Gå til innhold

World of Warcraft gjør livet lettere for de som er redd for edderkopper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FI6MI2OXMAE85cG.jpg.742b8df52d11e1b58af192e9ad548d63.jpg

Krabber er jo mega pansra edderkopper med klør som kan rive deg i filler.

Ville mye heller møte på en enorm edderkopp enn en enorm krabbe. Skalert opp vil skallet på krabba ikke bare være ugjennomtrengelig med sverd og spyd. Men sikkert skuddsikker også. Kanskje til og med kraftig nok til å motstå rakettkastere 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Brother Ursus said:

"Spiders and crabs belong to different classes within the phylum Arthropoda, meaning they are relatively distantly related within the broader classification of arthropods."

Krabber ER edderkopper ;)

Og reker er kakerlakker, som av en eller annen grunn har blitt dyr luksus mat.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Usikkert for meg om dette bare er PR-stunt eller om de dekker et reelt behov. Fremkaller en fremstilling av edderkopp-lignende skapninger i WoW (som ikke kan sies å ha realistisk grafikk) reell angst hos spillere?

Hvis denne frykten er så reell og utbredt, så er det rart at Spider-Man ble verdens mest sette film i 2002. Var aldri et tema at filmen burde omdøpes til Crab-Man.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Araknafobi er utvilsomt en ekte greie. Er nok litt forskjell på å se Spiderman på film og å spille et spill hvor man interagerer med masse edderkopper.

Det er litt som med folk som plages av gynging og visse kamera-bevegelser.

Personlig har jeg som veldig mange andre mennesker trypofobi (spesielle hull og ting inni andre ting, særlig levende ting), som antagelig er et instinkt som stammer fra parasittiske infeksjoner.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Donkey Kong said:

Usikkert for meg om dette bare er PR-stunt eller om de dekker et reelt behov. Fremkaller en fremstilling av edderkopp-lignende skapninger i WoW (som ikke kan sies å ha realistisk grafikk) reell angst hos spillere?

Hvis denne frykten er så reell og utbredt, så er det rart at Spider-Man ble verdens mest sette film i 2002. Var aldri et tema at filmen burde omdøpes til Crab-Man.

Det er noen som er så påvirket at til og med en tegning av edderkopp kan trigge de. Men om det er mange nok til å ha noe som helst påvirkning av salg av spill tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (6 minutter siden):

Araknafobi er utvilsomt en ekte greie. Er nok litt forskjell på å se Spiderman på film og å spille et spill hvor man interagerer med masse edderkopper.

Det er litt som med folk som plages av gynging og visse kamera-bevegelser.

Personlig har jeg som veldig mange andre mennesker trypofobi (spesielle hull og ting inni andre ting, særlig levende ting), som antagelig er et instinkt som stammer fra parasittiske infeksjoner.

Jeg hadde store problemer med edderkoppene i Hogwarts Legacy. Tenker at en krabbe er mye bedre enn edderkopp, jeg syns på ingen måte de ligner eller er like smule. Så ja, edderkopper i spill er ikke enkelt for de som har araknafobi. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

FI6MI2OXMAE85cG.jpg.742b8df52d11e1b58af192e9ad548d63.jpg

Krabber er jo mega pansra edderkopper med klør som kan rive deg i filler.

Ville mye heller møte på en enorm edderkopp enn en enorm krabbe. Skalert opp vil skallet på krabba ikke bare være ugjennomtrengelig med sverd og spyd. Men sikkert skuddsikker også. Kanskje til og med kraftig nok til å motstå rakettkastere 

 

Har mega araknafobi, og det har ingenting at krabber, slanger og rotter er langt mer "farligere", dette vet eg jo. Men edderkopper er noe greier som gjør at eg mister appetitten resten av dagen, eg klør, og blir satt på mega-alert i mange timer. Ikke dra en rasjonell konklusjon på noe som er totalt irrasjonelt, for krabber har eg ingen frykt for. I wow derimot, så bryr eg meg ikke om edderkopper. Synes det er dødskule dyr. Egentlig har eg lyst å ha de utenfor på hverandaen min for å få blest med mygg og fluer, så det er synd eg har slikt teit frykt for dem. Legen sa eg skulle finne en baby edderkopp og fostre den opp. Men aner ikke hvordan eg skal mate en slik edderkopp i fangeskap.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

FI6MI2OXMAE85cG.jpg.742b8df52d11e1b58af192e9ad548d63.jpg

Krabber er jo mega pansra edderkopper med klør som kan rive deg i filler.

Ville mye heller møte på en enorm edderkopp enn en enorm krabbe. Skalert opp vil skallet på krabba ikke bare være ugjennomtrengelig med sverd og spyd. Men sikkert skuddsikker også. Kanskje til og med kraftig nok til å motstå rakettkastere 

 

Men de går sidelengs og ikke mot deg. :)
Lenke til kommentar

Flott. Det påvirker ikke meg det aller minste, jeg kan fortsatt se store skumle edderkopper og dem som lider av araknofobi kan se noe annet om dem skulle ønske. Jeg ser ærlig talt ikke problemet.

Kjenner et par stykker som har skikkelig araknofobi, og det er helt reelt. Dette er mennesker som ikke syntes insekter er "æsj" eller har problemer med slanger eller andre "ekle" kryp. Det er KUN edderkopper. Størrelse irrelevant.

Lenke til kommentar
4 hours ago, joandreas said:

Satisfactory har hatt noe lignende. i wow hopper de ikke akkurat på deg.

Og takk og lov for det. Synes egentlig ikke edderkopper er noe særlig ekle, men jeeesus de edderkopplignende skapningene i satisfactory skremmer livskiten ut av meg iblant.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
1 hour ago, Lostfields said:

Grounded har også en slik slider, hvor man kan justere graden på om en edderkopp skal være en edderkopp eller noe "annet".

Nå fikk jeg skikkelig flashback til da jeg spilte Grounded for første gang.

Jeg var klar over at det var edderkopper i spillet, men jeg var ikke klar over hvor store og ekle de er. Så da jeg utforsket området for første gang og var nedenfor en husvegg, så la jeg merke til noe enormt med lange bein bak noe gress, og det var da jeg valgte å skrike, trykke på pause, ta meg enda en slurk med øl, før jeg forberedte meg på å dø (med øynene lukket igjen).

Det ble ikke så veldig mye Grounded igjen etter det 🤣

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...