Populært innlegg Simen1 Skrevet 22. juni Populært innlegg Skrevet 22. juni (endret) Mr.M skrev (56 minutter siden): Iran har ikke noe "atomvåpenprogram" men et "atomprogram" forøvrig etablert med USA's hjelp Iran har/hadde et atomvåpenprogram i tillegg til det sivile atomprogrammet. - Det er helt meningsløst å strekke seg så langt økonomisk og med infrastruktur for å skjule et atomanlegg 80+ meter nede i bakken hvis det bare hadde sivile formål. - Det er meningsløst i sivil atomkraft å anrike uran til 60%. Det er godt kjent at de har anriket til 60%. Så høyt anriket har ingen meningsfylte sivile formål. Endret 22. juni av Simen1 6 4
Duriello Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Neptun1 skrev (34 minutter siden): Skulle ønske at Sp og FrP fant sammen. De eneste partiene som setter Norge først. Sp hører ikke sammen med venstresiden. Da håper jeg Vedum ryker først. 👌 1 1
:utakt Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Regner vel nesten med at Iran kommer til svare ved å angripe en amerikansk base eller to, og at det da går med noen amerikanske soldater. Kan tro det fort blir utrivelig for Trump på hjemmebane da. Om dette går att og fram, angrep og respons/motangrep, og Iran blir stadig mer ødelagt, så blander kanskje enda flere land seg inn, og jadda... 1
Imaginacíon Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni 1 minute ago, :utakt said: Regner vel nesten med at Iran kommer til svare ved å angripe en amerikansk base eller to, og at det da går med noen amerikanske soldater. Kan tro det fort blir utrivelig for Trump på hjemmebane da. Om dette går att og fram, angrep og respons/motangrep, og Iran blir stadig mer ødelagt, så blander kanskje enda flere land seg inn, og jadda... Jeg vil tro Iran svelger stoltheten og tar i mot den hjelpen de kan få fra andre land. Det er vel først og fremst raketter. 1
OddZen Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg vil tro Iran svelger stoltheten og tar i mot den hjelpen de kan få fra andre land. Det er vel først og fremst raketter. Kan fordømmelsen fra blant annet Norge være et forsøk på å gi Iran litt backing for å forhindre eskalering? eller er det kun fordi regjeringen har lagt seg på en fullstendig diplomatisk linje hvor stort sett all bruk av våpen er galt? 1
Apathy Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Atomkraftverk. Atomvåpen. Skremsel og manipulering. Den reelle trusselen her er nok fremdeles manipulasjonen og utnyttelsen av situasjon som skjer i kulissene som de fleste blir for opptatt av detaljer og manipulerte fremstillinger for å skape en splid som kan utnyttes for at noen få skal berike seg selv enda mer på bekostning av alle andre. Hvor kommer EU og andre vestlige land til å vende seg når olje fra Iran ikke er tilgjengelig? Planlagt spill fra Russland Øst og Russland Vest. Eller rettere sagt de to "lederene" i de respektive landene og deres støttespillere. Jeg er møkkalei dette stormansgalskap spiller fra "ledere" rundt omkring. Ett lite sidespørsmål; hvorfor trenger Iran med sine naturressurser Atomkraftverk i det hele tatt? Hvem er det som har satt disse ideene i hodene til "Lederene" i Iran? Nei, sitt stille i båten nå. La disse idiotene fortsette sin idioti til endes. Og la oss se hva som gjenstår når de er ferdig med tullet sitt. Ikke støtt noen side. De har ingen etisk overlegenhet på noen side. All handel og "avhengighet" av disse partene bør opphøre. La oss snakke med oppegående land sine ledere om å samarbeide for å komme ut på andre siden. Kjøp Olje mm fra land som ikke tar part i dette tullet (canada f.eks.). Ja om Iran nå angriper USA ta en stilling til om dette reelt utløser artikkel 5 og ikke minst hvor mye eventuell støtte som skal gis til USA om så skjer. USA sine kriger har kostet alle Nato medlemmer mer pr.capita enn USA. Men trekker vi oss ut så er det vel like greit å lære seg russisk først som sist. Jaja. De får kjøre på. Så får vi se hva som gjenstår når disse idiotene er dau.
obygda Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Neptun1 skrev (33 minutter siden): Det er rasjonelt å ta ut atomvåpenprogram hos en terrorstat som ikke vil nøle med å bruke a-bomb og som støtter alle terrororganisasjoner og land som vil utslette Israel. Jeg har ikke samme virkelighetsforståelse som deg - at Iran ville bruke atomvåpen på Israel om de hadde slike. Men jeg er heller ikke religiøst hjernevasket som mange dessverre er som hauser opp stemningen for Israel. Jeg anser Iran som en mer rasjonell aktør enn Israel. Netanyahu er mer opptatt av å beholde sin posisjon - enn fred for Israel. Trump lever i sin egen verden med avhengighet av smiger for å kunne finne meningen med livet. Jeg støtter heller ikke et Iran med prestestyret og et religiøst styresett etter Islam - men hadde heller sett en diplomatisk tilnærming enn den Israel og Trump har dyttet frem nå. I min idelle verden hadde både Israel og Iran skrevet en ny grunnlov som ikke var basert på en religion og levd etter den. Slik er verden dessverre ikke - og nå sitter vi her og venter på neste trekk i denne gale konflikten der stadig flere sivile må lide og dø for idiotiske,maktsyke mennesker styrt av en religiøs ideologi. 2
Imaginacíon Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni 5 minutes ago, OddZen said: Kan fordømmelsen fra blant annet Norge være et forsøk på å gi Iran litt backing for å forhindre eskalering? eller er det kun fordi regjeringen har lagt seg på en fullstendig diplomatisk linje hvor stort sett all bruk av våpen er galt? Israel har brutt folkeretten, det er det som fordømmes. Iran forsvarer seg. 5
Ballalaika Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni OddZen skrev (6 minutter siden): Kan fordømmelsen fra blant annet Norge være et forsøk på å gi Iran litt backing for å forhindre eskalering? eller er det kun fordi regjeringen har lagt seg på en fullstendig diplomatisk linje hvor stort sett all bruk av våpen er galt? Ser de er helt fornøyd med at Iran bomber sivile mål i Israel, så neppe. 8
Mr.M Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (10 minutter siden): - Det er meningsløst i sivil atomkraft å anrike uran til 60%. Det er godt kjent at de har anriket til 60%. ja, det er godt kjent fordi det ikke ble skjult. du må se på det trekket som et forhandlingskort/pressmiddel, som ble foretatt som reaksjon på at Trump raserte Atomavtalen i 2018 og gjeninnførte harde økonomiske sanksjoner, i håp om å presse USA inn i avtalen igjen. Hvis Iran ville, kunne de for lengst laget a-bomber allerede fra 20% anriket uran, og også såkalt "skitne bomber" og sendt mot Israel. Men det har jo ikke skjedd, det sier vel sitt om den angivelige atom-trusselen? 1 1
Rhabagatz Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni 6 minutes ago, OddZen said: Kan fordømmelsen fra blant annet Norge være et forsøk på å gi Iran litt backing for å forhindre eskalering? eller er det kun fordi regjeringen har lagt seg på en fullstendig diplomatisk linje hvor stort sett all bruk av våpen er galt? Eneste som mangler nå er at MAGA begynner å sutre over at vi ikke tar regningen. 4 minutes ago, obygda said: Jeg har ikke samme virkelighetsforståelse som deg - at Iran ville bruke atomvåpen på Israel om de hadde slike. Jeg tror også at det er naturlig av Iran å søke en maktbalanse. Iransk atomvåpen ville ikke føre til utslettelse av Israel, men at Israel faktisk ikke kunne ture fram som de gjør. I lengden er sitasjonen uholdbar for Israel. De er blitt en aggressiv apartheidstat. De holder på å miste Europa, og vil omsider miste USA også. 3 1 1
Simen1 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni obygda skrev (21 minutter siden): Jeg anser Iran som en mer rasjonell aktør enn Israel. Jeg vil erklære begge for gale, uten å flisespikke nyanser om hvem av de som er minst gal. Imaginacíon skrev (19 minutter siden): OddZen skrev (26 minutter siden): Kan fordømmelsen fra blant annet Norge være et forsøk på å gi Iran litt backing for å forhindre eskalering? eller er det kun fordi regjeringen har lagt seg på en fullstendig diplomatisk linje hvor stort sett all bruk av våpen er galt? Israel har brutt folkeretten, det er det som fordømmes. Iran forsvarer seg. Bart Eide burde sittet stille i båten. At han stikker fram hodet nå vil bare tråkke mange Israelere på tærne og føre til at de smeller med leppa tilbake og retorikken eskalerer mot oss. Samtidig tar både Russland og Kina Bart Eides fordømmelse til inntekt for sin egen propaganda. Bart Eide burde holdt kjeft og tatt fram popkornet. 5
Maabren Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni 1 hour ago, obygda said: Både Trump og Netanyahu er gale mennesker - så enkelt er det. Her tek du nok feil ja, Putin, Støre og Barth Eide er gale mennesker som velger terrorstater og terror-venner framfor sitt eget folk. 5 2
Red Frostraven Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni OddZen skrev (1 time siden): En annen ting er å leve oppi en konstant frykt for faktiske angrep, terrorangrep og trusler om angrep med atomvåpen som vi vet de jobber mot. ...det som er rart er at du beskriver land som ikke er del av vesten sin opplevelse av vestlige land og russland sin oppførsel siden 1900. Terror er, til sammenligning, egentlig ikke en trussel: Lynnedslag dreper langt flere enn terror i vesten. Hvis vi ser bort i fra høyreekstrem terrorisme, for Norge sin del. 1 1
obygda Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Maabren skrev (2 minutter siden): Her tek du nok feil ja, Putin, Støre og Barth Eide er gale mennesker som velger terrorstater og terror-venner framfor sitt eget folk. Mulig Putin ikke er ved sine fulle fem,men Støre og Eide er. 1 1
Ballalaika Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Terror er, til sammenligning, egentlig ikke en trussel Vi er der ja.. 6
obygda Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Ballalaika skrev (1 minutt siden): Vi er der ja.. All terror en en trussel mot å leve normale liv
Populært innlegg Maabren Skrevet 22. juni Populært innlegg Skrevet 22. juni 41 minutes ago, obygda said: Jeg har ikke samme virkelighetsforståelse som deg - at Iran ville bruke atomvåpen på Israel om de hadde slike. Men jeg er heller ikke religiøst hjernevasket som mange dessverre er som hauser opp stemningen for Israel. Jeg anser Iran som en mer rasjonell aktør enn Israel. Netanyahu er mer opptatt av å beholde sin posisjon - enn fred for Israel. Trump lever i sin egen verden med avhengighet av smiger for å kunne finne meningen med livet. Jeg støtter heller ikke et Iran med prestestyret og et religiøst styresett etter Islam - men hadde heller sett en diplomatisk tilnærming enn den Israel og Trump har dyttet frem nå. I min idelle verden hadde både Israel og Iran skrevet en ny grunnlov som ikke var basert på en religion og levd etter den. Slik er verden dessverre ikke - og nå sitter vi her og venter på neste trekk i denne gale konflikten der stadig flere sivile må lide og dø for idiotiske,maktsyke mennesker styrt av en religiøs ideologi. Den teksten seie det meste om din virkelighetsforståelse. Hjernevasket må du nesten være for å lire utav deg noko så blåst... 10 1 1
obygda Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Maabren skrev (Akkurat nå): Den teksten seie det meste om din virkelighetsforståelse. Hjernevasket må du nesten være for å lire utav deg noko så blåst... Iran gikk til FN. Israel gir blanke i FN 4 1
Ballalaika Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni obygda skrev (11 minutter siden): All terror en en trussel mot å leve normale liv Vil tro det. Det er jo mye av hensikten med terror. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå