Casey Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden DukeRichelieu skrev (22 minutter siden): Det var ikke jeg som tok initiativ til akkurat den diskusjonen, men @Red Frostraven som spurte hvorfor drapet på den ukrainske kvinnen skulle få mer oppmerksomhet enn et 'gjennomsnittlig' drap. Implisitt høres det jo ut som brukeren mener dette drapet ikke skulle dekkes av media, men mulig jeg leser det feil. Av det jeg har fanget opp er vel problemet at drapet i første omgang ikke ble nevnt i hovedstrømsmedia og da kan man jo lure på hvorfor. Er det fordi drapsmannen var mørkhudet? Eller helt tilfeldig? Hvordan har det blitt politisert til å tråkke på minoriteter? Dessverre er jo media veldig politisk både i USA og i Norge. Hadde vært fint med en objektiv presse, men dessverre har jo de fleste mediahus en slagside. Pussig at ytre høyre fokuserer på det ene drapet på den ukrainske kvinnen i USA, samtidig som de hyller Putin/Trump og alle drapene russerne begår på sivilie ukrainere, i Ukraina.... 2
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 hours ago, sedsberg said: Ser for meg følgende. Dokumentene blir offentliggjort og av en eller annen "mistenkelig" grunn er det bare demokrater på listene. Også Biden adminstrasjonen hadde Epstein dokumentene. Må være frustrerende å vite at de satt på så mye informasjon som kunne fengslet Trump og hindret han fra å bli president i 2024, men at de lot være? Tenk at verken Jack Smith eller noen andre brukte informasjon fra Epstein dokumentene for å sikte Trump.
Atib Azzad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 9 minutes ago, DukeRichelieu said: Det var ikke jeg som tok initiativ til akkurat den diskusjonen, men @Red Frostraven som spurte hvorfor drapet på den ukrainske kvinnen skulle få mer oppmerksomhet enn et 'gjennomsnittlig' drap. Implisitt høres det jo ut som brukeren mener dette drapet ikke skulle dekkes av media, men mulig jeg leser det feil. Av det jeg har fanget opp er vel problemet at drapet i første omgang ikke ble nevnt i hovedstrømsmedia og da kan man jo lure på hvorfor. Er det fordi drapsmannen var mørkhudet? Eller helt tilfeldig? Men drapet er jo desverre nokså gjennomsnittlig? Før det ble politisert ble det dekket slik drapssaker vanligvis dekkes. Jeg tror brukeren du refererer til stiller samme spørsmål som meg, hvorfor skulle denne sakes vektes tyngere enn fks. saken jeg lenket til? Hva mener du det er som gjør en drapssak hvor gjerningspersonen fremstår psykotisk, som gjør den av internasjonal interesse? At gjerningspersonen var svart virker ikke å ha noen særlig relevans for drapssaken, eller hvordan mener du det er vektig?
DukeRichelieu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Casey skrev (2 minutter siden): Pussig at ytre høyre fokuserer på det ene drapet på den ukrainske kvinnen i USA, samtidig som de hyller Putin/Trump og alle drapene russerne begår på sivilie ukrainere, i Ukraina.... Vet ikke hvorfor du siterte meg i denne sammenheng og trekker frem dette. Jeg er jo på ingen måte noen tilhenger av Trump, Putin eller MAGA. Tvert imot. Atib Azzad skrev (4 minutter siden): Men drapet er jo desverre nokså gjennomsnittlig? Før det ble politisert ble det dekket slik drapssaker vanligvis dekkes. Jeg tror brukeren du refererer til stiller samme spørsmål som meg, hvorfor skulle denne sakes vektes tyngere enn fks. saken jeg lenket til? Hva mener du det er som gjør en drapssak hvor gjerningspersonen fremstår psykotisk, som gjør den av internasjonal interesse? At gjerningspersonen var svart virker ikke å ha noen særlig relevans for drapssaken, eller hvordan mener du det er vektig? Tror jeg melder meg ut av diskusjonen her og overlater stafettpinnen til andre. Jeg kjenner ikke til saken du lenket til eller hvor mye eller lite dekning den fikk. Siste ord for min del er at jeg mener alle drap som skjer på offentlig transport bør bli dekket. Uavhengig av hudfarge eller psykiatrisk diagnose. I går var det en knivstikking på en buss jeg jevnlig tar i Oslo. For min del setter jeg pris på at slike ting kommer frem i det offentlige lys. Sto ingenting om hudfarge i VG og det er heller ikke relevant. 1
Atib Azzad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, DukeRichelieu said: Tror jeg melder meg ut av diskusjonen her og overlater stafettpinnen til andre. Jeg kjenner ikke til saken du lenket til eller hvor mye eller lite dekning den fikk. Siste ord for min del er at jeg mener alle drap som skjer på offentlig transport bør bli dekket. Uavhengig av hudfarge eller psykiatrisk diagnose. I går var det en knivstikking på en buss jeg jevnlig tar i Oslo. For min del setter jeg pris på at slike ting kommer frem i det offentlige lys. Sto ingenting om hudfarge i VG og det er heller ikke relevant. Saken ble dekket, men du sa tydelig at den ikke fikk dekningen du mener den fortjente, det kreves ingen forhåndskunnskaper for å svare på det, da det bare er et oppfølgingsspørsmål om din mening. Det er allerede tatt opp, hvordan drap i Norge er langt mer sjeldent (enn i USA), og dermed vanligvis dekkes i større omfang. Ingen argumenterer for at denne saken ikke skal dekkes, men jeg stiller spørsmål ved hvorfor du mener den er for dårlig dekket, sammenligner den med dekningen rundt BLM, og Benjamin Hermansen, og trekker inn offerets og gjerningspersonens etnisitet som om det var utslagsgivende i denne saken, noe jeg ikke kan se det er grunnlag for å hevde. Jeg mener ikke gjøre det ubehagelig for deg, eller sabotere med å hente inn andre saker du ikke har satt deg inn í (jeg har heller ikke satt meg inn i saken, det var bare første treff på mord på t-banen som dukket opp). Men er det kanskje litt den samme dynamikken som spiller inn, den som i utgangspunktet ga deg tro på at Trump ville være en god leder? En sak hvor du har fått deg fortalt at dekningen av denne saken innebærer en slags dobbeltmoral fra dine antatte meningsmotstandere, et forsøk på å stilne saken fordi den er for etnisk betent, og disse som propaganderer saken er de som snakker truth to power, eller hvordan de fremstiller det? For utover at det er filmet, så er det vel egentlig ingenting ved denne saken som gjør den veldig unik i konteksten av USAs drapsstatestikk? Uten at jeg dermed mener det ikke er trist, eller opprørende, eller er rart man reagerer når man ser opptaket. Eller kanskje jeg tar feil, og det faktisk er en veldig viktig sak, og folket er forsøkt ført bak lyset, gjennom hvordan denne saken ikke fikk ekstraordinær dekning. Samtidig som det ikke er uten eksempler hvordan visse saker fremheves fordi den inneholder visse komponenter, samtidig som lignende saker dekkes ordinært, jamfør med drapet på Charlie Kirk, og drapene på Hortman- & Hoffman-parene
DukeNukem3d Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden skaftetryne32 skrev (7 timer siden): men det er ikke empati lenger når man målrettet bruker dette drapet mot en annen gruppe med mennesker. Noe som aktivt skjer her med dette drapet. Det er ikke rettferdighet for offeret de er ute etter, det er bare en unnskyldning for å selv begå vold mot visse grupper med mennesker, dette er samme ulla fra den samme voldelige sauen, det mener jeg personlig er ganske åpenbart. Det er jo din spekulasjon at jeg ikke hadde reagert om hun ble drept av en hvit mann på samme vis. Men du tar feil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå