Gå til innhold

En av fire jenter oppgir å ha blitt utsatt for grove seksuelle krenkelser


Anbefalte innlegg

Ekspertkommentator skrev (13 timer siden):

Nei. De kler seg opp of sminker seg for å passe med de andre de andre jentene.

Dette er bare to sider av samme sak.

Selvfølgelig er det intern konkurranse og justis mellom jenter. Nettopp for å være den mest attraktive jenta og få mest oppmerksomhet hos gutta.

Husk at jenter også har seksuelle lyster og preferanser.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fersk sak. I følge norske dommere er ikke to seksuelle overfall på en uke tilstrekkelig grunn for varetekt av en 17 åring (fra Uganda). Rettsvesenet tar ikke lengre hensyn til ofrene eller potensielle ofre da all fokus for "sosionomene" er å ta vare på de  kriminelles "rettigheter".

Du kan ikke lengre stole på at norsk politi og dommere sørger for trygge gater. Er du derimot en 70 år gammel kvinne må du i fengsel (14 dagers ubetinget) for å skrive på facebook at Sumaya Jirde Ali er en "kakerlakk". Det er denne kontrasten som skaper myndighetsforakt når "broren" fra Uganada får gå løs på norske jenter uten noe særlig konsekvens.

Norske myndighter gjør det veldig vanskelig for jenter og kvinner å forsvare seg da pepperspray og taser er forbudt. Jeg foreslår at alle jenter lærer seg f.eks. muay tai slik at de har en mulighet til selvforsvar hvis de ikke kan rømme fra en mulig alvorlig situasjon. Tenker det vil bedre statistikken m.h.p. seksuelle overfall av jenter, men vil antagelig forverre statistikken for gutter med brukne neser.


image.thumb.png.80d3cef4b80fd9c6bd07a14c0e92d92c.png

https://www.document.no/2023/08/29/pa-frifot-hoyesterett-nekter-a-fengsle-17-aring-siktet-for-gjentatte-seksuelle-overfall/
 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 8/20/2023 at 6:32 PM, DjSlayer said:

En virkelig solid studie, nei. Leser du hva du poster linker til?

Forøvrig, det finnes en studie som har blitt foretatt i et fengsel med mannlige voldtektsforbrytere og de fleste rapporterte at de hadde blitt utsatt for sexovergrep som barn av kvinner. Hvis jeg engang finner denne studien så skal jeg linke til den.

Ja,  jeg vil ikke umiddelbart avskrevet fagfolk som arbeider med problemstillingen.
Kanskje finnes det bedre studier men bare for å generelt uttale meg om at det er et maktelement i overgrep, så synes jeg dette er fullgodt.
Studien du viser til vil vel antagelig også være gjort i form av intervjuer med fagfolk som jobber med de insatte, eller som intervjuer avde insatte selv, ikke?
Jeg skulle ønske feministene hadde sluttet å stjele studiene dine, så slapp du å bare komme med løse påstander hele tiden.

On 8/21/2023 at 10:00 AM, Nasjonalisten said:

Situasjonen i bildet er overgrep mot barn, barn kler seg ikke utfordrende, så sammenlikningen med utfordrende/konservative voksne kan ikke dras. At overgrep mot barn en sjelden gang skjer betyr absolutt ikke at utseende er irrelevant. Tror du virkelig at stygge kvinner er like sannsynlige offer for overgrep som smellvakre utfordrende kvinner?

Utgangspunktet for min kommentar var at Jahoo snakket om døtre, for selv om døtre kommer i alle aldersgrupper, så er det vel kun når de er yngre at man tror man har noe man skulle sagt om hvordan de kler seg.
Det er forøvrig ikke bare barns påkledning som fremstilles i utstillingen, det er folk fra universiteter, folk som jobber i helsesektoren, og folk som er gamle nok til å være på tak-bar.
Her, her og her er andre utstillinger med det samme poenget.

Jeg er glad jeg slipper å kvantifisere hvem som er stygge eller pene på en slik måte at det lar seg måle, men de som har gjort det fant en sammenheng mellom attraktiv-het og risiko for å bli offer, samtidig som slik informasjon er vanskelig å appelere praktisk, da man minimerer offerets handlingsrom, der man heller burde fokusere på å minimere forekomsten av seksuellt misbruk.
Noe forteller meg at man ikke ville løst problemet selv om man kollektivt lykkes med å gjøre seg mindre skjønn og kle seg styggere.
Det er jo ikke slik at det er uviktig, men for å foreslå mobbe-parablen igjen; Så minimerte man mobbing der elevene samlet seg rundt en forståelse om mobbing som u-etisk, og så økte forekomsten dersom det ikke fantes noen akseptert konsensus, i sistnevnte tilfelle vil elevene internalisere metoder for å ungå mobbing, og således delta i en perpetuering av oppførselen som i effekt fører til en slags stilltiende aksept.
Å peke på offerets tilkortkommenheter når det kommer til offer-forebygging er jeg redd bidrar til å gjenta dynamikken jeg skisserer med mobbe-eksempelet.
Tror du ikke det ville vært mer effektivt om Tyske gentiler brukte mer tid til å kritisere hvorfor Nazi-Tyskland hadde behov for å lage et slikt fiendebilde av jødene, fremfor å hjelpe jødene med å fremstå mindre jødete?
(Jeg sier ikke at dette ville ungått katastrofen, kanskje var det allerede for sent, men i prinsippet ville det muligens vært en mer effektiv metode? Det er uansett bare ment for å ytterligere illustrere det jeg forsøker å kommunisere)

I følge Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress har man størst risiko for voldtekt dersom man er under 18, som jeg tenker peker på makt-elementet (Alle marginaliserte grupper (fattige, sexarbeidere, rusmisbrukere, de som er fengslet eller institusjonalisert, har mentale lidelser, tilhører LGBTQ, eller er tidligere seksuellt misbrukt) har økt risiko for seksuellt misbruk) og at det er vanligst at den blir begått av noen man kjenner, som kanskje reduserer viktigheten i å by seg frem?

Blant alle former for voldtekt var utøver kjent for den utsatte i majoriteten av tilfellene, selv om 29 % av kvinner rapporterte om ukjente utøvere både ved voldtekt ved makt eller tvang og ved sovevoldtekt.
Dermed er såkalte overfallsvoldtekter, der man blir overfalt av en fremmed, i mindretall. Det er vanligere å bli voldtatt av en person man kjenner.

Quote

Om det kun handlet om makt, så ville ikke situasjonen vært voldtekt, det ville vært drap eller skade.

Jeg sa vel bare at deler av motivasjonen dreier seg om makt og kontroll, jeg sa aldri kun, jeg er åpen for at det finnes flere faktorer.
Hvorfor du mener det dermed måtte resultert i drap eller skade forstår jeg ikke.
Ei heller hvorfor det antydes at voldtekt ikke innebærer skade.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 30.8.2023 den 17.46):

Ja,  jeg vil ikke umiddelbart avskrevet fagfolk som arbeider med problemstillingen.

Jo, jeg ville så absolutt gjøre det, dette er en tredjeparts undersøkelse, den studien jeg refererer til er en førsteparts studie. Det vil si interjuver av overgripere.

Forøvrig de er ikke fagfolk, de er ideologer (idioter).

Atib Azzad skrev (På 30.8.2023 den 17.46):

Jeg skulle ønske feministene hadde sluttet å stjele studiene dine, så slapp du å bare komme med løse påstander hele tiden.

De stjeler ikke studier, de gjemmer dem, og jeg vil poste studien når jeg finner den. Det er ikke bare bare å søke om slikt på google scolar uten å bli overveldet av studier utført av feminister. Men når man snakker om løse påstander så kom du med en fin liste av sådane rett under denne responsen til meg.

Atib Azzad skrev (På 30.8.2023 den 17.46):

utstillingen, det er folk fra universiteter, folk som jobber i helsesektoren, og folk som er gamle nok til å være på tak-bar.

Dette er så absulutt løse påstander.

Atib Azzad skrev (På 30.8.2023 den 17.46):

Her, her og her er andre utstillinger med det samme poenget.

Flere løse påstander om "hjelp jeg er blitt voldtatt og her er hva jeg hadde på meg når det skjedde".

Du vet, sansynligheten for at en falsk anmeldelse om "ofret" anmelder en navngitt person øker, spesielt hvis det er en ekskjæreste som blir nevnt, dette kalles en hevnakt, så en skepsis for at disse påstandene er sanne er på sin plass. Dette er også en respons om hvordan politiet utfører en etterforskning rundt en voldtekt. Politiet spurte om hva ofret hadde på seg og dette ble selvfølgelig misstolket, som idioter alltid gjør, politiet vil vite hva en person hadde på seg for å finne eventuelle vitner. F.eks bartenderen på baren ofret var på (så du en person i blå kjole fredag den 13 hvis ofret rapporterte at den hadde på seg en blå kjole).

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, DjSlayer said:

Jo, jeg ville så absolutt gjøre det, dette er en tredjeparts undersøkelse, den studien jeg refererer til er en førsteparts studie. Det vil si interjuver av overgripere.

Dersom hensikten bare er å så billig tvil, så er vel intervju-er med overgripere like suspekt som intervju-er med de som studerer mental helse hos sexforbrytere, kanskje tilogmed ytterligere tvilsom, da man kan så tvil rundt forbryternes ærlighet og motivasjoner siden de allerede er kriminelle (uten at det faktisk er noe jeg mener å gjøre, bare som eksempel på hvor uredelig man kan opptre dersom det er målet), jeg mener ikke å bygge hus på fundamentet av denne studien, men foretrekker å lene meg på noe, fremfor at det bare er min egen påstand.
-Tror du ikke det er et makt-element i overgrep?

Quote

Dette er så absulutt løse påstander.

Flere løse påstander om "hjelp jeg er blitt voldtatt og her er hva jeg hadde på meg når det skjedde".

Det er ikke løse påstander, de er hentet ut fra ofrenes beskrivelse av overgrepene.
Men jada-neida, jeg kan ikke bevise at det de sier er sant, de kan selvsagt ha laget en slik utstilling bare hengt opp klær og løyet om at de har blitt overfalt, selvsagt, gevinsten er jo åpenbar; Alle vil jo bli sett som et voldekstoffer, og noen må jo perpetuere myten om overgrep som utbredt fenomen.

Quote

Du vet, sansynligheten for at en falsk anmeldelse om "ofret" anmelder en navngitt person øker, spesielt hvis det er en ekskjæreste som blir nevnt, dette kalles en hevnakt, så en skepsis for at disse påstandene er sanne er på sin plass. Dette er også en respons om hvordan politiet utfører en etterforskning rundt en voldtekt. Politiet spurte om hva ofret hadde på seg og dette ble selvfølgelig misstolket, som idioter alltid gjør, politiet vil vite hva en person hadde på seg for å finne eventuelle vitner. F.eks bartenderen på baren ofret var på (så du en person i blå kjole fredag den 13 hvis ofret rapporterte at den hadde på seg en blå kjole).

Ingensteds i utstillingene er overgriperen navngitt, det er heller ikke gitt at hendelsen er anmeldt.

Ustillingene er heller ikke en reaksjon på at politiet forsøker å hente inn vitnebeskrivelser, det er bare et ganske enkel måte å illustrere at påkledningen synes ganske uviktig for hvem som blir overgrepet, at man som utenforstående kanskje har en tendens til å tilskrive offeret urettferdig mye skyld i en slik situasjon.
Jeg tenker at det er et effektivt grep som sier noe om tilfeldigheten i det, at bekledning ikke nødvendigvis spiller noen viktig rolle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (9 timer siden):

Dersom hensikten bare er å så billig tvil, så er vel intervju-er med overgripere like suspekt som intervju-er med de som studerer mental helse hos sexforbrytere, kanskje tilogmed ytterligere tvilsom, da man kan så tvil rundt forbryternes ærlighet og motivasjoner siden de allerede er kriminelle (uten at det faktisk er noe jeg mener å gjøre, bare som eksempel på hvor uredelig man kan opptre dersom det er målet), jeg mener ikke å bygge hus på fundamentet av denne studien, men foretrekker å lene meg på noe, fremfor at det bare er min egen påstand.

Det ble ikke gitt noe som helst form for fordel bortsett fra imunitet, dvs deres identitet ble beskyttet i interjuvene. Jeg bør også referere til empatigapet så noen som helst sympatikort de ønsker å spille blir ubrukelig så fort man er mann.

Atib Azzad skrev (9 timer siden):

-Tror du ikke det er et makt-element i overgrep?

I beste fall makt over et surrogat i forhold til en tidligere overgriper (alltid av det samme kjønnet som overgriper), men generelt sett ble de beskrevet som ødelagte mennesker etter overgrepet, og dette var en spesiell type menn. Andre ofre for seksuelle overgrep (menn) tydde til alkohol og andre rusmidler dvs. en selvdestruksonssekvens. Dessuten jeg vet hvor din studie kommer fra, og de har ingen form for legitimitet hos meg. En normal maktfantasi hos menn er at kvinner gir seg frivillig til dem, det motsatte av hva en voldtekt er for noe. Å kalle de kriminelle er en veldig simpel måte å beskrive disse personene på, seksuelle perverst kriminelle i samme kategori som pedofile beskriver de bedre. Samtykke betyr ingenting for dem, noe som betyr alt for alle andre menn (nesten 99%).

Atib Azzad skrev (9 timer siden):

Det er ikke løse påstander, de er hentet ut fra ofrenes beskrivelse av overgrepene.

Påståtte ofre, det finnes mange fristende faktorer å fremstå som offer blandt feminister, vel hele ideolgien er en offerkult for å være ærlig, og en av de er gruppetilhørighet. Veldig farlig tankegang, ikke bare for det påståtte ofret, men også personene "ofret" anklager. Det er i mange tilfeller det samme som dødstraff. Mange døde mennesker etter en falsk anmeldelse om voldtekt.

Jeg hadde forøvrig en lengre liste over motivasjoner rundt motiver for å levere falske voldtektsanmeldelser i en annen tråd på dette forumet.

Atib Azzad skrev (9 timer siden):

Men jada-neida, jeg kan ikke bevise at det de sier er sant, de kan selvsagt ha laget en slik utstilling bare hengt opp klær og løyet om at de har blitt overfalt, selvsagt, gevinsten er jo åpenbar; Alle vil jo bli sett som et voldekstoffer, og noen må jo perpetuere myten om overgrep som utbredt fenomen.

Voldtekt er nesten umulig å bevise, skjelden er bevisene så tydlige at de etterlater noen som helst tvil om at en voldtekt har skjedd. I de fleste tilfeller så vil voldtekt og vanlig sex etterlate de samme fysiske bevisene.

Atib Azzad skrev (9 timer siden):

Ingensteds i utstillingene er overgriperen navngitt, det er heller ikke gitt at hendelsen er anmeldt.

Hvis den ikke er anmeldt så bryr jeg meg ikke, det er helt opp til ofret selv men for mange røde flag med mangel på anmeldelse. Ei heller en navngitt person men indirekte navngivelse som ekskjæreste er også et rødt flagg.

Atib Azzad skrev (9 timer siden):

Ustillingene er heller ikke en reaksjon på at politiet forsøker å hente inn vitnebeskrivelser, det er bare et ganske enkel måte å illustrere at påkledningen synes ganske uviktig for hvem som blir overgrepet, at man som utenforstående kanskje har en tendens til å tilskrive offeret urettferdig mye skyld i en slik situasjon.
Jeg tenker at det er et effektivt grep som sier noe om tilfeldigheten i det, at bekledning ikke nødvendigvis spiller noen viktig rolle.

Erm JO, det er akkurat hva de utsillingene handler om, politiet som spør hva det angivelige ofret har på seg er HOVEDGRUNNEN til at disse utstillingene har kommet frem, den sekundære er de konservatives ønske om å beskytte kvinner med deres ideal om moderat eller langt mer konservativ klesstil. Resultatet er både disse utstillingene, men også "slutt walks"

Jeg selv har ingen tanker på hvorvidt klær er en medvirkende faktor til voldtekt, ingen data er blitt presentert for meg som gir indikasjon på at dette er en faktor på noen som helst måte. Så jeg personlig har ingen mening på dette temaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (På 29.8.2023 den 16.40):

Fersk sak. I følge norske dommere er ikke to seksuelle overfall på en uke tilstrekkelig grunn for varetekt av en 17 åring (fra Uganda). Rettsvesenet tar ikke lengre hensyn til ofrene eller potensielle ofre da all fokus for "sosionomene" er å ta vare på de  kriminelles "rettigheter".

Du kan ikke lengre stole på at norsk politi og dommere sørger for trygge gater. Er du derimot en 70 år gammel kvinne må du i fengsel (14 dagers ubetinget) for å skrive på facebook at Sumaya Jirde Ali er en "kakerlakk". Det er denne kontrasten som skaper myndighetsforakt.

Norske myndighter gjør det veldig vanskelig for jenter og kvinner å forsvare seg da pepperspray og taser er forbudt. Jeg foreslår at alle jenter lærer seg f.eks. muay tai slik at de har en mulighet til selvforsvar hvis de ikke kan rømme fra en mulig alvorlig situasjon. Tenker det vil bedre statistikken m.h.p. seksuelle overfall av jenter, men vil antagelig forverre statistikken for gutter med brukne neser.


image.thumb.png.80d3cef4b80fd9c6bd07a14c0e92d92c.png

https://www.document.no/2023/08/29/pa-frifot-hoyesterett-nekter-a-fengsle-17-aring-siktet-for-gjentatte-seksuelle-overfall/
 

Mange gode poenger, som jeg er helt enig i. Helt motbydelig hvordan politikere og politi og media prioriterer.

Men ville foreslått at jentene lærer Krav Maga istedenfor Muay Thai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/1/2023 at 10:57 PM, DjSlayer said:

Erm JO, det er akkurat hva de utsillingene handler om, politiet som spør hva det angivelige ofret har på seg er HOVEDGRUNNEN til at disse utstillingene har kommet frem

Ja-ok, det må du nesten vise meg.
Jeg kan ikke se at politiets etterforskningsmetoder er kritisert eller nevnt i noen av disse utstillingene, dersom dette var HOVEDGRUNNEN til utstillingens eksistens bør det vel være en smal sak å lede meg til denne selvsagheten.
Vis meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 4.9.2023 den 12.22):

Ja-ok, det må du nesten vise meg.
Jeg kan ikke se at politiets etterforskningsmetoder er kritisert eller nevnt i noen av disse utstillingene, dersom dette var HOVEDGRUNNEN til utstillingens eksistens bør det vel være en smal sak å lede meg til denne selvsagheten.
Vis meg.

Ikke tro at jeg gidder å gå igjennom 10 år med interjuv av feminister eller ytringer fra feminister rundt dette temaet som har fetisjert voldtekt og bruker det villig som våpen mot menn og gutter. Disse utstillingene du har referert til er i beste fall et bevis på at ikke alle voldtekter kan atributeres til kledsel, men det er det ved statistikker som dette, du vil aldri få ett absolutt tall. Modus operandi for feminister er nettopp dette de starter med et argument og hvis de møter for hard motstand så kommer unskyldingen "vi ville bare starte en diskusjon rundt temaet" og de flytter bare målposten litt, som er tilfellet her. Fra vi vil ikke at politiet skal spørre oss om hva vi hadde på oss når "voldtekten" skjedde til dette våset her fordi det er "victim blaming". Utstillingene du har referert til er også helt sikkert flitrert i ett ideologiskt vakuumkammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...