Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trump er og blir en dust..

I dag skal jeg fjerne en windows installasjon og erstatte den med linux..et ubeskrivelig lite tiltak vekk fra USA..men det føles utrolig godt hvert museskritt man tar. 

https://european-alternatives.eu/alternatives-to

https://www.nettavisen.no/nyheter/fra-amerikansk-til-europeisk-slik-bytter-du-enkelt-i-butikken/s/5-95-2370477

Å forsøke å boikotte så godt man kan gir i det minste like stor effekt som fader vår gjør i kristne kretser..det handler om å ikke miste håpet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
obygda skrev (19 minutter siden):

I dag skal jeg fjerne en windows installasjon og erstatte den med linux..et ubeskrivelig lite tiltak vekk fra USA..men det føles utrolig godt hvert museskritt man tar. 

Men Bill Gates er jo en hardnakket kritiker av trump? Ja vet han har trukket seg ut av microsoft, men var grunnleggeren. Tror han er litt involvert fremdeles også. Forresten er linux for tregt og mangelfullt til å være brukervennlig, syns jeg hvertfall. Noen må komme opp med noe som macther windows bedre. Burde ikke så vanskelig 
Og generelt ser jeg ikke poenget i å gjøre så mye sånt. Disse produsentene har jo ikke noe med trump å gjøre, de er bare et offer for dumskapen hans. Så på sett og vis er det nesten like mye poeng i å støtte de. Det er jo ikke deres feil.

Endret av Delvis
Skrevet

Har vel alltid vært en dust. Å bruke Linux OS er en av flere ting jeg allerede har gjort. Selv om enkelte vil si at Linux også er Amerikansk og at jeg derfor ikke egentlig boikotter. Men Linux er Open Source så pengestrømmen i retning USA stopper.

Doe 174 har alltid vært sprø. Nivået på hans galskap / idioti har med årene blitt mer og mer åpenbar og ekstrem. Og hans enablere har fått mer og mer "makt" i form av at de blir plassert i roller som utstedte JA "menn" for hans galskap. Det vi sre nå er den mannen han alltid har vært uten noen form for "sensur" i form av voksne i rommet.

• Liker 3
Skrevet
Delvis skrev (26 minutter siden):

Men Bill Gates er jo en hardnakket kritiker av trump? Ja vet han har trukket seg ut av microsoft, men var grunnleggeren. Tror han er litt involvert fremdeles også. Forresten er linux for tregt og mangelfullt til å være brukervennlig, syns jeg hvertfall. Noen må komme opp med noe som macther windows bedre. Burde ikke så vanskelig 
Og generelt ser jeg ikke poenget i å gjøre så mye sånt. Disse produsentene har jo ikke noe med trump å gjøre, de er bare et offer for dumskapen hans. Så på sett og vis er det nesten like mye poeng i å støtte de. Det er jo ikke deres feil.

Vel - kanskje Bill Gates og MS kunne arbeide MOT Trump da? Ikke sitte passive slik jeg oppfatter de gjør. Veldig mange i USA sitter jo helt stille og løfter ikke en finger. 44% av amerikanere støtter jo Trump leser jeg......

• Liker 2
Skrevet
Folkflesk skrev (10 timer siden):

Noen hviler på klassiske konspirasjonsteorier som vi kjenner igjen også fra Norge. Her har personer av typen Breivik og Fjordmann ofte hevdet at AP har åpnet landet for "fri innvandring" for å skape et såkalt stemmekveg ved valg. Her brukes det samme mot Demokratene, så får man liksom slått the liberals og immigranter i ett smekk.

Dette konspiratoriske rælet er et av dine såkalte "beviser". Og mye av det andre er ikke stort bedre. Hadde du hatt litt mer selvinnsikt så hadde du postet på "Gates of Vienna" eller lignende ekstremist-blogger. For her tror jeg du bare driter deg ut stadig mer for hvert innlegg du produserer.

https://www.nrk.no/norge/udi-henlegger-tusen-asyljuks-saker-1.16794488

Slutt med tullet å stemple dine meningsmotstandere som breiviker og nazister, sannheten er at AP fører en ekstremt, ekstremt radikal innvandringspolitikk.

Man kan jukse og svindle til seg opphold, og oppholder seg man her i landet på feilaktig vilkår i  3 år så blir man av AP belønnet med permanent oppholdstillatelse.

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (22 minutter siden):

Vel - kanskje Bill Gates og MS kunne arbeide MOT Trump da? Ikke sitte passive slik jeg oppfatter de gjør.

Bill Gates har vært frampå og uttalt seg mot trump. Hva mener du med "arbeide" mot, kan du gi et eksempel på noe spesifikt de burde gjøre, utenom å si sin mening?  Tror ikke det er så lett for en større virksomhet å gjøre så mye, uten at de risikerer å bukke under. Det er vel ikke deres jobb heller. Bør heller rette den kritikken mot demokratiske politikere 

Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (10 minutter siden):

Slutt med tullet å stemple dine meningsmotstandere som breiviker og nazister, sannheten er at AP fører en ekstremt, ekstremt radikal innvandringspolitikk.

Man kan jukse og svindle til seg opphold, og oppholder seg man her i landet på feilaktig vilkår i  3 år så blir man av AP belønnet med permanent oppholdstillatelse.

Jeg snakket ikke om innvandringspolitikk generelt, men refererte til KONSPIRASJONSTEORIEN Breivik og Fjordmann brukte ved å fremstille innvandring som et politisk våpen for å vinne valg og underminere norsk kultur. De brukte uttrykket "kultur-marxisme" om dette - en klassisk høyreekstrem konspirasjonsteori.

Hvis du ikke engang forstår det jeg skriver, så trenger du ikke å avspore igjen. Denne tråden handler dessuten om Ostepoppen og USA.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
9 hours ago, LuxFerre said:

MAGA Kulten er skremmende og det er skremmende at den ikke bare finnes i USA men har sprett seg til hele verden.
Når man har kommet inn i en Kult ser man bare kulten sin side som gjør det nesten umulig å overbevise at de har feil.
Det er derfor det er så vanskelig å komme ut av en kult.

Jeg har en i familien som var gift med en Tysker som vokste opp under WW2 i Tyskland.
Han hadde en mor som støttet Hitler og Nazismen helt frem til sin død over 50 år etter WW2.
Helt frem til det siste sa hun at Hitler aldri gjorde noe galt som viser at hun aldri kom ut av Nazi kulten.

Alle de verste lederne i historien var Maligant Narsissist som Hitler, Stalin og Mao.
En Maligant Narsissist ser andre mennesker som objekter uten menneskelig verdi inkludert deres egen familie.
Den eneste verdien andre mennesker har for dem er hva de kan gjøre for meg. 

Jeg vil spørre Trump supportere her følgende spørsmål.
Er Trump en Maligant Narsissist og hvis ja hvorfor ser dere opp til en slik person?

Jeg tror ikke du kommer til å få noe svar på spørsmålet fra de det gjelder. Jeg synes ikke det virker som om MAGA-fansen forstår hva cluster B-lidelser er eller hvorfor/hvordan de er problematiske og farlige, antagelig forstår de ikke engang at lidelsene eksisterer. Jeg tror oppriktig talt ikke de forstår konsepter som empati, og hva mangel på det betyr i praksis.

Det er vanskelig å forstå hvordan så mange omfavner noen andre ville sagt at man burde løpe fra. Absolutt alle menn jeg kjenner ville bedt sine kvinnelige bekjente holde seg langt unna en mann som Trump. Hva får kulten til å oppnå en slags variant av Stockholm-syndrom mot en mann de aldri har møtt, og som fremstår så åpenbart mentalt forstyrra for alle andre? Vi snakker jo ikke akkurat en høytfungerende psykopat i nære relasjoner her, som blir noe helt annet. Tvert om er det en ekstremt dårlig fungerende narsissist i fri dressur med en hel verden som tilskuer. Absurd er bare fornavnet på situasjonen.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Delvis skrev (1 time siden):

Bill Gates har vært frampå og uttalt seg mot trump. Hva mener du med "arbeide" mot, kan du gi et eksempel på noe spesifikt de burde gjøre, utenom å si sin mening?  Tror ikke det er så lett for en større virksomhet å gjøre så mye, uten at de risikerer å bukke under. Det er vel ikke deres jobb heller. Bør heller rette den kritikken mot demokratiske politikere 

Gi pengestøtte til kampanjer mot Trump..støtte universiteter som Trump truer..f.eks Harvard. Er mye her man kunne gjort.. Tipper frykten er for stor..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
freedomseeker skrev (1 time siden):

Er ikke nødvendigvis Ap sine regler som styrer dette. Er europeiske menneskerettigheter som trumfer mye her. Man må nesten oppføre seg som Trump og ta på nazi hatten og rasist stempel for å tilfredsstille ekstremistene sine tanker om invandring..og folk flest synes det er å gå for langt. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Er ikke nødvendigvis Ap sine regler som styrer dette. Er europeiske menneskerettigheter som trumfer mye her. Man må nesten oppføre seg som Trump og ta på nazi hatten og rasist stempel for å tilfredsstille ekstremistene sine tanker om invandring..og folk flest synes det er å gå for langt. 

Skal man begynne å snakke om "repatriering" av folk som har helt legitimt opphold eller endog norsk statsborgerskap så nærmer man seg Norgesdemokratene, og dermed en stat ledet av Quislings ideologiske etterkommere.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (17 minutter siden):

Nei det er AP, det finnes ingen menneskerett som sier at man må få permanent oppholdstillatelse etter 3 år botid. Dette er en instruks fra regjeringen til UDI, og den er både radikal og uforståelig. Man belønner uteland kjeltringer.

Endret av freedomseeker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (23 minutter siden):

Jeg trodde Quisling likte å ta imot voldelige, uintegrerbare utlendinger?

Bare hvis de var høyreekstremister. Trump er jo i gang med å importere høyreradikale sør-afrikanere, og har også ymtet frempå at han kunne tenkt seg norske innvandrere. Jeg foreslår at norske Trump-tilhengere tar imot tilbudet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (20 minutter siden):

Nei det er AP, det finnes ingen menneskerett som sier at man må få permanent oppholdstillatelse etter 3 år botid. Dette er en instruks fra regjeringen til UDI, og den er både radikal og uforståelig. Man belønner uteland kjeltringer.

Man får ikke permanent oppholdstillatelse etter 3 år, det er f eks strenge inntektskrav

Skrevet
obygda skrev (3 timer siden):

Trump er og blir en dust..

https://european-alternatives.eu/alternatives-to

https://www.nettavisen.no/nyheter/fra-amerikansk-til-europeisk-slik-bytter-du-enkelt-i-butikken/s/5-95-2370477

Å forsøke å boikotte så godt man kan gir i det minste like stor effekt som fader vår gjør i kristne kretser..det handler om å ikke miste håpet.

Folk som boikotter vår nære allierte USA, men som uten blygsel kjøper varer fra Russlands nærmeste allierte - Kina har mistet det helt. Akkurat som alle norske blodrøde medier.

Skrevet (endret)
Casey skrev (14 timer siden):

Hva heter den rare planeten du bor på?

Folkflesk skrev (12 timer siden):

Men den røverhistorien om at det er en stor "mellomkategori" som ikke tørr å si hva de mener er noe av det dummeste jeg har hørt på svært lenge. 

Ikke mat trollene.

Jeg mener ikke å være stille når det dukker opp misinformasjon. Motsi misinfomasjonen, men ikke involver trollene direkte i samtalen.

Men holy fuck, 6-7 sider med fascistisk misinformasjon på litt under et døgn. Det er utvilsomt sommerferie, med mye fritid som følger med.

Det er ikke demokratene som fjernet Roe & Wade, og brukte duste-unnskyldningen "leave it up to the states", som er nøyaktig den samme unnskyldningen som ble brukt for å forsvare segregering på 1950-tallet.

Det er ikke demokratene som snakker om å fjerne stemmerettigheter for kvinner.

Det er ikke demokratene som demoniserer skeive som "groomers", og skeives eksistens som "indoktrinering av barn".

Det er ikke demokratene som konstant prøver å distrahere befolkningen med bakgrunnstøy som "transpersoner overalt, transpersoner i kvinnesport, transpersoner i offentlige toalett".

Det er ikke demokratene som har kandidater som oppildner til kuppforsøk med buntebånd og eksplosiver.

Det er ikke demokratene som lyver om at innvandrere spiser katter og hunder og at de "forgifter nasjonens blod".

Det er ikke demokratene som polariserer befolkningen med å bruke propagandaapparatet sitt til å formidle til befolkningen om at alt som er gærent her i verden skyldes feminister, innvandrere, globalister, transpersoner, woke, DEI, velferdsavhengige, hjemløse, osv.

Det er ikke demokratene som bruker propagandaapparatet sitt til å spre forfølgelseskompleks og befolkningsutskiftingsteorier, som resulterer i at folk blir hjernevaska til å begå mord og masseskytinger.

Det er ikke demokratene som bannlyser bøker som inneholder skeive rollefigurer.

Det er ikke demokratene som målrettet jobber for at skoler og universiteter ikke skal få lov til å undervise i faktisk historie og vitenskap.

Det er ikke demokratene som putter nåtidens gestapo på gatene.

Det er ikke demokratene som gjør all denne manipuleringen av valg! Ihvertfall ikke på dette nivået!

Og ihvertfall ikke på DETTE nivået!

Det er ikke demokratene som tvinger leger til å la kvinner dø av graviditetskomplikasjoner grunnet barbariske tvangsfødsler-doktriner.

Det er ikke demokratene som truer med å innvadere Grønland, Canada, og Panama.

Det er ikke demokratene som konstant saksøker mediekanaler for å være kritiske mot dem.

Det er ikke demokratene som bruker et 900-siders lang fascistisk manifest som oppskrift for å forvandle USA til et teokratisk dystopi.

Det er ikke demokratene som konstant sleiker ræva til Isra...eeeh.... OK, det punktet der er de faktisk skyldige i. Altfor skyldige. Men noe forteller meg at spredere av misinformasjon av hvordan demokratene er så urettferdige mot republikanerne, ikke bryr seg filla om palestinere, fordi hjernene dems er fullstendig EllevteSeptember-fisert. Jeg skriver dette som en som før i tiden pleide å ha en tilsvarende hjernetilstand.

Men det som er greia med demokratene er at de er så inni granskauen ubrukelige. Hvis de bare hadde brukt halve energien på å utøve motstand mot trump-administrasjonen som de gjør mot Mamdani og diverse progressive kandidater. Men demokratene har egentlig ikke noen betydningsfull makt i statene. Ihvertfall ikke siden Reagan's periode. Kanskje til og med før. Fordi demokratene kan bare være så progressive som den øvre milliardærklassen tillater dem å være. "Hit, men ikke lenger. Det truer vår kapital".

Mens republikanerne kan være så grusomme og ondsinnede og hierarkiske som de ønsker, fordi det utgjør ingen trussel mot kapitalen til den øvre milliardærklassen. "Jajamenssan, bare kjør på".

Og sorry for gjentakelse, men når løgner gjentas, må sannheten også det; det var aldri en innvandrerkrise i statene:

https://www.migrationpolicy.org/content/who-is-us-immigrant

https://siepr.stanford.edu/news/mythical-tie-between-immigration-and-crime

https://www.edweek.org/leadership/white-workers-more-likely-to-get-good-jobs-at-every-level-of-education/2019/10

https://www.epi.org/publication/u-s-benefits-from-immigration/#:~:text=References-,Introduction%20and%20executive%20summary,opportunities%20for%20U.S.-born%20workers.

https://www.cbpp.org/research/immigrants-contribute-greatly-to-us-economy-despite-administrations-public-charge-rule

https://www.npr.org/2024/03/08/1237103158/immigrants-are-less-likely-to-commit-crimes-than-us-born-americans-studies-find

https://www.wsj.com/opinion/immigration-is-behind-the-strong-u-s-economy-growth-election-2024-debate-042a8bd8

https://jacobin.com/2025/02/democrats-trump-immigration-deportation-guantanamo

Er det noe jeg har glemt og/eller oversett, er det rett og slett fordi "The zone is flooded with shit".

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Neptun1 skrev (39 minutter siden):

Folk som boikotter vår nære allierte USA, men som uten blygsel kjøper varer fra Russlands nærmeste allierte - Kina har mistet det helt. Akkurat som alle norske blodrøde medier.

Jeg nøyer meg med det første, men kjøper ikke varer fra Kina heller.

Er du her også nå? Skikkelig Tordenskioldsoldat. Vel, du skriver iallefall det samme.

• Liker 3
Skrevet
Thor. skrev (9 minutter siden):

https://www.tv2.no/a/17951989

Vil omdøpe Kennedy-senteret til Trump-senteret: «Et kulturelt ikon»
Republikanerne ønsker å omdøpe USAs nasjonale kultursentrum for scenekunst, Kennedy Center, til Trump Center.

Disse spyttslikkerne er bare så taperaktige. Som små drittunger som skal please en sur gammel bestefar for å få tak i arven hans.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...