skaftetryne32 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Klote skrev (4 minutter siden): Ærlig talt. Eier dere ikke oppdragelse på venstresiden. Er dette en måte å be om noe på? Og dere skal styre landet, oppdra befolkningen. Helt uten folkeskikk? Du spør som en tenåring fra MDG. Da får du svar. Jeg tror du virkelig bør ta en titt i speilet for ikke bare er du uhøflig, men du lyver jevnlig også, i tillegg til å bruke stadige argumentasjonsfeil som stråmenn, en stråmann er i bunn og grunn å konstruere et argument for å bruke det argumentet mot andre, det er ansett som dårlig folkeskikk, man høster som man sår, og du sår stort sett kloakk. 7
Klote Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden skaftetryne32 skrev (5 minutter siden): Jeg tror du virkelig bør ta en titt i speilet for ikke bare er du uhøflig, men du lyver jevnlig også, i tillegg til å bruke stadige argumentasjonsfeil som stråmenn, en stråmann er i bunn og grunn å konstruere et argument for å bruke det argumentet mot andre, det er ansett som dårlig folkeskikk, man høster som man sår, og du sår stort sett kloakk. Så du har begynt å svare for andre nå, for å unngå det du selv ikke kan svare på. Jeg lar dere to prate sammen. Dere finner hverandre godt.
skaftetryne32 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Klote skrev (9 minutter siden): Så du har begynt å svare for andre nå Litt som deg, du snakker jo for andre. 3
Boing_80 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Mer enn noensinne er det viktig å kjenne til historie slik at "autoriteter" ikke bare kan komme med påstander som ikke holder vann. Her er en muslim i debatt med en esktrem høyre britisk mann som opphøyer Tommy Robinson. Med et nikk til Trumps helseråd. Endret 15 timer siden av Boing_80 3
Jotun Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Mener du at det er islam som har gitt disse fremskrittene? Eller er det folkene som bor i området? 1
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 10 timer siden Populært innlegg Skrevet 10 timer siden (endret) Trumps visestabssjef og rådgiver Stephen Miller påstår at bruk av ordet «autoritær» om Trump-administrasjonens grep fyrer opp til vold og terrorisme (!). Forsøk på å kriminalisere noen som kaller en regjering autoritær er akkurat hva en regjering med autoritære ambisjoner ville gjort. Miller har for øvrig selv kalt Biden-administrasjonen «autoritær» 30 ganger på Twitter, avslører et søk. Endret 9 timer siden av Snikpellik 9 1
obygda Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hva skjer nå? https://www.dagbladet.no/nyheter/folk-er-veldig-bekymret/83643632 Skal de inn og avlegge troskapsed til Trump og ikke grunnloven? 1 1
Sir Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Snikpellik skrev (1 time siden): Trumps visestabssjef og rådgiver Stephen Miller påstår at bruk av ordet «autoritær» om Trump-administrasjonens grep fyrer opp til vold og terrorisme (!). Forsøk på å kriminalisere noen som kaller en regjering autoritær er akkurat hva en regjering med autoritære ambisjoner ville gjort. Miller har for øvrig selv kalt Biden-administrasjonen «autoritær» 30 ganger på Twitter, avslører et søk. He is probably talking about the english language.
Dragavon Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Kopiert frå Fjasebok Sitat Dette er fra Trumps tidligere advokat Ty Cobb. Han var medlem av Trumps juridiske team, og han uttaler seg (med forbehold om at nettstedet jeg henter dette fra og har oversatt til norsk fra gjengir det som er rett): «Trump er verre enn noen i vår historie, etter min erfaring og mening. Som folk ser ut til å ha glemt, var jeg svært kritisk til Biden, og til tross for at jeg kjenner ham og familien hans godt, brukte jeg fire år på å skrive om hans kognitive tilbakegang og svake utenrikspolitikk. Han hadde imidlertid kompetente rådgivere, inkludert svært anstendige menn som riksadvokat og leder for FBI. Selv om man med rette kunne stille spørsmål ved deres effektivitet, kunne man ikke tvile på deres karakter. Trump har et reelt forakt for landet, utnevner fullstendig ukvalifiserte personer til nøkkelposisjoner, og har nettopp kastet 12 millioner mennesker ut av Medicaid, eliminert støtte til barnemat og stoppet globale helseinnsatser som overvåker sykdommer som kan skape pandemier, inkludert ebola (blant utallige andre farlige ting). Hans tollsatser, som hans bibler, krypto og utpressing av høyskoler og medieselskaper, og hans forsøk på å skrive om historien, er rent personlige, korrupte og har null forankring i politikk. Det er bare øvelser i den makten han begjærer så intenst. Han har og vil fortsette å skade vår økonomi og verdensøkonomien, og vår kultur, inntil eller med mindre han blir stoppet. Heldigvis har domstolene stanset hans grunnlovsbrudd i over 180 saker – 96 % av sakene han har reist eller forsvart de siste seks månedene – men uten Kongressen, som er lammet av sin kollektive feighet, kan tidevannet ikke snu helt. Vi er mer sårbare økonomisk og sikkerhetspolitisk enn noen gang tidligere i historien, ettersom han og Hegseth har gjort militæret uforberedt ved å eliminere flertallet av dets mest erfarne og opplyste ledere. Helsevesenet er i ruiner under RFK Jr., og mange sykdommer er – eller vil snart bli – på vei opp igjen på grunn av eliminering av vaksiner og kutt i vitenskapene som gjorde vår energi, vårt miljø og helsevesen til misunnelsen i verden. Og til slutt, hans bibel- og kryptosvindler, for å nevne noen, er ren grådighet. Nettoformuen hans har økt med over 3 milliarder dollar siden han tiltrådte for 6 måneder siden. Ingen har noensinne sett korrupsjon på dette nivået hos en president. De fleste av disse handlingene har vært rene øvelser i makt og grådighet og har ingen styrende prinsipp utover egeninteresse og hevn. Kompetanse, lederskap, vitenskap og rettsstaten, som historisk skilte oss fra små diktaturer, er alle blitt forlatt eller innskrenket for å tjene hans ego og narsissisme. Hans narsissisme er så virkelig og så ekstrem at den dominerer og ligger i hjertet av alt han gjør og alltid har gjort. Vi kan bare håpe at normene han har brutt og den skaden som allerede er gjort mot oss økonomisk og mot vår stilling i verden (der vi har gått fra frihetens fyrtårn til isolert bølle på bare måneder) kan gjenopprettes, kanskje i løpet av en generasjon, og at skaden som ennå kommer, blir mindre alvorlig. Men landet er i reelle problemer, og dessverre vil de svakeste blant oss merke det hardest. Dessuten er den kognitive tilbakegangen vi så hos Biden, svært reell også hos Trump. Hans «oss mot dem»-tilnærming til amerikanere har vært mer splittende enn noen tidligere president. Bare i går kunngjorde han hvor mye han «hater» alle demokrater. «Hate» fungerte for Hitler, kortvarig, men ingen ser på det som en lederkvalitet. Hans rasisme er påtagelig. Landet trenger nye ledere med karakter, og jeg bryr meg ikke om de er republikanere eller demokrater, det har jeg aldri gjort. Jeg vil bare ha noen som er ærlige, prinsippfaste, intelligente og medfølende, som kan samle oss. Trump, etter min erfaring, er ingen av disse tingene. Dette er hva jeg tror og hvorfor jeg engasjerer meg. Jeg kan selvsagt slåss mot vindmøller, men har egentlig ikke mye valg hvis jeg vil sove om natten, gitt det som står på spill slik jeg ser det.» https://en.wikipedia.org/wiki/Ty_Cobb_(attorney) 2 1
Folkflesk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) "Gjorde Washington DC fra en av de farligste til en av de tryggeste byene på 12 dager"... Hvor lenge skal denne psychoen få holde på før noen dytter ham til side? https://www.vg.no/nyheter/i/Gy4ndQ/usas-justisminister-vil-innfoere-doedsstraff-over-hele-landet Dessverre vil disse "noen" ha mange av de samme syke ideene, minus den stadig mer åpenbare demensen og ustabiliteten. Endret 5 timer siden av Folkflesk
qualbeen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Klote skrev (10 timer siden): […] Du påstår likevel med stor overbevisning at journalister ikke er farget av eget syn, de er profesjonelle og helt uten vilje til å påvirke verden. Det er merkelig, når mange journalister motiveres til yrket nettopp for å "utgjøre en forskjell". Da er det rimelig naivt å tro at de ikke benytter en gunstig anledning til nettopp å "utgjøre en forskjell", dvs hjelpe til å "forklare" og "veilede". At du ikke har tilstrekkelig menneskekunnskap eller politisk kunnskap, og derfor ikke klarer å se det åpenbare, da må det være lov til å tenke at det er naivt. […] Du legger mange ord i min munn, samtidig som du ikke tar inn over deg det jeg skrev. Fair enough, det var sikkert en altfor lang rant fra meg. Jeg burde ha ordlagt meg bedre, og kuttet ned det forrige innlegget. Velger å lime inn ett av avsnittene fra over, samt at jeg markerer det viktigste i rødt qualbeen skrev (12 timer siden): En person som ikke er naiv, tør å ta imot nyheter fra alle kanter, for så å filtrere og tenkte kritisk. Tenke selv. Utfordre påstandene man hørte. Kanskje snakke med venner og bekjente som stemmer radikalt annerledes. Hvordan ordlegger de seg om saken? Utforske andre innfallsvinkler! Jeg er ikke naiv. Du er! (Fargen er faktisk tilfeldig valgt, ikke tolk det som politisk standpunkt i retning av hverken Demokrater eller venstreside. ) Poenget: ved å forholde seg til flere ulike kilder, slipper man å bli sterkt påvirket fra en eventuell primærkilde. Det mener jeg er fornuftig. Spesielt i disse tider, med stor grad av fake news, bekreftelsesfelle-algoritmer og trollfabrikker hvis agenda er å skape generell splid i vestlig befolkning. Derfor: ikke lytt 100% til NRK, og aldri noen annen enn, NRK. Endret 5 timer siden av qualbeen 1
xRun Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Siste: Tidligere FBI-direktøy James Comey tiltalt, kort tid etter at Trump offentlig krevde dette offentlig i en "truth social"-melding sist lørdag rettet mot justisministeren, gjengitt bla. av Fox News. Comey er ventet å møte opp for arrest fredag. Ex-FBI Director Comey charged with making false statement and obstruction, AP source says https://www.pbs.org/newshour/politics/ex-fbi-director-comey-charged-with-making-false-statement-and-obstruction-ap-source-says Sitat The indictment makes Comey the first former senior government official to face prosecution in connection with one of Trump’s chief grievances: the long-concluded investigation into Russian interference in the 2016 election. Sitat The criminal case is likely to deepen concerns that the Justice Department under Attorney General Pam Bondi, a Trump loyalist, is being weaponized in pursuit of investigations and now prosecutions of public figures the president regards as his political enemies. Trump hounds Bondi to prosecute adversaries in now-deleted social media post: 'They're all guilty as hell' President demands prosecutions of Comey, Schiff and James in now-deleted Truth Social message https://www.foxnews.com/politics/trump-pressures-bondi-prosecute-adversaries-now-deleted-social-media-post-theyre-all-guilty-hell Tiltalen mot Comey kommer fra en brennfersk "US attorney" som tidligere var en av Trumps personlige advokater. Lindsey Halligan, the prosecutor bringing the charges, started her job this week https://www.bbc.com/news/live/c62q0j6d7q9t Sitat Lindsey Halligan, one of president Trump's former defence lawyers, just took over a key federal prosecutor's office in Virginia earlier this week. She takes the helm as interim US attorney for the Eastern District of Virginia days after Erik Siebert, the former top federal prosecutor for the region, resigned over fears he would be forced out for failing to prosecute New York Attorney General Letitia James for alleged mortgage fraud. Almost immediately after taking office, Halligan brought the Comey case to a grand jury, which agreed there was enough evidence to prosecute. Earlier this week Trump threw his support behind Halligan saying he has confidence she can "get things moving". Before this, Halligan was part of an effort by the White House to remove "improper ideology" from the Smithsonian Institution and its museums, education and research centres, and the National Zoo. Trump in his second term has often turned to his personal attorneys for key government roles, most notably putting his former defence lawyer, Alina Habba, in the same posting as Halligan's for New Jersey. Endret 3 timer siden av xRun 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå