Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra F1TV:

Spoiler

bilde.thumb.png.fdf77afd765675290120b2483f9c4e4f.png

  • 23 Februar -> 25 Februar: Pre-Season Testing
  • 3 Mars -> 5 Mars: Bahrain Grand Prix

Pre-Season testing blir sendt på F1TV siden den står på lista på F1TV? Har egentlig ikke fulgt på med akuratt den biten før, men hvordan pleier det å arte seg med kommentering og sånt? :)

Så på en del F1 på midten og slutten av 90-tallet, men var ganske ung for å si det sånn. Og tatt opp igjen tittinga de siste 4-5 åra. :) Fant ut av Drive to Survive etter at jeg hadde tatt opp interessen igjen. Så er ikke derfor.
I fjor å slukte jeg nesten alt av dokumentarer og "shows" på F1TV, samt programmer på blant annet Netflix og Prime Video.

Det jeg håper på i år er mer jevnere kamp, og ikke bare et par/tre som dominerer hele sesongen, og håper også på mer løpsdekning av midsjiktet.

Lenke til kommentar

Jeg var også på gjerdet i mange år, stort sett hele 2000-tallet. Hoppa på toget igjen for 2 år siden og har fulgt alt siden da. 

Jeg visste hvem Hamilton og Schumacher var, det var stort sett alt. Hamilton var ganske ofte gjest i Top Gear, som jeg også har fulgt med siden begynnelsen. Tror de hadde han første gang i 2008, samme året han vant sitt første trofe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bytex skrev (17 timer siden):

Hamilton var ganske ofte gjest i Top Gear, som jeg også har fulgt med siden begynnelsen. Tror de hadde han første gang i 2008, samme året han vant sitt første trofe.

Hamilton var gjest i Top Gear første gang episode 8 av sesong 10 (mest sette TG-episode, 8.35 mill.), første gang vist 2. desember 2007, etter han endte på andreplass i hans debutsesong i F1.

Lenke til kommentar

Han virka som en veldig sjenert og rolig fyr, ville aldri skryte av seg selv, og ble flau når Clarkson skrøt av han. Men man så fartsgalningen våknet når de skulle ta runden på banen. Trur han satte en av de beste tidene noensinne på top gear track i en vanlig bil

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Oh no.. Stake er shady shady greier 😬

Mmm husker Stake kontroversen ifjor. Ligger videoer av det på nettet, bl.a hos Coffezilla.

Kort oppsummert sponsa Stake, som er et krypto-gambling site, streamere på forskjellige plattformer bl.a Twitch til å spille for følgerne sine, og lokke dem inn i Stake-universet. Men streamerne spilte med manipulerte kontoer og gamblet heller ikke sine egne penger, men det gjorde flere tusen av følgerne.

Dodgy as fuck, og svært svært skuffende av Alfa Romeo. 

Lenke til kommentar

Alt av krypto sponsere er shady greier, det så være Mercedes med FTX, Red Bull med Bybit, Mclaren med OKX, Ferrari med Velas eller  hvem det skulle være, for 2022 sesongen hadde alle utenom Haas og Williams crypto sponsorer. noe jeg syns er en trist utvikling for sporten, og ser egentlig ikke sammenhengen med cancel culture fenomenet som refereres til over her, da kritikken ikke er ubegrunnet eller spekulativ. Det som er spesielt i denne sammenhengen med Alfa og Stake/Kick er at vi vet fra før av at dette er bad actors, det viste vi ikke eksempelvis på forhånd om FTX før korthuset kollapset rett før sesongslutt i fjor. 

Selvfølgelig er jo ikke alle ikke krypto sponsere nødvendigvis gode fine etiske sponsorer heller, Saudi Aramco er et selskap som har tråkket over mange lik for å komme dit de er i dag, og de er en av hovedsponsorene for hele F1 sirkuset, tobakksindustrien har vært en stor sponsor oppigjennom tidene selv etter forbudet om å reklamere for de ble etablert. Men jeg ser likevel ikke på det som unnskyldninger for å hoppe på "the next scummy thing" bare fordi det er en bransje med ekstremt dype lommebøker. Be better! 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...