Gå til innhold

Kommentar: Når vi gråter foran skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er flere spill som har truffet meg godt. Til og med helt tilbake til FFVII og en berømt scene, samt slutten på FFIX (uten at den er trist sådan).

Men bortsett fra TLOU som traff veldig, så vil jeg også ta frem spillet GRIS. Det traff meg hardt. Det kan også være at jeg spilte dette 1 års tid etter at mamma gikk bort.

Jeg liker at spill får følelsene ut av meg, og tror det er sunt. Det betyr at man engasjerer seg i historien og hendelser i spillene man også kan reflektere over i virkeligheten.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har ikke grått, men har hatt en del store opplevelser rundt forundring/awe:

- Når du først kommer ut av Vault i Fallout 3, blir blendet og så gradvis ser landskapet rundt deg.
- Når lysene nedover korridoren plutselig går av ett etter ett i Unreal 2. 

Endret av Kalle Klo
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal ta fram et spesifikt øyeblikk som har søtte seg i hjernebarken som spesielt rørende er vell det i Zelda Wind Waker når Link helbreder bestemora si som ble sjuk av ensomhet og lengsel/savn 🥲 Jeg kjenner tårene bare jeg tenker på det 😢    

 

Lenke til kommentar
cosmic1981 skrev (12 timer siden):

FFVII og en berømt scene

Den gang, før internett og spoilers, sjokkerte dette meg mer enn noe annet spill har gjort siden. Det satte dype spor, og det å fortsette spillet etterpå føltes tomt å rart lenge.

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (2 minutter siden):

Den gang, før internett og spoilers, sjokkerte dette meg mer enn noe annet spill har gjort siden. Det satte dype spor, og det å fortsette spillet etterpå føltes tomt å rart lenge.

Kan jeg spørre hvilken scene det er? Send pm eventuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...