Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mr. President™ skrev (1 time siden):

Ironisk å se denne kommentaren rett etter denne fra samme forfatter som jeg svarte på

Men det er veldig interessant at du reagerer på "kontoer på Twitter" istedenfor det faktiske innholdet i disse ekte videoene som florerer på nett. Det er helt vilkårlig hvem sin tweet jeg velger å lime inn her da det er videoene jeg er ute etter.

Det illustrerer igjen forskjellen i beviskravet. En billig kommentar om pensumet i utdanningen til disse barna var ikke noe problem for deg, men et svar med videobevis om hatefulle ytringer og drap, nei der trådde jeg over grensen for din del.

Flere av videoene du linket til er jo falske.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Hvem har mest troverdighet av Son of Hamas eller palestinske "helsemyndigheter"?

Er det mulig at andre bilder og videoopptak også kan være redigert av noen som har en agenda, eller er alle opptak fra Gaza uredigert?

Selvsagt er det mulig, men når avsenderen er PragerU har de ødelagt sin egen troverdighet ved å regelmessig lyve, er det ikke urimelig å uten videre avskrive bidragene deres.

Palestinske helsemyndigheter har historisk troverdighet når det kommer til dødstall 
https://www.washingtonpost.com/world/2023/10/24/gaza-death-toll-palestinian-health-ministry/
https://www.lemonde.fr/en/les-decodeurs/article/2024/10/13/why-the-gaza-health-ministry-s-death-count-is-considered-reliable_6729264_8.html

På generelt grunnlag er ikke enkelte vitnesbyrd noen særlig god kilde til en større forståelse.

Dersom denne fiktive vindmølle-milliardær propaganda-kanalen kringkastet en video hvor sønnen til Netanyahu hevdet Israel var en trussel mot verdensfreden, at det var i alles interesse at Israel ble knust av Hamas, ville dette inviduelle intervjuet endret forståelsen din av konflikten, eller ville det være mer nærliggende å anta at Yair sikkert hadde en grunn til å se verden på denne måten, uten at du som seer fikk hele verdensforståelsen din endret?

• Liker 2
Skrevet (endret)
leifeinar skrev (23 minutter siden):

Er de Palestinske gisslene frigitt ?

Å svare på ett spørsmål med ett nytt spørsmål er ugreit.

Endret av Duriello
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Mange stygge videor av Hamas på Gaza om dagen. Begynner de bli desperate?

Advarsel! Veldig stygge bilder.

Er man en som unnskylder/bortforklarer/underspiller Hamas sitt ansvar og handlinger så kan man ikke kalle seg palestinavenn lenger mener jeg.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mr. President™ skrev (31 minutter siden):

Kan du underbygge de påstandene med noe for bevis? Gjerne være litt mer konkret i samme slengen.

Du kan begynne med å lese kommentarene på videoene. Deretter, lær deg hebraisk og se igjennom videoene på nytt.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (2 timer siden):

https://mediabiasfactcheck.com/prageru/

PragerU – Bias and Credibility

Vis skjult innhold

PragerU - Questionable Source - Extreme Right Bias - Republican - Conservative - Fake News - Not CredibleFactual Reporting: Low - Not Credible - Not Reliable - Fake News - Bias

QUESTIONABLE SOURCE

A questionable source exhibits one or more of the following: extreme bias, consistent promotion of propaganda/conspiracies, poor or no sourcing to credible information, a complete lack of transparency, and/or is fake news. Fake News is the deliberate attempt to publish hoaxes and/or disinformation for the purpose of profit or influence (Learn More). Sources listed in the Questionable Category may be very untrustworthy and should be fact-checked on a per-article basis. Please note sources on this list are not considered fake news unless specifically written in the reasoning section for that source. See all Questionable sources.

Overall, we rate PragerU Questionable based on extreme right-wing bias, promotion of propaganda, the use of poor sources who have failed fact checks, and the publication of misleading information regarding immigration and climate change.

(...) Dennis Prager is a Neoconservative radio host and columnist for the far-right and questionable WND. Prager believes that Christianity is under threat from secular leftist universities and therefore created PragerU to counteract them. PragerU has developed two partnership programs to help cultivate relationships with educators. PragerU’s Educator Program supplies teachers with lesson plans and study guides accompanying their videos. Additionally, secondary school teachers and college professors can register for their classes through PragerU’s Academic Partnership program, which lets students sign up and allows teachers to monitor their students’ progress.

Så lenge du ikke har noe å si på at dine meningsfeller (spesielt Uglasukk) bruker pro-russiske linker og alt mulig rart ingen har hørt om så tenker jeg man ikke kan si noe på en link med et bias til høyresiden. NRK er kraftig pro-palestinske og venstrevridde, men det er likevel en kilde til informasjon.

Ta ballen, ikke mannen.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
leifeinar skrev (39 minutter siden):

Er de Palestinske gisslene frigitt ?

Mannen bak 7.oktober var ifølge din definisjon et palestinsk gissel.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Mr. President™ skrev (46 minutter siden):

Kan du underbygge de påstandene med noe for bevis? Gjerne være litt mer konkret i samme slengen.

Apropo tvilsomme kilder som Snikpellik ikke sier noe på. Brukerkontoen du siteter i flere innlegg "Khalissee":

"Khalissee is a bot-operated account on X (formerly known as Twitter), which is primarily engaged in promoting anti-Semitism and disseminating false information.
The principal objective of this account is to circulate fabricated news designed to incite anger, with a specific focus on Israel and Jewish individuals.
This deliberate spread of misinformation targets these communities and aims to foster division and unrest."

Khalissee omtaler, som Islam.net, folk som konverterer til Islam for "revertister". Dette er islamistenes "hundefløyte".

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (17 minutter siden):

Mange stygge videor av Hamas på Gaza om dagen. Begynner de bli desperate?

Advarsel! Veldig stygge bilder.

Er man en som unnskylder/bortforklarer/underspiller Hamas sitt ansvar og handlinger så kan man ikke kalle seg palestinavenn lenger mener jeg.

Lurer på hvorfor de lar kameramannen filme dem? Ser ikke ut som de har noe behov for å gjemme seg bort, heller tvert imot. Mange tilskuere som heier. 

• Liker 2
Skrevet
Sir skrev (Akkurat nå):

Lurer på hvorfor de lar kameramannen filme dem? Ser ikke ut som de har noe behov for å gjemme seg bort, heller tvert imot. Mange tilskuere som heier. 

For å spre frykt om hva som vil skje hvis de tar imot nødhjelp eller tar nødhjelpen Hamas mener er deres? Vet ikke. Jeg har sett utallige slike videor fra Gaza nå, virker å være et mønster.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

Så lenge du ikke har noe å si på at dine meningsfeller (spesielt Uglasukk) bruker pro-russiske linker og alt mulig rart ingen har hørt om så tenker jeg man ikke kan si noe på en link med et bias til høyresiden. NRK er kraftig pro-palestinske og venstrevridde, men det er likevel en kilde til informasjon.

Ta ballen, ikke mannen.

Jeg har flere ganger i tråden her påpekt også på UglaSukk sine iblant tvilsomme kilder. 

Grunnen til at jeg lenket til vurderingen av PragerU var at det var en diskusjon om den siden her.

De har ikke «bias til høyresiden». Det er et rent høyreekstremt desinformasjonsprosjekt. De har ingenting med noen vanlig høyreside å gjøre.

NRK er ikke «venstrevridde» eller «pro-palestinske», de er nøytrale.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Hvis ballen er god, men mannen ikke er venstreradikal, kan mannen gis merkelapp transfob, rasist, klimaskeptiker osv. Dermed kan man kansellere mannen, og slippe å ta stilling til ballen i det hele tatt.

En mye brukt hersketeknikk på ytre venstre.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

For å spre frykt om hva som vil skje hvis de tar imot nødhjelp eller tar nødhjelpen Hamas mener er deres? Vet ikke. Jeg har sett utallige slike videor fra Gaza nå, virker å være et mønster.

Men det virker lite gjennomtenkt. Vanligvis er jo historien de ønsker å fortelle at det er Israelerne som er slemme. Jeg under også på hva som skjer med mobben rundt.

• Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Hehe, nøytrale ja.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Du forveksler "nøytral" med "enig med meg". Du er selvsagt også nøytral?

NRK sprer mye venstrevridd pro-palestinsk propaganda til å være nøytrale.

Da jeg var liten trodde jeg venstrevridde medier var positivt fordi de støtter arbeiderklassen. Jeg var ung og naiv.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Jeg har flere ganger i tråden her påpekt også på UglaSukk sine iblant tvilsomme kilder. 

PragerU har ikke «bias til høyresiden». Det er et høyreekstremt desinformasjonsprosjekt. Det har ingenting med noen vanlig høyreside å gjøre.

PragerU har mye fornuftig, det blir ikke en lite troverdig kilde bare fordi du er kraftig uenig med de politisk. Ta ballen, ikke mannen, når det som presenteres i det minste er saklig og godt (ikke bare ren russerpropaganda som visse andre)

"NRK er helt nøytrale." Morsom du. Jeg lurer på om selv NRK lenger innbiller seg at de er helt nøytrale i sin dekning av Palestina/Israel. NRK oppfattes som lenger til venstre enn Dagbladet av leserne:

4372ca00-c415-4034-b5fb-66d81baa3acd?chk

https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/venstrevridde-norske-medier/s/12-95-3423471473

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...