Boing_80 Skrevet mandag kl 22:30 Skrevet mandag kl 22:30 (endret) Fatninja skrev (8 timer siden): Jeg antar dette var en sarkastisk kommentar, så du mener det motsatte av det du skriver da? Du mener at terskelen for å kalle folk nazist bør være lav? Du har vel ikke noe imot å bli kalt nazist selv da? Du er for et regime som er for jødeutryddelse i industriell skala, som er for drap på LGBTQ+- folk og du skriver vel at du har jødisk bakgrunn? Jøder er jo nazister ifølge både wokister og Putin, som har stemplet Zelensky som nazist. Jeg mener at de som snakker og oppfører seg som nazister med det rette kan kalles for nettopp det. Det regimet du mener jeg støtter som står for nazistisk tankegods er en stråmann fra din side. Israel har drevet med faenskap nede i den regionen siden de fikk landeområdet. Hvis det å støtte og kjempe for de svakes sak gjør meg til en støttespiller av et regime slik du beskriver det, vel så får det bli slik. Det israelske faenskapet har gått klinisk til verks for å utslette palestinerne. Det vil si for eks. at snikskyttere har skutt i hoder og underlivenene på barn og voksne. Så jeg tror ikke du skal snakke for mye om det å bli kalt for nazist. Endret i går, 06:33 av Boing_80 1 1
Fatninja Skrevet mandag kl 22:51 Skrevet mandag kl 22:51 (endret) 23 minutes ago, Boing_80 said: Jeg mener at de som snakker og oppfører seg som nazister med det rette kan kalles for nettopp det. Det regimet du mener jeg støtter som står får nazistisk tankegods er en stråmann fra din side. Israel har drevet med faenskap nede i den regionen siden de fikk landeområdet. Hvis det å støtte og kjempe for de svakes sak gjør meg til en støttespiller av et regime slik du beskriver det, vel så får det bli slik. Det israelske faenskapet har gått klinisk til verks for å utslette palestinerne. Det vil si for eks. at snikskyttere har skutt i hoder og underlivenene på barn og voksne. Så jeg tror ikke du skal snakke for mye om det å bli kalt for nazist. Jeg mente Hamas. Hamas må være det nærmeste vi har nazister i ord og handling her på jorda per i dag. Mikronasjonen Israel har forresten per i dag 16,8% muslimer og har toleranse for LGBTQ+ folk. Hva er så den jødiske befolkningen i muslimske land? Nærmeste naboer Jordan f.eks? 0. 4 stk i Irak. 100 i Egypt. 29 i LIbanon og 20-30 i Syria. Endret mandag kl 22:53 av Fatninja 3 1
Dragavon Skrevet i går, 06:27 Skrevet i går, 06:27 (endret) Sitat Vil etterforske senator: - Jævla galskap Reaksjonene er sterke etter at USAs forsvarminister Pete Hegseth har startet etterforskning av den sittende demokratiske senatoren Mark Kelly. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-etterforske-senator-jaevla-galskap/83896651 Før valget blei det advart mot at Trump kom til å bruke presidentmakten til å gå etter og straffe meningsmotstandere. Skremselspropaganda blei det kalt. No skjer det. Endret i går, 06:29 av Dragavon 4 1
Pop Skrevet i går, 06:36 Skrevet i går, 06:36 Vel, jeg lurer på om han ikke begynte å gå etter meningsmotstanderne på dag 2 eller noe slikt. Og han har prioritert de som gjerne jobbet for ham og som skiftet standpunkt når de innså galskapen. Stilig å se hvordan ypperstepresten har mistet fruktkaka MTG til og med og nå er de nærmest bitre fiender med oppvask i media på daglig basis. Nesten så en kan lure på om hun har noe mer enn vakuum i toppen nå. USA-verdenen blir galere og galere når jeg i det hele tatt kan tenke noe slikt. 2 1
Boing_80 Skrevet i går, 07:48 Skrevet i går, 07:48 Pop skrev (1 time siden): Vel, jeg lurer på om han ikke begynte å gå etter meningsmotstanderne på dag 2 eller noe slikt. Og han har prioritert de som gjerne jobbet for ham og som skiftet standpunkt når de innså galskapen. Stilig å se hvordan ypperstepresten har mistet fruktkaka MTG til og med og nå er de nærmest bitre fiender med oppvask i media på daglig basis. Nesten så en kan lure på om hun har noe mer enn vakuum i toppen nå. USA-verdenen blir galere og galere når jeg i det hele tatt kan tenke noe slikt. Karma. Er det ikke nettopp slikt CIA har drevet på med i årtier i land utenfor USA? 1
JK22 Skrevet i går, 09:10 Forfatter Skrevet i går, 09:10 Saken omkring Venezuela kan munne ut i skandale, for Trump signalisere at han vil snakke med Maduro, samtidig som det kom ut propaganda om kubanske sikkerhetspersonell hadde "tatt Maduro til fange", dvs. at mannen som skulle fjernes, har blitt et gissel som skulle "reddes". Skremselstaktikkene og angrepene på båtene ser ikke ut til å ha fulgt til noe, mens russiske forsterkninger i form av teknikere og spesialsoldater på få dusin (120 i alt) er opptatt med å oppjustere forsvarsmaterialet døgnet rundt. Venezuelanerne har endret taktikk, de har spredt seg ut, tatt i bruk skadebegrensningsapparater kjent fra Ukraina, og rotere nå sine våpensystemer slik at disse ikke er permanent stående som før. Det er tegn om at kubanske militære også trekkes inn i større grad enn før. Dette kunne ikke amerikanerne ha unnlatt å legge merke til. Dessuten er det ubekreftede rykter om at Trump vil arresterte en europeisk eks-statsminister basert på påstander av en venezuelansk overløper som hadde flyktet fra Venezuela og siden blitt arrestert og utlevert til USA; Hugo Carvajal - som anklages for "narkoterrorisme" uten at en dom foreligge, selv om det kom en tilståelse i september 2025. Siktelsen vist seg problematisk fordi Carvajal ikke er en pålitelig kilde - "Carvajal has a history of shifting loyalties and politically motivated statements". Denne eks-statsministeren er José Luis Rodríguez Zapatero i Spania. Hvis det munner ut i noe konkret, vil det få hele Latin-Amerika til å måpe, Spania vil eksplodere - og EU vil bli meget grovt forulempet. I mellomtiden er det tegn om at det kan gå mot brudd mellom det hvite huset og senatet, det blir flere og flere konflikter mellom Trump og senatorene, som opplever hets, hån og endog hatske utfall av den avsindige mannen som mer og mer ser ut til å nekte å anerkjenne disses autoritet. Selv om en avstemning om å stoppe krig mot Venezuela ikke fulgt noe sted, virker det som stemningen har snudd - for Hegseth hadde nektet å følge loven omkring War Power Resolution og endog våget å anklage en av dem - en veteran - for brudd på føderal lov med trusler om krigsrett! Alt dette og mer tyder på at noe er i ferd med å skje. 2 4
VifteKopp Skrevet i går, 09:38 Skrevet i går, 09:38 Dragavon skrev (3 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-etterforske-senator-jaevla-galskap/83896651 Før valget blei det advart mot at Trump kom til å bruke presidentmakten til å gå etter og straffe meningsmotstandere. Skremselspropaganda blei det kalt. No skjer det. Saken vil bli avvist, slik som det ble med Comey og James. De amerikanske institusjonene fungerer heldigvis noenlunde, og klarer å stå delvis opp mot administrasjonens autoritære galskap.
Dragavon Skrevet i går, 13:12 Skrevet i går, 13:12 Så Trump Mobile var en scam? Korfor er eg ikkje overrasket 😂 3
Svein M Skrevet i går, 14:13 Skrevet i går, 14:13 (endret) "Trump is wrong about everything" er i hvertfall veldig sant. Endret i går, 14:15 av Svein M 1 1
xRun Skrevet i går, 17:44 Skrevet i går, 17:44 Svein M skrev (3 timer siden): "Trump is wrong about everything" er i hvertfall veldig sant. Mener jeg så noe sånt ... Spoiler 1
sesar Skrevet i går, 21:13 Skrevet i går, 21:13 44 minutes ago, Kjøleskap said: Tråden kan stenges, folkens. Er ikke det litt tidlig. Nekrologen er enda ikke publisert. Blir interessant å følge kaoset og innbyrdes kampene som vil komme blant MAGA gjengen når han går bort. Jeg tror republikanerne tar til vettet og fjerner denne administrasjonen når det skjer. Ingen av de tre på toppen er skikket til å styre noe som helst. 2
Casey Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Dette er forræderi. Europa må kvitte seg med USA som partner. De er ikke alierte, men fiender. 3 3
JK22 Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Hele fadesen omkring 28-punkts fredsplanutkastet har fulgt til en meget kraftig vekking for hele verden, også i store deler av det politiske etablissementet som det amerikanske folket som innså at de risikere å miste det globale alliansesystemet til fordel for et tvers gjennomkorrupt "system" basert på suspekte tjenester og regelrett korrupsjon. Trumps Ukraina-plan beviser at den transatlantiske alliansen er død Artikkelforfatteren har i det med at USA ikke lenge er med i den transatlantiske alliansen fordi Trump hadde tydelig demonstrert at han ikke bryr seg om allianseforpliktelsene eller sikkerhetshensyn omkring den amerikanske stillingen globalt sett, det kom stadig flere og flere avsløringer som vist ikke bare at Witkoff var blitt ekstremt pro-russisk, men også at man har amatørmessige menn styrt av deres grådighet i sanne lovløse omstendigheter under ledelse av en enslig mann, som nå er i åpen konflikt med hele den nasjonale ledelseskulturen. Det samme er sett overalt verden rundt, hvor Trump favoritterte autoritære og tvilsomme makthavere, søke ut disse som har penger, og deretter ignorere gamle allierte - som israelerne til deres voksende sinne oppdage, da de innså at Trump bare bryr seg om personlig vinning. Stadig flere og flere tar nå sterk avstand fra Trump, senatet føres mot åpen konflikt med ham, og republikanerne risikere å miste flertallet i huset i kongressen mens Roberts i den føderale høyesteretten har oppdaget at han er i ferd med å legge seg ut med mesteparten av lekfolk over hele USA. Trumps korrupsjon er det som gjør folk sint fremfor hans maktmisbruk, og mange hadde fått nok av hans styring som ikke er politikk i det hele tatt. Han mister folk til venstre til høyre. Jeg tror Rubio vil gå av før julen. Spesielt hvis det ikke kom et angrep på Venezuela - tross alle krigsforberedelsene, minner det om opptrappingen mot Iran i 2019 som munnet ut i ingenting utover et drap i nyttåret 2020 og angrep på amerikanske baser som ikke var gjengjeldt. Dessuten hadde Trumps korstog mot fornybare energi sendt energimarkedet ut i krise - for første gang kan amerikanerne opplever norske tilstander med høyere energipris enn akseptert i vintertid. Mange som oppmuntres til å skifte om til kull og råolje, fant ut at kraftteknologi på de fleste stedene er altfor nytt for ineffektive alternativer. Det gjør markedet skikkelig surt. Og markedet står foran et krakk. Da Trump ville utvikle AI med statlige penger, hadde det fått meget mange til å reise seg i åpen opprør fordi de vil ikke la skattepenger går inn i noe som kan bli en boble som kan sprekke i den nære fremtiden. Altfor mye var investert på AI-utvikling som nå får folk over hele verden til å frykte for arbeidsplasser og krafttilgang. Trump har sendt hele Nord-Amerika og på sikte resten av verden ut i resesjon som fryktet, at det bare er få unntak - som kan raskt falle om det kom et krakk. Da risikere man at Trump vil drive USA til konkurs. I så fall vil han bli avsatt og arrestert. Om han ikke faller over og dø, hans helse er sterkt svekket og det er tegn om at det halsbrekkende tempoet som kan skyldes trang om å utøve mest mulig, skremt av Bidens kognitive svekkelser, kan lett føre ham mot en tidlig grav eller retirering. Senatorene som vil ha Trump vekk, ønsker ikke Vance som i deres øyne er en utenforstående uten noe som helst erfaring og som vist seg å ha meget farlige holdninger som de ikke vil ha. Republikanerne hadde nektet å akseptere Vance som visepresident. Alt tyder på at det vil gå mot et smell som det kunne ta hele det neste året å komme seg over. 1
Fatninja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 18 hours ago, Casey said: Dette er forræderi. Europa må kvitte seg med USA som partner. De er ikke alierte, men fiender. Vi har satt og selv i en svært dårlig posisjon. Folk som meg har i ÅREVIS etterlyst tiltak som gjør Norge og Europa STERKERE og ikke konsekvent føre politikk som gjør oss svakere, fordi vi av en eller annen grunn skylder resten av verden noe som helst. Tenk på nedleggingen av heimevernet: Med Erna Solberg i spissen ble dette kuttet og de som var imot kuttingen ble latterliggjort. Oppbygging av forsvar tar tid. Lang tid. Nå når USA dolker oss i ryggen, etter at vi hjalp dem i Afganistan og Irak og Syria, noe som har svekket oss enormt, med tanke på enorme immigrantstrømmer fra den delen av verden og ikke glem: Ca like mange nordmenn har dødd i Afganistan med tanke på folketall som folk fra USA. Woke folk må UT av ledende posisjoner her i landet. Vi trenger folk som har bakkekontakt og er PRAGMATISKE og ikke fører ideologisk håp politikk. 3 1
Mbappe09 Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden https://www.vg.no/nyheter/i/zO5zKr/to-soldater-fra-nasjonalgarden-skal-vaere-skutt-i-d-c
Tussi Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden Mbappe09 skrev (1 minutt siden): https://www.vg.no/nyheter/i/zO5zKr/to-soldater-fra-nasjonalgarden-skal-vaere-skutt-i-d-c Trump er trolig rasende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå