Gå til innhold

Trond Giske som statsminister!


SVD

Anbefalte innlegg

SVD skrev (33 minutter siden):

Det som var mest i gråsonen angående den saken var hvordan Trond Giske ble behandlet. Hun som ble "metoo"et av Trond mente ikke selv at hun ble det en gang. Det var andre krefter som ville ha han ut (Tadja bla.). Situasjonen var helt ute av kontroll, media gikk jo i hundre selvfølgelig.

Nå fremstiller du dette som en enkelthendelse, beskyldningene og oppførselen hans var mer alvorlig enn som så. Han beklaget selv sterk etter flere av beskyldningene og varslene kom inn. 

Det var ikke kun en som ble "metoo"'et av han, du kan lese om en av de seks som varslet i sin tid i denne saken hos NRK.no

Folk virker å ha glemt alt før den famøse Bar Vulkan-saken til VG. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hedonism skrev (10 minutter siden):

Nå fremstiller du dette som en enkelthendelse, beskyldningene og oppførselen hans var mer alvorlig enn som så. Han beklaget selv sterk etter flere av beskyldningene og varslene kom inn. 

Det var ikke kun en som ble "metoo"'et av han, du kan lese om en av de seks som varslet i sin tid i denne saken hos NRK.no

Folk virker å ha glemt alt før den famøse Bar Vulkan-saken til VG. 

I denne saken så strøk han hun på ryggen. https://www.nrk.no/norge/sunniva-andreassen-star-fram-som-en-av-giske-varslerne_-_-han-har-pisket-opp-til-omkamp-1.13897518

Beklager altså men det gikk litt vel langt i starten på den meetoo bevegelsen. Det trengtes nok fokus på det, men det er forskjell på å barbere seg å kutte av seg hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (7 minutter siden):

Folk virker å ha glemt alt før den famøse Bar Vulkan-saken til VG. 

Jeg håper og tror at folk ikke har glemt av sakene før Bar Vulkan. Men arbeiderpartiet er i en krise og Giske er en av de mest lovende politikerne som har vært i norsk politikk de siste tiårene. Det kommer skandaler rundt mange politikere for tiden, både med skattefusk, nasking og andre kritikkverdige forhold. Giske er så vidt meg bekjent ikke straffedømt for noen av forholdene, ikke at dette bør være formildende, men det kan så tvil rundt hva som er en del av en svertekampanje og hva som er reelle saker. 

Det skal også sies at Giske har arbeidet hardt i årene etter for å gjenvinne tillit fra velgermassen gjennom gå gå tilbake til grasrota. Den såkalte grasrota  heller ikke ble glemt av mannen da han var nestleder. I Norge tar i det minste jeg stolthet i at vi har ønsker om å gi folk nye sjanser, innsatte i fengsel skal rehabiliteres, vi skal gi nye sjanser selv om folk har gjort feil. Når mener du det er på tide å gi Giske en ny sjanse? Han har virkelig jobbet for å gjenvinne tillit, det har heldigvis ikke vært noen nye saker som jeg har hørt om og han har lagt seg flat.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, SVD said:

Det som var mest i gråsonen angående den saken var hvordan Trond Giske ble behandlet. Hun som ble "metoo"et av Trond mente ikke selv at hun ble det en gang. Det var andre krefter som ville ha han ut (Tadja bla.). Situasjonen var helt ute av kontroll, media gikk jo i hundre selvfølgelig.

Det stemmer absolutt ikke. Trond Giske hadde et velkjent rykte når det kom til den slags, lenge før MeToo. Dette var ikke en enkelthendelse, men en tendens i nesten hele han politiske karriere.

Jeg er heller ikke tilhenger av å unnskylde handlinger med at andre er verre...

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Han ble vel invitert inn på et hotellrom av ei dame etter en fuktig kveld, hvorpå hun sa at hun gikk i dusjen.. Når han da, som alle normale mannfolk, tolket det til at han skulle komme inn og deretter ble kontant avvist så beklaget han seg og gikk ut. 

100% maktkamp og svertekampanje hele Giskesaken. Utført av en kynisk maktpolitiker. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var noe kafkask over prosessen mot Giske og jeg tror nettopp hvordan denne ble ført kan bidra til å gi Giske rom for å komme tilbake i politikken, kanskje særlig om det kommer en periode med selvransakelse etter "metoo". Så tror jeg samtidig det kan være risikabelt for AP, som så vidt jeg husker har en overvekt av kvinnelige velgere og fokuserer mye på denne velgergruppen. I forkant av metoo var det misnøye med Giske fra "kvinnegruppen(?)" i AP da han opplevdes å "ta" plassen til Marianne Marthinsen, og jeg ser for meg at ytterligere konflikt rundt Giske vil trekke AP videre ned. 

https://www.dn.no/politikk/stortingsvalget-2017/trond-giske/marianne-marthinsen/sanne-argumenter-har-damer-mott-i-alle-ar/2-1-169497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, WiiBoy said:

Det å fremstille Giskes oppførsel som en enkelt episode er historieforfalskning.

 

Dette. 

De siste sakene som kom i media var bare dråpen(e) som fikk begeret til å renne over. Han hadde et rykte (også internt i partiet, ref. bekjent i de politiske kretser) for å absolutt ikke vite hvordan man oppfører seg, rett og slett en klåfingra mannegris som tross sitt sikkert nokså smarte hode mangler fullstendig forståelse av hva som er akseptabel oppførsel. Det betyr ikke at han har gjort noen lovbrudd, men det er llikevel ikke innafor. 

Som nevnt i andre kontekster er politikk - på godt og vondt, tillit. Har man ikke tillit så er det en særs dårlig ide for et parti å sette en slik person i førersetet. 

Men for all del, AP kan velge han, og så kan de lure på hvorfor de fortsetter sin middelmådighet. 

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I et miljø hvor en nestleder kan ligge med fulle 16 åringer i en åker og dét med medias viten uten at det blir laget en sak utav det, så stikker ikke akkurat Giske sine historier seg nevneverdig ut. Giske har nok også både fått og benyttet seg av en del oppmerksomhet fra kvinner både i og utenfor partiet. Men i alle sakene han var involvert i, så har han trukket seg unna når han har innsett at hans interesse ikke var ønskelig. Så kan man alltids betvile moralen hans når det gjelder å benytte seg av mulighetene en maktposisjon bringer. Men der har han vært en miniputt ift til andre politikere. 

Politisk så har ikke AP noen som er i nærheten av samme legitimitet blant sine kjernevelgere. Når de støter han vekk så tar de også avstand fra grasrota, og det har man merket på oppslutningen. Ikke at det har direkte med Giske å gjøre, det henger sammen med at AP sentralt er en gjeng broilere uten kontakt med vanlige folks hverdag. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Plukk said:

I et miljø hvor en nestleder kan ligge med fulle 16 åringer i en åker og dét med medias viten uten at det blir laget en sak utav det, så stikker ikke akkurat Giske sine historier seg nevneverdig ut. Giske har nok også både fått og benyttet seg av en del oppmerksomhet fra kvinner både i og utenfor partiet. Men i alle sakene han var involvert i, så har han trukket seg unna når han har innsett at hans interesse ikke var ønskelig. Så kan man alltids betvile moralen hans når det gjelder å benytte seg av mulighetene en maktposisjon bringer. Men der har han vært en miniputt ift til andre politikere. 

Politisk så har ikke AP noen som er i nærheten av samme legitimitet blant sine kjernevelgere. Når de støter han vekk så tar de også avstand fra grasrota, og det har man merket på oppslutningen. Ikke at det har direkte med Giske å gjøre, det henger sammen med at AP sentralt er en gjeng broilere uten kontakt med vanlige folks hverdag. 

TSG saken var, etter hva man vet, en enkelt hendelse.
Det er ikke ulovlig for 48 åringer å ha sex med 17 åringer og det var ikke noe maktforhold mellom de to (etter hva jeg husker). Det var ikke mye å lage en sak ut av.

Trond Giske har mange historier rundt seg som omhandler yngre partifeller i en svakere stilling. Det å føle seg nødt til å godta/stile opp på seksuelle tilnærminger for å oppnå noe i karriere er kjernen i MeToo. Det handler ikke om vilkårlige møter mellom personer der det ikke er et hierarki inne i bilde. 

Politikere vil aldri ha bedre moral enn det som aksepteres av velgerne. Dersom vi godtar politikere som stjeler, grafser, utnytter så får vi slike politikere. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
15 hours ago, Entern said:

Selvfølgelig er det noe feil med Giske, hvorfor flørte rundt når man er gift med Norges flotteste kvinne😵‍💫🥴

Men han ble ekstremt svartmalt og demonisert av media, som løp Hadias og Støres ærend. Så viste det seg at Hadia er en allminnelig kjeltring og Støre fullstendig inkompetent. Ja han har bedre seksualmoral enn Giske. G. W. Bush Jr, har bedre seksualmoral enn Bill Clinton og, hvem var best president? 

Jeg savner Bill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Plukk skrev (6 timer siden):

Han ble vel invitert inn på et hotellrom av ei dame etter en fuktig kveld, hvorpå hun sa at hun gikk i dusjen.. Når han da, som alle normale mannfolk, tolket det til at han skulle komme inn og deretter ble kontant avvist så beklaget han seg og gikk ut. 

100% maktkamp og svertekampanje hele Giskesaken. Utført av en kynisk maktpolitiker. 

Pisspreik. Normale mannfolk inviterer ikke seg selv inn i dusjen bare fordi en dame sier hun går å dusjer. Hvis hun vil ha deg med inn i dusjen så spør hun om du vil bli med i dusjen...

Endret av leticia
lagt til setning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (24 minutter siden):

Pisspreik. Normale mannfolk inviterer ikke seg selv inn i dusjen bare fordi en dame sier hun går å dusjer. Hvis hun vil ha deg med inn i dusjen så spør hun om du vil bli med i dusjen...

At du mener dette er pisspreik gjør det jo ikke sant. Det kommer jo helt ann på personen, noen er ikke så direkte at de spør deg rett ut om å dusje, dette scenarioet er helt troverdig der han har fått et evt. Inntrykk av henne men blitt missforstått. Fort gjort å gjøre på en fuktig kveld. 

 

Når det er sagt så liker jeg ikke typen eller framtoningen sånn generelt sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Harribo25 skrev (4 timer siden):

At du mener dette er pisspreik gjør det jo ikke sant. Det kommer jo helt ann på personen, noen er ikke så direkte at de spør deg rett ut om å dusje, dette scenarioet er helt troverdig der han har fått et evt. Inntrykk av henne men blitt missforstått. Fort gjort å gjøre på en fuktig kveld. 

 

Når det er sagt så liker jeg ikke typen eller framtoningen sånn generelt sett. 

Det får da være måte på hvor mange ganger man skal "misforstå" noe også da. Det er ikke bare 1 dame som har meldt fra om oppførselen. Jo, du har sikkert rett at det er personavhengig. Men tviler sterkt på at det er særlig mange jenter som mener med "jeg går i dusjen" som "kom og dusj med meg".

I tillegg så syns jeg det blir så innmari feil å skylde på en maktkamp innad i partiet. Og bagatellisere opplevelsene til disse damene. Joda, det kan foregå litt av hvert internt når man kjemper om makt. Men det er vel antallet damer som har sagt fra som gjør at det blir uaktuelt for meg å stemme på personen. 

Endret av leticia
endret i setninger
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Det får da være måte på hvor mange ganger man skal "misforstå" noe også da. Det er ikke bare 1 dame som har meldt fra om oppførselen. Jo, du har sikkert rett at det er personavhengig. Men tviler sterkt på at det er særlig mange jenter som mener med "jeg går i dusjen" som "kom og dusj med meg".

I tillegg så syns jeg det blir så innmari feil å skylde på en maktkamp innad i partiet. Og bagatellisere opplevelsene til disse damene. Joda, det kan foregå litt av hvert internt når man kjemper om makt. Men det er vel antallet damer som har sagt fra som gjør at det blir uaktuelt for meg å stemme på personen. 

Ja jeg er helt enig i at Trond Giske "missforstår" både det ene og det andre, og det er helt riktig at han er en usmakelig fyr med damene, jeg liker han ikke bare så det er sagt. 

At han gjør noe sånt overrasker meg ikke. Men at en dame kan hinte til noe mer er ikke utenkelig når de er alene og hun vil ta seg en dusj etter en kveld på byen.  Jeg har selv fått hintet etter en kveld og det var helt gjensidig av oss begge. Hun lot døren stå åpen da så det var jo ganske innlysende. 

Mange personer liker å hinte istedet for å si ting rett ut, og det er forståelig. Signal kan misstolkes.

I dette tilfellet og andre tilfeller angående Giske så tar han seg litt vel mye friheter og ter seg ganske usmakelig. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...