Gå til innhold

Tråden om The last of us [bruk spoiler]


Anbefalte innlegg

Tomeito skrev (12 timer siden):

 De kunne kanskje fremstilt lederen for kulten/whatever som hakket mer ålreit i begynnelsen slik at "avsløringen" (for oss som ikke har spilt spillet) hadde vært enda mer overraskende

Var vel litt knapt om tid, så Igjen en episode som burde vært 1,5 time 🙂

Dette er et seigt og guffent kapittel i spillet. Og han fyren var akkurat like ekkel som jeg huskjet han 🤢

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (27 minutter siden):

Var last of us litt middelmådig, sånn egentlig? Følte ikke det store jaget etter enda en sesong. 

Den er mest for folk som har spilt, eller skal spille spillet. 

Mye i serien som de kunne utelatt, men de sier at det er i spillet, så da ble det med i serien. 
Men da hadde serien blitt på 6 episoder, mens den nå er på 9. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Var last of us litt middelmådig, sånn egentlig? Følte ikke det store jaget etter enda en sesong. 

Sånn egentlig så var det veldig bra, men nå er jo historien i det første spillet over og historien er langt ifra like bra i det andre, så vet ikke helt hva jeg føler om neste sesong. Om noe så er jo ikke fallhøyden like stor og det er større mulighet for at de kan gjøre det bedre enn spillet.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Sjørøver said:

Var last of us litt middelmådig, sånn egentlig? Følte ikke det store jaget etter enda en sesong. 

Serien var helt ok, over midt på treet - men jeg synes jo egentlig det var veldig likt Walking Dead da - og sesongavslutningen var jo helt "meh" - En av de slappeste sesongavslutningene jeg har sett i år iallefall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Sånn egentlig så var det veldig bra, men nå er jo historien i det første spillet over og historien er langt ifra like bra i det andre, så vet ikke helt hva jeg føler om neste sesong. Om noe så er jo ikke fallhøyden like stor og det er større mulighet for at de kan gjøre det bedre enn spillet.

Den åpenbart enkle løsningen er jo å endre historien dramatisk. Jeg tviler på de bare har tenkt å lage to sesonger.

 

kjetilkl skrev (1 time siden):

Serien var helt ok, over midt på treet - men jeg synes jo egentlig det var veldig likt Walking Dead da - og sesongavslutningen var jo helt "meh" - En av de slappeste sesongavslutningene jeg har sett i år iallefall...

Vanskelig å være uenig i det. 

Lenke til kommentar

Flashback episoden var greit på sin plass etter min mening. Men å bruken tiden på denne Kathleen karakteren, ikke bare i én..men over hele to episoder! Det der kunne de ha fått til på en annen måte imho.  Litt mindre surr der + i hvert fall én episode til så hadde det blitt litt mer kjøtt på beina :)

Men for all del, dett har vært en veldig god sesong og en meget bra adapsjon!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (22 minutter siden):

Men å bruken tiden på denne Kathleen karakteren, ikke bare i én..men over hele to episoder! Det der kunne de ha fått til på en annen måte imho.

Enig. Det var enda verre enn flashback episoden. Kunne spart inn en episode der kanskje. 

Så mye build-up rundt fireflies og at de skal forsøke å redde alle. Og så er det over på ca 5 min, etterfulgt av litt skyting 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (22 timer siden):

Jeg tviler på de bare har tenkt å lage to sesonger.

Planen er vist å dele handlinga i det andre spelet i to sesongar. Det er mest nærliggande å tenke at sesong 2 og 3 kjem til å følge ulike karakterar. Basert på sesong 1 så vil eg gjette at dei kjem til å følgje same inndelinga som i spelet, og då vil det fungere dårlege om det går for mykje tid mellom sesong 2 og 3.

 

Elles må eg seie meg enig at siste episode gjekk litt fort. Vi kunne godt brukt meir tid med fireflies, då hadde det også blitt meir virkningsfullt når Joel skyt ned både soldatar og legar for å redde Ellie, litt av poenget er jo at det Joel gjer er både moralsk forkasteleg og går imot heile menneskeheitas evne til å overleve, men det gir meining for Joel på eit personleg plan. I serien bsr dei forresten enda tydelegare på at det kunne være realistisk med ein kur, i spelet var det litt meir uklart og vart presentert som at dei ønska å operere Ellie for å lære meir om soppen i håp om å kunne finne ein kur. 

Eg likte forresten at vi fekk være med på Ellies fødsel, både fordi det var ekt fint moment å ha med i historia og fordi det gav meir bakgrunnsinformasjon enn det vi fekk i spelet.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd! Terningkast seks til serien så langt fra meg. Et par av episodene er oppe der blant det beste jeg kan huske å ha sett. Elsket grepet de gjorde i siste episode der Joel forstår at Ellie er som en "datter", og at han ikke kan gå gjennom et sånt tap igjen. Veldig fin løsning med klipp og lyd i den scenen.

Gleder meg veldig til sesong to, det andre spillet har etter min mening en minst like god historie som det første. Her gås det dypere inn i en del av den materien man toucher innom i det første spillet, og det er et litt større persongalleri. Høres fornuftig ut å dele dette inn i to sesonger. Og kanskje vi får et spill nummer tre før en eventuell sesong fire av tv-serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 timer siden):

Spill/Sesong 2 vil mest sansynligvis bli delt inn i 2 deler eller sesonger. 
Som er helt greit om de spiller de inn fortløpende, og at de ikke venter alt for lenge med å gi ut del 2. (Eller sesong 3.)

Ja, tipper det vil bli to historier fortalt over 2 sesonger som flettes sammen til slutt.

Lenke til kommentar

Min dom over denne serien er at den har veldig lite å tilby folk som kjenner spillet, eller bare historien i spillet. Du kunne utbrodert masse, slik Halo-serien gjorde, men valgte i stedet å ansette spillskaperen, og får således en "remake". Lyspunktet er at jeg hører prat om at hele franchisen nå går til streaming (ikke flere hovedspill) og det er jeg faktisk glad for. Etter "Part 2" (Jeg anbefaler begge spillene, men obs hvis du er spoila) følte jeg overveldende at Naughty Dog måtte ta et veivalg; for mye av historien i det spillet var rett og slett filmsekvenser. Samtidig håper jeg at de som vil lage spillbar historiefortelling, slik Naughty Dog har gjort mye av før, kommer opp med nye spill.

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...