Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet


Anbefalte innlegg

Det er i hvertfall en avansert maskin. Det finnes sikkert beskrivelser av hvordan den virker. Det kunne vel vært beskrevet med matematikk. Og tilsvarende nå som en vet hvordan planetene beveger seg så kan vel det også beregnes omtrentlig med matematikk og en datamaskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg føler vitenskapen alltid har vert positiv til at vi ikke er alene, men i nyere tid så har skepsisen gjerne ikke økt, men at man heller ser litt mer på solsystemet vårt og måler det mot de andre de finner. Feks vandringen til Jupiter mot Solen og tilbake, og støvsuger effekten den har nå. At vi har Jorden og Venus i denne størrelsen, og ikke Super kloder som vi finner andre steder i store mengder. Alt vannet vi har er også fascinerende i denne sammenhengen. 

 

Btw, vi er sikkert universets mest destruktive rase, elsker å drepe hverandre, ingen som vil besøke oss. 

Endret av guttorm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
guttorm skrev (16 minutter siden):

Btw, vi er sikkert universets mest destruktive rase, elsker å drepe hverandre, ingen som vil besøke oss. 

Jeg tipper de fleste raser som utvikler seg til vårt nivå er destruktive, hvordan skulle de ellers ha overlevd ? Det store spørsmålet er om vi kan utvikle oss til å ikke være så destruktive da den destruktive siden er blitt så skadelig for oss, men det er et spørsmål som vi sikkert ikke får svar på før vi har greid å utrydde oss selv, evolusjon tar tid, når vi stadig vekk får disse destruktive lederne så viser det seg at vi fremdeles er utrolig primitive, hårløse aper med atomvåpen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Jeg tipper de fleste raser som utvikler seg til vårt nivå er destruktive, hvordan skulle de ellers ha overlevd ? Det store spørsmålet er om vi kan utvikle oss til å ikke være så destruktive da den destruktive siden er blitt så skadelig for oss, men det er et spørsmål som vi sikkert ikke får svar på før vi har greid å utrydde oss selv, evolusjon tar tid, når vi stadig vekk får disse destruktive lederne så viser det seg at vi fremdeles er utrolig primitive, hårløse aper med atomvåpen.

Jepp.

Våre forfedre hadde slektninger som var fredlige veganere, litt a la tobeinte gorillaer.

De døde ut.

Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Våre forfedre hadde slektninger som var fredlige veganere, litt a la tobeinte gorillaer.

De døde ut.

Jeg minns at når jeg vokste opp så var det plantespiserne som ble sett på som de smarteste dyrene, men den tankegangen er vel død og begravet da det er er rovdyrene som trenger evnen til å tenke strategisk for å overleve. Det er nok noen smarte plantespisere der ute som elefanter, men jeg tror det er isbjørn som har den største hjernen blant rovdyrene, med tiger på nummer 2, men noen av alteterne, som oss er kanskje de lureste igjen ? Kråkefugler, sjimpanser og griser f.eks. 

  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (19 minutter siden):

Jeg tipper de fleste raser som utvikler seg til vårt nivå er destruktive, hvordan skulle de ellers ha overlevd ? Det store spørsmålet er om vi kan utvikle oss til å ikke være så destruktive da den destruktive siden er blitt så skadelig for oss, men det er et spørsmål som vi sikkert ikke får svar på før vi har greid å utrydde oss selv, evolusjon tar tid, når vi stadig vekk får disse destruktive lederne så viser det seg at vi fremdeles er utrolig primitive, hårløse aper med atomvåpen.

 

Entern skrev (13 minutter siden):

Jepp.

Våre forfedre hadde slektninger som var fredlige veganere, litt a la tobeinte gorillaer.

De døde ut.

Jeg tror ogsaa, at "dette er mitt, ikke ditt", er universiell,"

Eller, den hyoptetiske sivilisasjonen, som lever paa epler, paa en stor planet, i forhold til befolkningen, og har fem ganger saa mye epler, lokalt ogsaa, som de trenger. 

Hadde det vaert harmoni og fred der?

Tror vi maa lytte til Sigmund Freud, der jeg. Forplantningen  og maktbehovet, lager nok sjau, der ogsaa

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Jeg minns at når jeg vokste opp så var det plantespiserne som ble sett på som de smarteste dyrene, men den tankegangen er vel død og begravet da det er er rovdyrene som trenger evnen til å tenke strategisk for å overleve. Det er nok noen smarte plantespisere der ute som elefanter, men jeg tror det er isbjørn som har den største hjernen blant rovdyrene, med tiger på nummer 2, men noen av alteterne, som oss er kanskje de lureste igjen ? Kråkefugler, sjimpanser og griser f.eks. 

  

Altetere er smartest, virker det som. Mennesker, kråker*, rotter, griser osv.

Noen sier at «du må være smartere enn maten din» og det stemmer jo men det er jo mer komplisert (men, rovdyr som er dummere enn planteeterne de prøver å leve av dør ut. Har skjedd, mer eller mindre, en hel gruppe kjøttetere døde ut fordi de rett og slett sakket akterut og var for primitive). Samtidig er det faktisk lettere for planteetere å spise kjøtt enn omvendt. En ku kan spise en mus, men katter spiser gress nettopp fordi det får dem til å kaste opp.

*=kråkene har språk. Ikke sånn fugler har språk, sånn mennesker har språk 😳

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (1 time siden):

 

Jeg tror ogsaa, at "dette er mitt, ikke ditt", er universiell,"

Eller, den hyoptetiske sivilisasjonen, som lever paa epler, paa en stor planet, i forhold til befolkningen, og har fem ganger saa mye epler, lokalt ogsaa, som de trenger. 

Hadde det vaert harmoni og fred der?

Tror vi maa lytte til Sigmund Freud, der jeg. Forplantningen  og maktbehovet, lager nok sjau, der ogsaa

Det har du nok rett i 👍

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror det er liv andre steder i universet. Men jeg er sikker på at sannheten ikke finnes på youtube. Det eneste sikre på youtube er at du finner en video som sier akkurat det du vil høre og det finnes en video som debunker videoen du nettopp så. ;) 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er liv andre steder i universet. Men jeg er sikker på at sannheten ikke finnes på youtube. Det eneste sikre på youtube er at du finner en video som sier akkurat det du vil høre og det finnes en video som debunker videoen du nettopp så. ;) 

Det er kan jo forsåvidt være sant.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
4 hours ago, Pop said:

Jeg tror det er liv andre steder i universet. Men jeg er sikker på at sannheten ikke finnes på youtube. Det eneste sikre på youtube er at du finner en video som sier akkurat det du vil høre og det finnes en video som debunker videoen du nettopp så. ;) 

...men da kan man se en video som sier akkurat det man vil høre, og så kan man se en video som debunker videoen man nettopp så, og så kan man se en video som  sier akkurat det man vil høre og så kan man se en video som debunker videoen man nettopp så...og så kan man... så har man noe å gjøre i alle fall... 😁:rofl:

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (15 timer siden):

Jeg tror fremdeles på at vi ikke er alene i det enorme universet. Hva er oddsen for at vi er den ene sandkornet på sandstranden (universet)?

Jeg tror også på at vi ikke er alene i universet, selv om jeg ikke har anelse om oddsen. Men at intelligente aliens skal ha besøkt jorda, slik en del hevder, tror jeg ikke på før det finnes gode bevis for det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (11 timer siden):

...men da kan man se en video som sier akkurat det man vil høre, og så kan man se en video som debunker videoen man nettopp så, og så kan man se en video som  sier akkurat det man vil høre og så kan man se en video som debunker videoen man nettopp så...og så kan man... så har man noe å gjøre i alle fall... 😁:rofl:

Det var en rar filosofi. 🥴🥴🥴

Lenke til kommentar
tommyb skrev (På 17.4.2024 den 3:10 PM):

Ikke så rart som å akseptere youtube som gyldig kanal for meninger og "sannheter".

Det er sant at man skal være kritisk i hva man finner på YT, generelt nettet selv. Tenk over det, i hvor mange slikt blir postet om dette, om at det finnes live på andre planeter. Ca 98% av det som blir postet er muligens humbøk. Og kun 2% det er faktisk realt stoff om dette. Caspersight sin dagens stream var veldig fasinerende. Han nevner selv, hva om det er søvn paralyse som skjer. Det er faktisk vanskelig og si. Jeg anbefaler dere og se alle videoene til han Ben (Caspersight) fra denne uka han har postet til nå. Du får selv avgjøre om det han viser er realt eller ikke.

TheDarkSycamore - SCM skrev (På 16.4.2024 den 8:34 PM):
Caspersight her en Alien & UFO uke, verdt og få med dere. Dere får selv avgjøre om det han viser er realt eller ikke. Utrolig fasinerende. Og vær åpent sinnet for at det kan finnes liv andre steder i universet. 😃🤗
Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...