Gå til innhold

Holmenkollen fyllefestival


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å kritisere et arrangement for å ha blitt en fyllefest er ikke det samme som å være sur og gammel. Heller at man har noen andre verdier i livet enn flatfyll. 

 

Nå har jeg særs lite erfaring med festivalen ts snakker om, men jeg har vært på min andel festivaler der fokuset ligger på alt annet en alkohol, men fortsatt er en utrivelig fyllefest. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Hansien skrev (9 minutter siden):

Det å kritisere et arrangement for å ha blitt en fyllefest er ikke det samme som å være sur og gammel. Heller at man har noen andre verdier i livet enn flatfyll.

Selvsagt, og de verdiene kan man dyrke på alle områdene hvor det ikke er flatfyll.

Holmenkollen er enormt. 

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (4 minutter siden):

Ja, helt ute av kontroll.

Var ikke der selv men husker godt oppslagene i media, ganske skremmende egentlig. Som en russefest med voksne deltakere blandet med julebord fra helvete. Og masse barn til stede. Var det ikke for det siste hadde jeg ikke brydd meg like mye, men det blir jo gjerne farlige situasjoner når en masse folk blir dritings samtidig, og når det også er barn til stede er det ille synes jeg, barn må få slippe å oppleve dette her.

Og jeg er ikke moralist altså, jeg har masse fyll på samvittigheten 🤪😅

Men dette her er jo helt sprøtt, voksne folk som oppfører seg som fjortiser på førstegangs fylla 🥴

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Entern skrev (9 minutter siden):

Var ikke der selv men husker godt oppslagene i media, ganske skremmende egentlig. Som en russefest med voksne deltakere blandet med julebord fra helvete. Og masse barn til stede. Var det ikke for det siste hadde jeg ikke brydd meg like mye, men det blir jo gjerne farlige situasjoner når en masse folk blir dritings samtidig, og når det også er barn til stede er det ille synes jeg, barn må få slippe å oppleve dette her.

Og jeg er ikke moralist altså, jeg har masse fyll på samvittigheten 🤪😅

Men dette her er jo helt sprøtt, voksne folk som oppfører seg som fjortiser på førstegangs fylla 🥴

Inviterte poletiet paa slosskamp og greier. 

Liker du aa se paa saant, kan du jo skru over paa den serien, hvor de foelger, politiet, paa byen, en loerdagskveld. Voksne folk, helt ville tilstander. Der har du en standard helgekveld, i norske byer.  😀

  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (Akkurat nå):

Inviterte poletiet paa slosskamp og greier. 

Liker du aa se paa saant, kan du jo skru over paa den serien, hvor de foelger, politiet, paa byen, en loerdagskveld. Voksne folk, helt ville tilstander. Der har du en standard helgekveld, i norske byer.  😀

Haha ja 😂 

Black Debbath (Egil Hegeberg) lagde en sang om det, Mongo Norway (a guide to nightlife in Oslo) 😁😁😁😁

Lenke til kommentar

VG 09.03.24, kl 11.32:

Folkemassen rundt skifesten i Kollen fortsetter å vokse.

Ifølge operasjonsleder Guro Sandnes har ni personer blitt bortvist.

– De har blitt bortvist på grunn av overstadig beruselse. Det er snakk om unge fra 16 til midten av 20-årene, sier operasjonslederen til VG.

Innsatsleder på stedet forteller om høy beruselsesgrad blant de oppmøtte:

– Vi har en folkefest her med mye ungdom. Beruselsesgraden er forholdsvis høy, men hittil har det gått bra, sier innsatsleder Kristoffer Bang. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9zy1yd/folkefesten-under-holmenkollen-skifestival

Så altså mange som er godt drita før kl 12 på formiddagen. Det minner litt lite om sportsarrangement. Og jeg moraliserer virkelig ikke, jeg var student i 8 år og tok min del av festing. Men jeg liker og driver med sport selv, med noen forventninger rundt det.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Pop skrev (6 minutter siden):

VG 09.03.24, kl 11.32:

Folkemassen rundt skifesten i Kollen fortsetter å vokse.

Ifølge operasjonsleder Guro Sandnes har ni personer blitt bortvist.

– De har blitt bortvist på grunn av overstadig beruselse. Det er snakk om unge fra 16 til midten av 20-årene, sier operasjonslederen til VG.

Innsatsleder på stedet forteller om høy beruselsesgrad blant de oppmøtte:

– Vi har en folkefest her med mye ungdom. Beruselsesgraden er forholdsvis høy, men hittil har det gått bra, sier innsatsleder Kristoffer Bang. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9zy1yd/folkefesten-under-holmenkollen-skifestival

Så altså mange som er godt drita før kl 12 på formiddagen. Det minner litt lite om sportsarrangement. Og jeg moraliserer virkelig ikke, jeg var student i 8 år og tok min del av festing. Men jeg liker og driver med sport selv, med noen forventninger rundt det.

Når mange er dritings før 12 lover det ikke godt nei. Vi får se hvordan det er der om et par tre timer 😵‍💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tross av at helsedirektoratet anbefalte null alkohol i fjor.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pQaXjG/nye-referanseverdier-i-kostholdet-null-alkohol-anbefales

Holmenkolledagen var ikke synonymt med flatfyll "før i tiden" i hvert fall. De var vanlig å gå fram og tilbake til Holmenkollen hvis man bodde i Oslo sentrum, en slags folkevandring med mennesker oppover bakkene. Det var kult å være sporty, sunn og frisk.

https://digitaltmuseum.no/0210112310916/holmenkollen-holmenkollsondag-1954

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er lavmål. Jeg vil dessuten påstå at langrennssporten tiltrekker seg lavmål. Den idretten er en særnorsk forestilling. Internasjonalt og på en større arena er langrenn totalt uinterresant..

Det er riktignok ikke null andre utøvere, men hvorfor ser vi stadig startfelt med et overlass av nordmenn? Det er rett og slett umulig å ikke komme på pallen. Den verste sort av publikum(fylla) er fra samme geografi som  utøverne, trøndere og likesinnede. Det bare må gå galt det.. Disse er født med ski på beina og 96% sprit + kaffe i koppen. Makan.. 🤣

Endret av Sovna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sovna skrev (7 minutter siden):

Det er riktignok ikke null andre utøvere, men hvorfor ser vi stadig startfelt med et overlass av nordmenn? Det er rett og slett umulig å ikke komme på pallen.

2x svensk og en tysker på pallen i dag (kvinnenes 50 km). 😉

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...