Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (40 minutter siden):

Litt skadefryd å se hvor tomt det er i Las Vegas. Litt karma til F1 for å være så grådig. Synd for lokale fans så klart.

Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på.

Topp 3 løp i år og de eneste over 400k er Silverstone (480k), Albert Park, Australia (444k) og Circuit of the Americas, USA (432k). 

På 4. finner en Spa, Belgia (380k).

Resten er småløp i sammenligning og har fra 100k og oppover færre tilskuere enn Circuit of the Americas.

Så mange populære løp som egentlig har lite tilskuere til sammenligning.

Dette er overhodet ikke noe forsvar av Las Vegas Grand Prix. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre hvor de kjørte. Det var bare for å putte ting litt i perspektiv.

Og for å putte det enda mer i perspektiv. Bahrain, Saudi Arabia og Quatar GP er til sammen 110k mindre enn Silverstone og 10k mindre enn Spa.

Så ja, det sier vel litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (12 minutter siden):

Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på.

Topp 3 løp i år og de eneste over 400k er Silverstone (480k), Albert Park, Australia (444k) og Circuit of the Americas, USA (432k). 

På 4. finner en Spa, Belgia (380k).

Resten er småløp i sammenligning og har fra 100k og oppover færre tilskuere enn Circuit of the Americas.

Så mange populære løp som egentlig har lite tilskuere til sammenligning.

Dette er overhodet ikke noe forsvar av Las Vegas Grand Prix. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre hvor de kjørte. Det var bare for å putte ting litt i perspektiv.

Og for å putte det enda mer i perspektiv. Bahrain, Saudi Arabia og Quatar GP er til sammen 110k mindre enn Silverstone og 10k mindre enn Spa.

Så ja, det sier vel litt. 

Jupp, sånn er det bare, Bahrain, Saudi Arabia og Quatar betaler mer pr. team enn pr. crowd. Lett å se hvem eier sponsorer osv..

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Litt skadefryd å se hvor tomt det er i Las Vegas. Litt karma til F1 for å være så grådig. Synd for lokale fans så klart.

Er her nå ifb jobb. Tommere enn man skulle tro. Hørte at General admission på Grandstand er ganske tilgjengelig og koster ca 200 dollar nå. For et år siden kostet de samme billettene 2500 dollar. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (45 minutter siden):

For et kaos lol.

Håper verstappen gir plassen tilbake. En ting er å kjøre hardt men å bare presse begge ut av banen går ikke 

Det var lett å spå den starten. Verstappen dives er så utrolig lite seervennlig og er ganske lei av det der nå. Så lenge Max får innern kan han bare bremse senere og drite i om det går eller ikke, viktigste er å ha motstanderen av veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (21 timer siden):

Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på.

Det er Liberty Media og F1 sjølv som arrangerer løpet i Las Vegas. Det er ingen lokal organisasjon eller promoter som dei fleste andre løp.

Eg har sett at Las Vegas koster Liberty Media 55 million dollar, men finner ikkje artikkelen igjen. Men LM får ikkje betalt for løpert i Las Vegas, dei betaler det sjølv.

Økonomisk har det vel vore dårlig for LM, bilettene var svindyre når dei blei lagt ut og salget veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Dragavon skrev (3 timer siden):

Økonomisk har det vel vore dårlig for LM, bilettene var svindyre når dei blei lagt ut og salget veldig dårlig.

Det stemmer jo ikke. Det er mulig LM og F1 ikke går i pluss i år, men det skyldes jo ene og alene alt rundt byggingen av banen og bygningene rundt. Vi skal tilbake ihvertfall de neste ni årene, og da vil det ikke bli de samme utgiftene. Las Vegas GP kommer til å bli en enorm økonomisk suksess for LM, F1 og Las Vegas itself.

Forsalget var dyrt og tregt, ja. Torsdag kveld/fredag morgen var en katastrofe og en ekstremt dårlig look for involverte parter, men sånn som jeg har lest og hørt, så er det ingen tvil om at dette blir en gullgruve for alle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...