Gå til innhold

Skatteetaten nede på dag for innlevering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
germanwhip skrev (8 minutter siden):

Jeg er vel den stakkaren som kommer og sier "jammen, vi har hatt mange uker på å levere"

Det er helt sant, alikevel bør det dimensjoneres. Det er ikke slik at hele Norge leverer i dag...

For øvrig er det beregnelig at mange leverer på den dagen det er frist på noe. Særlig fordi nyheter med mer fokuserer på dette de siste dagene. Selv bruker jeg å stole på den og ikke gjøre noe, men er jo greit å se den.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, plankeby said:

Det er helt sant, alikevel bør det dimensjoneres. Det er ikke slik at hele Norge leverer i dag...

enig der, Skatteetaten sitter nok på tall for digitale henvendelser fra i fjor og året før og kunne fint ha kjøpt kapasitet hos Amazon eller Microsoft for å dekke de få dagene med ekstra trafikk.

Lenke til kommentar

Generelt sett, så tipper jeg at BankID har noe form for logger angående brukere som klarer å logge på / klarer ikke.

Samme for skatteetaten vil jeg tro. Derfra er det nok mulig å ekstrapolere brukere som logget inn, men ikke har levert - under den forutsetning at bruker faktisk ønsket å levere i dag.

Men det forutsetter at noen faktisk analyserer loggene, nok av systemer som logger av hjertens lyst uten at noen har tid eller mulighet til å lese gjennom.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Nå har en jo hatt lassevis av tid til å levere, så vill si de lager en naturlig buffer. Men klart, det er alltid noen som må vente til siste dag. Da må en ta høyde for at ting kan oppstå.

Ja. Nå får man jo ekstra dag pga rød mandag. Men generelt så burde det utvides dersom de vet at tjenesten har vært nede på dagen for fristen.

Som sagt i første post, så enormt mange kan det da ikke være som leverer på fristdagen?? 

Lenke til kommentar

Folk har hatt god tid, det har til og med blitt brukt pengar på TV-reklame for å minne folk på å levere inn. 

Det sagt så trur eg mange loggar seg inn i kveld berre for å sjå over ein siste gong, og då må dei logge på skatteetaten sine sider og dette bidreg sjølvsagt til stor trafikk. Så her burde ein ha ei anna løysing som kvittering på vanleg epost eller digitalt på altinn eller liknande. 

Lenke til kommentar

Hvis leveringsfristen er x dato, men så har ikke skattevesenet tilgjengelige ressurser for å ta i mot levering på selve x dato, da er leveringsfristen x-1. Og slik kan det ikke være. Det må være mulig å levere samme dag som leveringsfrist for at det skal være leveringsfristen.

Hvis ikke så er leveringsfristen en annen dag enn oppgitt. 

Hilsen en som leverte flere uker siden.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
16 hours ago, plankeby said:

Man burde kanskje fordele innleveringsfrist til ulike datoer i landes Fylker, eller annen inndeling?

Slik at man slipper havari hos Skatteetaten. 

Det blir bare vanskeligere å forholde seg til.  Som så mange andre hadde jeg utsatt det til siste liten siden jeg ved første øyekast ikke kunne få tallene til å stemme, men så så jeg tilfeldigvis en artikkel igår om at fristen nærmet seg og så fikk jeg det unnagjort på et par timer i går kveld - iøvrig uten tekniske problemer.  

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (54 minutter siden):

Det er slutt på at ulevert skattemelding = levert uten endringer. Man må nå signere.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/skattemelding-for-person/

Skattemeldinger som ikke er levert innen 30. april, regnes som levert med de forhåndsutfylte opplysningene som var oppgitt ved fristens utløp.

kremt skrev (48 minutter siden):

Hvis ikke så?

Ingenting, det går helt fint. Er bare tull og vas at det må leveres.

Endret av Fresh Prince
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...