Gå til innhold

Kjerkols oppgave skal være underkjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den største skandalen er at Kjerkol er så passiv vedrørende Helseplattformen som er et gedigent pengesluk som gjør at pasienter må vente på behandling. Men ingen gidder å ta en debatt på nasjonal TV om dette p.g.a det bare gjelder Midt-Norge.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

I mine øyne er mastergraden helt uten betydning for om hun skal være statsråd eller ikke. Det handler ene og alene om redelighet, integritet og om man er skikket til å inneha en slik statsrådstilling med ansvaret det innebærer. Etterrettelighet og tillit er avgjørende, ikke hvilken mastergrad hun tok.

Det er helt absurd at det står flere politikere å snakker om mastergraden er relevant eller ei. Når jeg så på debatt på NRK så mistet jeg sporenstreks tillit til flere ledere i AP rundt om kring i landet basert på hvordan de opplagt ikke klarer å skille på dette. Det er helt tydelig at vi har mange som ikke er skikket til å drive med politikk på et høyt ansvarlig nivå.

Akkurat nå ser det ut som storting og regjering er en parodi på farmen. "Hvem kan jukse til seg litt ekstra mat, lyve om det, komme unna med det og blir stående igjen som vinner". Slike mennesker bør vi aldri tillate i politikken om slikt oppdages.

Helt enig, det er helt latterlig syns jeg :rofl: Jeg har jobbet noen år i barnehage og syns ungene der oppfører seg bedre og mer modent enn mange av disse politikerne gjør.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Gjest MKII said:

I praksis er vel det slik partier som FRP og Industripartiet fremstår. Problemet med de er at begge, og i alle fall FRP er rimelig populistiske og fører en politikk basert på "rett frem i alle retninger"-strategi, helt avhengig av hva de mener velgere ønsker å høre akkuratt den dagen... Samtlige ansvarlige partier har vel en mer PR-byrå-drevet fremstilling, men i det minste fører de en mer konsekvent og ansvarlig politikk. Så pr. i dag er det vel ingen partier som er frittalende og samtidig ikke er (til dels) populistiske og (til dels) uansvarlige.

Generellt vil jeg si at for eksempel partier som nedsnakker menneskeskapt global oppvarming, generellt nedsnakker konsekvensene av forurensning og forbrenning av fossilt drivstoff er uakseptablet uansvarlige tatt i betrakning hvor stor konsensus det er omkring de problemene blant fagpersoner!

Dessverre så har du i stor grad rett, men det burde være mulig å opptrå ærlig i politikken uten å gå på akkord med ansvarligheten. Så kan man diskutere hvor ansvarlig det egentlig er, når man ikke egentlig jobber for landets beste, men sitt eget beste. Det er også masse grønnvasking som pågår, som høres fint ut, men i beste fall ikke hjelper miljøet, og i verste fall faktisk skader det. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 minutter siden):

I mine øyne er mastergraden helt uten betydning for om hun skal være statsråd eller ikke. Det handler ene og alene om redelighet, integritet og om man er skikket til å inneha en slik statsrådstilling med ansvaret det innebærer. Etterrettelighet og tillit er avgjørende, ikke hvilken mastergrad hun tok.

Det er helt absurd at det står flere politikere å snakker om mastergraden er relevant eller ei. Når jeg så på debatt på NRK så mistet jeg sporenstreks tillit til flere ledere i AP rundt om kring i landet basert på hvordan de opplagt ikke klarer å skille på dette. Det er helt tydelig at vi har mange som ikke er skikket til å drive med politikk på et høyt ansvarlig nivå.

Akkurat nå ser det ut som storting og regjering er en parodi på farmen. "Hvem kan jukse til seg litt ekstra mat, lyve om det, komme unna med det og blir stående igjen som vinner". Slike mennesker bør vi aldri tillate i politikken om slikt oppdages.

En av AP lederne sa vel også at "Vi gjør jo alle litt grums i løpet av livet". Det er sjokkerende hvor ansvarsfraskrivende kultur AP ledere fremviser i dette. Kanskje man skal rydde opp  litt i politikken generelt?

Som denne AP politikeren her som ble dømt for grovt bedrageri, og deretter står på TV rakrygget og mener hun ikke har gjort noe galt.

https://www.nrk.no/norge/hege-haukeland-liadal-domt-til-fengsel-i-sju-manader-1.15828221

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (34 minutter siden):

Jeg syns alle politikere som lyver, jukser og stjeler fra fellesskapet er noen hyklere som burde fjernes fra politikken. De er den lovgivende makt her i landet og om de selv ikke klarer å ha en standard der de holder lovene de selv lager, mener jeg de heller ikke kan forvente eller kreve det av folket. Det undergraver tilliten til hele demokratiet. 

Godt sagt. Og fullstendig enig. Skal man være en del av de som styrer landet, burde man holde sin egen sti ren før man kritiserer andre for å ikke gjøre det.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Godt sagt. Og fullstendig enig. Skal man være en del av de som styrer landet, burde man holde sin egen sti ren før man kritiserer andre for å ikke gjøre det.

Takk og enig 😊 De kritiserer ikke bare, de krever det av oss alle som den lovgivende makt de er.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Helt enig. Men slik som Hadia Tajik og flere andre holdt på bør det ikke være en vei tilbake.

 

Entern skrev (1 time siden):

Enig, de burde vært ute av politikken for godt.

Absolutt, det må være en grense for hvor mange ganger man skal høre statsministeren si "jeg har full tillit til X" når det viser seg at vedkommende har jukset og/eller brutt lover og regler.

Og det bør definitivt være vanskelig å komme inn i rikspolitikken igjen hvis man først HAR gjort noe sånt. Det hverken kan eller skal være sånn at det er ett sett med lover og regler for "eliten" og et annet et for oss vanlige borgere.

Endret av N-4K0
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (1 minutt siden):

Jeg er hundre prosent enig her. Politikere kan gjøre tabber, og mener selv at det kan være en vei tilbake for de som legger seg flat og jobber seg opp igjen. Kjerkhol og Solberg nekter jo å gjøre det alle forventer. Det ser jo heller ikke ut som at vi blir kvitt Solberg som statsministerkandidat. Det virker som at alle bare er ute å sitte så lenge som mulig og grabbe så mye som mulig, og politikerforakten når stadig nye høyder.

Har selv flere universitetsgrader, blant disse en mastergrad. Føler disse har mistet litt sin verdi når det kan se ut som at det bare er å klippe og lime seg til akademiske titler.

Vi fortjener bedre enn politikerne enn vi har nå. De trenger ikke være perfekte, men en porsjon anstendighet er da ærlig ikke for mye å be om.

Problemet er at velgerne ikke strømmer til AP om de fjerner Kjerkhol og høyre lar solberg være. Det er jo ingen grunn for kjerkhol å gå så lenge solberg blir

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (25 minutter siden):

Den største skandalen er at Kjerkol er så passiv vedrørende Helseplattformen som er et gedigent pengesluk som gjør at pasienter må vente på behandling. Men ingen gidder å ta en debatt på nasjonal TV om dette p.g.a det bare gjelder Midt-Norge.

Verre at Solberg og co legger ned sykehus overalt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (4 minutter siden):

Jeg er hundre prosent enig her. Politikere kan gjøre tabber, og mener selv at det kan være en vei tilbake for de som legger seg flat og jobber seg opp igjen. Kjerkhol og Solberg nekter jo å gjøre det alle forventer. Det ser jo heller ikke ut som at vi blir kvitt Solberg som statsministerkandidat. Det virker som at alle bare er ute å sitte så lenge som mulig og grabbe så mye som mulig, og politikerforakten når stadig nye høyder.

Har selv flere universitetsgrader, blant disse en mastergrad. Føler disse har mistet litt sin verdi når det kan se ut som at det bare er å klippe og lime seg til akademiske titler.

Vi fortjener bedre enn politikerne enn vi har nå. De trenger ikke være perfekte, men en porsjon anstendighet er da ærlig ikke for mye å be om.

Enig med deg her. Jeg tror det hadde vært best om de kun fikk sitte 2-3 perioder, for så å gi plass til noen nye. Og så syns jeg de burde ha arbeidserfaring i noen år før de gikk inn i politikken. Sånn som det er nå finnes det folk som aldri har gjort annet enn å være politiker. Og jeg tror det skaper stor avstand og lite forståelse for hvordan folk her i landet faktisk har det. Det virker på meg som om de lever i sin egen boble. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (8 timer siden):

Enig med deg her. Jeg tror det hadde vært best om de kun fikk sitte 2-3 perioder, for så å gi plass til noen nye. Og så syns jeg de burde ha arbeidserfaring i noen år før de gikk inn i politikken. Sånn som det er nå finnes det folk som aldri har gjort annet enn å være politiker. Og jeg tror det skaper stor avstand og lite forståelse for hvordan folk her i landet faktisk har det. Det virker på meg som om de lever i sin egen boble. 

Det virker lite lurt å bare la dem sitte 2-3 perioder. Det er også en fordel med erfaring innenfor politikk.

Lenke til kommentar
Subara skrev (13 timer siden):

Betviler kompetansen på Nord Universitetet. Hvordan fikk de oppgaven godkjent i første omgang?

De var to om det. 

Sensor bestemmer.

Vi aner foreløpig lite om hvilke ambisjoner advokaten til Kjerkhol vil ha. Det er ikke mange innfallsvinkler å ta tak i. Jeg tipper det blir å bombe dette universitetet. Noe i retning av å "underkjenne underkjennelsen.."

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
majer skrev (9 timer siden):

Problemet er at velgerne ikke strømmer til AP om de fjerner Kjerkhol og høyre lar solberg være. Det er jo ingen grunn for kjerkhol å gå så lenge solberg blir

 Nå er Erna partileder i et parti. Ikke minister. Og Erna må face velgernes makt i neste valg, dette kan overhodet ikke sammenlignes.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

 Nå er Erna partileder i et parti. Ikke minister. Og Erna må face velgernes makt i neste valg, dette kan overhodet ikke sammenlignes.

Hvordan kan det ikke sammenlignes? Saken til solberg dreier seg om politikk mens saken til Kjerkhol dreier om ting utenfor politikken. Kjerkhol sin sak dreier seg om en enkelthendelse mens saken til solberg dreier seg om en periode på mange år. Velgerne som stemmer borgerlig bryr seg tydeligvis ikke om demokratiske prinsipper som likhet. Men hva annet er det å forvente av landets eldste parti som stemte mot almenn stemmerett? Og hvorfor skal det være opp til velgerne i det ene tilfellet og ikke det andre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
majer skrev (16 minutter siden):

Hvordan kan det ikke sammenlignes? Saken til solberg dreier seg om politikk mens saken til Kjerkhol dreier om ting utenfor politikken. Kjerkhol sin sak dreier seg om en enkelthendelse mens saken til solberg dreier seg om en periode på mange år. Velgerne som stemmer borgerlig bryr seg tydeligvis ikke om demokratiske prinsipper som likhet. Men hva annet er det å forvente av landets eldste parti som stemte mot almenn stemmerett? Og hvorfor skal det være opp til velgerne i det ene tilfellet og ikke det andre? 

Fordi velgerne ikke velger ministre idag 😶

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (1 time siden):

Vi aner foreløpig lite om hvilke ambisjoner advokaten til Kjerkhol vil ha. Det er ikke mange innfallsvinkler å ta tak i. Jeg tipper det blir å bombe dette universitetet. Noe i retning av å "underkjenne underkjennelsen.."

Det er sosiale medier og media som er årsaken til at man gransker masteroppgaven noen år etter at sensor godkjente. Fikk hun ikke til og med A etter en muntlig presentasjon? (husker ikke). Dvs. gatas parlament eller folkeopinionen, så det spørs om man skal ha så liten rettssikkerhet i et samfunn. Men mulig at folket også var årsaken til Borchs avgang, så da kan man ikke gjøre forskjell. Ellers har advokaten hennes hatt andre studentsaker før, så det var riktig advokat å velge. Etter Debatten i går tenker jeg at Kjerkhol må gå av, og advokaten skjønner at slaget er tapt. De som forsker på helse har ikke tillit til henne, og hun er et dårlig forbilde for studenter. Men det er også sant at statsråder har dyktige fagpersoner rundt seg. Men hvis tilliten er borte blir det vanskelig å gå til valg for AP. FrP har også gått forbi AP denne uken. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...