Gå til innhold

Anmeldelse: Star Wars Jedi: Survivor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller det på en PC som er noen år gammel nå og med et 1080TI kort. 

Kjører på en mix av High og medium på grafikken og det flyter fint hos meg i 2K. Så langt har i hvert fall ikke ytelsen påvirket min opplevelse av spillet. Men jeg registrerer at mange melder om ytelse som er langt unna det man kan og bør forvente. 

Håper de prioriterer å fikse dette, for spillet er faktisk veldig, veldig bra. Det vil være synd om ytelsen er det som trekker spillet ned og gir det et dårlig rykte. 

 

Planen er å kjøpe det på PS5 i neste uke. Noen som vet hvordan ytelsen skal være på den plattformen? 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
firberblad skrev (47 minutter siden):

Spiller det på en PC som er noen år gammel nå og med et 1080TI kort. 

Kjører på en mix av High og medium på grafikken og det flyter fint hos meg i 2K. Så langt har i hvert fall ikke ytelsen påvirket min opplevelse av spillet. Men jeg registrerer at mange melder om ytelse som er langt unna det man kan og bør forvente. 

Håper de prioriterer å fikse dette, for spillet er faktisk veldig, veldig bra. Det vil være synd om ytelsen er det som trekker spillet ned og gir det et dårlig rykte. 

 

Planen er å kjøpe det på PS5 i neste uke. Noen som vet hvordan ytelsen skal være på den plattformen? 

Det er gjerne de med high end PCer som klager mest fordi spillet ikke skallerer med hardware overhode. Jeg med 4090 og 7950X3D, sitter med 60-70% GPU Utilization på grunn av en CPU flaskehals (med den beste gaming CPUen på markedet). Om en justerer på instillingene for å få høyere FPS så har det nærmest ingenting å si. Syns selv at spillet fløt bra når jeg startet  men når jeg kom til ett vist punkt på første mission så tanket FPS ned til langt under 60. Fikk heldigvis spillet "gratis" gjennom AMD. Kommer nok til å vente til de har fått patchet spillet før jeg spiller noe videre, men greit å få pløyet gjennom første spillet først uansett :)

Edit: Jeg syns det er fantastisk gjort av Gamer.no at de faktisk trekker spillet for at de har sluppet et uferdig og lite utprøvd spill, og ikke bare roser det basert på historie og mekanikk slik mange andre har gjort. Det er på tide at spillutviklere og utgivere slutter å slippe unna med å slippe beta produkter som fullverdige spill gang på gang.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

i5 13 gen og 3080. Reagerte litt når jeg mista 15 FPS på å skru ned 4-5 innstillinger fra max.  😛 

Ligger generelt mellom 60-85 FPS i 1440p, burde nok hatt mer FPS, men virker ikke som spillet driver å dupper langt i fps heller. Combat flyter fint og ikke noe ødeleggende foreløpig. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Guybrush 3pwood said:

Alt flyter bra på ps5 ;) 

Dette blir nok et av noen av unntakene, men sikkert ok for folk som er vandt til å spille i 30 fps. 
Er nå et universalt problem på alle plattformer som de har tatt til seg så blir nok ordnet med en patch på x tidspunkt, skulle vært en allerede så håpe de kommer med den neste uke. 
 

Lenke til kommentar

Til dere som har spillet, er det fortsatt mer som en interaktiv film enn et skikkelig spill? Jeg forsøkte å jobbe meg gjennom det første, men veldig mye var enten cutscenes eller "trykk [knapp] for å gjøre X", eller at du bare navigerer deg gjennom "puslespill" med vanskelighetsnivå for barn. Til sammenligning så har du Elden Ring eller Ghost of Tsushima, se bort i fra at det er open world, så er det mye mer gameplay og ferdigheter involvert.

På toppen av det hele så kunne man ikke skippe cutscenes, men det er typisk EA og regner med det er samme her i oppfølgeren.

Mulig jeg bare ikke er i målgruppen, men jeg er jo Star Wars fan så trodde jeg var det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Venter med dette til det kommer på salg, er blodfan av star wars men det er alt for likt spill nr 1, som for all del var bra men man blir liksom litt lei mot slutten. Dette er som en DLC

Ja er omtrent likt forgjengeren har spilt i ca 10 min før jeg gikk lei desverre fikk refund på Steam så vill ikke anbefal dette desverre"!
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Comma Chameleon said:

Til dere som har spillet, er det fortsatt mer som en interaktiv film enn et skikkelig spill? Jeg forsøkte å jobbe meg gjennom det første, men veldig mye var enten cutscenes eller "trykk [knapp] for å gjøre X", eller at du bare navigerer deg gjennom "puslespill" med vanskelighetsnivå for barn. Til sammenligning så har du Elden Ring eller Ghost of Tsushima, se bort i fra at det er open world, så er det mye mer gameplay og ferdigheter involvert.

På toppen av det hele så kunne man ikke skippe cutscenes, men det er typisk EA og regner med det er samme her i oppfølgeren.

Mulig jeg bare ikke er i målgruppen, men jeg er jo Star Wars fan så trodde jeg var det.

Jeg pleier veldig å reagere på overbruk av cutscenes og slikt i spill (Max Payne 3 er fremdeles på nr 1 hat lista mi pga det) men reagerte ikke så mye på det i første spillet. Er vel relativt typisk mengde for et relativt lineært singleplayer spill. Du vandrer jo for det meste rundt og drepe ting i "soulsborne light" stil.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (20 timer siden):

40-60 FPS i performance mode

På ps5? :o . Det er sykt håpløst. Jeg hadde tenkt å kjøpe det til ps5 da det virket som den utgaven har minst problemer,  men det der høres ikke greit ut. Hvordan får du målt din fps på konsoll, eller er dette bare hva du tror/føler? 

 

Oj, leste denne nå. Om ps5 er den beste versonen høres det ikke bra ut nei. Ser også ut til at din observasjon av 40-60 er ganske korekt. Eurogamer opplevde drop helt ned i 30i performance mode https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-star-wars-jedi-survivors-ray-tracing-impresses-on-ps5-but-also-causes-the-biggest-performance-issues

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (10 timer siden):

40 til 60 er et helt uakseptabelt spenn på en ytelsesinnstilling. 

Det er ikke akkurat optimalt nei, men har man en TV med VRR slipper man screen tearing, baksiden er at frameraten går også noen ganger under VRR range'en til PS5 (40FPS) som fører til stuttering, smak og behag kontra mye mer stabil 30FPS. En annen ting som taler imot performance mode er at FSR2 er også dårlig implementert i utgangspunktet med en god del pixelstøy/artifacting med ting i bevegelse og FSR2 gjør ikke en bedre jobb med en veldig lav native oppløsning med performance mode (1152x648 - 1536x868), noe som fører til  svært dårlig bildekvalitet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (15 timer siden):

 Du vandrer jo for det meste rundt og drepe ting i "soulsborne light" stil.

Hadde det bare vært litt mer hardcore soulsborne, uten mulighet for å endre vanskelighetsgrad.  Jeg har en tendens til å bare sette på letteste vanskelighetsgrad når jeg har muligheten og da blir spillet for kjedelig. Det må også være en stor bonus for å spille på vanskelig, men poenget forsvinner jo litt når man kan skifte vanskelighetsgrad om man ikke kommer forbi noe. 
Men jeg ser jo at det ville eksludert en hel bråte med spillere om de hadde de laget spillet som et soulsborne. Ikke alle er like fan av den stilen og dette spille skal vel appellere til "alle"  salgsmessig
Men det hadde vært fett da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...