Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Fantastiske nyheter. Sikkert noen som klager uansett utfall, men ingen tvil om at dette er det mest riktige når de ikke klarte å ta tak i det med en gang. Og systemet for å ta time penalties under pit stop er for dårlig. Det må komme litt ordning på det ellers blir det her bare å fortsette å skje. Russell var også enig i at det var for ekstrem straff.

Herlig for Alonso da!

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MartinF skrev (10 timer siden):

Hva er urettferdig? At man får straff for å ikke gjøre den første straffen sin korrekt?

For det første synes jeg første straff er for kraftig. Han fikk ikke 5 sekunder fordel for å stå der. Også synes jeg reaksjonen på den andre straffen er for streng. Men det er bare min mening:)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

For det første synes jeg første straff er for kraftig. Han fikk ikke 5 sekunder fordel for å stå der. Også synes jeg reaksjonen på den andre straffen er for streng. Men det er bare min mening:)

Har ikke noe med fordel å gjøre, men de hvite linjene på bakken. På samme måte som om du er utenfor banen så har de en hvit heltrukken linje å forholde seg til. Finnes vel ikke en mildere straff som ikke er advarsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (32 minutter siden):

Har ikke noe med fordel å gjøre, men de hvite linjene på bakken. På samme måte som om du er utenfor banen så har de en hvit heltrukken linje å forholde seg til. Finnes vel ikke en mildere straff som ikke er advarsel.

Joda, jeg er enig at en skal forholde seg til reglene. Men akkurat denne feilen ga tilnærmet ingen fordel for føreren. Men endte opp til å være opp i mot 15 sekunder straff til slutt. Men, de har gått tilbake nå, og det er nok mye av grunnen. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Joda, jeg er enig at en skal forholde seg til reglene. Men akkurat denne feilen ga tilnærmet ingen fordel for føreren. Men endte opp til å være opp i mot 15 sekunder straff til slutt. Men, de har gått tilbake nå, og det er nok mye av grunnen. 

Det endte opp med 5 sekunder etter første straff, så skal jeg være fullstendig enig i surret etterpå - tiden de brukte osv. Men de opprinnelige 5 sek ble gitt for å bomme på startruta.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (4 minutter siden):

Det endte opp med 5 sekunder etter første straff, så skal jeg være fullstendig enig i surret etterpå - tiden de brukte osv. Men de opprinnelige 5 sek ble gitt for å bomme på startruta.

Jepp, jeg synes fortsatt 5 sekunder ikke stemmer med realiteten, men det er vell ett satt minimum :)

Lenke til kommentar

Urelatert til siste løp dette her. Satt og såg på drive to survive - den episoden m Schumacher og der han tar poeng på Silverstone. Men siste runde blir han då køyrt av bana fleire ganger av Verstappen som han prøver å køyre forbi. Verstappen hadde trøbbel m bilen den runda. Ingen konsekvenser så det er vel lov - men er det noko regelverk på dette? Sånn generelt?

Lenke til kommentar

Sitter og ser fighten nå på onboard fra MSC. Verstappen gjør ikke noe galt, men han utnytter at MSC ikke ønsker å miste poeng og er livredd for DNF. Verstappen er en type fører som enten får kjøre der han vil, eller så blir det krasj. De første par-tre sesongene etablerte han vel det etoset. MSC kunne fint satt ut albuene sine og wrestla seg forbi ved to anledninger der, men det er alltid en risiko for punktering eller å bli satt ut i spin ved å gjøre det. Haas var desperat etter de poengene, så ingen vits å risikere noe. 

 

FIA gav ut noen "Driving standard guidelines" i fjor, som nok vel er det nærmeste du finner et sett meg regler for selve racingen. Det er imidlertid alltid skjønnmessige vurderinger som må gjøres og det er derfor det er dommere til stede på hvert race bestående bla. av tidligere sjåfører.

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...