Gå til innhold

Hvorfor valgte politiet BMW i4 M50, Kia EV6 GT og ikke Tesla?


Markiii

Anbefalte innlegg

Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (4 minutter siden):

Var ditt tilsvar til at jeg skrev hvorfor jeg er glad Politiet ikke bruker mine skattekroner på å berike Elon Musk ytterligere. Din preposisjon her er at mitt standpunkt er mot bilmerket og ikke mot Elon Musk. Og det blir en stråmann, da du dikter opp denne preposisjonen som beviselig strider imot det jeg faktisk skrev.

Mitt tilsvar var vel mest siktet inn mot denne lettere eksalterte uttalelsen:

Sitat

Og hvorfor må det være politisk? Kanskje jeg bare ikke tåler det feite løgneaktige flesketrynet til Musk?

Men du var kanskje helt logisk og saklig når du hamret ned de gullkorna. 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (19 minutter siden):
Hanhijnn skrev (33 minutter siden):

Bl.a. ja. Beste bilen jeg noensinne har hatt.

Shocker.

Forøvrig var jeg på besøk hos en kompis der en nabo hadde en TM3. Kom i prat med denne naboen og han så jeg kjørte en 2021 modell leaf. Ifølge hamselv var det så mye problemer med den at han uironisk mente at han hadde gjerne byttet teslaen med leafen min, hvis han hadde hatt et valg.

Men det er klart, man kan ikke forvente den slags ærlighet fra alle tesla eiere. Hadde alle vært like åpne om erfaringene av bilholdet ville dette bli gjenspeilet i markedsprisen på bruktmarkedet. Og det vet de.

Endret 10 minutter siden av vonfaff

Sånn apropos det å tillegge andre meninger og legge ord i munnen på andre.

Det er kanskje greit hvis du gjør det selv? Her beskylder du meg bokstavelig talt for løgn, uten at du har noe som helst holdepunkt for det. Annet enn at du ikke liker det jeg skriver. Det er mildt sagt forkastelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Hanhijnn skrev (5 minutter siden):

Men du var kanskje helt logisk og saklig når du hamret ned de gullkorna.

Saklig? Ja, det mener jeg jo det er. Det beskriver akkurat hva jeg mener om personen Musk og hvorfor jeg synes det er bra at ikke mine skattepenger går til å berike ham. Det er jo ikke en personlig fornærmelse mot noen av forumdeltagerne her, så hva er problemet egentlig?

Eller er du en av de som av en eller annen bisarr grunn tar enhver liten angrep på Musk som om noen fornærmer deg personlig? Det forklarer jo en del ...

Og ditt tilsvar til min uttalelse forklarer ikke hvorfor du på usaklig vis endret preposisjonen i standpunktet mitt. Så før du slenger om deg med stein i glasshus er mitt råd at du holder din egen sti ren før du prøver å belære andre i korrekt kotyme og debatt skikk.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Sånn apropos det å tillegge andre meninger og legge ord i munnen på andre.

Jeg aner ikke om du faktisk har hatt et bilhold som er så problemfritt som du sier. Jeg får bare ta ditt ord på det. Men det jeg faktisk skrev var at jeg ikke kan forvente den samme ærlighet fra alle tesla eiere, det er ingen angrep på deg direkte (da ville jeg jo skrevet at jeg ikke forventer det av deg, rent konkret) men at jeg ikke forventer den ærligheten fra den andelen av Tesla eiere som har hatt den samme opplevelsen som den naboen.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Saklig? Ja, det mener jeg jo det er. Det beskriver akkurat hva jeg mener om personen Musk og hvorfor jeg synes det er bra at ikke mine skattepenger går til å berike ham. Det er jo ikke en personlig fornærmelse mot noen av forumdeltagerne her, så hva er problemet egentlig?

Eller er du en av de som av en eller annen bisarr grunn tar enhver liten angrep på Musk som om noen fornærmer deg personlig? Det forklarer jo en del ...

Og ditt tilsvar til min uttalelse forklarer ikke hvorfor du på usaklig vis endret preposisjonen i standpunktet mitt. Så før du slenger om deg med stein i glasshus er mitt råd at du holder din egen sti ren før du prøver å belære andre i korrekt kotyme og debatt skikk.

Ja du mener du har fasit i "korrekt kotyme og debatt skikk"? Ja, jeg tviler ikke på at du mener og tror det selv, men tror du kommer til å slite med å finne noen som er enig med deg.

Men jeg avslutter dette totalt bortkastede ordskiftet. Ser ikke noe poeng i å diskutere med noen som har slike holdninger. Slutt fra min side.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Ja du mener du har fasit i "korrekt kotyme og debatt skikk"?

Jeg mener jeg har korrekt fasit på det jeg selv mener og ditt forsøk på å manipulere ordskiftet ved å komme med stråmenn ikke gir deg autoritet til å belære andre om hva som er "høflighet" eller "saklighet" m.m.

Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Men jeg avslutter dette totalt bortkastede ordskiftet. Ser ikke noe poeng i å diskutere med noen som har slike holdninger.

Nå var det ikke jeg som begynte å sutre om personangrep mot musk og legge ord i munnen på hva andre skrev. Det var et "totalt bortkastet ordskifte" så fort du entret scenen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

Proof positive... 😄

På at selv etter du proklamerte at du ville "avslutte dette totalt bortkastede ordskiftet" mangler såpass impulskontroll at du allikevel må ha det siste ordet? Såvisst ...

Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 10.11.2023 den 10:19 PM):

Jeg lurer litt på hvorfor de har valgt nettopp disse.

Politiet kan, som alle andre offentlige instanser, ikke "velge" hva de vil. Regelverket for offentlige anskaffelser er strengt og rigid, og en anskaffelse må gjennomføres ut fra de forutsetninger som er lagt til grunn i konkurransedokumentene.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (5 minutter siden):

Ser ihvertfall ut som om Model 3 ikke gir seg så lett. 

 

Å aksellerere til 110km/t med istykkerskutte fordekk og rundt 100 kulehull mens man blir jaget av en pickup med kjøretøymontert maskingevær er jo mer enn også oslopolitiet må forvente.

 

 

Tåler mye, veldig sikre!

Men er skrudd sammen i «fylla» og er preget av mye feil - både her i Norge og ellers. Nylig havnet den sist i Tüv oversikten, (gamle) Model 3 er rett og slett ikke en spesielt god bil. Den nye er inne på noe, så får vi se om de holder.

Utover det er Musk en nylig refset antisemitt og pro-russer og jeg synes kanskje ikke det er veldig lurt å bruke offentlige midler på folk som det.

Så, bilen er ikke spesielt god og firmaet er representert av en med unorske verdier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Tåler mye, veldig sikre!

Men er skrudd sammen i «fylla» og er preget av mye feil - både her i Norge og ellers. Nylig havnet den sist i Tüv oversikten, (gamle) Model 3 er rett og slett ikke en spesielt god bil. Den nye er inne på noe, så får vi se om de holder.

Utover det er Musk en nylig refset antisemitt og pro-russer og jeg synes kanskje ikke det er veldig lurt å bruke offentlige midler på folk som det.

Så, bilen er ikke spesielt god og firmaet er representert av en med unorske verdier.

Vår Model3 har også fungert kjempebra, og nesten uten vedlikeholdsutgifter. 

Og få bilprodusenter som oppfører seg så bra som Tesla, og har en så bærekraftig tankegang fra råmaterialer til ferdig bil og tilogmed ladeinfrastruktur. Det er ikke for ingenting at de andre bilprodusentene nå går over til Teslas ladeplugg en etter en i USA. 

 

Musk harvært hatet og svertet av bilprodusentene og oljeselskapene fra de startet med Tesla, at antisemitter nå beskylder han for å være antisemitt er jo bare ironisk og det tar han nok også med knusende ro. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (12 minutter siden):

at antisemitter nå beskylder han for å være antisemitt er jo bare ironisk og det tar han nok også med knusende ro. 

Han har da faktisk besvart et innlegg på X, og det er da ingen tvil om hva han sier. Når også det Hvite hus går ut og fordømmer fyren så er ditt forsvar ganske patetisk.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/11/17/195962853/elon-musk-anklages-for-antisemittisme

Endret av Jalla21
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (4 minutter siden):

Han har da faktisk besvart et innlegg på X, og det er da ingen tvil om hva han sier. Når også det Hvite hus går ut og fordømmer fyren så er ditt forsvar ganske patetisk.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/11/17/195962853/elon-musk-anklages-for-antisemittisme

Dette er et av eksemplene ja. Det er langt fler, og det er skummelt at verdens rikeste mann nå har tatt denne vendingen over mange år. Slettes ikke utenkelig at det er med i vurderingen. 

At «disel e best» «sku hatt disel» gjengen hater Tesla er nok fordi det er det merket de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Tåler mye, veldig sikre!

Men er skrudd sammen i «fylla» og er preget av mye feil - både her i Norge og ellers. Nylig havnet den sist i Tüv oversikten, (gamle) Model 3 er rett og slett ikke en spesielt god bil. Den nye er inne på noe, så får vi se om de holder.

Utover det er Musk en nylig refset antisemitt og pro-russer og jeg synes kanskje ikke det er veldig lurt å bruke offentlige midler på folk som det.

Så, bilen er ikke spesielt god og firmaet er representert av en med unorske verdier.

Angående påstanden om pro-russisk, så antar jeg du sikter til den feile påstanden om at Musk slo av space-X-dekning for et område i forkant av et kommende Ukrainsk angrep. Jeg regner med du har fått med deg at det området ikke hadde Space-X-dekning da (kanskje ikke ennå, heller), og Musk nektet å slå på dette etter forespørsel, fordi han, etter eget utsagn, ønsker at det brukes til fredelige formål, ikke til å ta liv.

Det antisemittiske angrepet, er slik jeg oppfatter utsagnet etter å ha lest artikkelen det ble lenket til, mer som et angrep på visse jødiske organisasjoner for å fremme like hatefulle utsagn som de de prøver å bekjempe. Litt sånn der "damned if you do, damned if you don't. Jeg ser at disse hopper til og drar fram påstanden om at Musk er antisemittistisk, fremfor å svare på det de blir kritisert for. Man kan på den måten si de rett og slett bekrefter det Musk antydet i sitt svar.

Nå er det dessverre slik at ytringsfrihet må tåles begge veier, selv om man ikke liker budskapet. Å kritisere jøder eller jødiske organisasjoner er da noe man liksom ikke gjør, fordi da blir man kastet i en bås umiddelbart. Dette burde nok Musk ha tenkt på, da han og er den fremste talspersonen for de selskapene han eier og driver.

Fyren burde derfor lære seg når det er greit å uttale seg, og når det er klokelig å holde kjeft. En diskusjon om jøder, vil man automatisk tape, uansett om man rent generelt har rett eller ikke, uten at jeg skal påstå noe om hvor denne befinner seg. Her i Norge er det relativt lite konflikter, men har forstått at bl.a. i USA så er frontene temmelig mye steilere. Og kanskje har EM rett om disse. Men ja, her burde han egentlig holdt klokelig kjeft.

Men merker meg at når det gjelder EM og Tesla, så er det lett å hoppe på første negative påstand, og så tviholde på det standpunktet uansett hva som fremkommer om man gir det litt tid. Slik jeg mener man bør her og.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (41 minutter siden):

Angående påstanden om pro-russisk, så antar jeg du sikter til den feile påstanden om at Musk slo av space-X-dekning for et område i forkant av et kommende Ukrainsk angrep. Jeg regner med du har fått med deg at det området ikke hadde Space-X-dekning da (kanskje ikke ennå, heller), og Musk nektet å slå på dette etter forespørsel, fordi han, etter eget utsagn, ønsker at det brukes til fredelige formål, ikke til å ta liv.

Det antisemittiske angrepet, er slik jeg oppfatter utsagnet etter å ha lest artikkelen det ble lenket til, mer som et angrep på visse jødiske organisasjoner for å fremme like hatefulle utsagn som de de prøver å bekjempe. Litt sånn der "damned if you do, damned if you don't. Jeg ser at disse hopper til og drar fram påstanden om at Musk er antisemittistisk, fremfor å svare på det de blir kritisert for. Man kan på den måten si de rett og slett bekrefter det Musk antydet i sitt svar.

Nå er det dessverre slik at ytringsfrihet må tåles begge veier, selv om man ikke liker budskapet. Å kritisere jøder eller jødiske organisasjoner er da noe man liksom ikke gjør, fordi da blir man kastet i en bås umiddelbart. Dette burde nok Musk ha tenkt på, da han og er den fremste talspersonen for de selskapene han eier og driver.

Fyren burde derfor lære seg når det er greit å uttale seg, og når det er klokelig å holde kjeft. En diskusjon om jøder, vil man automatisk tape, uansett om man rent generelt har rett eller ikke, uten at jeg skal påstå noe om hvor denne befinner seg. Her i Norge er det relativt lite konflikter, men har forstått at bl.a. i USA så er frontene temmelig mye steilere. Og kanskje har EM rett om disse. Men ja, her burde han egentlig holdt klokelig kjeft.

Men merker meg at når det gjelder EM og Tesla, så er det lett å hoppe på første negative påstand, og så tviholde på det standpunktet uansett hva som fremkommer om man gir det litt tid. Slik jeg mener man bør her og.

Jeg tenkte mer på «Zelenskyj the butcher» kommentaren hans fra et møte (opptak). Eksemplene begynner å bli mange nå, og det må være krevende å skulle forholde seg til disse temaene som diskuteres for de som fortsatt mener alt som skjer og har skjedd siste 10 år er tilfeldig. At *alle* hans synspunkter nå tilhører en kjip del av høyresiden er et problem for meg, men trenger ikke være det for deg.

Det hoper seg opp Snow, alle uttalelsene, tweetene, podcastene. Dette er ikke tilfeldigheter i mine øyne.

Det er mye bra og mye dårlig med Tesla. Det er ingen som reagerer når jeg anbefaler Tesla, skryter av nye Model 3 som er et mega-hopp hva gjelder veldig mye. Men nåde deg om du poster fakta med kildehenvisning, da hopper du på en bandeagon. Gjesp

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...