Gå til innhold

Holmenkollen fyllefestival


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Sorry jeg er litt dum, du viste jo ikke noe om Thc og hvor lenge det varer.

Skjønner det forårsaker angst ol og at man ikke vet hvor lenge det varer.

Men om du skulle være uheldig og oppleve det igjen, så er det bare å få noe du kan sove på også er du ok dagen etter.

Jeg viste ikke at det var THC engang, for det hadde ikke slått meg at jeg kunne bli ruset av second hand smoke. 

Er heldigvis obs på det nå og trekker meg godt unna i tilsvarende situasjoner evt tar det til betraktning om jeg får reaksjoner.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Jeg viste ikke at det var THC engang, for det hadde ikke slått meg at jeg kunne bli ruset av second hand smoke. 

Er heldigvis obs på det nå og trekker meg godt unna i tilsvarende situasjoner evt tar det til betraktning om jeg får reaksjoner.

Skulle likt aa ha tlfnr. til han du sto ved siden av. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det var hundrevis om ikke tusenvis i en kø for igjen en sports event i USA hvor dette er lovlig. De fleste i køen røyket/wapet

Lurer paa tilstandene, hvis alle av dem hadde ei spritflaske i lommen, i steden for?

All respekt for din erfaring. Man maa kunne velge.

Naa maa ikke cannabisroeykerene, gaa i samme fella, som tobakksroeykerene gjorde, ikke vise hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Lurer paa tilstandene, hvis alle av dem hadde ei spritflaske i lommen, i steden for?

All respekt for din erfaring. Man maa kunne velge.

Naa maa ikke cannabisroeykerene, gaa i samme fella, som tobakksroeykerene gjorde, ikke vise hensyn.

Om de alle hadde en spritflaske i lommen hadde ikke jeg blitt påvirket. Og samme om de beholdt røyken og wapen i lommen til de var alene. Ingen problem. 

Problemet oppstår når du røyker slik at du påvirker andre som ikke har samtykket til dette. Gjelder all form for røyking men narkotiske stoffer gjør det absolutt verre, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (31 minutter siden):

Om de alle hadde en spritflaske i lommen hadde ikke jeg blitt påvirket. Og samme om de beholdt røyken og wapen i lommen til de var alene. Ingen problem. 

Problemet oppstår når du røyker slik at du påvirker andre som ikke har samtykket til dette. Gjelder all form for røyking men narkotiske stoffer gjør det absolutt verre, i mine øyne.

Helt enig i det.

Helsen, med passiv tobakksroeyking, er jo en ting, men her blir en ufrivillig paavirket. 

Men tror allikevel, det maa ha vaert litt lukket, der dere var, ikke aapen himmel. Veldig vindstille kanskje?

Tror heller ikke, at det hadde vaert noen plass aa vaere, hvis de hadde ei spritflaske i lommen. Helt kaotisk.

Men det er ikke poenget ditt, ser den.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke brennevinsfreaksa, paa kollen, har vond av en joint i tillegg jeg.

Du blir jo helt paa tur, ikke verre enn hvis bare brennevin, paa en maate, det gaar ikke ann, men da roer knyttenevene seg i hvert fall.

Og brennevinsinntaket.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (41 minutter siden):

Om de alle hadde en spritflaske i lommen hadde ikke jeg blitt påvirket. Og samme om de beholdt røyken og wapen i lommen til de var alene. Ingen problem. 

Problemet oppstår når du røyker slik at du påvirker andre som ikke har samtykket til dette. Gjelder all form for røyking men narkotiske stoffer gjør det absolutt verre, i mine øyne.

Med spritflaske så risikerer du en knyttneve da av bolere og hjerneskada folk.

Jeg er livredd på båttur og taxikø iallefall, har sett folk sende folk på sjukehuset for ingenting....

Å komme på sjukehuset for litt thc bakrus, og å drikke suppe med sugerør i 4 uker pga knust kjeve som ofte er resultatet av fyll og taxikø..... En venn av meg skjedde det, fordi han vistnok gikk feil vei i en taxikø.

Velg selv...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Jeg er livredd på båttur

Er det sommertur, med firmaet, du jobber i, dette her?  😅

Kjenner meg igjen, baade i, firmaturene og sommerturen til fagklubben.

Fagklubben, der er det helt vilt.

En sitter aa paastaar han er den beste ........... i byen, en vil ta selvmord, en sitter og griner, slaasskamper maa takles, skilles,..........................

Paa fagklubben sine baatturer, ordner vi baater selv og bruker skippere, i fra egne rekker.  🤣

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (20 timer siden):

Er det sommertur, med firmaet, du jobber i, dette her?  😅

Kjenner meg igjen, baade i, firmaturene og sommerturen til fagklubben.

Fagklubben, der er det helt vilt.

En sitter aa paastaar han er den beste ........... i byen, en vil ta selvmord, en sitter og griner, slaasskamper maa takles, skilles,..........................

Paa fagklubben sine baatturer, ordner vi baater selv og bruker skippere, i fra egne rekker.  🤣

Jeg tenker Danske og Svenske båtene, såkalte dags og Helge cruise og etter stengetid på byen i kø.....

Sist så begynte en gammel full mann i rullestol å sloss med en full ungdom på 19, 22 år og han datt ut av rullestolen og sperret heisen....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker Danske og Svenske båtene, såkalte dags og Helge cruise og etter stengetid på byen i kø.....

Riktig, kan i hvert fall regne med at mannskapet, er greie der.

Men, er med deg, uprovesert vold, kan dukke opp, naar som helst, spesielt, paa det stoffet.

Trodde det var en Norsk standard firmabaattur, du var inne paa.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (33 minutter siden):

Riktig, kan i hvert fall regne med at mannskapet, er greie der.

Men, er med deg, uprovesert vold, kan dukke opp, naar som helst, spesielt, paa det stoffet.

Trodde det var en Norsk standard firmabaattur, du var inne paa.

Mener du julebord osv på danskebåten osv? Ille det også, amper stemning og bråk alltid mellom ulike firmaer.

Om du mener dere leier en egen båt? Nei det har jeg aldri vært med på annet et kommunalt opplegg alkoholfritt.

Noen folk blir livsfarlige på alkohol, jeg kjenner en fyr på sikring som aldri får lov til å drikke alkohol igjen, samt en tidligere kollega som hadde samme alkohol forbud.

Det er mye galt å si om cannabis, og føler med Salvesen kjipe opplevelse, men folk blir ikke voldelige av Cannabis...

Alkohol er verstingen, folk kan bli veldig farlige og voldelige og dumme..

Ingen andre rusmidler er like farlige mht aggressiv atferd og vold.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Mener du julebord osv på danskebåten osv? Ille det også, amper stemning og bråk alltid mellom ulike firmaer.

Ja, her jeg bor, leier ofte firmaet, en egen baat, med mannskap og kjoerer sitt eget opplegg, som et "sommerjulebord", ville tilstander. At ikke de, som blekker i seg ei halv ei, foer de kommer, ikke laerer? Det kan gaa historier om dem, i aarevis. Det har vaert folk paa de plassene, som jeg har jobbet paa, som ikke har moett opp, paa mandagen og vi saa dem ikke mer.

De dreit seg, saa javlig ut.

Lenke til kommentar

Naar vi ser paa, tilstandene i kollen, firmafestene, tilstandene i sentrum, dansetilstelningen, i Sjoldavikstraumen, paa tur adferden vaares?

For all del, ikke alle under samme kam.

 Men, fy faen, for en ruskultur, vi har.

Er ikke dette, snille, lille Norge, med en av de strengeste ruslovene i verden?

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å skrive noe, men de som drakk seg sveiseblinde og lagde kvalm i Kollen sitter neppe på forumet her. De driter nok fint i hva andre mener uansett. Man må jo mangle "ta hensyn til andre"-genet når du flytter hele festen ut i offentligheten. 

Endret av :utakt
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ironisk at svenske journalister skal uttale seg om oppførselen til publikum under et idrettsarrangement. Aldri hørt om allsvenskan før? Er jo ikke så mange år siden en ble til og med slått ihjel før kamp der borte. 

Edit: Jeg refererte til denne artikkelen her : Kollen-kaoset skaper reaksjoner i Sverige: – Verste jeg har opplevd i idrett (aftenposten.no)

Endret av ParadiseCity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...