Gå til innhold

En av fire jenter oppgir å ha blitt utsatt for grove seksuelle krenkelser


Anbefalte innlegg

1 av 4 er selvsagt for mye, og det er sikkert store mørketall.

 

Jeg har selv blitt dasket på jobb og fått kommentarer om kroppen min enda jeg er mann! 

 

Det værste er følelsen av å ikke bli respektert. Når man bevisst ikke flørter med noen og er avvisende for så å likevel få seksuelle tilnærmelser så er det skikkelig kjipt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at vi skal overse det som skjer i skolene, det er noe du legger til, en såkalt stråmann. 

Og undersøkelsen er for elever på videregående skole, å ikke i forhold til seksuelle overgrep begått på skolen.

Men det var kanskje du som brakte på banen temaet om at det meste av overgrep foregår i hjemmene? 🙂  Hva var intensjonen med det?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Deechon said:

Jeg har selv blitt dasket på jobb og fått kommentarer om kroppen min enda jeg er mann! 

 

Det værste er følelsen av å ikke bli respektert. Når man bevisst ikke flørter med noen og er avvisende for så å likevel få seksuelle tilnærmelser så er det skikkelig kjipt.

Ja fryktelig! 🙂

Endret av lada1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Inspector said:

Hvis jeg hadde sluppet alle hemninger, ville vi sannsynligvis havnet i senga med tilhørende muligheter for at en av partene angret seg og anmeldte motparten.
Det som holdt meg igjen var at begge parter var i et forhold og min relative edruelighet. 

Kanskje kommer du til å angre på dine gamle dager (for din tilbake-holdenhet)?

Lenke til kommentar

Gikk på VGS for forholdsvis 17 og 18 år siden og kan ikke huske noen episoder som omhandler  seksuelle krenkelser nå gikk jeg i en mannsdominert klasse bygg og anlegg og vi hadde jo kontakt med jenter men jeg husker det som respektfullt men jeg ble nesten tafset på av en jente under ett skoleball 😀 men hadde kraft til og stå i mot  😀

Lenke til kommentar
8 hours ago, Maskinfører said:

Gikk på VGS for forholdsvis 17 og 18 år siden og kan ikke huske noen episoder som omhandler  seksuelle krenkelser nå gikk jeg i en mannsdominert klasse bygg og anlegg og vi hadde jo kontakt med jenter men jeg husker det som respektfullt men jeg ble nesten tafset på av en jente under ett skoleball 😀 men hadde kraft til og stå i mot  😀

Der gikk du kanskje glipp av noe. Litt for sjenert? 🙂

Bare litt mer seriøst:

Er det flere som overhodet ikke har lagt merke til "seksuelle krenkelser" på VGS? Kanskje vi burde danne en klubb? Og så kunne vi fortelle i hvilken landsdel den aktuelle skolen var? 

Jeg ville bare blitt smigret av seksuell oppmerksomhet. Man behøver da ikke å ta seg selv så seriøst. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Størsteparten av frekke og/eller seksuelle kommentarer kommer fra andre jenter, og handler ofte om status. #MeToo bevegelsen har gjort ting verre for begge kjønn også gjennom gale kvinnfolk som for eksempel Amber Heard, og folk tror mindre på folk generelt som et resultat. 

Men dette har lite med tro å gjøre. Om jeg tror noen eller ikke eller er nøytral/skeptisk har ikke noe med saken å gjøre. Hvorfor tar du det ikke opp med politiet? Hvis det faktisk skjedde så skal dette tas opp med politiet eller i det minste noen med mulighet til å faktisk gjøre noe med saken. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Er det et problem ? Det er fakta, seksuelle overgrep i hjemmet er det største problemet, jeg følte det var relevant i denne debatten. 

Jeg mener at det støyer diskusjonen. I prinsippet er det *masse* som er viktigere enn seksuelle overgrep i VGS, men det hører vel mest hjemme i andre tråder.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (28 minutter siden):

I prinsippet er det *masse* som er viktigere enn seksuelle overgrep i VGS, men det hører vel mest hjemme i andre tråder.

Som jeg allerede har sagt, overgrepene skjedde ikke nødvendigvis på VGS, undersøkelsen var på VGS, altså overgrep mot folk som går på VGS, men ikke nødvendigvis på VGS. De fleste overgrepene de har opplevd har antageligvis skjedd i noen sitt hjem til og med sitt eget, du må lese din egen link.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
lada1 skrev (9 timer siden):

Der gikk du kanskje glipp av noe. Litt for sjenert? 🙂

Bare litt mer seriøst:

Er det flere som overhodet ikke har lagt merke til "seksuelle krenkelser" på VGS? Kanskje vi burde danne en klubb? Og så kunne vi fortelle i hvilken landsdel den aktuelle skolen var? 

Jeg ville bare blitt smigret av seksuell oppmerksomhet. Man behøver da ikke å ta seg selv så seriøst. 

 

Kanskje det var takt tone og etikken som slo inn ?? Ikke vet jeg mulig jeg var sjenert 😳 hehe Joa kanskje vi kunne dannet en klubb 😀 den skolen ligger i Sarpsborg vokste opp der men er fra Tønsberg og bor i Tønsberg nå nei man kan fort bli smigret av dette nei jeg ble vel bare litt overrasket seriøs burde jeg kanskje ikke vært hun var fin da når det er sagt så fløy ikke jenter på hverandre heller sånn som det som skjer nede i Kristiansand nå 😀

Lenke til kommentar
8 hours ago, skaftetryne32 said:

Som jeg allerede har sagt, overgrepene skjedde ikke nødvendigvis på VGS, undersøkelsen var på VGS, altså overgrep mot folk som går på VGS, men ikke nødvendigvis på VGS. De fleste overgrepene de har opplevd har antageligvis skjedd i noen sitt hjem til og med sitt eget, du må lese din egen link.

OK, kanskje du har et poeng. Men hva var greia med formuleringene i linken "jenter som går på videregående skole" ?

Har undersøkelsen lite (ikke noe) med VGS/skole-miljø å gjøre?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Dette må eventuelt være en mangelfull undersøkelse med unødvendig stort rom for (mange) tolkninger:

En tolkning kan være at det er skjedd en endring i måten unge snakker/rapporterer på.

En annen tolkning er at det har skjedd en virkelig forandring blant unge (i spesielle miljøer på f.eks. Østlandet?).

En tredje tolkning er at gamliser i hjemmene på kort tid har blitt mer interessert i unge jenter 🙂

 

Min forståelse er at det for en tid tilbake som regel var kjemisk fritt for "seksuelle overgrep" de fleste steder. Så *noe* har forandret seg?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (På 16.8.2023 den 6.32):

Jeg ville bare blitt smigret av seksuell oppmerksomhet. Man behøver da ikke å ta seg selv så seriøst. 

 

Hadde du blitt smigret om en mann...
- tok deg i skrittet 
- tok deg på rumpa
- hvisket deg i øret at du er deilig og at han gjerne skulle knullet rumpa di
- presset deg opp etter veggen mens han presset ereksjonen sin mot deg og sa at han ville knulle deg

Eller tenner du på det? Liker du det? At andre tar seg for deg og kroppen din uten at du ønsker det? Klarer du i det hele tatt å forestille deg hvordan det er? Det tror jeg ikke, gitt den idiotiske kommentaren din. 

Nei, det hadde du garantert ikke. Kanskje du liker at tilfeldige, fremmede kvinner tar på deg og vil stikke fingeren i rumpa di eller sitte på trynet ditt eller hva enn du liker. Men jeg tviler sterkt på at du hadde likt det om en mann gjorde det. Det er vanskelig for menn å relatere til trakassering og uønsket seksuell oppmerksomhet fra kvinner nettopp fordi de gjerne vil ha det - men tenk deg at det er en mann i stedet som gjør det mot deg, så tenker jeg at pipa får en helt annen lyd. Ikke alle menn liker uønsket seksuell oppmerksomhet, men de fleste vil si at de hadde blitt smigra om en dame tafset på de - men de fleste vil nok bli ganske skjelvne om et mannfolk gjorde det samme. 

Seksuelle krenkelser er en normalitet i samfunnet og menn står for det meste. Menn flest gidder ikke bry seg og gjør ikke noe med det, de begynner å gnåle om alt kvinner gjør feil og at "IKKE alle MENN gjør DET", som om det har noe å si. 

Skal sies, noen få menn bryr seg, og disse mennene er gull verdt. Bare synd de er så få. Hadde flere menn brydd seg, flere menn forstått hva som er rett og galt, flere menn stått opp mot menn når de oppfører seg slik, så hadde det hatt effekt. Kvinner gjør det de kan, men det er ikke nok, for mennene som trakasserer og støtter trakassering (det gjør du når du forsvarer det og påstår at det ikke er så ille) respekterer naturligvis ikke kvinner som mennesker og lytter ikke. 

Har du søstre? Tviler. Har du mor? Kanskje du ikke har et godt forhold til henne. Men la oss si at de opplever seksuell trakassering, for eksempel blir befølt mot deres vilje, noe som gjerne kan skremme de og få de til å føle seg ydmyket og dårlig, eller i verste fall at de blir voldtatt - sier du til de at de skal ta det som et kompliment????????????? Syke f................ 

Sånn, over og ut for sinnataggen. 

Endret av Malakitt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Malakitt said:

Hadde du blitt smigret om en mann...
- tok deg i skrittet 
- tok deg på rumpa
- hvisket deg i øret at du er deilig og at han gjerne skulle knullet rumpa di
- presset deg opp etter veggen mens han presset ereksjonen sin mot deg og sa at han ville knulle deg

Eller tenner du på det? Liker du det? At andre tar seg for deg og kroppen din uten at du ønsker det? Klarer du i det hele tatt å forestille deg hvordan det er? Det tror jeg ikke, gitt den idiotiske kommentaren din. 

Nei, det hadde du garantert ikke. Kanskje du liker at tilfeldige, fremmede kvinner tar på deg og vil stikke fingeren i rumpa di eller sitte på trynet ditt eller hva enn du liker. Men jeg tviler sterkt på at du hadde likt det om en mann gjorde det. Det er vanskelig for menn å relatere til trakassering og uønsket seksuell oppmerksomhet fra kvinner nettopp fordi de gjerne vil ha det - men tenk deg at det er en mann i stedet som gjør det mot deg, så tenker jeg at pipa får en helt annen lyd. Ikke alle menn liker uønsket seksuell oppmerksomhet, men de fleste vil si at de hadde blitt smigra om en dame tafset på de - men de fleste vil nok bli ganske skjelvne om et mannfolk gjorde det samme. 

Seksuelle krenkelser er en normalitet i samfunnet og menn står for det meste. Menn flest gidder ikke bry seg og gjør ikke noe med det, de begynner å gnåle om alt kvinner gjør feil og at "IKKE alle MENN gjør DET", som om det har noe å si. 

Skal sies, noen få menn bryr seg, og disse mennene er gull verdt. Bare synd de er så få. Hadde flere menn brydd seg, flere menn forstått hva som er rett og galt, flere menn stått opp mot menn når de oppfører seg slik, så hadde det hatt effekt. Kvinner gjør det de kan, men det er ikke nok, for mennene som trakasserer og støtter trakassering (det gjør du når du forsvarer det og påstår at det ikke er så ille) respekterer naturligvis ikke kvinner som mennesker og lytter ikke. 

Har du søstre? Tviler. Har du mor? Kanskje du ikke har et godt forhold til henne. Men la oss si at de opplever seksuell trakassering, for eksempel blir befølt mot deres vilje, noe som gjerne kan skremme de og få de til å føle seg ydmyket og dårlig, eller i verste fall at de blir voldtatt - sier du til de at de skal ta det som et kompliment????????????? Syke f................ 

Sånn, over og ut for sinnataggen. 

Det var da noe til seksuell oppmerksomhet 🙂

Lenke til kommentar
lada1 skrev (10 timer siden):

"jenter som går på videregående skole" ?

Vel for å delta i undersøkelsen så må de jo gå på VGS. Går de ikke på VGS har de ikke mulighet til og være med i undersøkelsen.

 

lada1 skrev (10 timer siden):

Har undersøkelsen lite (ikke noe) med VGS/skole-miljø å gjøre?

Av det lille jeg har fått med meg så virker det ikke sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den sexuelle volden mot jenter vil øke. Myndighetene signaliserer at seksuelle overgrep inkludert voldtekt er greit hvis du er mindreårig innvandrer.

Denne uken løslot Oslo tingrett og deretter lagmannsretten en 17-åring som er pågrepet for to seksuelle overfall på én uke. Fra navnet synes det at personen er fra Uganda (ref. Document). En av jentene har stått frem og sier hun er livredd for å gå utendørs så lenge "barnet" fra Uganda er på frifot. 

"Terskelen for å varetektsfengsle et barn er høy, og det skal unngås at barn utsettes for det inngripende tvangsmidlet i større grad enn nødvendig. Etter barnekonvensjonen artikkel 37 bokstav b kan fengsling av barn bare benyttes som «en siste utvei».

Myndighetene kan hjemme seg bak lover og barnekonvensjoner som her tolkes som at barnemonstre ikke skal fengsles men i stedet utstedes frikort til å terrorisere og ødelegge livene til norske jenter. Det er på tide å redusere kriminell lavalder til 13 år for narkotika, gjengvirksomhet, tatt med våpen, barnner, hærverk, fysisk vold, seksuelle forbrytelser og alle typer drap. Dette vil få fjernet de fleste rabiate monstrene som tråler i gatene og plager befolkningen.

Det er nok nå da dagens situasjon ikke kan fortsette. Det må bli slutt på at sosionompolitiet og sosionomdommere leter etter måter å bagatelisere voldelige kriminelle og heller sette fokus på å søke rettferdighet for de som utsettes for spesielt grovt kriminelle handlinger. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (5 minutter siden):

Myndighetene signaliserer at seksuelle overgrep inkludert voldtekt er greit hvis du er mindreårig innvandrer.

Sant, Frp frontet jo kjønnslemlesting sist gang de var i regjering, som er på alle mulige måter et barbarisk overgrep, tragisk at vi tillater den slags motbydelig penisslakting utført på guttebarn her til lands. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...