Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

57 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      2
    • Ferrari
      14
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      21
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      7
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      27
    • Nei
      30
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      2
    • Aston Martin
      2
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      8
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjørøver skrev (19 minutter siden):

Hvorfor hadde Williams en så elendig helg? De sa det på forhånd at de trodde den ville bli dårlig, men jeg har ikke fått det med meg. 

 

Åpenbart at den blir dårlig når Albon ryker ut, lurer på om de bare hadde en frontvinge? Men jeg forstår ikke hvorfor Sainz var så treg. 

Kan jo hende at upgrades begynner å kicke inn nå. Williams har vært åpne på at de prioriterer å jobbe på 2026-reguleringene, fremfor å oppgradere årets bil. Andre midfield lag som Aston og Alpine har satt av mye mer penger til upgrades i år, enn hva Williams har. Det er bare naturlig at de vil ta innpå og gå forbi Williams som var avhengig av å maksimere resultatene fra de første løpene, som de i og for seg har klart ganske bra.

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Max sitt passive-aggressive intervju etter løpet var litt morsomt.  Kanskje Crashtappen-eraen er på vei tilbake? F1 trenger litt bad boys også ikke bare snille kjekke mamma-karer, tross alt. Det virker som Max har gitt opp å vinne serien i år og bare gjør det han vil. Dette året anses nok av mange teams som 2026 waiting room. Hvem vet, kanskje han er lei F1 og har tenkt å slutte på slutten av sesongen. Eller kanskje de har planer om å shippe han over til Aston Martin neste år så han får være sammen med Newey igjen.

 

 

Endret av Bytex
Skrevet
Bytex skrev (11 minutter siden):

Hvem vet, kanskje han er lei F1 og har tenkt å slutte på slutten av sesongen. Eller kanskje de har planer om å shippe han over til Aston Martin neste år så han får være sammen med Newey igjen.

Går jo mange rykter 

1. Vil ut av kontrakten med red Bull og må ned på en 5 plass i wdc for å ta ut klausul. 

2. Skal kjøre for red Bull til neste år, og ta et valg da 

3. Aston martin har visstnok tilbudt han latterlige penger. 

4. Han har hatt samtaler med Mercedes. 

 

Vi må jo anta at føreren vet mye mer om hvordan det blir til neste år enn oss. 

Skrevet
Jarmo skrev (3 timer siden):

Ja, helt enig. Helt utrolig tabbe av RB. Men at SC skulle ta så mange runder visste vel ingen noe om. Allikevel hadde RB tjent på det. TIPPER JEG..

Verstappen satte samme rundetider på nye hard som han gjorde på gamle softs. De gamle softs ville falt av mer og mer mot slutten også. Se på Hulk vs. Hamilton med nye vs. gamle softs. Et hav av forskjell.

Skrevet

Var kult å se Hulk fly opp på 6. plass, det ser man ikke ofte. Karen er i sin 15. sesong uten et podium nå. Utrolig at han holder moralen oppe.

  • Liker 3
Skrevet

Uten tvil det mest underholdende løpet hittil i år!

De siste rundene var fantastisk underholdning.

Jeg holder egentlig ikke med noen av førerne, jeg er bare generelt interessert. Når det gjelder team er jeg skuffet over Mercedes de siste årene, får tro de klarer å heve nivået betydelig i 2026.

Skrevet

Etter å først ha nektet å svare, deretter latterliggjort hva Russel sa (dette er farlig) har noen voksne hos RB snakket med Max. Man kan nesten se PR teamet i teksten om man myser litt :) 

 

image.thumb.png.15899110d7668d7408beb81127085441.png

Skrevet

Tviler på at Max bruker instagram i det hele tatt. Noen av sjåførene er nok mer aktive på sosiale medier enn andre, men jeg tar alltid utgangspunkt i at alt som legges ut er skrevet av et PR team uansett hvem det er.

Disse innleggene på sosiale medier synes jeg bare er irriterende, når man åpenbart vet at det ikke er den faktiske personen som styrer den. Er bare en PR-kanal.

  • Liker 1
Skrevet
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Tviler på at Max bruker instagram i det hele tatt. Noen av sjåførene er nok mer aktive på sosiale medier enn andre, men jeg tar alltid utgangspunkt i at alt som legges ut er skrevet av et PR team uansett hvem det er.

Disse innleggene på sosiale medier synes jeg bare er irriterende, når man åpenbart vet at det ikke er den faktiske personen som styrer den. Er bare en PR-kanal.

Som jeg skrev kan man nesten se PR teamet i teksten, men Max har fått beskjed om dette før det legges ut på hans offisielle konto.

Det er flere av førerne som stort sett styrer content selv.  

Skrevet
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Tviler på at Max bruker instagram i det hele tatt. Noen av sjåførene er nok mer aktive på sosiale medier enn andre, men jeg tar alltid utgangspunkt i at alt som legges ut er skrevet av et PR team uansett hvem det er.

Disse innleggene på sosiale medier synes jeg bare er irriterende, når man åpenbart vet at det ikke er den faktiske personen som styrer den. Er bare en PR-kanal.

Ikke alle som kan være like aktive i sosial media som up and coming race stjerne Franz Hermann ;) 

 

Skrevet
DrAlban3000 skrev (6 minutter siden):

Som jeg skrev kan man nesten se PR teamet i teksten, men Max har fått beskjed om dette før det legges ut på hans offisielle konto.

Det er flere av førerne som stort sett styrer content selv.  

Med tanke på hvor utrolig kjedelig "content" det er så føles det ut som det er PR-filter på alt som legges ut av innlegg. Alle legger ut den mest generiske teksten på innleggene. Likes og kommentarer føles ofte mer naturlig ut, men innleggene i seg selv er det nok veldig lite som er genuint.

Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Ikke alle som kan være like aktive i sosial media som up and coming race stjerne Franz Hermann ;) 

Det er nok mange av de som er inne og kommenterer og liker ting. Max er sikkert mer aktiv på twitter/discord og annet relatert til sim-racing, men når det kommer til å legge ut generelle innlegg tipper jeg social media manager gjør all jobben.

Nekter å tro at alle sjåførene er så kjedelige som innleggene får de til å virke.

Skrevet

Greit nok å være frustrert, men det får være grenser. Max er jo enormt bortskjemt med hvor få feil GP og resten av RedBull pitwall gjør. Han må i hvert fall aldri finne på å dra til Ferrari hvis han ikke tåler at teamet gjør feil. McL hadde også mange tvilsomme avgjørelser i fjor og starten i år. 

  • Liker 1
Skrevet
Comma Chameleon skrev (27 minutter siden):

Med tanke på hvor utrolig kjedelig "content" det er så føles det ut som det er PR-filter på alt som legges ut av innlegg. Alle legger ut den mest generiske teksten på innleggene. Likes og kommentarer føles ofte mer naturlig ut, men innleggene i seg selv er det nok veldig lite som er genuint.

Det er nok mange av de som er inne og kommenterer og liker ting. Max er sikkert mer aktiv på twitter/discord og annet relatert til sim-racing, men når det kommer til å legge ut generelle innlegg tipper jeg social media manager gjør all jobben.

Nekter å tro at alle sjåførene er så kjedelige som innleggene får de til å virke.

Om en tror at noen av førerne i Formel 1 faktisk helt og holdent styrer sine egne SoMe kanaler i noen betydelig grad er en nok enten svært naiv eller føler på en eller annen form for parasosial tilknytning til vedkommende (for å bruke litt store ord 🤭). Jeg er ikke tvil om at Verstappen selv gikk inn på profilen sin å svarte på den overnevnte tweeten fra Maro Engel, men på generell basis er det nok andre ting enn å lage grafikker og å poste PR korrekte innlegg på SoMe profilene sine de ønsker å gjøre. Så tipper nok at det sitter ett PR/SoMe team bak hver eneste SoMe profil for samtlige 20 førere, og tror ikke det akkurat er en veldig kontroversiell påstand. 

Skrevet

Som Verstappen fan synes jeg det er kjipt det ble så mye klabb som kunne vært unngått (fra RB sin side), men når det er sagt synes jeg det er sykt at han ikke ble dq etter den siste hendelsen med Russel. 

  • Liker 1
Skrevet

Burde Max nå tenke taktisk og pådra seg ytterligere ett straffepoeng, ta et løp ute og få nulla ut straffepoengene? Tittelkampen ser ut til å ebbe ut for i år, selv om det gjenstår veldig mange løp. Om Max realistisk klarer 3.-plasser i løpene, så koster et race ban "kun" 15 poeng. Det er bedre å starte neste år med blanke ark. Og de neste to løpene er det relativt "billig" å bli kvitt poengene. Trenger ikke akkurat myrde noen for å dra på seg ett poeng.

Et race ban ser ikke så bra ut på CV-en, men bryr Max seg så mye om det? Han innehar rekorden for straffepoeng, har vært i mange kontroverser. Et race ban gjør kanskje ikke så mye fra eller til? Han er uansett en av de store. Schumacher hadde sine Adelaide, Jerez og Rascasse, uten at det gjorde han noe mindre. I hvert fall ikke i alles øyne.

Skrevet

Ryktene sier vel at klausulen i kontrakten Verstappen har med Red Bull til 2028 er at de må produsere en bil for han som gjør at han minimum kommer på P5 i samtlige mesterskap for at kontrakten skal gjelde. Så om Verstappen ønsker seg ut av kontrakten og over i ett nytt team kan nok en reset av straffepoengene og en Race Ban lede han i den retning. Så har man jo Toto som er like før går ned på kne å frir, og gikk nærmest i forsvar for Verstappen etter krasjen med sin egen fører sist løp 😅 Aston Martin har vist og tilbydd Verstappen astronomiske summer for å signere med dem, og ettersom det kan virke som Stroll faktisk er på vei ut (om en skal tro ryktene) så kan det jo fort bli en magisk Verstappen, Alonso combo der om Newey får skikk på 2026 bilen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...