Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

55 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      2
    • Ferrari
      13
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      20
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      7
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      26
    • Nei
      29
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      1
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      7
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Auto Asmodeus skrev (33 minutter siden):

Jeg fulgte sendinga på Viaplay - kan ikke huske at noen av kommentatorene sa «HER ER DET MENTALE PROBLEMER». Det synes jeg er såpass drøyt at siden du siterer dem er jeg interessert i når i sendingen de sa dette.

Hva fanskaren hans sier - det driter jeg fint i. Men at Norris har gjort kjempebrølere under press er det ikke tvil om. Dette er noe flere merker seg og mange artikler den siste tiden påpeker dette. Dette har lite med at andre også driter seg ut. Det har med at Norris har gjort unødvendige feil under press.

Nylige eksempler er Brasil i fjor hvor han helt klart kunne holde plassen men gjorde en del sjåfør feil som gjorde at han mistet ledelsen. Og i år plasserer seg feil i startfeltet i Bahrain. Kjører inn i veggen denne helgen.

Problemet er at du og andre holder Norris til en helt egen standard. For når Piastri blåser av og taper 15 plasser så er det guts, men når Norris satser i en super tight Q3 er det mentale utfordringer. 

Det er en sjargong som ikke er spesielt heldig, og det gjelder uansett hvem sjåfør det er. 

Så er det jo nesten ironisk da at denne mentalt utfordra fyren som gjør feil etter feil leder VM. Mulig han mister ledelsen i helgen, men til nå har han fått mest ut av løpene totalt sett. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
DrAlban3000 skrev (15 timer siden):

Dette var det norske kommentatorene. Det er faktisk mulig å drite seg ut i F1 uten å ha fragil psyke, jeg sliter litt med å forstå hvorfor en hel fanskare bare maser om det samme hele tiden - men når andre sjåfører gjør feil er det helt andre ting som diskuteres. 

Synes det rett og slett har gått litt langt når det første som kommer opp nesten uansett er at Norris har psykiske problemer. 

F1 blir så mye dårligere med Atle og co. De har også en agenda mot Verstappen og er tydelige Mercedes og Hamilton fans. De har jo tatt dette opp og avkreftet det på særdeles komisk vis. 

De har også veldig lite å snakke om, så det blir ofte at de tar opp de samme tingene om og om igjen. Det er nok mye av grunnen til at psyken til norris konstant blir et tema. 

Bytex skrev (13 timer siden):

Og Hamilton er bare sad panda disse dagene..håper han finner grooven i den nye bilen sin snart

Hamilton slet jo også i 22 men, det ordnet seg til slutt. 

Men fy døren for en prestasjon av Max. Han er så rå. Tror det skal bli mye spennende mellom han og piastri i år. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 2
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Problemet er at du og andre holder Norris til en helt egen standard. For når Piastri blåser av og taper 15 plasser så er det guts, men når Norris satser i en super tight Q3 er det mentale utfordringer. 

Det er en sjargong som ikke er spesielt heldig, og det gjelder uansett hvem sjåfør det er. 

Så er det jo nesten ironisk da at denne mentalt utfordra fyren som gjør feil etter feil leder VM. Mulig han mister ledelsen i helgen, men til nå har han fått mest ut av løpene totalt sett. 

Jeg tror ikke jeg har nevnt Piastri i samme åndedrag og det var ikke ham jeg kommenterte heller, det var Norris. Slapp av litt og ta deg en runde rundt kvartalet.

Endret av Auto Asmodeus

Dette med psykisk styrke og det å prestere under press har jo vært en konstant greie. Er vel få førere på feltet som har fått gjennomgå så mye som Checo Perez eksempelvis med hva angår spekulasjonen på hans mentale styrke. I 2021 var det Hamilton som ble den store snakkisen godt fyrt oppunder av Nico Rosberg som kommentator som virkelig viste hvordan han kunne komme under huden på Hamilton. Leclerc var og offer for disse spekulasjonene i 2022 når der fortsatt var en viss kamp mellom Verstappen og Leclerc for WDC.  

Uansett så er det ikke noe nytt fenomen dette her, men Norris gjør det heller ikke lett for seg selv med å være så nedstemt på radioen og i intervjuer, kalle seg selv en idiot, si til media at han har glemt hvordan han kjører bilen osv. Så har man jo den seansen hvor det ble stilt spørsmål til verstappen om han hadde gjort det bedre i en Mclaren og svaret var at han trolig hadde vunnet hvert eneste løp i de bilen. Norris tok da det agnet å påstår i intervjuer at de ikke har den raskeste bilen, mens Piastri sitter der å sier det stikk motsatte at det ville være uærlig å si  noe annet enn at de har den raskeste/beste bilen akkurat nå.  

Jeg liker Piastri og den avbalanserte holdningen han har til alt, så håper det er han som kommer ut på topp å tar WDC denne sesongen, men har heller ikke så mye mot Norris. Den eneste på banen jeg ikke helt tåler er fortsatt Russel :p 

Auto Asmodeus skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke jeg har nevnt Piastri i samme åndedrag og det var ikke ham jeg kommenterte heller, det var Norris. Slapp av litt og ta deg en runde rundt kvartalet.

Sammenligningen med Piastri her handlet om hvordan fans reagerer. Mulig du ikke forsto det eller ikke leste det jeg skrev.

Du må nesten takle at jeg kommenterer det du skriver. Jeg synes det er litt i overkant mye mas om psyken til Norris om dagen, litt som de andre hat-paradene igjennom tidene er dette noe jeg misliker.

Bytex skrev (5 minutter siden):

Klarer ikke å se på F1 uten Sky Sports F1 kommentatorene, Crofty og Brundle etc. Har heldigvis en mulighet til å se på Sky sin sending. Viaplay er horribelt, og F1TV er bare rart, men mye bedre enn norsk.

Du kan skifte til internasjonal på F1TV, då får du Crofty og Brundle.

• Liker 1
Evil-Duck skrev (6 timer siden):

2021 var det Hamilton som ble den store snakkisen godt fyrt oppunder av Nico Rosberg som kommentator som virkelig viste hvordan han kunne komme under huden på Hamilton

Det må bli skrevet en god bok om hvor mye de liker hverandre en dag. Jeg tipper det er villere enn vi klarer å forestille oss. 

wampster skrev (1 time siden):

Spennende løp!
Ka synes man, 5 sek straff til Max korrekt?

Twitter menigheten mener sr Verstappen fikk 5sek I 2021 når han gjorde som piastri. Max er mildt sagt irritert i dag. 

Jeg tipper nok mye i at Verstappen ikke ønsker å snakke om det handler om at det under FIA styret nå i praksis er straffbart å kritisere avgjørelsene de tar, straffbart å banne, straffbart å ikke være en nikkedukke. Man merket jo og det at Lambasi var ekstremt rask på radioen å ba Max ikke snakke om det over radioen trolig av samme grunn. 

• Liker 2
Sjørøver skrev (23 timer siden):

F1 blir så mye dårligere med Atle og co.

Jeg synes F1 blir bedre med Atle & Co. Både kommentering, studio, motorpod, interaksjon på some m.m. Og det er mer konevennlig, og familievennlig. Men det er smak og behag. Uansett, det er frivillig å se på. Kan bruke F1TV i stedet, heldigvis.

De har også en agenda mot Verstappen og er tydelige Mercedes og Hamilton fans.

Faller du i bekreftelsesfella her? Jeg opplever dem som så nøytrale de kan, men noen ganger kan jeg mistenke noen av dem for å ikke være spesielt fan av Hamilton. Thomas kan virke litt Hamilton-fan, men samtidig skryter han veldig av Verstappen. Atle er rask til å påpeke når Hamilton gjør det dårlige enn Leclerc. (Han har jo rett, så) Kunal virker pro Verstappen, og ikke fan av Hamilton.

De har jo tatt dette opp og avkreftet det på særdeles komisk vis. 

På hvilken måte finner du det komisk? De har snakka om det mange ganger, ja. Og svarer gjerne på både Twitter og andre steder. 

• Liker 1

For et løp, ja, og fortjent seier til Oscar.

Likte seansen i cooldownroom der Max helt åpenlyst sitter og furter. Ser ut som et lite barn som ikke fikk vilja si. Om det er fordi han fikk munnbind under radioen (selv om det sies at han sa "Bloody lovely" og opplevde en meningsløs sensur) eller fordi han for en gangs skyld blir straffet fordi han kjører som et svin anes ikke, men gøy å se på. Digg at det ikke er straight forward for Red Bull lenger og at mange melder seg på.

Oscars overtake mot Hamilton må være noe av det beste jeg har sett på lenge, og viser også hvor talentfull han er:

• Liker 2
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...