Gå til innhold

Dagens snakkis: Tucker Carlson intervjuer Vladimir Putin


Anbefalte innlegg

Det er for tiden stor etterspørsel etter arbeidskraft i Russland. I tillegg så er de mot transer og homoer så det bør være et paradis for Putin-sleikerne. Så bare å flytte dit om ikke de som skriver her bare er fjortiser, trygdede og pensjonister da.

Forresten:

image.png.e4535eec8144620e1dd0bf362dbc9dda.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var et interessant intervju der Putin får fortelle sin side av historien. Det jeg biter meg særlig merke til er at Russland trolig kunne vært en alliert av Europa og USA. Om lederne våre spilte kortene annerledes. Det hadde vært et godt scenario som hadde styrket alle innvolverte. 

Russland er et land som aldri kan være en trussel mot vesten. Det har de ikke befolkningen eller evnen til å være. Så hvorfor ikke ta dem inn i varmen.

Endret av qwerty11
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
barfoo skrev (25 minutter siden):

Problemet er at det ikkje er truverdig. Det fell inn i eit mønster der Russland systematisk forsøker å framstille agressoren som vesten, som prøver å angripe Russland ved å t.d. få Ukraina med i NATO.

I tillegg er det irrelevant. At Russland ikkje fekk verte NATO-medlem rettferdiggjer ikkje angrep på naboland.

Ikke troverdig at Putin har snakket med amerikanske presidenter om å bli med i NATO? Hva slags verden lever du i? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (4 timer siden):

...

Ingen propaganda. Ingen som forteller hvordan vi skal tenke. Bare et enkelt interjuv med Putin. 

Tucker Carlson har vel vært kjent for å være russisk-vennlig og med div konspirasjonsteorier om at laber i Ukraina som skulle utvikle covid... bare sprøyt selvfølgelig, men han fikk mye romslighet av Trump-vennlige Fox News, før det til slutt ble litt for mye å svelge selv for de og han fikk sparken.

Det er propaganda i hvilke spørsmål som stilles, ikke stilles og i dette tilfellet brukes han som et vestlig alibi og talerør av Putin. Helt klart propaganda, som alle Putin's taler.

Blant russerne som vant over Hitler var mange mobiliserte fra dagens Ukraina.  Var noen som samarbeidet med Tyskland fordi Stalin var enda mer grusom i førkrigstiden, men samarbeidet med Hitler gikk ikke bedre enn at de havnet i konsentrasjonsleire selv, så hele narrativet om "denazifisering" er tullete propaganda.   Bakteppet er også at Stalin var ansvarlig for at anslagsvis 3-5 mill sultet i hjel i området som er dagens Ukraina. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Komplett ubrukelig said:

Ikke troverdig at Putin har snakket med amerikanske presidenter om å bli med i NATO? Hva slags verden lever du i? 

Jeg mener at det var temmelig kjent i tiden før Kosovo-krigen. Det ble debattert offentlig som en mulighet, og Partnerskap for fred-programmet var tenkt å kunne ende opp i medlemskap.

Men jeg trodde dette ble skrinlagt etter Kosovo, og slikt sett passer det ikke med Putins presidentperioder (fra 2000).

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (Akkurat nå):

Tucker Carlson har vel vært kjent for å være russisk-vennlig og med div konspirasjonsteorier om at laber i Ukraina som skulle utvikle covid... bare sprøyt selvfølgelig, men han fikk mye romslighet av Trump-vennlige Fox News, før det til slutt ble litt for mye å svelge selv for de og han fikk sparken.

Det er propaganda i hvilke spørsmål som stilles, ikke stilles og i dette tilfellet brukes han som et vestlig alibi og talerør av Putin. Helt klart propaganda, som alle Putin's taler.

Blant russerne som vant over Hitler var mange mobiliserte fra dagens Ukraina.  Var noen som samarbeidet med Tyskland fordi Stalin var enda mer grusom i førkrigstiden, men samarbeidet med Hitler gikk ikke bedre enn at de havnet i konsentrasjonsleire selv, så hele narrativet om "denazifisering" er tullete propaganda.   Bakteppet er også at Stalin var ansvarlig for at anslagsvis 3-5 mill sultet i hjel i området som er dagens Ukraina. 

Som sagt, jeg vet ikke hva Tucker Carlsen har sagt og gjort tidligere. Men han fremstår ikke som en støttespiller til Putin i interjuvet. 

Ellers er det jo ingen som så langt har vist støtte til Putin i denne tråden. Noen av oss er interessert i hva Putin sier. Det er alt. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Rhabagatz said:

Herlig.

Ad hominem, ad populum og ad consociatio i samme innlegg.

Og temaet?

 

1 hour ago, Brother Ursus said:

I teorien har du rett. Men i praksis er enkelte "motstemmer" ikke verdt å høre på eller ta seriøst. De bare støyer. Det inkluderer folk som benekter objektive realiteter. Realiteter som at satelittmålinger viser at kloden blir varmere, at holocaust var en ekte greie, at mennesker landet på månen, og at Russland angrep Ukraina.

Og du fyller på med stråmann og latterliggjøring.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (2 minutter siden):

Å støtte fienden, og aktiv spre fiendens propaganda, er forræderi. 

Hvorfor har du så lite tro på folks evner til å komme til de riktige konklusjonene? Til mer informasjon, til bedre konklusjoner kommer folk til?

Til mer sensur, til mindre informasjon folk har. Til dårligere valg tar folk når de stemmer.

Er problemet egentlig at politikerne i dag vet at de logisk sett tar feil? Vet de at valgene de tar fører folk utfor stupet? Derfor vil de at folk skal være ignorante og uten kunnskap? For når de ikke vet om skadene de skaper på forhånd, så kan de ikke gjøre noe med det?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, qwerty11 said:

Hvorfor har du så lite tro på folks evner til å komme til de riktige konklusjonene? Til mer informasjon, til bedre konklusjoner kommer folk til?

Russland har invadert Ukraina. Den første konvensjonelle angrepskrigen i Europa siden 2. verdens krig. Russland har ved flere anledninger sabotert norsk GPS i nord, som har utgjort en fare for sivil luftfart. Russland har begått cyberangrep mot Estland, en NATO alliert. Russland har gjentatte ganger truet blant andre Danmark med atomvåpen, Russland har gjentatte ganger truet alle sine naboland. Russland sprer desinformasjon og propaganda med målet om å splitte vestlige samfunn og demokrati. Russland er en fiende, og alle som støtter Russland er forrædere. Det er lov å være spyttslikker i fredstid, men i krigstid er det forræderi. 

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Kombinasjonen Tucker Carlson og Putin tenner virkelig en gnist hos de norske anti-ukrainerne og pro-russerne.

Kan virke som det har tent en gnist dynamitt hos andre også.
 

18 minutes ago, Krig og fred said:

Å støtte fienden, og aktiv spre fiendens propaganda, er forræderi. 

Nå er vel ikke akuratt Tucker så populær i Ukraina fra før, men tror fortsatt det er noen steg unna før de begynner med noen forræderianklager mot han.

 

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, VifteKopp said:

(...) men husk at det er godt mulig at Putin genuint tror på sin egen propaganda. 

Uavhengig av om han tror på det eller ikke, er han alt for dyktig strateg til å la det påvirke dette. Han gjør ikke denne TV-talen for at vi skal få bedre innsyn i hans perspektiver.

Dette er Putin som jobber med det Putin er aller dyktigst til, "Divide".

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (4 timer siden):

Det fantes en tid da journalister interjuvet både Saddam Hussein, Putin og alle slags diktatorer, uten å bli beskyldt for å være deres støttespillere. 

Det er ikke så mange år siden. Likevel virker det som en fjern tid. 

 

Å kalle Tucker Carlson journalist er en hysterisk overdrivelse.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (19 minutter siden):

Russland har invadert Ukraina. Den første konvensjonelle angrepskrigen i Europa siden 2. verdens krig. Russland har ved flere anledninger sabotert norsk GPS i nord, som har utgjort en fare for sivil luftfart. Russland har begått cyberangrep mot Estland, en NATO alliert. Russland har gjentatte ganger truet blant andre Danmark med atomvåpen, Russland har gjentatte ganger truet alle sine naboland. Russland sprer desinformasjon og propaganda med målet om å splitte vestlige samfunn og demokrati. Russland er en fiende, og alle som støtter Russland er forrædere. Det er lov å være spyttslikker i fredstid, men i krigstid er det forræderi. 

 

Lederne våre har skapt situasjonen slik den er i dag. Vi er overhode ikke uskyldige og gjør det samme med Russland som de eventuelt gjør med oss.

Den splittelsen som finnes i vesten har lederne våre skapt, Russland har ikke makt til å skape noen splittelse. Demokratiet forvitrer pga valg som er gjort her og fortsetter å bli valgt.

Til mer informasjon og til mindre sensur, til bedre valg tar folk. Det er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar

Ahh, dette liker jeg. :)

Her kommer det en person/journalist som man kan være enig eller uenig med, men som unektelig har gode muligheter til å nå mange mennesker rundt om i verden med et ønske om å intervjue en meget relevant statsleder. 

Det er da litt merksnodig at høytstående politikere i EU begynner å snakke om å innføre sanksjoner mot denne personen/journalisten FØR intervjuet i det hele tatt er tilgjengelig. 

I samme åndedrag som man har tenkt å nekte denne personen innreise i hele Europa grunnet et intervju hvor man ikke vet hva som kommer til å bli sagt, så prater man om at den andre siden bedriver sensur. Det er jo, i beste fall, ganske tung mental gymnastikk. 

Personlig har jeg ikke fulgt konflikten så fryktelig nøye den siste tiden, men jeg finner det jo merkelig at man forsøker å nekte personen som er øverste leder i et land som invaderer et annet land å uttale seg om saken? 

Eller er det slik at denne statslederen kun skal kunne intervjues av noen som utelukkende forsøker å "sette han på plass" slik at hele verden kan se hvor idiot han er? 

Er det for å beskytte alle oss vanlige innbyggere mot "ond/feil" tankegang? 

Jeg på min side gleder meg til å se intervjuet så snart jeg får tid, og håper at det er en helt åpen samtale hvor Mr. Putin får fortelle hva han mener. Så stoler jeg på at jeg selv er i stand til å vurdere hvor mange % av de 2 timene som er ren propaganda osv. 

Vi må vel nesten stole såpass på oss selv at de vi ikke nødvendigvis er enige i får et "talerør" som enkelte her sier uten at man blir blodrøde stalinister hele gjengen. 

Eller skal vi bare blokke all kommunikasjon, sende våpen, innføre sanksjoner og skape enda større avstand mellom de involverte partene uten at noen i det hele tatt har hørt stemmen til den andre parten? 

Støtter ikke land som invaderer andre land, men blir litt for dumt å forsøke å sensurere bort samtidig som man beskylder den man sensurerer for sensur... :)

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Det er historien om vår tid. Media, sosiale medier, hysteri, gruppetenkning, flokkbevegelser. Pandemi, klima, krig. Høste likes.

Denne gang er det Tucker Carlsen. I morgen noe annet. 

For 15 år siden ville ikke dette vært så mye. Bare et interjuv med en statsleder, som f eks 60 min kunne foretatt, uten at det ble noe oppstyr.  

Men slik er det ikke lenger.

Hysteri ... dydsposering ... 

Jeg synes nå interjuvet var interessant, da. 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (5 minutter siden):

Lederne våre har skapt situasjonen slik den er i dag. Vi er overhode ikke uskyldige og gjør det samme med Russland som de eventuelt gjør med oss.

Den splittelsen som finnes i vesten har lederne våre skapt, Russland har ikke makt til å skape noen splittelse. Demokratiet forvitrer pga valg som er gjort her og fortsetter å bli valgt.

Til mer informasjon og til mindre sensur, til bedre valg tar folk. Det er jeg ikke i tvil om.

Så det finnes ingen trollfabrikker eller innblandinger i amerikanske valg ?
Det finnes ingen sabotasjer i Sverige eller løgner forut for invasjonen av Ukraina ?

Narren i Moskva fremstår bare som et angsbitersk sandkassebarn. Han er mektig fornærmet over vest som vinner terreng i tidligere sovjetstater. I stater han naturlig nok ikke klarer å konkurrere på økonomisk vekst, demokrati, velferd og trygghet.
Det han egentlig kjemper for er sin egen tsar-posisjon i et Russland.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...