UglaSukk Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden UglaSukk skrev (20 timer siden): Og de aller fleste håper at enda større konsekvenser er i kjømda. Ser at Mette Fredriksen også håper at enda større konsekvenser er i kjømda. "“We are one of the countries that wants to increase pressure on Israel, but we have not yet obtained the support of EU members,” she said. Frederiksen added that she wanted to consider “political pressure, sanctions, whether against settlers, ministers, or even Israel as a whole,” referring to trade or research sanctions." " https://www.arabnews.com/node/2611993/world 2
Snikpellik Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Apropos Danmark. Mette Frederiksen: Israel ville være bedre stillet uden Netanyahu https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-israel-ville-vaere-bedre-stillet-uden-netanyahu Israels premierminister, Benjamin Netanyahu, er "et problem i sig selv nu", og Israel ville være bedre stillet, hvis han ikke var premierminister. Det siger statsminister Mette Frederiksen (S) i et interview med Jyllands-Posten. Mette Frederiksen understreger, at det er et anliggende for israelerne, men tilføjer: - Men der er ikke nogen tvivl i min sjæl om, at Netanyahu i dag udgør en udfordring. Man kan jo se med det blotte øje, at vi har meget, meget svært ved at påvirke, hvad der sker i Israel, siger hun til Jyllands-Posten. Kritikken kommer, efter Netanyahu i sidste uge lancerede den israelske regerings plan om at tage kontrol over Gaza By. I interviewet siger statsministeren, at den israelske regering går "for langt", men fastholder samtidig, at den danske regering står fuldt ud bag staten Israel. 3
Tussi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Snikpellik skrev (35 minutter siden): Apropos Danmark. Mette Frederiksen: Israel ville være bedre stillet uden Netanyahu https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-israel-ville-vaere-bedre-stillet-uden-netanyahu Israels premierminister, Benjamin Netanyahu, er "et problem i sig selv nu", og Israel ville være bedre stillet, hvis han ikke var premierminister. Det siger statsminister Mette Frederiksen (S) i et interview med Jyllands-Posten. Mette Frederiksen understreger, at det er et anliggende for israelerne, men tilføjer: - Men der er ikke nogen tvivl i min sjæl om, at Netanyahu i dag udgør en udfordring. Man kan jo se med det blotte øje, at vi har meget, meget svært ved at påvirke, hvad der sker i Israel, siger hun til Jyllands-Posten. Kritikken kommer, efter Netanyahu i sidste uge lancerede den israelske regerings plan om at tage kontrol over Gaza By. I interviewet siger statsministeren, at den israelske regering går "for langt", men fastholder samtidig, at den danske regering står fuldt ud bag staten Israel. Hun har jo rett i det hun sier
Red Frostraven Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Ballalaika skrev (2 timer siden): Minner om denne: 🙂 Hvis du ikke troller, men genuint ikke forstår hva jeg skriver, eller genuint ikke forstår relevansen -- så bør du oppsøke lege, da du kan ha hatt hjerneslag. Og det er en ærlig oppfordring, som du bør ta seriøst, all den tid du påstår at du ikke får det jeg skriver til å gi mening -- når det ikke er vanskelig for noen andre. ... Hvis det kognitive nivået ditt har så kortsiktig fokus at du faller etter to paragrafer, nornslt bestående av to tre-fire setninger, eller ikke kobler sammenhengen mellom to paragrafer, så kan jeg skrive kortere innlegg, hvis du ønsker det, hvor du trinnvis kan bekrefte at du forstår hva jeg sier, eller forklare hva du ikke forstår når noe blir vanskelig. I stedet for at du må stå som nå å si at du ikke forstår noe, eller ikke forstår relevans -- mens vi må gjette på hva du ikke forstår. ... Hvis du troller, så er vi på siste vers igjen; tiden din for diskusjon er over; Men tiden min for å motarbeide misinformasjon et ikke over. Den går aldri over. 😅 4 1 1
Ballalaika Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Red Frostraven skrev (20 minutter siden): Hvis du ikke troller, men genuint ikke forstår hva jeg skriver, eller genuint ikke forstår relevansen -- så bør du oppsøke lege, da du kan ha hatt hjerneslag. Og det er en ærlig oppfordring, som du bør ta seriøst, all den tid du påstår at du ikke får det jeg skriver til å gi mening -- når det ikke er vanskelig for noen andre. ... Hvis det kognitive nivået ditt har så kortsiktig fokus at du faller etter to paragrafer, nornslt bestående av to tre-fire setninger, eller ikke kobler sammenhengen mellom to paragrafer, så kan jeg skrive kortere innlegg, hvis du ønsker det, hvor du trinnvis kan bekrefte at du forstår hva jeg sier, eller forklare hva du ikke forstår når noe blir vanskelig. I stedet for at du må stå som nå å si at du ikke forstår noe, eller ikke forstår relevans -- mens vi må gjette på hva du ikke forstår. ... Hvis du troller, så er vi på siste vers igjen; tiden din for diskusjon er over; Men tiden min for å motarbeide misinformasjon et ikke over. Den går aldri over. 😅 Ballalaika skrev (På 17.8.2025 den 14.08): Hvis du ikke evner å svare konsist, saklig og rasjonelt på det jeg skriver så går det an å la være å svare. 5
UglaSukk Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Kom over dette, og fikk lyst til å dele. Dette må vel nesten klassifisere som en gladsak. "Former MP George Galloway Confirms Anti-Apartheid Movement In South Africa Was Led Entirely By Jews. (...) I am one of the few people on the Left in Britain who traveled the length and breadth of Apartheid South Africa — as an underground agent of the African National Congress led by Nelson Mandela. (...) ...throughout the entirety of my time underground in South Africa under Apartheid, every house I slept in, every dinner I ate, every car I drove in was provided by Jewish activists of the African National Congress." https://christiansfortruth.com/former-mp-george-galloway-confirms-anti-apartheid-movement-in-south-africa-was-led-entirely-by-jews/ Endret 7 timer siden av UglaSukk 4 1
Ballalaika Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden UglaSukk skrev (1 time siden): Kom over dette, og fikk lyst til å dele Stadig fascinert av hvor du kommer over kildene dine. UglaSukk skrev (1 time siden): . Dette må vel nesten klassifisere som en gladsak. "Former MP George Galloway Confirms Anti-Apartheid Movement In South Africa Was Led Entirely By Jews. (...) I am one of the few people on the Left in Britain who traveled the length and breadth of Apartheid South Africa — as an underground agent of the African National Congress led by Nelson Mandela. (...) ...throughout the entirety of my time underground in South Africa under Apartheid, every house I slept in, every dinner I ate, every car I drove in was provided by Jewish activists of the African National Congress." https://christiansfortruth.com/former-mp-george-galloway-confirms-anti-apartheid-movement-in-south-africa-was-led-entirely-by-jews/ Flinke de jødene. Mulig man kan lære herfra at det går an å føre en motstandskamp som ikke går i voldsorgiespiral til ene parten er utslettet. Fordrer kanskje at man aksepterer at jødene får bli værende der. Er gjerne det som blir baugen. 4
UglaSukk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ballalaika skrev (39 minutter siden): Mulig man kan lære herfra at det går an å føre en motstandskamp som ikke går i voldsorgiespiral til ene parten er utslettet. Voldsorgiespiral. Bra ord. Mulig jeg kommer til å låne det. 2
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden UglaSukk skrev (1 minutt siden): Voldsorgiespiral. Bra ord. Mulig jeg kommer til å låne det. Værsågod. 2
Rune_says Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden (endret) Endel "liberale" Israelere demonstrerer mot Netanyahu's forsatte slakting. Ikke fordi de bryr seg om palestinere eller barn som dør, men fordi de ønsker de israelske gislene hjem. Også noen gode replikker av Kyle om at Netanyahu ikke er interessert i gislene, kun et større Israel og unngå korrupsjons-rettsak for ham selv. Endret 17 minutter siden av Rune_says 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå