Gå til innhold

VM-Kvalifisering Europa Fotball-VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Må smile litt av alle som fryktet 9-0 tap, var aldri snakk om. Norge kan tape 9-0 på San Siro, bare ikke denne utgaven, dette laget er faen så gode. Var passive og defensive i førsteomgang, men da andreomgang startet og Norge spilte som normalt, da var det klasseforskjell mellom lagene. Offensivt er det virkelig topp topp nivå, det er umulig å forsvare seg mot den trioen. For mye fokus på Haaland så scorer Nusa eller Sørloth. Dekke opp litt mer for de to så scorer fort Haaland både én, to og tre. Defensivt har det blitt en veldig solid forsvarsrekke også, og Nyland er stabilt god. Endelig et stopperpar som fungerer bra sammen, trygge og gode. Min største bekymring er at Ajer er ganske skadeutsatt, og om Østigård kommer inn så er det mye rart som kan skje. Tenk om også Heggem blir skadet og stopperne heter Østigård og Hanche-Olsen, da er det plutselig ganske panisk bakover igjen og det er ikke lenger den tryggheten i laget som vi har i dag. Så det er bare å håpe det blir et skadefritt lag neste sommer, for da kan store ting utrettes.

Endret av knipsolini
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Minkowski skrev (På 27.3.2025 den 20.28):

Tidligere? Det er et halvt år siden Norge spilte 0-0 mot Kazakhstan. Dette tilhører nåtiden i denne konteksten. Man må være ekstremt trigger-happy hvis man nå, på bakgrunn av 4 kamper, erklærer problemet som endelig løst og en del av fortiden. Dette har vært refrenget blant norske sportsjournalister i årevis. Etter et par gode resultater, tror de at det generelle nivået til landslaget har forbedret seg, mens det i virkeligheten har stått på stedet hvil siden Lagerbäck tok over.

Påstanden min for ni måneder siden var at de underliggende tallene viste at Norge hadde forbedret seg, til tross for enkelte skuffende resultater, og at over tid så ville vi også se det i sluttprotokollen.

Nå ser vi endelig fruktene av arbeidet som er gjort. Norge er ikke bare i VM, men vi kom dit på en svært overbevisende måte.

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Neptun1 skrev (3 timer siden):

Marius Skjelbæk er et skår i gleden. (som vanlig)

For noen hjernedøde intervjuer. 

Var det han som intervjuet Nusa??

Skrevet

Rådhusplassen i Oslo skal fylles i kveld kl. 17:45 for å feire bragdene. Hva som er opplegget er ukjent foreløpig, men det har visstnok vært planlagt i et par uker:

Norge er endelig klare for VM i 2026! Bli med oss på feiring utenfor Oslo Rådhus mandag fra kl. 17:45. 

I samarbeid med Oslo kommune arrangerer Norges Fotballforbund en hyllest til det norske herrelandslaget som har sikret deltagelse i et mesterskap for første gang siden vi målte krefter med de beste i Europa i EM 2000.

Landslagstroppen reiser tilbake til Oslo etter kampen mot Italia for å være med på feiringen. 

- Vi er stolte av å gå til VM med full pott. Hele herrelandslaget og NFF vil takke det norske folk for støtten, og gi noe tilbake. Sammen med kommunen har vi fått til et bra opplegg på kort tid. Dette vil du få med deg, sier Karl-Petter Løken generalsekretær i Norges Fotballforbund.

https://www.fotball.no/landslag/norge-a-herrer/2025/bli-med-pa-feiringen/

• Hjerte 1
Skrevet
knipsolini skrev (9 timer siden):

Må smile litt av alle som fryktet 9-0 tap, var aldri snakk om. Norge kan tape 9-0 på San Siro, bare ikke denne utgaven, dette laget er faen så gode. Var passive og defensive i førsteomgang, men da andreomgang startet og Norge spilte som normalt, da var det klasseforskjell mellom lagene. Offensivt er det virkelig topp topp nivå, det er umulig å forsvare seg mot den trioen. For mye fokus på Haaland så scorer Nusa eller Sørloth. Dekke opp litt mer for de to så scorer fort Haaland både én, to og tre. Defensivt har det blitt en veldig solid forsvarsrekke også, og Nyland er stabilt god. Endelig et stopperpar som fungerer bra sammen, trygge og gode. Min største bekymring er at Ajer er ganske skadeutsatt, og om Østigård kommer inn så er det mye rart som kan skje. Tenk om også Heggem blir skadet og stopperne heter Østigård og Hanche-Olsen, da er det plutselig ganske panisk bakover igjen og det er ikke lenger den tryggheten i laget som vi har i dag. Så det er bare å håpe det blir et skadefritt lag neste sommer, for da kan store ting utrettes.

Tviler på at det var noen som faktisk fryktet 9-0 tap.

Det var nok mer noe de bare sa for tull.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knipsolini skrev (9 timer siden):

Min største bekymring er at Ajer er ganske skadeutsatt, og om Østigård kommer inn så er det mye rart som kan skje. Tenk om også Heggem blir skadet og stopperne heter Østigård og Hanche-Olsen, da er det plutselig ganske panisk bakover igjen og det er ikke lenger den tryggheten i laget som vi har i dag.

Så lenge Østigård fortsetter i nåværende klubb ser det bra ut for han. Har kommet langt på vei tilbake til sitt tidligere beste nivå. 
Husk at vi også har en Langås tilbake, og en Helland som er på trappene.  Bjørtuft har også stor kapasitet om det trengs. Guddal bør nok gå til en bedre klubb snart. Men håper absolutt Ajer og Heggem kommer seg velberget gjennom til Vm

• Liker 1
Skrevet
Tycho Urke skrev (3 timer siden):

Tviler på at det var noen som faktisk fryktet 9-0 tap.

Det var nok mer noe de bare sa for tull.

Bare å bla seg bakover i tråden så finner du i hvert fall et par som virket oppriktig bekymret for en norsk kollaps.

Skrevet

Jeg aner ingenting om fotball, følger ikke med. Men DETTE må jeg være med på. Så jeg må få bestilt flybilletter. Når reiser jeg og hvor reiser jeg? Har forstått det slik at det skjer i Nord amerika i perioden juni/juli? 

Skrevet

Trekningen er ikke før 5. desember med grupper og kamptidspunkt. Kamper er spredd mellom mexico, usa og canada. Så ikke akkurat rett frem dette her. Det pågår fra 11. juni til 19. juli. 

Skrevet (endret)
kremt skrev (15 minutter siden):

Trekningen er ikke før 5. desember med grupper og kamptidspunkt. Kamper er spredd mellom mexico, usa og canada. Så ikke akkurat rett frem dette her. Det pågår fra 11. juni til 19. juli. 

Hm, kanskje jeg bare bestiller en vei i mellom der engang og tar det litt på sparket. 

edit: jaija da er jeg iallefall I USA når ‘noe’ skjer. Så får en se når en returnerer 😅

IMG_2780.jpeg

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
kremt skrev (6 minutter siden):

Det som blir ekstra sært denne gangen er at trekningen skjer 4 måneder før man har klart for seg hvem alle VM-lagene er. I den europeiske delen av kvalikken skal de jo drive med play-off til langt ut i mars 2026.

Endret av Folkflesk
Skrevet

Fantastisk prestasjon i går! 😃🇳🇴 

Kult at man har et landslag som er så godt at man kan forvente at det kan hevde seg i VM!

Skrevet
BIlly Bones skrev (15 timer siden):

Tenk at dette var uten Ødegaard.

Ja, jøsses. Er så dritt lei av Ødegård hypet fra østlendingene. Jada han er god, men Haaland er bedre. Blir for dumt når kommentatoren under kampen sitter å furter fordi Ødegård ikke er med. Laget er bra med Ødegård ja, men han er ikke en spiller man må ha på banen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mr.Duklain skrev (2 timer siden):

Ja, jøsses. Er så dritt lei av Ødegård hypet fra østlendingene. Jada han er god, men Haaland er bedre. Blir for dumt når kommentatoren under kampen sitter å furter fordi Ødegård ikke er med. Laget er bra med Ødegård ja, men han er ikke en spiller man må ha på banen.

Der er delte meninger, om hvorvidt laget er best med eller uten Ødegaard. Noen mener at spillet går raskere og mer effektivt gjennom midten uten Ødegaard. Ser den, men er usikker hva som er best. Tror nok Martin har en del å tilføre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...