trikola Skrevet tirsdag kl 06:56 Skrevet tirsdag kl 06:56 Når man begrenser konkurranse i matmarkedet må man ikke være overrasket at prisene skyter i været når anledningen er der.
Salvesen. Skrevet tirsdag kl 07:00 Skrevet tirsdag kl 07:00 Beste posten på Instagram i går i fra tidligere referert sak: 4
Subara Skrevet tirsdag kl 07:19 Skrevet tirsdag kl 07:19 (endret) Nå er det ikke bare nikotinavhengige som er glad i indrefilet 🙂 Saken er at folk med dårlig helse - og overvektige - bør spise denne typen kjøtt, da det er mager kost. Husker at jeg spiste mye bra kjøtt som barn. ½ okse og ½ gris-ev. andre målenheter-ble bestilt hos slakteren og lagt i fryseren. Da vanket det også indrefilet. Nå foretrekker jeg kylling framfor de trevlete kotellettene til First Price med brusk og bein. Men kjøttdeig klarer jeg meg ikke uten. Et annet tips er å handle kjøtt hos feks. en norsk-tyrkisk dagligvare. En del som bor i Oslo handler grønnsaker rimeligere på Grønland, men tør ikke kjøpe kjøttet. Kyllingen var i hvert fall veldig bra. Endret tirsdag kl 08:11 av Subara 2
Simen1 Skrevet tirsdag kl 08:55 Skrevet tirsdag kl 08:55 Salvesen. skrev (1 time siden): Beste posten på Instagram i går i fra tidligere referert sak: Hehe! Jeg må ta med en historie fra lokalavisa her i nord, fra iFinnmark og Nordlys. Ei standhaftig finnmarks-dame (68) mener det er en menneskerett å røyke i inngangspartiet til splitter nye Hammerfest sykehus og fortviler over hvor hun skal gjøre av seg når hun får tilsnakk av ansatte for å utøve sin menneskerett. Lungekreftpasientene som går inn og ut av inngangen eller befinner seg inne fortviler over røykedama og flere andre røykere som ikke står fram i avisa. Røykerene fortviler over at ikke sykehuset stiller opp med finansiering og bygging av røykeskur med askebeger til de som bare vil utøve sin menneskerett. I mangel på askebeger fyller de opp blomsterbed, grøftekanter og ikke minst søppelkasser med rykende sneiper som blandes inn med annet avfall så det oppstår brannfarlige situasjoner. Jeg har en magefølelse for at vi har en del sånne standhaftige "Karens" rundt i landet som mener det er en menneskerett å ha råd til hyppige indrefilet-middager med minstepensjonen sin. For ordens skyld, sånne "Karens" trenger ikke hete Karen eller være kvinne. De kan også hete f.eks Steinar Homme.
vidor Skrevet tirsdag kl 10:03 Skrevet tirsdag kl 10:03 2 hours ago, Subara said: Nå foretrekker jeg kylling ... Jeg spiste også mye kylling før fordi jeg trodde dette var et sunt og bra kjøtt. Problemet er de fores opp med soya fra Brasil og derfor får en ugunstig fettprofil. Denne lager betennelser i kroppen og tar ca 4 år å få ut igjen fettet når du slutter å spise det i følge en lege som har satt seg inn i det. Skal du spise kylling må du unngå å kjøpe den på supermarkedet, for da er den garantert foret opp på soya, som i tillegg er GMO-basert. Prøv å finne en REKOring og handle derfra 1
Simen1 Skrevet tirsdag kl 10:09 Skrevet tirsdag kl 10:09 vidor skrev (2 minutter siden): Prøv å finne en REKOring og handle derfra Det ser ut som de har et medlemskaprituale der man må kysse Mark Zuckerberg bak for å få delta. Jeg vil anta det smaker adskillig verre enn ultraposessert GMO og står derfor over. Synd med det medlemsritualet. 1
vidor Skrevet tirsdag kl 10:15 Skrevet tirsdag kl 10:15 4 minutes ago, Simen1 said: Det ser ut som de har et medlemskaprituale der man må kysse Mark Zuckerberg bak for å få delta. Jeg vil anta det smaker adskillig verre enn ultraposessert GMO og står derfor over. Synd med det medlemsritualet. Ingen er perfekte, men den der krever litt mer kontekst. 2
SpaceHog Skrevet tirsdag kl 10:39 Skrevet tirsdag kl 10:39 vidor skrev (24 minutter siden): Ingen er perfekte, men den der krever litt mer kontekst. 2
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 10:44 Skrevet tirsdag kl 10:44 (endret) Kan man ikke handle der uten Facebook-medlemskap? Hverken Rema eller mitt lokale gårdsutsalg krever det. Endret tirsdag kl 10:47 av Mannen med ljåen
Fantomtegningen Skrevet tirsdag kl 10:49 Skrevet tirsdag kl 10:49 2 minutes ago, Mannen med ljåen said: Kan man ikke handle dere uten Facebook-medlemskap? Hverken Rema eller mitt lokale gårdsutsalg krever det. Du kan handle via noen du kjenner som er medlem i gruppen. Gårdene legger ut hva de har for salg med dato for levering, der folk legger igjen kommentarer for hva de ønsker å kjøpe. Nå holder de på med noe i Innlandet med REKOnett, tenker det blir litt enklere å legge inn bestilling på sikt.
vidor Skrevet tirsdag kl 11:12 Skrevet tirsdag kl 11:12 Facebook er jo et tve-egget sverd. Overflaten er jo et kontaktpunkt som mange finner praktisk. Ulempen er jo alt det andre fanskapet de driver med som følge av alle mulighetene det å drive et sosialt nettverk gir. diskusjon.no er det sosiale nettverket jeg bruker. Facebook og Instagram er nettverk jeg bruker minimalt og kun hvis det er noe vesentlig. Søppel prøver jeg helst å ha i en boks utenfor huset og helst ikke få inn i huset gjennom TVen heller.
wampster Skrevet tirsdag kl 12:03 Skrevet tirsdag kl 12:03 vidor skrev (1 time siden): Jeg spiste også mye kylling før fordi jeg trodde dette var et sunt og bra kjøtt. Problemet er de fores opp med soya fra Brasil og derfor får en ugunstig fettprofil. Denne lager betennelser i kroppen og tar ca 4 år å få ut igjen fettet når du slutter å spise det i følge en lege som har satt seg inn i det. Skal du spise kylling må du unngå å kjøpe den på supermarkedet, for da er den garantert foret opp på soya, som i tillegg er GMO-basert. Prøv å finne en REKOring og handle derfra Så kylling kjøpt i norske butikker av norske bønder fores opp med soya fra Brasil, får en "ugunstig fettprofil" det tar 4 år å "få ut igjen fettet fra" i følge en lege som har satt seg inn i det? Hvilken lege er det vi snakker om her? 3
Salvesen. Skrevet tirsdag kl 12:57 Skrevet tirsdag kl 12:57 Når jeg har vært på reko å handlet har de fleste stort sett hatt med seg mer varer og solgt på plassen via vipps. Begynner dog å bli en stund siden og kan såklart være lokale forskjeller. 1
vidor Skrevet tirsdag kl 13:21 Skrevet tirsdag kl 13:21 (endret) 4 hours ago, wampster said: Så kylling kjøpt i norske butikker av norske bønder fores opp med soya fra Brasil, får en "ugunstig fettprofil" det tar 4 år å "få ut igjen fettet fra" i følge en lege som har satt seg inn i det? Hvilken lege er det vi snakker om her? Skjønner det er hard kost og akseptere, men grav litt i det og du finner ut at det er fakta. Hvis jeg finner tilbake til videoen skal jeg legge den ut. Selve videoen med info var på engelsk. Norske fakta om kyllingmat kom fra norsk media. Edit: Finner dessverre ikke videoen, men du kan søke på dette og sjekke video-resultatet på DuckDuckGo.com doctor on omega 6 in food on detox 4 years Endret tirsdag kl 16:12 av vidor
wampster Skrevet tirsdag kl 21:39 Skrevet tirsdag kl 21:39 vidor skrev (8 timer siden): Skjønner det er hard kost og akseptere, men grav litt i det og du finner ut at det er fakta. Hvis jeg finner tilbake til videoen skal jeg legge den ut. Selve videoen med info var på engelsk. Norske fakta om kyllingmat kom fra norsk media. Edit: Finner dessverre ikke videoen, men du kan søke på dette og sjekke video-resultatet på DuckDuckGo.com doctor on omega 6 in food on detox 4 years Så én video, av én lege, på youtube, på engelsk, om norsk kylling, i norske butikker, som ikke kan finnes igjen er det som skal til altså? Omtrent på lik linje med folka som tror vaksiner forårsaker autisme greia med andre ord? Ja, nei jeg er overbevist jeg nå. Jeg og alle andre (dvs ca 100%) som spiser norsk kjøtt (kyllinglår, kyllingvinger, helstekt kylling, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, osv) har hatt og har kontinuerlig betennelse i kroppen siden vi var barn med andre ord. Flaks at disse norske bøndene kun forer opp norsk kylling med denne soyaen fra Brasil, og ikke norsk gris, norsk storfe osv også. 6
Subara Skrevet onsdag kl 08:36 Skrevet onsdag kl 08:36 vidor skrev (22 timer siden): Jeg spiste også mye kylling før fordi jeg trodde dette var et sunt og bra kjøtt. Problemet er de fores opp med soya fra Brasil og derfor får en ugunstig fettprofil. Denne lager betennelser i kroppen og tar ca 4 år å få ut igjen fettet når du slutter å spise det i følge en lege som har satt seg inn i det. Skal du spise kylling må du unngå å kjøpe den på supermarkedet, for da er den garantert foret opp på soya, som i tillegg er GMO-basert. Prøv å finne en REKOring og handle derfra Høres dyrt ut, men bra med konkurranse innen matvarer. Håper de kan vokse seg store. Ellers prøver jeg å unngå sukker. Tenk på før i tiden, da drakk man te og kaffe med sukkerbiter. Sånn sett har vi blitt sunnere, men det blir for mye fast food som får opp blodsukkeret. Bortsett fra indrefileten på søndager og fersk fisk fra fiskebutikken, er jeg vokst opp på heremtikk og findus-produkter til hverdags. Hermetikken må ha vært en levning fra 2. verdenskrig og ble en kjær løsning for husmødrene, da de gikk ut i jobb og ikke lenger hadde tid til å stå over grytene.
Subara Skrevet onsdag kl 09:43 Skrevet onsdag kl 09:43 https://www.nettavisen.no/okonomi/billig-mat-kjottpolser-og-bacon-til-20-kr-hos-joker-og-bunnpris/s/5-95-3178064 Svenske priser på bacon og pølser: – Du må kjappe deg
Neptun1 Skrevet onsdag kl 10:35 Skrevet onsdag kl 10:35 Flere "hyggelige" personer her med åpenbart totalitære tendenser. De vil som alltid bestemme hva du skal spise og hvor mye det skal koste. Som med alt annet skal det være ekstremt dyrt i Norge i forhold til alle andre sammenlignbare land (det hører til filosofien deres). Spesielt ren biff skal koste skjorta - for det er ikke bra. Feil, ren biff er magert kjøtt og sunt i større mengder enn det folk har råd til å betale. Sunn mat er meget dyrt i Norge, det er dette som er problemet. Så rådene til formynderne er helt feil. Åpenbart er ikke sunnhet drivkraften, men gleden av å forby og herse med folk. Spesielt dem med dårlig råd. De burde vært AP-politikere. (om de ikke er det) 4 1
wampster Skrevet onsdag kl 10:58 Skrevet onsdag kl 10:58 Joda, men å si at man ikke har råd til noe sunt samtidig som man røyker rullings blir litt som å si at man ikke klarer å gå ned i vekt selv om man spiser sunt mens en samtidig drikker store mengder cola. En 20 pakning sigaretter koster vel ca 150kr.. Aner ikke hvor mange røyk som er "vanlig" å røyke, men ved 5 om dagen er det ca 7,5 pakker i mnd som tilsvarer ca 2kg indrefilet. gitt at en spiser 200g kjøtt pr middag er det 10 middager. Er dog ikke enig at sunn mat er dyrt i Norge sett opp mot hva folk tjener i dette landet. Åpenbart er det dyrere mat i Norge enn Sverige når lønningene i Norge er omtrent 35% høyere.
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 11:38 Skrevet onsdag kl 11:38 Ikke alle tjener så mye. Norges fattige har ikke råd til norske priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå