fornekte, men som stadig mer av befolkningen kjenner på kroppen.
Nå er mainstream presset til å dilte etter. Strømninger som vi ser i hele den vestlige verden.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (16 timer siden):

En kan åpne flyktningleire i Rwanda, for eksempel. Da får de den tryggheten de påstår at de trenger, uten å legge beslag på så mye ressurser som trygdebolig i Oslo og konsekvensene av dårlig integrering. Da kan vi hjelpe flere som trenger hjelp. Og det er jo målet? Eller?

Det vil også begrense antall grunnløse asylsøkere.

Og vi kan opprette en leir i Polen for ukrainere..?

• Liker 5
Skrevet
Vokteren skrev (39 minutter siden):

Det kan være så enkelt at ytre høyre frontet realitetene i denne saken først.
Noe som selvfølgelig ble angrepet med usakligheter.
Politisk skapte utfordringer som resten av det politiske landskapet lenge forsøkte å fornekte, men som stadig mer av befolkningen kjenner på kroppen.
Nå er mainstream presset til å dilte etter. Strømninger som vi ser i hele den vestlige verden.

"Kåre, du må stoppe, det blir født lys!"

"Lyset er 500 meter unna, og grønt"

"Stopp Kåre! Stopp!"

"Lyset er 400 meter unna, og fremdeles grønt."

"Kåre, du dreper oss begge hvis du ikke stopper med en gang! KÅRE!"

"Jeg holder 60, og stopper hvis vi må."

"KÅRE DU KAN IKKE FORTSETTE, BARNA! TENK PÅ BARNA!"

*Lyset blir gult. Kåre stopper rolig og kontrollert før det blir rødt*

*Laila stanger hodet sitt i dashbordet nor bilen har stoppet*

"SE HVA DU GJORDE NÅ, KÅRE!"

*Viser barna merket i pannen*

"Se hva pappe Kåre gjorde med mamma!"

...

Sånn fremstår høyrepopulismen sin kamp mot asyl og innvandringspolitikken.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (16 minutter siden):

Og vi kan opprette en leir i Polen for ukrainere..?

Så dårlig denne regjeringen har behandlet ukrainske flyktninger, så skal man ikke se bort fra at det er nærmere realiteten enn du tror. 

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (22 minutter siden):

"Kåre, du må stoppe, det blir født lys!"

"Lyset er 500 meter unna, og grønt"

"Stopp Kåre! Stopp!"

"Lyset er 400 meter unna, og fremdeles grønt."

"Kåre, du dreper oss begge hvis du ikke stopper med en gang! KÅRE!"

"Jeg holder 60, og stopper hvis vi må."

"KÅRE DU KAN IKKE FORTSETTE, BARNA! TENK PÅ BARNA!"

*Lyset blir gult. Kåre stopper rolig og kontrollert før det blir rødt*

*Laila stanger hodet sitt i dashbordet nor bilen har stoppet*

"SE HVA DU GJORDE NÅ, KÅRE!"

*Viser barna merket i pannen*

"Se hva pappe Kåre gjorde med mamma!"

...

Sånn fremstår høyrepopulismen sin kamp mot asyl og innvandringspolitikken.

Så du mener at bevisene er plantet i etterkant og at økende gjengkriminalitet/utenforskap er regissert  ?

Hvilke fantastiske konspirasjonsteorier…..

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (30 minutter siden):

Kriminaliteten begås jo av norske statsborgere. Og etter definisjonen er de etnisk norske etter tre generasjoner.

Derfor vil du ikke finne statistikk på kriminelle utlendinger.

Hvor stor andel av befolkningen har ikke-europeisk bakgrunn mer enn tre generasjoner tilbake? Innvandringen til Norge fra Asia og Afrika startet på 70-tallet, dvs. maks tre generasjoner bakover. Det er dermed ikke noen skjulte tall her.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vil det alltid være slik?

Avisene skriver nå om norske statsborgere i kriminalsaker. 

Vil de om få år begynne å skrive at gjerningsmannen var etnisk norsk også?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (4 timer siden):

Så du mener at bevisene er plantet i etterkant og at økende gjengkriminalitet/utenforskap er regissert  ?

Hvilke fantastiske konspirasjonsteorier…..

Jeg mener at du gir ære til ytre høyre de ikke har, og ikke forstår at det er rasjonelle aktører i politikken som driter i de høyreekstreme sine meninger -- men som likevel bremser ned og stopper om det blir behov.

Hvorpå ytre høyre vil hoppe på en ny strategi for å gjøre seg selv til ofre, og forsøke å innbille folk at 'sjåføren' ikke hadde full kontroll.

...

Den største utfordringen akkurat nå er narkotikakriminalitet og gjenger.

Det ville blitt omsatt like mye narkotika og vært like mye penger i det illegale markedet, hos aktører som allerede bryter loven, uten asylsøkere. 

Asylsøkerne er ikke spesielt unike, og følger samfunnsvitenskapens 'spådommer' for hva man kan forvente av folk ganske godt.

Det er unntak på individnivå, som misbrukes i statistikk av blant annet FrP.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (På 5.5.2025 den 11.34):

Så utfordringen er altså ikke at de først lærer sitt "etniske" språk - det er tvert i mot positivt - men at de ikke blir tilstrekkelig eksponert for norsk videre i livet.

Og her går det an å bidra. Men vi er ikke så gjestfrie i det kalde nord.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...