Gå til innhold

En av fire jenter oppgir å ha blitt utsatt for grove seksuelle krenkelser


Anbefalte innlegg

jahooo skrev (18 timer siden):

Er det umoralsk å fortelle døtrene våre at de bør kle seg mer anstendig før de drar på fest?

Interessant. Hva gjør du om datteren din blir voldtatt? La meg gjette: du kjefter, legger skylden på henne og forteller henne at hun fortjente det fordi hun ikke kledde seg anstendig? Medmenneske du som sympatiserer med overgripere og legger skylden på kvinner. Er jo overgriperen som er offeret her, som blir shamet for å handle etter lystene sine og ødelegger liv. 😕 

Eller la meg gjette, du svarer: datteren min går kledd i burka for å unngå å bli voldtatt. Jeg skal love deg: burka er ingen garanti for å ikke bli voldtatt. 

Jeg er 100% sikker på at du ikke har en datter dog, heldigvis, men man vet nå aldri. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Malakitt said:

Eller la meg gjette, du svarer: datteren min går kledd i burka for å unngå å bli voldtatt. Jeg skal love deg: burka er ingen garanti for å ikke bli voldtatt. 

Finnes harde data på slikt? Jeg antar at dine "lovnader" ikke sier noe om virkeligheten 🙂

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (56 minutter siden):

Interessant. Hva gjør du om datteren din blir voldtatt? La meg gjette: du kjefter, legger skylden på henne og forteller henne at hun fortjente det fordi hun ikke kledde seg anstendig?

På seg selv kjenner man andre sies det. Siden du beskylder meg for dette så antar jeg at du enten

1. Straks er ute med pekefingern og beskylder barna dine for ikke å ha fulgt dine velmente råd om noe skjer med dem. 

2. Aldri gir barna velmente råd om noe som helst. 

 

Jeg, derimot ville aldri tatt opp at jeg på forhånd hadde gitt et slik råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (På 20.8.2023 den 8.35):

Aha! Det er derfor dere er så innvandringskritiske og ikke ønsker import av primitiv stammekultur med tilhørende kvinnesyn!

 

Dere ønsker monopol på dette tankesettet. 

 

🤣🤣🤣🤣

Well, DUH!!!! Det er en grunn til at de bryr seg om kvinners sikkerhet kun når det gjelder transpersoner i offentlige toalett.

Også; Ja, det er helt naturlig av nære og kjære til å gi råd til unge kvinner om div. sikkerhetstiltak når man skal ute på byen.

Men synlig hud er ikke det samme som "det er bare å voldta meg". Det kan simpelthen bety "Jeg liker å se bra ut, og føler meg komfortabel med meg selv". Man trenger ikke ha høy IQ for å skjønne det. Folk har hud. Man er født med hud, og den er der til man dør. Det er ikke sammenliknbart med "å kutte av seg hodet" eller whatever.

Og selv om de skulle ha lyst på pølsefest, så er det ikke gitt at de velger hvilken som helst pølse. Selv om målet med kvelden er å få seg et ligg og har kledd seg deretter, så har de en liste med sjekkpunkter som må krysses av, som kjemi og trivsel, osv. Man trenger ikke ha høy IQ for å skjønne det heller. Slutt å lyv om at å gå utfordrende kledd er det samme som å ønske å bli antastet, klådd på og voldtatt, osv.

Det er det samme med menn; Menn er kåte og og tenker mye på sex. Men det er ikke gitt at vi aksepterer at hvilken som helst jente ville klengt seg mot oss.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
21 hours ago, Snikpellik said:

Dette er noe av det verste jeg har lest her inne noensinne.

Hva skal man egentlig si? Jeg håper du endrer deg.

Det tviler jeg på, men det er noe satt på spissen.
Jeg vet at du 'victimblamer' når det passer ditt ståsted, så du trenger ikke late som at du har en hest å sitte på.
Du støtter i mine øyne mye syke ting, så jeg håper det samme for deg, bryr du deg om at jeg sier det?
Selvfølgelig ikke, du må nok komme med noe med substantivt.
Jeg kommer til å sørge for mer reaksjonsmateriale du kan mentalt utløses til.

19 hours ago, Psykake said:

Hva med å investere i et kyskhetsbelte i samme omgang. Eller hijab. Eller sy igjen vagina.

Nå må du snart iverksette grå-materialet i hjernen å akseptere at det finnes mer enn svart og hvitt.

19 hours ago, Kakeshoma said:

Hadde det hjulpet om det sto "Ønsker ikke å voldtas/trakasseres" på klærne feks, selv om de er kledd som kinky sluts? Da ber man jo bokstavelig talt om å ikke bli forgrepet på.

Selvfølgelig vil ikke det hjelpe, det er en så absurd ting å ha på klærne at noen ville tolket det som ironi, en invitasjon, eller funnet det pirrende. Ingen som voldtar gjør det fordi de tror det er greit. Mange kan ikke ''fikses'', voldtekt skjer fordi folk enten gir faen i personens følelser, eller blir overveldet av kåthet.

2 hours ago, Malakitt said:

Dette er ikke Tate/Taliban, dette er idioti. Håper du ikke har døtre eller kone, men basert på det du skriver er du nok en av disse desperate mennene. Kvalmt som f. Men kanskje du skal flytte til Kabul? Kanskje til Iran, slik at du kan "voldta vett i hodet" til kvinnene som nekter å bruke hijab og blir tatt til fange for dette - for å bli voldtatt og misbrukt

Oja, du kaller meg ikke taliban, jeg bare passer godt inn hos dem? 2head 🤡

2 hours ago, Malakitt said:

Fortell meg at du hater kvinner uten å fortelle meg at du hater kvinner, sier jeg bare... For et sykt innlegg. Tenk å rettferdiggjøre voldtekter og forsvare det. 

Det er så langt den dummeste posten jeg hittil has lest på forumet.
Du må gjerne gi det ett forsøk å påpeke hvor jeg ''rettferdiggjør og forsvarer'' voldtekt.

18 hours ago, Atib Azzad said:

Når man forteller døtrene våre at de burde kle seg slik, fremfor slik, så er det åpenbart ment vel og beskyttende, men man forteller dem også at de er del-aktige i et potensiellt overgrep, eller at deres venner er dét om ulykken skulle ramme dem, noe som igjen bidrar til en frykt-kultur hvor man feilaktig klandrer hverandre fremfor å plassere alt ansvar hos overgriperen.

Alle er ansvarlige for de signalene de sender, og situasjonene de setter seg selv i, dette anerkjenner de fleste ellers, men når kvinner blir tafset på så skal alt ansvar forkastes.
Situasjonen i bildet er overgrep mot barn, barn kler seg ikke utfordrende, så sammenlikningen med utfordrende/konservative voksne kan ikke dras. At overgrep mot barn en sjelden gang skjer betyr absolutt ikke at utseende er irrelevant. Tror du virkelig at stygge kvinner er like sannsynlige offer for overgrep som smellvakre utfordrende kvinner?
Om det kun handlet om makt, så ville ikke situasjonen vært voldtekt, det ville vært drap eller skade.

Nivået her er virkelig patetisk(utenom Atib), dere vet at det jeg sier er sant, men dere liker ikke at det sies, og at det sies på den måten, reaksjonene her gir meg tilbakeblikk til valget av Trump 2016, dere er mer opptatt av fordømming og svartmaling enn substantiv diskusjon.
Dere har mye fokus på voldtekt, jeg snakker hovedsakelig om trakkasering og tafsing, som tråden handler om, som sagt er voldtekt uakseptabelt.
Jeg sa mye mer enn at kvinner kler seg feil, Tanke-eksperiment:
Vi lever i ett samfunn hvor kvinner aldri går på dumme steder på natten, stort sett går med sin mann, når det er en mann i veien for en idiot sin kuk, er det da noen på planeten som tror en voldtektsmanns sjanse for å sette i gang ett forsøk er like høy? I tillegg til det, hva er sjansen for at forsøket er suksessfullt?
Jeg vet at det vil komme noen dumme svar, men jeg har hørt mange historier hvor mannen løp avgårde og forsøket ble avverget det øyeblikk de ble oppdaget, så jeg her vil 1 subjektiv erfaring gi ett utelukkende svar.
Jeg vet ikke om noe som er mer kvinne-elskende enn å ville beskytte dem.

Det er noe spesielt ondskapsfullt med å si: ''det var ingenting du gjorde, fortsett slik'', når vi veldig godt vet at enkle grep kan forhindre livs-ødeleggende hendelser. Å overse farer fordi ''man skal gjøre som man vil'' er veldig kynisk.

Endret av Nasjonalisten
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (14 timer siden):

Kanskje jeg ikke klarer å gjøre meg skikkelig forstått.

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan de tenker, men det jeg mener er at de som begår voldtekt må jo nesten syns det er "greit" på en eller annen måte, siden de faktisk gjør det. Men ok, bytt ut "greit" med "gir faen", det er jo uansett det de gjør når de gjør sånt.

Jeg er uansett ikke ute etter å krangle om emnet, nei betyr nei uansett syn og grunn (hos de som gjør sånt) og det er det, egentlig.

Men hvis de "gir faen", da hjelper det ikke å lære folk hva som er rett og galt. Det var ikke for å krangle, men for å sette fingeren på at man kanskje har feil tilnærming til en problematikk, da med det ultimate resutatet at ting ikke blir bedre.

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (3 timer siden):

Dette har du tydeligvis peiling på, så fortell meg: hvordan vet man hvilke menn som er tilbøyelige "til å gjøre slikt"? Hvordan ser du og vet du at en mann kan voldta? Kom an nå, spill the tea! Dette kan være revolusjonerende! Beskriv en voldtektsmann,

Jeg har da ikke engang hintet i den retning av at man kan forutsi hvem det er. Jeg tror du må forklare hvorfor det skulle ha noe med det jeg skrev å gjøre.

Malakitt skrev (3 timer siden):

fortell samtidig hvorfor en kvinne bevisst gjør seg utsatt for å oppleve noe absolutt ingen kvinner ønsker å oppleve. Det er så forfriskende med menn som kjenner kvinner! ;) 

Det har jeg da ikke sagt heller. Det jeg sier er at for folk man ikke kjenner (*) så har man da for all del ingenting annet å gå ut ifra enn hvordan de ser ut og situasjonen man befinner seg i. Beklager om det ikke var åpenbart, da jeg selvfølgelig kunne vært klarere på det punktet.
Mener du de da kan ha andre kriterier så del dem gjerne.

(*) Da de fleste voldtekter skjer mellom folk som kjenner hverandre i en eller annen grad så er selvfølgelig tilfellet et annet.

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (3 timer siden):

Vel, du argumenterer jo for at det er greit og forståelig at det skjer (med tanke på victim blaming hvor man legger skylden på kvinner og ikke overgriperen) samme gjelder @Nasjonalisten. Så ja, vi har menn i tråden her som mener at voldtekt er greit.

Nei, det argumenterer jeg ikke for i det hele tatt. Men for all del, pek gjerne på der du mener jeg sier voldtekt er greit for jeg regner med du har belegg for en slik injurierende påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (2 timer siden):

Interessant. Hva gjør du om datteren din blir voldtatt? La meg gjette: du kjefter, legger skylden på henne og forteller henne at hun fortjente det fordi hun ikke kledde seg anstendig? Medmenneske du som sympatiserer med overgripere og legger skylden på kvinner. Er jo overgriperen som er offeret her, som blir shamet for å handle etter lystene sine og ødelegger liv. 😕 

Eller la meg gjette, du svarer: datteren min går kledd i burka for å unngå å bli voldtatt. Jeg skal love deg: burka er ingen garanti for å ikke bli voldtatt. 

Jeg er 100% sikker på at du ikke har en datter dog, heldigvis, men man vet nå aldri. 

Min datter liker å gå tur i skogen. En gang kom hun hjem og fortalte at en mann hadde stoppet for å snakke med henne. Så hun fikk dermed klare instruksjoner om hva hun skulle gjøre i slike situasjoner.

Var det feil av meg å gi henne instruksjoner for at hun ikke skulle snakke med fremmede, og hvis de følger etter når hun fortsetter å gå uten å svare så skal hun begynne å løpe alt hun kan i retning hjem?
For det virker som du sier man ikke skal prøve å unngå slikt. Jeg sliter litt med å se hvordan det er feil å gjøre alt en kan for å unngå slike problemer. Det hjelper lite at det er noen andres skyld etter at det har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Det er det samme med menn; Menn er kåte og og tenker mye på sex. Men det er ikke gitt at vi aksepterer at hvilken som helst jente ville klengt seg mot oss.

For et par timer siden satt jeg i et møte med nærmere 20 personer, hvorpå etter en kommentar fra meg i møtet så lo damen ved siden av meg og passet på å få tatt på meg i samme slengen, hvorpå en dame på andre siden av bordet spurte hun ved siden av meg om vi var et par, og det hele ble ganske pinlig veldig fort.

Men bare menn er et problem, hører man jo.

EDIT: Bare for å toppe det av kan jeg jo legge til at damen på andre siden av bordet med kommentaren om vi var et par har hatt sine egne tilnærmelser til meg også.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Det tviler jeg på, men det er noe satt på spissen.
Jeg vet at du 'victimblamer' når det passer ditt ståsted, så du trenger ikke late som at du har en hest å sitte på.
Du støtter i mine øyne mye syke ting, så jeg håper det samme for deg, bryr du deg om at jeg sier det?
Selvfølgelig ikke, du må nok komme med noe med substantivt.
Jeg kommer til å sørge for mer reaksjonsmateriale du kan mentalt utløses til.

Nå må du snart iverksette grå-materialet i hjernen å akseptere at det finnes mer enn svart og hvitt.

Selvfølgelig vil ikke det hjelpe, det er en så absurd ting å ha på klærne at noen ville tolket det som ironi, en invitasjon, eller funnet det pirrende. Ingen som voldtar gjør det fordi de tror det er greit. Mange kan ikke ''fikses'', voldtekt skjer fordi folk enten gir faen i personens følelser, eller blir overveldet av kåthet.

Oja, du kaller meg ikke taliban, jeg bare passer godt inn hos dem? 2head 🤡

Det er så langt den dummeste posten jeg hittil has lest på forumet.
Du må gjerne gi det ett forsøk å påpeke hvor jeg ''rettferdiggjør og forsvarer'' voldtekt.

Alle er ansvarlige for de signalene de sender, og situasjonene de setter seg selv i, dette anerkjenner de fleste ellers, men når kvinner blir tafset på så skal alt ansvar forkastes.
Situasjonen i bildet er overgrep mot barn, barn kler seg ikke utfordrende, så sammenlikningen med utfordrende/konservative voksne kan ikke dras. At overgrep mot barn en sjelden gang skjer betyr absolutt ikke at utseende er irrelevant. Tror du virkelig at stygge kvinner er like sannsynlige offer for overgrep som smellvakre utfordrende kvinner?
Om det kun handlet om makt, så ville ikke situasjonen vært voldtekt, det ville vært drap eller skade.

Nivået her er virkelig patetisk(utenom Atib), dere vet at det jeg sier er sant, men dere liker ikke at det sies, og at det sies på den måten, reaksjonene her gir meg tilbakeblikk til valget av Trump 2016, dere er mer opptatt av fordømming og svartmaling enn substantiv diskusjon.
Dere har mye fokus på voldtekt, jeg snakker hovedsakelig om trakkasering og tafsing, som tråden handler om, som sagt er voldtekt uakseptabelt.
Jeg sa mye mer enn at kvinner kler seg feil, Tanke-eksperiment:
Vi lever i ett samfunn hvor kvinner aldri går på dumme steder på natten, stort sett går med sin mann, når det er en mann i veien for en idiot sin kuk, er det da noen på planeten som tror en voldtektsmanns sjanse for å sette i gang ett forsøk er like høy? I tillegg til det, hva er sjansen for at forsøket er suksessfullt?
Jeg vet at det vil komme noen dumme svar, men jeg har hørt mange historier hvor mannen løp avgårde og forsøket ble avverget det øyeblikk de ble oppdaget, så jeg her vil 1 subjektiv erfaring gi ett utelukkende svar.
Jeg vet ikke om noe som er mer kvinne-elskende enn å ville beskytte dem.

Det er noe spesielt ondskapsfullt med å si: ''det var ingenting du gjorde, fortsett slik'', når vi veldig godt vet at enkle grep kan forhindre livs-ødeleggende hendelser. Å overse farer fordi ''man skal gjøre som man vil'' er veldig kynisk.

Du repeterer det første innlegget du skrev. Gjesp. 

Budskapet ditt er at kvinnen/familien må se til at kvinnen kler seg sømmelig slik at hun ikke får uønsket seksuell oppmerksomhet. 

At du nevner Trump 2016 (som at det har noen som helst relevanse)er komisk i seg selv med referanse til dagens situasjon.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (7 timer siden):

Men bare menn er et problem, hører man jo.

Hører man det ordrett att bare menn er et problem?

Men ja, jeg er også lei av å høre om at menn er dumme rasshøl som faller for fascistiske ideologier, gjør livet til et helvete for kvinner og minoriteter og starter kriger og sånn.

Men jeg er mer lei av at menn (ikke alle, men en betydelig del) faktisk faller for fascistiske ideologier, gjør livet til et helvete for kvinner og minoriteter (og etterhvert alle) og starter kriger og sånn.

(og dette er bare meg, men jeg er også lei av at noen benekter at dette skjer, og/eller prøver å bagatellisere det)

Løsningen på begge problemene er såklart å jobbe for at så få menn som mulig faller for disse dusteideologiene.

Og forhindre at også kvinner og minoriteter faller for dem, såklart. Unngå at de joiner "Leoparder som biter folk i fjeset-partiet", som det visstnok heter.

Og da er vi nødt til å informere ved å si "hei, folkens, dette er noe som faktisk skjer, uansett hvor mye dere ikke liker å høre om det". Og for noen kan det virke slitsomt og irriterende. Men å klage over at noen påpeker et problem får ikke problemet til å forsvinne.

Til slutt håper jeg at hvis du føler ubehag for det som skjer på jobben, så kan du bare si fra, og så respekterer de dine grenser, og no bad blood videre...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (13 timer siden):

Men ja, jeg er også lei av å høre om at menn er dumme rasshøl som faller for fascistiske ideologier, gjør livet til et helvete for kvinner og minoriteter og starter kriger og sånn.

Men jeg er mer lei av at menn (ikke alle, men en betydelig del) faktisk faller for fascistiske ideologier, gjør livet til et helvete for kvinner og minoriteter (og etterhvert alle) og starter kriger og sånn.

Altså det derre går jo andre veien også, vi må nesten innse at kvinner er mennesker de også. De utøver vold, de voldtar, de er ikke perfekte søte små vesener som ikke engang trenger å tørke seg i ræva, de er mennesker å de gjør noen ganger forferdelige ting mot menn, barn og andre kvinner.  Angående ekstrem idelogi så viser det seg at kvinner er mer religiøse enn menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (13 timer siden):

Til slutt håper jeg at hvis du føler ubehag for det som skjer på jobben, så kan du bare si fra, og så respekterer de dine grenser, og no bad blood videre...

Resten av det du skrev får stå som et ekko til dette, hvor du i praksis sier "leve og la leve". Noe man jo sier til menn men ikke til kvinner.

Da finner jeg resten av innlegget ditt hvor menn som kjønn får skylden for det ene og det andre såpass farget at det mister innholdet.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Altså det derre går jo andre veien også, vi må nesten innse at kvinner er mennesker de også. De utøver vold, de voldtar, de er ikke perfekte søte små vesener som ikke engang trenger å tørke seg i ræva, de er mennesker å de gjør noen ganger forferdelige ting mot menn, barn og andre kvinner.  Angående ekstrem idelogi så viser det seg at kvinner er mer religiøse enn menn.

Jepp, derfor skrev jeg dette:

AtterEnBruker skrev (15 timer siden):

Og forhindre at også kvinner og minoriteter faller for dem, såklart. Unngå at de joiner "Leoparder som biter folk i fjeset-partiet", som det visstnok heter.

Men jeg kan alltids legge til litt ekstra:

 

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Resten av det du skrev får stå som et ekko til dette, hvor du i praksis sier "leve og la leve". Noe man jo sier til menn men ikke til kvinner.

Vitner om en dobbel standard i samfunnet, personer med blå og rød politisk kompleksjon har denne instillingen. Jeg så den samme statistikken på X for noen dager siden som TS refererer til "1 av 4 jenter opplever uønsket seksuell kontakt", men på X var det også nevnt 1 av 6 gutter opplever det samme. Det finnes et par forbehold til dette, og en av de er over hvor lang tid er denne studien utført? Fordi med gutter og menn så vil de "glemme" ting som skjedde for ett år siden og dermed vil disse insidentene ikke komme frem i en studie som er utført med premisset "har du erfart noe de 3 siste årene". Man vil få langt mer nøyaktig måling for slikt hvis man foretar en slik studie årlig (spesielt på gutter). Det finnes også et empatigap her som eksempel så har June AKA shoeonhead tatt opp dette i en video for noen år siden:

Det verserer mange slike historier og vi har hatt et par av disse i Norge også med den påfølgende mangel på empati for et offer for overgrep. I flere tilfeller som jeg har sett i slike diskusjoner så fordømmer de også ofret når de står frem og avslører en overgriper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...