Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
halnes1 skrev (16 minutter siden):

Er nok hodeløs innvandring i USA og Europa som har gjort at folk har fått nok.
Når en har politikere som bryr seg mer om sin makt enn sikkerheten til folket.
Når en importerer folk for å få makt.

I mitt hode er det rett og slett sykt.

Det som er sykt er jo å tro på den historien der..........

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutes ago, halnes1 said:

Er nok hodeløs innvandring i USA og Europa som har gjort at folk har fått nok.
Når en har politikere som bryr seg mer om sin makt enn sikkerheten til folket.
Når en importerer folk for å få makt.

I mitt hode er det rett og slett sykt.

Hva har dette med chatgtp å gjøre? 

54 minutes ago, Fatninja said:

Det var et saklig og fornuftig innspill.

Gå ut og ta på gress.

Gå ut og ta på gress, lærte du det ved å høre på Joe Rogan eller noen av de andre grifterne? En normal oppegående person har ikke bruk for chatgtp, og det at du skriver hva du gjør viser bare hvor lite innsikt du har, og hvor antiintellektuell du egentlig er. 

1 hour ago, Atib Azzad said:

Han tok WOW-karakternavnet til Anders Bhering Breivik på et tidspunkt, 

Det store forbildet til Fat Ninja. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet

Jeg ser det er opprettet nok en ny tråd for Trump...kunne vi ikke ha alt samlet på en tråd med bare navn Trump?

Jeg ser ikke poenget med å ha masse ulike tråder om Trump.......

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, Krig og fred said:

Gå ut og ta på gress, lærte du det ved å høre på Joe Rogan eller noen av de andre grifterne? En normal oppegående person har ikke bruk for chatgtp, og det at du skriver hva du gjør viser bare hvor lite innsikt du har, og hvor antiintellektuell du egentlig er. 

Prøv å bruk en hvilken som helst main stream søkemotor nå for tiden.  Alle innholder AI søkehjelp.

Av alt det idiotiske mølet du lirer ut av deg var kanskje dette det mest idiotiske!

Vel, lykke til på jobb markedet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
38 minutes ago, obygda said:

Jeg ser det er opprettet nok en ny tråd for Trump...kunne vi ikke ha alt samlet på en tråd med bare navn Trump?

Jeg ser ikke poenget med å ha masse ulike tråder om Trump.......

Enig - noe meningsløst å opprette nye tråder for tema det allerede finnes tråder for. Det er ikke som om det blir mangel på plass til nye innlegg i denne tråden.

Å bytte tråd (og evt måtte ta med seg innlegg/tema fra denne) bare for å bytte tråd skjønner jeg ikke poenget med.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fatninja skrev (4 timer siden):

Hvis du ikke bruker chatgtp eller lignende i dag, så er du en taper.  Rett og slett. 

ChatGPT er ingen god kilde. Den finner bare ut hva som skrives på nettet, og sammenfatter det. Hvis den finner falsk informasjon, så gir den deg også falsk informasjon.

I tillegg kan du få to fullstendig sprikende svar fra ChatGPT bare ut fra hvordan du spør. ChatGPT forstår gjerne hva slags svar du ønsker ut fra spørsmålet, og gir deg akkurat det du ønsker.

Men ettersom du er så glad i ChatGPT, så spurte jeg om Asmongold er til å stole på. Og fikk til svar

Når det gjelder spill: "Ja, stort sett".

Meninger og analyser: "Han tenker ofte høyt på stream, uten manus eller research i forkant"

Om fakta, politikk og samfunn: "Her bør du være skeptisk" og "Sjekk andre kilder".

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

AI har gitt meg direkte løgn og nonsense til svar (og den svarer på en måte så det ser troverdig ut som er skremmende når det gjelder seriøse temaer) ofte nok til at jeg heller bare leter etter svar på spørsmålet selv. Hva er poenget liksom hvis jeg må faktasjekke uansett?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Høstblader skrev (9 minutter siden):

AI har gitt meg direkte løgn og nonsense til svar (og den svarer på en måte så det ser troverdig ut som er skremmende når det gjelder seriøse temaer) ofte nok til at jeg heller bare leter etter svar på spørsmålet selv. Hva er poenget liksom hvis jeg må faktasjekke uansett?

Fordi du prompter dårlig. Betalte utgaver lar deg bruke funksjonalitet hvor ai’en søker på internett etter nyeste tilgjengelige informasjon. Eldre/gratis-versjoner er trent på utdatert data, så de kan nok finne på å gi deg svar deretter. Av og til må du også eksplisitt be den om å søke på internett etter nyeste tilgjengelig informasjon. Sinnsyk avsporing fra trådens tematikk dog. 

Endret av iblazeqt
  • Liker 3
Skrevet
Sitat

- Trump er vår motstander

Han mener det er to ting som er viktig for Trump, det er makt og penger.

- Han har beriket seg selv og sin egen familie på en helt ekstrem måte. Han er sannsynligvis USAs mest korrupte president gjennom historien. Han har karret til seg masse penger, og så snakker han om sumpen i Washington. Det er jo han som er sumpen. Han og hans familie har jo sopt inn penger på USAs bekostning. Det er ikke noe Make America Great Again her, det er «Make Donald Trump and his Family Rich Again», sier Anders Magnus til Dagbladet. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-er-var-motstander/84015672

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

image.png.bd6022a571de634a851c7ff52300d502.png

Hvis noen lurer på hvorfor bat shit crazy demokrater som Tim Walz og despotiske republikanere som Donald Trump har kommet til makta i USA, så er nok her mye av forklaringen.  Jeg antar dette passer godt inn i situasjonen i USA også.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fatninja skrev (4 minutter siden):

Hvis noen lurer på hvorfor bat shit crazy demokrater som Tim Walz og despotiske republikanere som Donald Trump har kommet til makta i USA, så er nok her mye av forklaringen.  Jeg antar dette passer godt inn i situasjonen i USA også.

Supert om du legger ved kilde til dataene dine så det går an å finne ut hva "ytterkantene" er definert som, f.eks. Ellers er det vel ingen hemmelighet at økonomisk ulikhet kan føre til opprør.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (55 minutter siden):

image.png.bd6022a571de634a851c7ff52300d502.png

Likhet er viktigere for nordmenn enn amerikanere.  Det finnes ingen jantelov i amerikansk historie.  Store forskjeller er ikke et problem så lenge andre har sjansen til å gjøre det samme (tjene store penger)

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
13 minutes ago, frohmage said:

Supert om du legger ved kilde til dataene dine så det går an å finne ut hva "ytterkantene" er definert som, f.eks. Ellers er det vel ingen hemmelighet at økonomisk ulikhet kan føre til opprør.

Økonomisk ulikhet (Gini) – Norge Hovedkilder SSB (Statistisk sentralbyrå) – offisielle Gini-tall for Norge (særlig etter 1986) https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/inntekt-og-formue/statistikk/inntektsfordeling ⸻ World Inequality Database (WID) – historiske serier tilbake til 1800-tallet (mest brukt i forskning) https://wid.world/country/norway/ (brukt av Piketty, Atkinson m.fl.) ⸻ OECD Income Distribution Database – sammenlignbare tall fra ca. 1980 → https://www.oecd.org/social/income-distribution-database.htm ⸻ Ytterkantstemmer – Norge Dette finnes ikke som én ferdig variabel, men bygges slik: Grunnlag: valgresultater SSB – Stortingsvalg (historisk) https://www.ssb.no/valg ⸻ Så definerer forskere “ytterkant” som f.eks.: • før 1945: • kommunister (NKP) • høyreekstreme/listevalg • etter 1973: • Fremskrittspartiet • Rødt / RV • evt. NKP (tidligere) Eksempel på ferdige akademiske arbeider: ⸻ Forskning / analyser Aardal & Bergh – Velgere og politisk konflikt https://www.iss.uio.no/forskning/publikasjoner/boker/ ⸻ SSB analyse: Politisk polarisering i Norge https://www.ssb.no/valg/artikler-og-publikasjoner ⸻ OECD – Rising inequality and political polarization https://www.oecd.org/social/rising-inequality-and-political-polarisation.htm

• Liker 2
Skrevet
21 minutes ago, jjkoggan said:

Likhet er viktigere for nordmenn enn amerikanere.  Det finnes ingen jantelov i amerikansk historie.  Store forskjeller er ikke et problem så lenge andre har sjansen til å gjøre det samme (tjene store penger)

Så du er uenig i at polariseringen i amerikansk politikk har med å gjøre økende ulikhet i USA?

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (6 timer siden):

Som vanlig et velformulert og gjennomtenkt svar fra mr Atib Azzad.

Nå er dette en avsporing fra selve saken, som er massiv svindel gjennomført fra det somaliske miljøet i Minnesota.  Det andre er at dette faktisk har fått lov til å pågå og fortsatt pågår, selv om det visstnok har vært etterforsket i 13 år.

Intensjonen min for å ta opp denne saken i første omgang var å skape forståelse for hvorfor folk stemmer Trump. 

Det journalistiske arbeidet fra blant annet CNN i etterkant av denne avsløringen har vært komisk dårlig.  De ringer rundt fra et hotellrom og spør om disse bedriftene driver med svindel.  De få som svarer får god tid til å forberede en presentasjon som viser at de har har barn i "Learing sentrene" sine, med feilstavede adresser utenpå.   Legg merke til at det meste disse løære sentrene klarte å hoste opp var en 15 barn på en barnehage som skulle ha 90 barn.   Dette førte til ingen kritiske spørsmål fra propagandistene i CNN.

Dette er garantert ikke en "demokrat only" sak.  Dette handler om korrupsjon på mange nivåer, inkludert CNN, som åpenbart bare har til intensjon å spre desinformasjon og propaganda om saken.  

Jeg mener Zack Hoyt aka Asmondgold er en svært kunnskapsrik og kynisk politisk kommentator, som sparker alle veier.   Han har blant annet flere ganger gått ut å sagt at han ønsker å se Trump i fengsel på grunn av Epstein saken.  Med en så enorm produksjon som han har, så blir det sagt mye om man tar for seg alt han har liret ut av seg opp igjennom årene.

Men igjen en avsporing fra sakens kjerne som er veldokumentert over mange mediakilder i mange land.

Svindel:

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
6 minutes ago, Casey said:

Svindel:

Lol, kom til døra som maskerte menn?  Du ser jo med egne øyne om du har det at de nettopp ikke kom maskerte.   

Et dusin barn i en av barnhagene, en plass som visstnok hadde innrullert hva var det?  70 stk barn?   Etter at de hadde fått varsel om at propagandistene fra CNN skulle komme på inspeksjon.

EN bil som kom til en barnehage med 70-90 stk?

Nå er det nok jeg som må be om litt kildekritikk her altså.

Denne videoen framstår som ekstremt uredelig og propagandabasert.   Den fungerer bare om man kun ser overskriften uten å faktisk se igjennom den og tenke litt selv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Fatninja skrev (1 time siden):

Så definerer forskere “ytterkant” som f.eks

Forsto du ikke hva jeg mente med "kilde"? Det hjelper jo ikke at du poster noe en dum AI har sagt om definisjonen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Demokratene har virkelig skutt seg selv i bak hodet denne gangen.

Massiv svindel i Minnesota.

Massiv svindel i byen Columbus i Ohio er styrt av demokrater i alle ledd som en øy i en republikansk stat.

Massiv svindel i staten Washington.

Massiv svindel i byen Boston i Massachusetts.

Dette vokser og vokser og demokratene pluss de her inne som bagatelliserer dette burde skamme seg.
Dere støtter svindel av penger som skulle gå til de som virkelig trengte det.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
halnes1 skrev (1 time siden):

Massiv svindel i byen Columbus i Ohio er styrt av demokrater i alle ledd som en øy i en republikansk stat.

Columbus demokratene har ingenting å gjøre med Medicaid, det er guvernørens ansvar

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Fatninja skrev (4 timer siden):

Så du er uenig i at polariseringen i amerikansk politikk har med å gjøre økende ulikhet i USA?

Jeg har sagt at ulikhet er viktigere for nordmenn.  Polarisering har flere årsaker enn ulikhet i usa.  En  billionaire styrer landet og ikke bare det- han vil vise alle hvor rik han er hele tiden

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...