Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (17 minutter siden):

Drive to survive var veldig underholdende i år, synes jeg.

God underholdning ja, men de er mer opptatte med å skrive historier enn å prestere hvordan sesongen faktisk gikk føre seg (som vanlig), syns og det var rart at Brasils Grand Prix ikke ble dekket overhode, ett av de mest spennende løpene fra hele sesongen og eneste løpet hvor det ikke var en ferrari eller redbull fører på toppen av pallen.

Lenke til kommentar

Drive To Survive var helt greit i år. Liker at det er litt mindre drama ut av intet, men de sliter fortsatt med et par ting som gjør at serien er litt "meh" for meg.

Det er for lite ny informasjon. Det er veldig få ting som er nytt, og alt for lite behind the scenes greier. Hvorfor skal jeg som så løpene se på serien? Sesongene er åpenbart laget for å dra inn nye fans, ikke for de som allerede ser på F1.

For oss som ser løpene og følger med, så er Drive to Survive som en dårlig oppsummering av sesongen. Der ting blir feilrepresentert og mangler massevis av viktig informasjon. Mye presenteres ofte feil i forhold til hvordan det føles ut å se sesongen og det er mye viktig informasjon som er utelatt. Strukturen er også ofte litt rar på episodene og mye fram og tilbake. Og når 99% av det man ser er gammelt nytt så er det lite grunn til å se på serien for oss som så løpene.

Eneste grunnen til at jeg gidder å se er at man får se litt F1-klipp i god kvalitet, ofte bedre enn fra live-sendingen, og noen av intervjuene kan være interessante.

5-6/10 får årets sesong fra meg, så det er opp fra fjorårets på 2/10.

Evil-Duck skrev (11 minutter siden):

syns og det var rart at Brasils Grand Prix ikke ble dekket overhode

Ble nevnt i episode 10, relativt tidlig i episoden. Veldig lite dekning så klart. Nesten så godt som ingenting.

Lenke til kommentar

Tidligere år har jeg sett alt av DtS med en gang det kom ut, men nå har jeg bare sett fire eller fem episoder. Syns konseptet er litt oppbrukt. Svake storylines, alt virker å være "staged" og lag bruker det kun til egen promo istedenfor en inside i F1-sirkuset. Jeg skjønner at produsentene ikke kan følge alle løp og førere på hver eneste løp, men det virker for meg som de har bestemt seg for storylines på forhånd, også spiller det lite rolle hva som faktisk skjer underveis. Bonus hvis noen av resultatene passer inn i narrativet de har bestemt seg for før de drar ut til løpshelgen.

Hvis fjorårets var den verste og 2/10, så gir jeg denne sesongen 3/10 så langt.

Lenke til kommentar
MartinF skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner at produsentene ikke kan følge alle løp og førere på hver eneste løp

Det skjønner ikke jeg. Med tanke på hvor mye bedre serien kan bli og hvor mye penger det er i F1 så burde de absolutt klare det. Få noen kamera og video "interns" til å løpe rundt med noen speilløse systemkameraer. Trenger ikke være Spielberg for å få til det.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MartinF skrev (Akkurat nå):

Dere tror at førere og team ønsker å ha en gjeng løpende rundt de på hver eneste race weekend mellom mars og desember? 

Det er jo kamera overalt hele tiden uansett. Trenger ikke ha de inne på kontoret deres eller i private områder hele tiden. Men om det er mangel på 'content' som er problemet så er jo det løst ganske kjapt. Mulig de har nok på film og problemet er de som styrer showet og hva de velger skal være med.

Igjen så tror jeg nok hovedproblemet er at de lager en serie for folk som ikke ser Formel 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste jeg trenger i Drive to Survive er en 1/1 oppsummering av sesongen. Da kan jeg gå inn på div YouTube/f1/Viaplay og se sjæl.

Jeg liker formatet de mer eller mindre lener seg mot hvor de fokuserer på et team/en sjåfør eller en annen problemstilling og så følges utviklingen av dette gjennom flere løp. Obligatorisk i hver episode må være På bakrommet med Günther Steiner. Den mannen kan nesten bære hele serien på sine skuldre. Jeg skulle hatt mye mer behind the scenes, at kameraene følger sjåfører/teamsjefen på privaten og hva de gjør av forberedelser til løpene. Særskilt lite fokus på det siste, men også et tema med mye hemmelighold.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (5 timer siden):

Det siste jeg trenger i Drive to Survive er en 1/1 oppsummering av sesongen. Da kan jeg gå inn på div YouTube/f1/Viaplay og se sjæl.

Det er jo i praksis det det er nå, bare en dårligere versjon. Over de ~10 timene med DTS så er det kanskje 30 minutter med noe som helst ny info? Jeg sier ikke at det skal være en 1/1 oppsummering, tvert i mot, jeg ønsker mer informasjon. Og så klart at de ikke feilrepresenterer ting for mye.

Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg noe utrolig om Gunther Steiner?

 

Spoiler

Han er ikke tysk. Han har italiensk og amerikansk statsborgerskap.




Drive to survive med mer filming fra paddocken og noen dybdeintervju hadde vært fint. Kunne fint hatt noen flere episoder. En for hvert lag og noen ekstra for drama kanskje?

Endret av Sjørøver
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Det er jo i praksis det det er nå, bare en dårligere versjon. Over de ~10 timene med DTS så er det kanskje 30 minutter med noe som helst ny info? Jeg sier ikke at det skal være en 1/1 oppsummering, tvert i mot, jeg ønsker mer informasjon. Og så klart at de ikke feilrepresenterer ting for mye.

Ja, jeg synes det har tapt seg litt fra sesong til sesong. Sitter relativt tett på Formel 1 pga jobben og trenger som sagt minst av alt en oppsummering. Headlinere som krangler, kontroversielle avgjørelser, tabber og reaksjoner osv - DET er ting jeg vil ha mer av. Løpene i seg selv burde ha mindre enn 10% dekning.

Men poenget med serien er vel å gjøre det mest mulig mottakelig for den enkle seer..

Lenke til kommentar
Retroman skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg synes det har tapt seg litt fra sesong til sesong. Sitter relativt tett på Formel 1 pga jobben og trenger som sagt minst av alt en oppsummering. Headlinere som krangler, kontroversielle avgjørelser, tabber og reaksjoner osv - DET er ting jeg vil ha mer av. Løpene i seg selv burde ha mindre enn 10% dekning.

Men poenget med serien er vel å gjøre det mest mulig mottakelig for den enkle seer..

Enig, løpene har vi jo "sett" tidligere uansett. Og de går ofte tilbake til løp i som de har vist i tidligere episoder etc. Skulle gjerne sett mer av behind the scenes. 

Lenke til kommentar

Mer eller mindre alle lagene har jo behind the scenes på Youtube om man er ute etter sånt. McLaren sin er den eneste jeg har fulgt med på, og det har vært fint laga egentlig. Netflix fokuserer mer på de menneskelige relasjonene, politikken og til slutt hvordan det utarter seg på banen. Og de tre historiene skal liksom matche, selv om de ikke nødvendigvis gjør det i virkeligheten. Det er sjelden en krangel i paddock utarter seg i krangel på banen. De klipper og trikser som de vil. Den ene "kommentatoren" de bruker er vel ikke engang live. Og det er mange eksempler på unøyaktigheter i Drive to survive. I en av episodene så skulle de liksom vise kamp i pitstop under et race, også kjører den ene bilen inn med aero rakes på bilen til sitt stopp. Åpenbart at de brukte bilder fra en test session og manipulerte det inn. Men sånn er det vel om man har ett kamerateam og det skjer ting to steder samtidig. 

Lenke til kommentar
Dassen skrev (3 minutter siden):

Mer eller mindre alle lagene har jo behind the scenes på Youtube om man er ute etter sånt

Synes også YT-kanalene er mer interessante enn DTS. Følger vel 2-3 lag sine kanaler + den offisielle F1 kanalen. Veldig mye bra som legges ut der. Om jeg måtte valgt mellom DTS eller YT så hadde jeg valgt YT 10/10 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Synes også YT-kanalene er mer interessante enn DTS. Følger vel 2-3 lag sine kanaler + den offisielle F1 kanalen. Veldig mye bra som legges ut der. Om jeg måtte valgt mellom DTS eller YT så hadde jeg valgt YT 10/10 ganger.

Del gjerne de kanalene og gode videoer her 😉

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
OddZen skrev (2 timer siden):

Del gjerne de kanalene og gode videoer her 😉

Jeg liker best de som heter McLaren Unboxed. Deilig med noen videoer der man slipper en påtrengende influencer eller programlederaktig skikkelse som liksom skal gjøre alt morsomt og gøy. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (3 timer siden):

Del gjerne de kanalene og gode videoer her 😉

Det meste av Red Bull liker jeg, men de F1-relaterte videoene havner under selve Red Bull Racing kanalen. Alt fra road trips til virtual laps og mye annet jeg liker å se.

Mercedes sin F1 kanal har mye bra som f.eks. noen "How it works" type videoer, intervjuer med folk på teamet, noen litt tøysete videoer

Som Dassen nevner så har McLaren en del bra. Personlig så har det vært en bismak der etter at det ble offisielt at Danny skulle forlate de, men det er en del gode videoer uansett.

Den offisielle Formel 1 kanalen har en del bra. Intervjuer av sjåførene etter race/kvali, noen analyser fra spesifikke ting som skjedde i et løp, noen tekniske videoer, highlights osv.

Finnes sikkert mange flere, og tar gjerne i mot tips, men det er disse jeg har abonnert på fra lagene. Ferrari har en egen kanal, men det er ikke en spesifikk for F1 så jeg sjekker bare innimellom. 

Det kule med alle disse kanalene er at man gjerne får mer video og informasjon man ikke får via løpene, og enda mer enn i DTS.
 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...