Duncan Skrevet i går, 17:02 Skrevet i går, 17:02 Konsekvensene av innvandring er såpass alvorlige at de fortjener å bli diskutert uten at det automatisk skal handle om rasisme. Det blir egentlig bare en avsporing som ikke bringer noe fornuftig til debatten. Litt flåsete sagt, men man trenger ikke å være rasist for å være negativ eller kritisk til somaliere på gruppenivå, statistikken taler for seg selv 4 4
Villfaren Skrevet i går, 17:22 Skrevet i går, 17:22 Boing_80 skrev (1 time siden): Du har enda ikke forklart logikken bak denne setningen din i et av innleggene dine: Eg misliker at innvandrere har det bedre enn min mor. Eg skatter nesten 400 000, mye takket min mor. Er moren din sjefen din og du er takknemlig for at du har en såpass høy lønn at du kan betale 400 000 i skatt? Eller bor moren din på et sykehjem der levekårene er dårlige og du tenker at innvandrere bor bedre enn hun? Så det eneste du ville høre mer om eller ville "ta" meg på var dette? Eg gir meg no. Du virker å være nær en venstreradikal, og nekter å høre på noe. Du har fullt lov til å være uenig i påstander, men eg er ikkje lysten på å diskutere med en som eg vet hadde stått å skreket meg opp i ansiktet om du stod foran meg. Det er nok at argumenter her inne som er langt mer viktigere å snakke om enn om min mor er sjefen min som du totalt ignorerer, og velger heller å finne små argumenter for å starte en krangel eller å få vekk fokuset. 6 1 1
Boing_80 Skrevet i går, 17:35 Skrevet i går, 17:35 Villfaren skrev (11 minutter siden): Så det eneste du ville høre mer om eller ville "ta" meg på var dette? Eg gir meg no. Du virker å være nær en venstreradikal, og nekter å høre på noe. Du har fullt lov til å være uenig i påstander, men eg er ikkje lysten på å diskutere med en som eg vet hadde stått å skreket meg opp i ansiktet om du stod foran meg. Det er nok at argumenter her inne som er langt mer viktigere å snakke om enn om min mor er sjefen min som du totalt ignorerer, og velger heller å finne små argumenter for å starte en krangel eller å få vekk fokuset. Du har ingen svar å gi fordi det du skrev hadde en diskriminerende undertone. Derfor forklarer du ikke hva du mente med det du sa. Jeg vil fremdeles si at påstandene dine var et ræl som tilfeldigvis kom ut i form av bokstaver på en dataskjerm. 2
Villfaren Skrevet i går, 17:42 Skrevet i går, 17:42 Boing_80 skrev (Akkurat nå): Du har ingen svar å gi fordi det du skrev hadde en diskriminerende undertone. Derfor forklarer du ikke hva du mente med det du sa. Jeg vil fremdeles si at påstandene dine var et ræl som tilfeldigvis kom ut i form av bokstaver på en dataskjerm. Altså herregud. Hva som var ræl da? 6
Boing_80 Skrevet i går, 17:54 Skrevet i går, 17:54 Villfaren skrev (11 minutter siden): Altså herregud. Hva som var ræl da? Du skrev: Eg er sikkert rasist i mangens øyne, men eg har både venner som er gule,brune og hvite. Det som er litt ironisk at den brune er mer "rasist" enn meg. Jasså, hvordan vet du det? Er det en selvoppfyllende profeti? Eg misliker sterkt at 7 av 10 kroner går til innvandrere som ikkje vil jobbe. Jo, det veldig mange som ikkje jobber. Typisk er de som går med laken. Du sier at jeg er overfølsom? Eg misliker at innvandrere har det bedre enn min mor. Eg skatter nesten 400 000, mye takket min mor. Her er du enten bare litt uoppmerksom eller så sliter du med å formulere deg. Men det som skinner gjennom er at du ikke engang er villig til å endre det du skrev. Generaliserer du med vilje og viten? Og hva er det ved din mor som gjør at du skatter nesten 400 000? Eg misliker at vi hele forbanna tiden skal ta hensyn til ditten og datten. En kan ikkje si en dritt idag uten å være rasist, en kald jævel, ufølsom, uviten, dum, lite belelst ovs. Og da er eg en som kjøper blader fra narkomane, gir en liten slant til en her på forumet slik at vedkommende kunne komme seg ut å kose seg litt, gir penger til en musiker i gaten, og har vært plan fadder i en årekke ( til eg begynte å føle meg lurt) Gir det deg en myndighet til å slenge ut påstander uten å få kritikk? Eg misliker at det går så uhorvelig mye penger ut, men det skjer liksom ingenting der pengene doneres. Ja, eg tenker for ekspempel på Africa. Og ikkje fortell meg at det er de hvites feil, eller at det har skjedd veldig mye osv. Landene slåss fortsatt, det er fortsatt områder i steinalderen, og de er fortsatt langt bak oss sivilasjonsmessig og teknologisk. Dette avsnittet er bare et nytt tegn på mangelfull kunnskap og ditto vansker med å ting i historiske sammenhenger. Også en siste ting. Enkelte nordmenn er så forbanna trangsynst at genene aldri skulle vært delt videre. Spesielt elbil hatere, og "alt blir lagd i kina så vi kan likegodt kjøpe alt der fra" folk. Det samme tankesettet går igjen i disse hodene føler eg. Hva slags argument er dette? 2
Villfaren Skrevet i går, 18:21 Skrevet i går, 18:21 Boing_80 skrev (13 minutter siden): Du skrev: Eg er sikkert rasist i mangens øyne, men eg har både venner som er gule,brune og hvite. Det som er litt ironisk at den brune er mer "rasist" enn meg. Jasså, hvordan vet du det? Er det en selvoppfyllende profeti? Velger å ikkje svare på dette, dette er så selvforklart at selv ett barn burde forstått det. Eg misliker sterkt at 7 av 10 kroner går til innvandrere som ikkje vil jobbe. Jo, det veldig mange som ikkje jobber. Typisk er de som går med laken. Du sier at jeg er overfølsom? Er eg overfølsom fordi eg misliker det? Skjønner ikkje helt hvorfor du prøver å irritere meg på dette med den emojien Eg misliker at innvandrere har det bedre enn min mor. Eg skatter nesten 400 000, mye takket min mor. Her er du enten bare litt uoppmerksom eller så sliter du med å formulere deg. Men det som skinner gjennom er at du ikke engang er villig til å endre det du skrev. Generaliserer du med vilje og viten? Og hva er det ved din mor som gjør at du skatter nesten 400 000? Eg skjønner jo det at du synst det var veldig spennende med min mor. Men det får være en annen historie. La oss bare si det at flykninger, og innvandrere kan ha fordeler som min mor ikkje får. Eg misliker at vi hele forbanna tiden skal ta hensyn til ditten og datten. En kan ikkje si en dritt idag uten å være rasist, en kald jævel, ufølsom, uviten, dum, lite belelst ovs. Og da er eg en som kjøper blader fra narkomane, gir en liten slant til en her på forumet slik at vedkommende kunne komme seg ut å kose seg litt, gir penger til en musiker i gaten, og har vært plan fadder i en årekke ( til eg begynte å føle meg lurt) Gir det deg en myndighet til å slenge ut påstander uten å få kritikk? Nei, altså, hvor har du det fra at eg ikkje tåler kritikk da? Men du har jo også vist i denne tråden at den påstanden er 100% korrekt. Eg mistenker at du kanskje er en av de som har vudert eller har sendt inn klage på NRK sitt nye program "Nissene i skjul" Eg misliker at det går så uhorvelig mye penger ut, men det skjer liksom ingenting der pengene doneres. Ja, eg tenker for ekspempel på Africa. Og ikkje fortell meg at det er de hvites feil, eller at det har skjedd veldig mye osv. Landene slåss fortsatt, det er fortsatt områder i steinalderen, og de er fortsatt langt bak oss sivilasjonsmessig og teknologisk. Dette avsnittet er bare et nytt tegn på mangelfull kunnskap og ditto vansker med å ting i historiske sammenhenger. Å? Som hva da? Er du uenig i at den summen verden har gitt kontinentet burde resultert i en mer velutviklet verdensdel? Mindre hat mot vesten? Eller er du en av de som sier at det er kun er vesten sin feil for at forholdene fortsatt er slik de er? Også en siste ting. Enkelte nordmenn er så forbanna trangsynst at genene aldri skulle vært delt videre. Spesielt elbil hatere, og "alt blir lagd i kina så vi kan likegodt kjøpe alt der fra" folk. Det samme tankesettet går igjen i disse hodene føler eg. Hva slags argument er dette? Sinnet til slike er ofte lik sinnet til slike som deg, blindet for alternative tanker Sånn , da har eg svart. Eg ser andre prøver å få svar ut fra deg også, så da kan jo du begynne å svare på de andre tingene som er blitt nevnt slik at vi ikkje spammer ned denne tråden med hva min mor har gjort for meg, og hvor dum eg er osv. 6
Boing_80 Skrevet i går, 18:30 Skrevet i går, 18:30 (endret) Villfaren skrev (9 minutter siden): Sånn , da har eg svart. Eg ser andre prøver å få svar ut fra deg også, så da kan jo du begynne å svare på de andre tingene som er blitt nevnt slik at vi ikkje spammer ned denne tråden med hva min mor har gjort for meg, og hvor dum eg er osv. Det er tydelig å se hvem som er hårsår her. Du har bare svart svada. Jeg diskuterer ikke tullete intetsigende kommentarer. Tata! Endret i går, 18:31 av Boing_80 2
Villfaren Skrevet i går, 18:42 Skrevet i går, 18:42 Boing_80 skrev (8 minutter siden): Det er tydelig å se hvem som er hårsår her. Du har bare svart svada. Jeg diskuterer ikke tullete intetsigende kommentarer. Tata! Eg visste at dette ville skje da eg også ser gjentatte ganger at det skjer hos de to andre gruppene eg nevnte. Ingen svar er gode nok, og de svarer ikkje på noe de blir spurt om. Du beviser egentlig bare at du er litt trangsynst, og har liten vilje til å se i fra begge sidene. 6
wampster Skrevet i går, 18:52 Skrevet i går, 18:52 (endret) Boing_80 skrev (27 minutter siden): Det er tydelig å se hvem som er hårsår her. Du har bare svart svada. Jeg diskuterer ikke tullete intetsigende kommentarer. Tata! Hva med en kommentar eller to om statistikken som ble postet da? Den er ikke "tullete eller intetsigende" vil jeg tro Endret i går, 18:57 av wampster 8
Sovna Skrevet i går, 20:41 Skrevet i går, 20:41 Boing_80 skrev (2 timer siden): Det er tydelig å se hvem som er hårsår her. Du har bare svart svada. Jeg diskuterer ikke tullete intetsigende kommentarer. Tata! Nå har du blitt utfordret av et par her mister.. Og kanskje fler. Faktisk vært interessant å høre hva du mener/synes om de tall som vises til allmenheten fra SSB og NAV som noe.. Er journalister, forskere, ansvarlige for empiri osv en haug med rasister hele gjengen?? 6
Boing_80 Skrevet i går, 20:42 Skrevet i går, 20:42 Sovna skrev (1 minutt siden): Nå har du blitt utfordret av et par her mister.. Og kanskje fler. Faktisk vært interessant å høre hva du mener/synes om de tall som vises til allmenheten fra SSB og NAV som noe.. Er journalister, forskere, ansvarlige for empiri osv en haug med rasister hele gjengen?? Skylder deg ingen svar
Sovna Skrevet i går, 20:45 Skrevet i går, 20:45 Boing_80 skrev (2 minutter siden): Skylder deg ingen svar ha ha ha..😅 hadde nemlig håpet på en førhjulspresang.. 3
Populært innlegg herzeleid Skrevet i går, 22:26 Populært innlegg Skrevet i går, 22:26 Boing_80 skrev (3 timer siden): Det er tydelig å se hvem som er hårsår her. Du har bare svart svada. Jeg diskuterer ikke tullete intetsigende kommentarer. Tata! Du kommer med en rekke personangrep mot brukeren du siterer og avsporer tråden ved å over flere innlegg mase om svar fra ham og når han så svarer på de mildt sagt aparte spørsmålene dine er dette svaret ditt? Det er vanskelig å lese det som annet enn trolling. 9 1
wampster Skrevet i går, 22:28 Skrevet i går, 22:28 herzeleid skrev (1 minutt siden): Du kommer med en rekke personangrep mot brukeren du siterer og avsporer tråden ved å over flere innlegg mase om svar fra ham og når han så svarer på de mildt sagt aparte spørsmålene dine er dette svaret ditt? Det er vanskelig å lese det som annet enn trolling. Nye personangrep om 3... 2... 1... 5
Boing_80 Skrevet i går, 22:44 Skrevet i går, 22:44 Sovna skrev (1 time siden): ha ha ha..😅 hadde nemlig håpet på en førhjulspresang.. Du kan få en klem.
HasuUser Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Alle jeg noen gang har møtt fra Iran har vært som oss andre vestlige og tatt avstand fra eget presteregime, Islam osv. Å se denne Boing_80 i aksjon som er helt motsatt i alt (hva gjør han i Norge hvis han støtter regimet?) har vært en nedtur. Jeg håper han er unntaket og ikke at jeg har vært veldig heldig tidligere. For jeg har et veldig godt inntrykk av Iranere. Jeg skal forsøke å ikke la han ødelegge mitt inntrykk for mye. 5
Mannen med ljåen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Alle jeg har møtt fra det landet insisterer på at det heter Persia. Oppegående og greie folk. En av dem giftet seg og tok norsk etternavn. Fornavnet hadde han allerede byttet, fra en profet til en annen. 2
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) HasuUser skrev (10 timer siden): Alle jeg noen gang har møtt fra Iran har vært som oss andre vestlige og tatt avstand fra eget presteregime, Islam osv. Å se denne Boing_80 i aksjon som er helt motsatt i alt (hva gjør han i Norge hvis han støtter regimet?) har vært en nedtur. Jeg håper han er unntaket og ikke at jeg har vært veldig heldig tidligere. For jeg har et veldig godt inntrykk av Iranere. Jeg skal forsøke å ikke la han ødelegge mitt inntrykk for mye. Dine kommentarer er ikke akkurat noe glansbilder heller da De iranerne du snakker om er royalister som ønsker shahen tilbake. Dessuten lever jeg ikke for å leve opp til dine tanker, verdier og meninger. Du skriver så mye piss og forventer at motsvarene skal være av ypperste akamdemisk kvalitet? Dessuten går det ikke an å diskutere med deg fordi du fremstår forutinntatt. Endret 3 timer siden av Boing_80
PolarD Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (6 minutter siden): Dine kommentarer er ikke akkurat noe glansbilder heller da De iranerne du snakker om er royalister som ønsker shahen tilbake. Dessuten lever jeg ikke for å leve opp til dine tanker, verdier og meninger. Du skriver så mye piss og forventer at motsvarene skal være av ypperste akamdemisk kvalitet? Dessuten går det ikke an å diskutere med deg fordi du fremstår forutinntatt. Hadde Shaen ikke blitt styrtet så hadde Libanon fortsatt vært et paradis. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå