Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (7 minutter siden):

Er det kun selve kvalifiseringen og løpet som har Sky kommentarer på F1TV Pro?

Nei, alt som også sendes på Sky skal ha internasjonal feed i tillegg til F1TV sin. Kanskje med unntak av FP1? Men F1TV sitt opplegg var overraskende bra forrige sesong. Mye mindre Will Buxton i monitor enn tidligere.

Lenke til kommentar

Kommentering syns jeg varierer veldig, i 2020 og 2021 syns jeg viaplay kommentatorene gjorde en helt grei jobb, men for 2022 sesongen skjedde det noe, det var det samme opp og opp og opp igjen, mye feil kommentering og ellers lite interessante og ofte helt feiltolkede analyser av hva som skjer på banen. I 2022 likte jeg faktisk best F1TV sine egne kommentatorer, de holder seg nøytrale har ofte folk med høy teknisk innsikt i kommentatorboksen og gjør generelt sett en god jobb med å komme med faktiske nyttige analyser av strategier, dekkvalg osv.  Sky sin dekning er og for all del bra og den jeg fulgte med på 2021, med unntak av når jeg var hjemme hos foreldrene mine og så løp med fattern som helst ville ha det på norsk 🤓

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Williams. Skal de bli outsideren som virkelig slår tilbake i år? Morgenens testtur sendte Sergeant på P2. Aner ikke hvilke dekk de brukte, men det jeg har sett av Williams i år er at fart>downforce.

*edit. Hørte hos Viaplay nå ar Sergeant satte tiden i formiddag på C5 dekk. Det plasserer Williams teoretisk på topp 5 i den grad det betyr noe i pre-season

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 minutter siden):

Gøy å ha F1 tilbake på skjermen, men jeg legger sånn ca null vekt på tidene de kjører. Det er enda mindre verdt enn Free Practice 1 er på løpshelger.

Gitt tidligere preseasons så får man gode indikasjoner på hvor lagene står. Jeg har en oversikt liggende et sted der dette gir er bra bilde pre season vs final standing. Men noen fasit er det ikke.

Jeg nerder skikkelig i oppkjøringa og er selv mest opptatt av endringene teamene gjør på bilene fra lansering til test. Flere som bl.a har latt seg inspirere av Ferraris S-inntak.. og taktikkeriet begynner også nå. De vil jo ikke avsløre mer enn de må - alle skuler på alle.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Om du har noe grafikk/statistikk på hvordan det ser ut fra tidligere så er det interessant å få med her. 

Kan nok gi litt mer indikasjoner når all disse første sesjonene er helt ferdig og man tar med den raskeste runde fra hver sjåfør. Men midt i mellom sessions og de ulike dagene så går jeg utifra at ting endrer seg en del og det er fullt mulig de ikke har satt sine raskeste tider enda fordi de prøver på mye rart.

Dette ser man jo også i FP sessions. Bevis 1 fra ifjor:

image.png.919ed2aaa6571dff769cb1cf84fdc9e2.png
 

Lenke til kommentar

https://www.formula1.com/en/latest/article.circuit-de-barcelona-catalunya-to-feature-new-configuration-for-2023-spanish.6ZQgemg7eOlAJbBtu56PHE.html

 

Aston Martin have officially confirmed that reserve driver Felipe Drugovich will get the call-up to race for the team in next week’s Bahrain Grand Prix should Lance Stroll not be able to compete, having sustained a wrist injury in a pre-season training accident.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...