Populært innlegg Mbappe09 Skrevet 30. desember 2025 Populært innlegg Skrevet 30. desember 2025 En finger mot USA. Mistenker at mye skjer i bakrommet som vi ikke vet. 8 2 3
VifteKopp Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 halnes1 skrev (3 timer siden): Guvernør Tim Walz sier White Supremacy. Når han ikke kan bortforklare svindelen som har foregått på hans vakt i flere år, da slenger demokratiske ledere ut kalle navn som nazister, facister, rasister, islamofobi og "White Supremacy" Lavmålet deres er på et ekstremt lavt nivå. Lavmålet er å spre ubegrunnede konspirasjonsteorier om Tim Walz i en tråd om Donald Trump. 6
DukeNukem3d Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Red Frostraven skrev (21 timer siden): Hvem, konkret, sin definisjon av woke Er du der fortsatt? Raymond Johansen har forklart det fint: "Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene." Så fatter jeg ikke hvorfor man i denne tråden må være for woke for å kunne være motstander av Trump/MAGA og Russland. Woke er det dummeste fra ytre venstre i USA og MAGA er det dummeste fra høyresiden i USA. Man trenger ikke være enten / eller mener jeg. Man kan velge vekk 2 onder. I den virkelige verden ler alle av woke og de patetiske forsøkene på å kansellere alt mulig. 3
AtterEnBruker Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) DukeNukem3d skrev (31 minutter siden): Raymond Johansen har forklart det fint: "Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene." Og som forklart mange ganger før; Raymond Johansen tar feil. Fordi han har blitt lurt til å bruke en spesifikk versjon av begrepet "woke" fabrikkert av det republikanske propaganda-apparatet og deres Gamergate-Jugend. Alt det som Raymond hevder han mener med "woke" som "kanselleringskultur" og "strenge regler for hva som er lov å mene", beskriver rett ut det amerikanske konservative har holdt på med i flere tiår. Gamergate klarte i forrige tiår å lure en betydelig andel normies om at de konservative ikke lenger utgjorde den trusselen, og at nå var det de "woke", som da ble referert til som "social justice warriors", som utgjorde den trusselen. Jeg vet dette, fordi jeg var en av de som i en periode ble lurt av den samme propagandaen. Jeg klarte å komme meg ut av kaninhølet, men en venn av meg var desverre ikke så heldig. Endret 30. desember 2025 av AtterEnBruker 6 1
obygda Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Donald er litt frustrert over ikke å ha fått fredsprisen: https://www.dagbladet.no/video/zks0Bu9c Pengegriske personer som Donald bør aldri få noen fredspris. Motivene er ikke edle..det handler kun om penger og ære. Slike personer burde fredsprisen nesten ha statuetter imot.. Dessuten...Trump har ikke gjort noe annet enn å øke risikoen for en større krig i Europa ved sin agering mhp Ukraina. Splittende og grisk oppførsel må aldri belønnes 3 1
VifteKopp Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 AtterEnBruker skrev (11 minutter siden): Og som forklart mange ganger før; Raymond Johansen tar feil. Fordi han har blitt lurt til å bruke en spesifikk versjon av begrepet "woke" fabrikkert av det republikanske propaganda-apparatet og deres Gamergate-Jugend. Alt det som Raymond hevder han mener med "woke" som "kanselleringskultur" og "strenge regler for hva som er lov å mene", beskriver rett ut det amerikanske konservative har holdt på med i flere tiår. Gamergate klarte i forrige tiår å lure en betydelig andel normies om at de konservative ikke lenger utgjorde den trusselen, og at nå var det de "woke", som da ble referert til som "social justice warriors", som utgjorde den trusselen. Jeg vet dette, fordi jeg var en av de som i en periode ble lurt av den samme propagandaen. Jeg klarte å komme meg ut av kaninhølet, men en venn av meg var desverre ikke så heldig. Woke er ikke fabrikkert. Det er riktignok overdrevet og våpenifisert av høyresiden til å vinne kulturkrigen (og dermed politisk makt), men woke beskriver et reelt sosio-kulturelt fenomen som preget vestlig (og spesielt amerikansk) kultur omtrent fra 2014 til 2022. Jeg har selverklærte woke venner. Vi har til og med politikere i Norge som åpent beskriver seg selv som woke, som Simen Bondevik og Arild Hermstad. Men jeg merker det er litt kjedelig å diskutere woke i 2025/26, ettersom høyresiden vant kulturkrigen og mer eller mindre drepte woke. RIP woke. 6
DukeNukem3d Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) AtterEnBruker skrev (37 minutter siden): Og som forklart mange ganger før; Raymond Johansen tar feil. Fordi han har blitt lurt til å bruke en spesifikk versjon av begrepet "woke" fabrikkert av det republikanske propaganda-apparatet og deres Gamergate-Jugend. Raymond Johansen er ikke kuppet av noen av disse kreftene, han forholder seg bare til realiteten Raymond Johansen advarte om at venstresiden støter fra seg unge gutter ved å være for «woke». Nå ville han ta et et oppgjør med dette, og ta grep «for å nå gutta - før høyresida tar dem». "Så veldig vanskelig er det ikke å bli enige om en definisjon på hva «woke» er. Johansen definerer det som «kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene». Den er grei nok, synes jeg." Raymond Johansen, Woke | Venstresidens uutholdelige feighet Endret 30. desember 2025 av DukeNukem3d 3
kremt Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 30 minutes ago, obygda said: Pengegriske personer som Donald Rema-Reitan rikere enn Trump
AtterEnBruker Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 VifteKopp skrev (15 minutter siden): Woke er ikke fabrikkert. Var heller ikke det jeg skrev. Jeg skrev "en spesifikk versjon av begrepet". Opprinnelig oppstod det begrepet på 1930-tallet, av den svarte amerikanske befolkningen, og betyr "å være bevisst på samfunnsstrukturer som er bygd for å undertrykke deg". Husker ikke hvem, men det var en bruker som pleide å henge her før, og gjorde hele denne antiwoke-greia til hele hans personlighet, de kommer og går ettersom. Men det som fanget oppmerksomheten min, var da den brukeren postet opplysninger om såkalt "planned obsolescense", som handler om hvordan storbedrifter bevisst bygger produkter for å gå ut på dato mye tidligere enn det har mulighet for å holde seg. Det er for at vi forbrukere skal være nødt til å gå til innkjøp av de samme produktene om og om igjen. Vet ikke om den brukeren var klar over det, men det er å være woke. Nærmere i den opprinnelige versjonens betydning. Riktignok en litt mer økonomisk klasse-versjon, men likevel. Og for å unngå eventuelle misforståelser, så synes jeg det er bra at den brukeren var woke der og da! VifteKopp skrev (21 minutter siden): ...men woke beskriver et reelt sosio-kulturelt fenomen som preget vestlig (og spesielt amerikansk) kultur omtrent fra 2014 til 2022. Og 2014 var da Gamergate startet. Tilfeldighet? Men det er det fascister gjør, de tar ord og co-opter dem for å bety noe annet. Nøyaktig slik de gjorde med begrepet "Giftig maskulinitet". Et begrep som ikke betyr at all maskulinitet, men visse aspekter av maskulinitet som menn blir lurt/tvunget til å tro er positive, men som i realiteten fucker opp livene dems og livene til menneskene rundt dem. Ytre høyre og patriarkiet liker ikke det begrepet, fordi det begrepet utfordrer deres makt. Akkurat som begrepet "woke". Så de tar disse begrepene, kaprer dem, og vrir de over til å bety en eller annen versjon av "der ewige jude". Et trusselbilde som truer the way of life, nasjonens integritet, og så videre. Akkurat som det amerikanske folket har siden 1940/50-tallet blitt lurt til å tro at helsetjenester tilsvarende det vi har i Norge, er "kommunisme", som vil lede til Mao Zedong-tilstander og hungersnød og gulager, og blablabla. 5 1
obygda Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 kremt skrev (13 minutter siden): Rema-Reitan rikere enn Trump Og poenget var? Alle ser jo at Trump elsker penger,makt og rosende omtale... 4
halnes1 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 VifteKopp skrev (1 time siden): Lavmålet er å spre ubegrunnede konspirasjonsteorier om Tim Walz i en tråd om Donald Trump. Vel somalierne herjer i flere stater. Whistleblower warns massive fraud is happening in Ohio Somali community, Minnesota ‘just tip of the spear’ Ohio attorney Mehek Cooke said, 'What we're seeing in Minneapolis is just a snippet of what's happening in Ohio' 4 1
sedsberg Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Ikke uvanlig at troll prøver å kuppe diskusjoner de ikke liker med ting som aliens og somaliere. 5 1
halnes1 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Så får vi se om den republikanske guvernøren Mike DeWine er like skitten som demokraten Tim Walz. 5
halnes1 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 sedsberg skrev (3 minutter siden): Ikke uvanlig at troll prøver å kuppe diskusjoner de ikke liker med ting som aliens og somaliere. Vel Trump vart valgt for å kaste ut ulovlige innvandrere å rydde opp i økonomien. At somaliere stjeler skatte betalernes penger er jo noe de må rydde opp i. Tim Walz prøver ikke å ordne opp, han skylder bare på andre. 4 1 1
VifteKopp Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 AtterEnBruker skrev (11 minutter siden): Var heller ikke det jeg skrev. Jeg skrev "en spesifikk versjon av begrepet". Opprinnelig oppstod det begrepet på 1930-tallet, av den svarte amerikanske befolkningen, og betyr "å være bevisst på samfunnsstrukturer som er bygd for å undertrykke deg". Og den spesifikke versjonen av woke-begrepet er passende for beskrive de nevnte kulturelle strømningene som preget Vesten mellom 2014 og 2022. For et eller annet navn måtte disse strømningene få, og det ble av ulike grunner "woke", men det kunne like gjerne endt opp med et annet navn. Og det er det "woke" Raymond Johansen åpenbart refererer til. Ikke den originale meningen, fra 30-tallet. Den er det "ingen" som bryr seg om/kjenner til lenger. 4
VifteKopp Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 halnes1 skrev (24 minutter siden): Vel somalierne herjer i flere stater. Whistleblower warns massive fraud is happening in Ohio Somali community, Minnesota ‘just tip of the spear’ Ohio attorney Mehek Cooke said, 'What we're seeing in Minneapolis is just a snippet of what's happening in Ohio' Påstanden din var at Walz kjøpte somaliske stemmer med statens penger. Det er konspirasjonsteorien din. Og den er åpenbar feil, og en teori du bør trekke tilbake. 1
DukeNukem3d Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 AtterEnBruker skrev (25 minutter siden): Vet ikke om den brukeren var klar over det, men det er å være woke. Nærmere i den opprinnelige versjonens betydning. Riktignok en litt mer økonomisk klasse-versjon, men likevel. Og for å unngå eventuelle misforståelser, så synes jeg det er bra at den brukeren var woke der og da! Det er jo ganske uinteressant iforhold til poenget til Raymond Johansen og at woke hjalp Donald Trump å vinne valget i USA. Det spiller liten rolle hva du mener woke betyr, det som betyr noe er at venstresiden mister unge menn til høyresiden fordi de mener woke har gått for langt (62% av befolkningen mener det) 3
AtterEnBruker Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 DukeNukem3d skrev (37 minutter siden): det som betyr noe er at venstresiden mister unge menn til høyresiden fordi de mener woke har gått for langt (62% av befolkningen mener det) Og som alltid later du som om propaganda og misinformasjon ikke har hatt noe å si... 6
Boing_80 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) The great replacement theory - Trump har jo virkelig vunnet stemmer med utgangspunkt i denne teorien? Utrolig skremmende. Med en god dose kristenkonservatisme og macho-kristendom er suksessen innen rekkevidde. Endret 30. desember 2025 av Boing_80 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Er Al-Jazeera fra Qatar en bra kilde? Hvorfor blander de inn jøder og nazister, er det for å diskreditere emnet? Endret 30. desember 2025 av Mannen med ljåen 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå