Gå til innhold

Utestengt fra forum - hvordan vet de hvem det er?


Luciapus

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal postlegge dette, men prøver her under datamaskiner.

Noen jeg kjenner er utestengt fra et forum, og denne personen lagde en annen bruker på en annen datamaskin og ble utestengt selv om brukeren var helt ny.

Jeg syns det høres rart ut. Hvordan kan de som driver forumet vite hvem den nye brukeren er om man har annen e-postadresse og ny bruker og ny datamaskin? Vil det si at alle som bor på samme adresse blir utestengt om de lager bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytex skrev (1 time siden):

IP adressen er den samme, og den følger brukeren overalt. Det kommer for øvrig ALDRI noe godt ut av å lage ny bruker og trolle videre eller krangle med moderatorer.

Nei, de kan endres ofte og følger ikke brukeren overalt. F.eks. en adresse hjemme, en på mobilnett og en på jobb, og de kan endre seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bytex skrev (2 timer siden):

IP adressen er den samme, og den følger brukeren overalt. Det kommer for øvrig ALDRI noe godt ut av å lage ny bruker og trolle videre eller krangle med moderatorer.

Ok, men hva om det er flere i husstanden, og hva om det er flere dataer og mobiler? 

Gjest Baardsen skrev (1 time siden):

Så det du sier er at hvis det bor 2 personer på samme "IP" adresse, så er det kun tillatt for den ene av disse to å bli forum bruker?

Tydeligvis. For personen det gjelder får ikke logget seg på sin mobil eller data, og den andre i husstanden får ikke logget seg på sin mobil eller data. 

oddeh skrev (1 time siden):

Nei, de kan endres ofte og følger ikke brukeren overalt. F.eks. en adresse hjemme, en på mobilnett og en på jobb, og de kan endre seg.

Men hva om man logger på med ny bruker på andre dataer og mobiler og likevel blir utestengt? De andre i husstanden får ikke brukt disse datatene pga når man er utestengt går det ikke an å logge på med andre brukere.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Luciapus said:

Noen jeg kjenner er utestengt fra et forum, og denne personen lagde en annen bruker på en annen datamaskin og ble utestengt selv om brukeren var helt ny.

Fortsatte vedkommende med samme oppførsel som fikk hen utestengt i utgangspunktet? Det er ikke rent skjelden jeg har kjent igjen "nye" brukere på to innlegg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 12/2/2022 at 1:40 AM, Bytex said:

Vel, han ble jo banna på nytt, så den endra seg tydeligvis ikke.

Det er ikke uvanlig at man mer eller mindre tilfeldig gjetter seg til at en  bannet bruker har laget en ny konto og dermed stenger den nye kontoen. Siden det er ren gjetning legger man også ofte ved informasjon om "ønsker du å bestride dette - kontakt oss slik". Dvs. gjetning fordi man ikke har noe teknisk grunnlag for konklusjonen (ip, fingerprinting osv) annet enn tidspunkt, deltakelse, språk, utsagn osv.

Dette også helt uavhengig av hva slags oppførsel man utviser med den nye kontoen. Ingenting uvanlig der.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar

Noen du kjenner? 

Høres ut som du har vært på kvinneforumet og trolla. Det har vært flere brukere her som sier de har blitt bannet der, og henvender seg til diskusjon.no. Uansett det eneste du trenger er en ny mail og VPN (Ny IP) om du skal lage ny bruker. 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...