Gå til innhold

Nytt system for artikkelkommentarer i TU Media


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

7 minutes ago, Dubious said:

Vi får se om antallet lesere går ned.

Har aldri kommentert under artiklene, da det har vært link til dette forumet. 

Men er det så mange som besøker TU kun for å kommentere uten å lese nyhetene? 
 

4 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Kan de ikke bare legge ned?

 

TU er tett tilknyttet Nito, og driver med flere ting enn TU.no. Hvorfor skulle man ønske å legge ned TU fordi man strammer inn noen regler? Og er det noen statistikk som viser at fri-regler på et kommentarfelt tiltrekker seg flere brukere enn moderert kommentarfelt på en nettside? Sagt på en annen måte, er det en kausalitet mellom fri kommentarfelt og store besøksantall? 

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Korleis blir forresten personvernet ivaretatt med denne løysinga?
Tenker då fyrst og fremst på retten til å få sine personopplysningar sletta jmf. personopplysningsloven.
Om brukaren trekk sitt samtykke eller avregistrerer seg, blir då alle innlegga sletta? Eller blir berre namnet sletta slik at innlegget fortsatt er tilgjengeleg?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 minutter siden):

TU er tett tilknyttet Nito, og driver med flere ting enn TU.no. Hvorfor skulle man ønske å legge ned TU fordi man strammer inn noen regler? 

TU er 50% eigd av Nito og 50% eigd av Tekna. Så TU er 100% fagforeiningseigd. 
Det meir relevante spørsmålet er nok kva disse fagforeiningane får ut av TU? Tviler sterkt på at TU er ei melkeku av inntekter som kan brukast på fagforeiningsarbeid, reknar med at det er motsatt og at store summar går rett frå medlemskontigenten og inn i TU for å halde tidsskriftet i live.
Om medlemmane av disse to fagforeiningane har stor glede og nytte av TU så er det liv laga, men det må være ein viss oppslutning frå medlemmane for å kunne forsvare at Nito og Tekna driv eit slikt sideprosjekt som TU strengt tatt er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (1 minutt siden):

Om medlemmane av disse to fagforeiningane har stor glede og nytte av TU så er det liv laga, men det må være ein viss oppslutning frå medlemmane for å kunne forsvare at Nito og Tekna driv eit slikt sideprosjekt som TU strengt tatt er.

Helt riktig. Jeg skal ta det opp med nito allerede neste uke og jobbe for det gjøres noe. De fleste av de jeg jobber med har blitt mer og mer kritisk til hvilken retning TU beveger seg og nå virker det definitivt å ha kommet til et veiskille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flere og flere pluss-artikler (som jeg ærlig talt synes jeg burde hatt tilgang til som Tekna-medlem, spesielt siden Helthjem er fryktelig dårlige på å få papirutgaven helt hjem til meg) og nå et forsøk på å få meg til å registrere meg hos enda en forbanna kommentarfeltleverandør...

Synes ikke akkurat tu.no er noe særlig å ta vare på lenger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (Akkurat nå):

Snittlønn per ansatt er ca 1 mill. (registrert 62 ansatte)

Det er veldig merkelig. Lønnen er ekstremt høy. Det er også veldig mange ansatte i forhold til det innholdet som produserer. Hadde vært mer forståelig om det holdt et høyt teknisk kvalitet. 

neglesprett skrev (8 minutter siden):

De fleste av de jeg jobber med har blitt mer og mer kritisk til hvilken retning TU beveger

Jeg har opplevd det samme, uten at jeg har diskutert det med alt for mange. Det virker som det blir mer politisk, og mindre teknisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...