Gå til innhold

Hvorfor valgte politiet BMW i4 M50, Kia EV6 GT og ikke Tesla?


Markiii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest MKII skrev (1 time siden):

Neivel? Det var en artikkel på nettet bare for litt siden om en som hadde en baklykt på en TM3 som var halvfull med vann, det lakk vann inn i bagasjerommet, og Tesla klarte verken å ordne feilene eller finne eieren en erstatningsbil. I tillegg er det relativt ofte artikler om teslaeiere som må vente i månedsvis på å få tilbake bilene sine i.f.m. reparasjoner fordi Tesla ikke klarer å skaffe deler til å reparere bilene. Vet ikke om ett eneste annet bilmerke hvor det er artikler om slike saker annet enn om Tesla'er.

En person? Det er ikke godt nok ass😅

 

Men Tesla har nok mer problemer enn snittet. I tillegg har de noen holdninger som ikke passer helt inn her i Norge som å saksøke folk osv.

Men de har også noen av de mest fornøyde kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (1 time siden):

 Vet for eksempel at det er til dels store kvalitetsforskjeller mellom bilmodeller fra Toyota avgengig av om de produseres i Japan eller i England. Det er flere engelskproduserte modeller som har til dels mye mer feil enn de som er produsert i Japan.

Det er nok en myte, og er ikke riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Salvesen. said:
1 hour ago, Gjest MKII said:

Neivel? Det var en artikkel på nettet bare for litt siden om en som hadde en baklykt på en TM3 som var halvfull med vann, det lakk vann inn i bagasjerommet, og Tesla klarte verken å ordne feilene eller finne eieren en erstatningsbil. I tillegg er det relativt ofte artikler om teslaeiere som må vente i månedsvis på å få tilbake bilene sine i.f.m. reparasjoner fordi Tesla ikke klarer å skaffe deler til å reparere bilene. Vet ikke om ett eneste annet bilmerke hvor det er artikler om slike saker annet enn om Tesla'er.

En person? Det er ikke godt nok ass😅

 

Men Tesla har nok mer problemer enn snittet. I tillegg har de noen holdninger som ikke passer helt inn her i Norge som å saksøke folk osv.

Men de har også noen av de mest fornøyde kundene.

En person pluss stadige artikler om tilsvarende saker i.f.m. problmer med å få bilene reparert utgjør ikke en person... Det er ikke den samme personen med den samme/ny bil gang på gang på gang på...

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg finner bare det rart å nevne en person i en slik setting.

Er det rart å nevne en person

- Som et eksempel?

- Som et nylig tilfelle?

- I sammenheng med tilsvarende saker?

Hvis det faktiskt bare hadde dreid som om en eneste person hadde jeg vært enig med deg. Det hadde kun vært anekdotiskt bevis og verdt lite eller ingenting. Men jeg kunne sikkert gjort det ennå tydligere at den ene saken hadde sammenheng med verkstedhistorikk hos Tesla og andre tilsvarende saker som den ene konkrete saken jeg nevnte, og som jeg altså nevnte på grunn av at akuratt den saken var fersk.

Ennå en sak, og som jeg ikke har hørt om før her om dagen fra en person, og som derfor kan være nettopp anekditiskt bevis er at det visstnok er flere saker hvor hjuloppheng/bærearmer på Tesla'er er for svakt konstruert og knekker. Om det stemmer skal jeg ikke si for sikkert i og med jeg bare har hørt om det fra en person.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (3 minutter siden):

Er det rart å nevne en person

- Som et eksempel?

- Som et nylig tilfelle?

- I sammenheng med tilsvarende saker?

Hvis det faktiskt bare hadde dreid som om en eneste person hadde jeg vært enig med deg. Det hadde kun vært anekdotiskt bevis og verdt lite eller ingenting. Men jeg kunne sikkert gjort det ennå tydligere at den ene saken hadde sammenheng med verkstedhistorikk hos Tesla og andre tilsvarende saker som den ene konkrete saken jeg nevnte, og som jeg altså nevnte på grunn av at akuratt den saken var fersk.

Ennå en sak, og som jeg ikke har hørt om før her om dagen fra en person, og som derfor kan være nettopp anekditiskt bevis er at det visstnok er flere saker hvor hjuloppheng/bærearmer på Tesla'er er for svakt konstruert og knekker. Om det stemmer skal jeg ikke si for sikkert i og med jeg bare har hørt om det fra en person.

Det er generelt sett ikke smart å dra opp enkelt saker når en snakker på generelt grunnlag. Det er flust av større datasett som tar for seg Tesla og kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Syar-2003 said:
1 hour ago, Gjest MKII said:

Toyota avgengig av om de produseres i Japan eller i England. Det er flere engelskproduserte modeller som har til dels mye mer feil enn de som er produsert i Japan. Sistnevnte har jeg fårr opplyst både fra en bilselger og en bilmekaniker.

Flere modeller ?
Etter hva jeg kan lese på nett så har Toyota I UK en plant som lager motorer. Og en plant som lager én modell Corolla 

Mulig du har rett i det. Har ikke satt meg inn i detaljene, men observert at det er store forskjeller på undersøkelser/tester avhengig av modell selv innenfor samme merke, og uttalelser fra folk i bransjen som bilselgeren og bilmekanikeren.

Ellers har nok "AL123" mye rett i at det er en del feilkilder inne i bildet både når det gjelder undersøkelser, og særlig når det er basert på spørreundersøkelser omkring subjektive vurderinger.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (2 timer siden):

Neivel? Det var en artikkel på nettet bare for litt siden om en som hadde en baklykt på en TM3 som var halvfull med vann, det lakk vann inn i bagasjerommet, og Tesla klarte verken å ordne feilene eller finne eieren en erstatningsbil. I tillegg er det relativt ofte artikler om teslaeiere som må vente i månedsvis på å få tilbake bilene sine i.f.m. reparasjoner fordi Tesla ikke klarer å skaffe deler til å reparere bilene. Vet ikke om ett eneste annet bilmerke hvor det er artikler om slike saker annet enn om Tesla'er.

Alt dette kan du finne hos andre merker også. Det er et problem for både Audi og andre også. Når man produserer hundretusener av biler så vil noen feil kunne snike seg inn. Men det er ikke et generelt problem.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (8 minutter siden):

Mulig du har rett i det. Har ikke satt meg inn i detaljene, men observert at det er store forskjeller på undersøkelser/tester avhengig av modell selv innenfor samme merke, og uttalelser fra folk i bransjen som bilselgeren og bilmekanikeren.

Ellers har nok "AL123" mye rett i at det er en del feilkilder inne i bildet både når det gjelder undersøkelser, og særlig når det er basert på spørreundersøkelser omkring subjektive vurderinger.

Er det en ting jeg har lært så er det å ikke sette noe lit til og svelge glatt uttalelser fra selgere.

Det samme kan vel også gjelde uttalelser en mekaniker hos et merkeverksted slenger ut om konkurrenters merker og modeller.

Agendaen hos begge er å overbevise alle at sine produkter er det man skal velge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Alt dette kan du finne hos andre merker også. Det er et problem for både Audi og andre også. Når man produserer hundretusener av biler så vil noen feil kunne snike seg inn. Men det er ikke et generelt problem.

En forskjell er at disse andre har en serviceorganisasjon som fungerer og fikser feilen raskt uten at det blir noe stor sak ut av det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 10.11.2023 den 10:19 PM):

Interessant artikkel:

https://www.tv2.no/broom/ser-du-denne-i-bakspeilet-da-bor-du-passe-pa/16201656/

UP har valgt to sivile elbiler, BMW i4 og Kia EV6, begge "toppspekket", og de påstår at de har sett på ytelsen.

De påstår at det er "svært få elbiler som kan matche" EV6, noe jeg finner merkelig.

Jeg lurer litt på hvorfor de har valgt nettopp disse.

EV6:  585 HK, 0-100 på 3,5 sekunder, topphastighet 260 km/t, rekkevidde 424 km. Prisen skal starte på ca. 750.000 kroner.

i4: 544 HK, 0-100 på 3,9,  topphastigheten 225 km/t, rekkevidde 512 km. Her skal prisen starte på 579.000 kroner (men med alt tilleggsutstyr kommer den på 766.000 kroner).

Men så ser vi på Tesla:

Model Y Performance: 0-100 på 3,7 sekunder, topphastighet 250 km/t, rekkevidde 514 km. Prisen med vinterhjul er 586.000 kroner.

Model 3 Performance er "ute av produksjon", men hvis man ser på inventar så kan man få en 2023 Performance som gjør 0-11 på 3,3 sekunder, topphastighet 261 km/t, og rekkevidde på 547 km. Pris 500.000 kroner. Billigst og best, altså. I det minste på papiret.

Jeg vil anta at Model 3 Highland etter hvert vil være tilgjengelig som Performance-utgave også.

Vi ser altså at Tesla generelt har like bra eller bedre ytelse, og signifikant lavere pris. Kanskje de valgte basert på noe annet, men hvis de skal "ta tyven" så fremstår jo Model 3 Performance som det beste valget siden den kjører fletta av alle de andre her, både på 0-100, topphastighet og rekkevidde. (De sier at de også har sett på rekkevidde, og der vinner Tesla igjen, spesielt over Kia.)

De ville nok ha biler som tåler litt juling regner jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær glad for at Politiet ikke har S Plaid, for hadde de hatt det, så må en jo over 322 kmt for å stikke av 😅 eller ha over 1200hk.

0-320kmt tar bare ca 14 sekunder og få biler i verden klarer å kjøre ifra dette innen den tiden. 

Enn så lenge holder det med vanlig M5 eller 3 performance ❤️

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
freedomseeker skrev (7 minutter siden):

Går til sørkoreansk lommebok isteden, er det noe i bedre i henhold til ditt politiske ståsted?

Stammet jeg når jeg sa at "det passer meg helt utmerket at mine skattekroner ikke går til Musks lommebok"? Hva var det som var så uklart med det? Selvfølgelig foretrekker jeg at Politiet finner alternativer for å investere våre skattekroner.

Og hvorfor må det være politisk? Kanskje jeg bare ikke tåler det feite løgneaktige flesketrynet til Musk?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 12.11.2023 den 6:44 PM):

En person? Det er ikke godt nok ass😅

 

Men Tesla har nok mer problemer enn snittet. I tillegg har de noen holdninger som ikke passer helt inn her i Norge som å saksøke folk osv.

Men de har også noen av de mest fornøyde kundene.

I USA var det ein ny Tesla der rattet datt av bilen i fart, vist du vil ha eit eksempel til.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...