Gå til innhold

Nytt system for artikkelkommentarer i TU Media


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (1 time siden):

Jeg lurer på: er det snakk om hele diskusjon.no eller er det bare snakk om kommentarfeltet til TU? Vil diskusjon.no fortsette som før?

TU.no bytter system fra diskusjon.no til noe som heter Ifrågasätt. Så disse kommentarene under artikkelene vil da ikke komme i diskusjon.no sitt system.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, uname -i said:

Jeg sponser journalistikken gjennom mitt (rådyre) fagforeningsmedlemskap, ...

Jeg sa opp mitt medlemskap for mange mange år siden da fagforeningsbossen ankom i silkedress med sekretæren på slep til et seminar jeg var invitert til.
 
Selvsagt ble de sure. I praksis slapp jeg å nøye meg med det bittelille årlige lønnstillegget da arbeidsgiver ikke lengre kunne henvise til "avtalen med fagforeninga". Vinn vinn.

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (15 minutter siden):

Jeg sa opp mitt medlemskap for mange mange år siden da fagforeningsbossen ankom i silkedress med sekretæren på slep til et seminar jeg var invitert til.
 
Selvsagt ble de sure. I praksis slapp jeg å nøye meg med det bittelille årlige lønnstillegget da arbeidsgiver ikke lengre kunne henvise til "avtalen med fagforeninga". Vinn vinn.

Vet ikke hva slags forening du var medlem av, men for TEKNA gjelder individuell lønnsfastsettelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah. Jeg var ikke klar over denne tråden, og så heller ikke noe artikkel om dette på TUM sine nettsider, så jeg opprettet en annen tråd: 

Sitat

Vel, jeg må si jeg ikke var fornøyd med Schibsted sitt oppkjøp av Diskusjon. Likevel er jeg ikke spesielt mer fornøyd med at TUM nå har byttet kommentarsystem på sine nettsider. Nå kommer de sikkert aldri til å lese dette innlegget, så da får det bli en klagetråd for oss som sitter her inne. De krever altså BankID for å kommentere hos TUM nå. Hvilken helt på trynet idioti er det som har dalt nedover dem? Da er det i hvertfall ikke anonymt. Jeg kommer med dette systemet aldri mer til å kommentere på en artikkel hos TUM. Og hva skjer med våre danske og svenske venner som fra nå av rett og slett er utestengt fra å kommentere der? Det er jo helt absurd. En sjelden gang ser jeg også engelske kommentarer av relevans, så da er det nok flere utenlandske enn bare svenske og danske (sørfinske, islandske, grønlendere), som i så fall bidrar. Makan til triste nyheter skal man lete lenge etter. 

 

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske frekt av Tu/Digi å ta i bruk et login system som opprinnelig var satt opp for å sikre Norske bankkunder.

Betyr dette et private aktører i Norge (eller utlandet) kan sette opp en portal hvor de ber om bruk av bankID med personnummer?
Hvis de i tillegg sitter på informasjon om kontonummer i bank og brukeren taster inn kode fra kodebrikke i et falsk NETS interface, hva stopper disse fra å få tilgang til brukerens bankkonto?

Jeg mener det er helt forkastelig at private aktører får benytte bankID med de samme user login data (personnummer, passord) som benyttes for bank og offentlige tjenester.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, The Avatar said:

Korleis blir forresten personvernet ivaretatt med denne løysinga?
Tenker då fyrst og fremst på retten til å få sine personopplysningar sletta jmf. personopplysningsloven.
Om brukaren trekk sitt samtykke eller avregistrerer seg, blir då alle innlegga sletta? Eller blir berre namnet sletta slik at innlegget fortsatt er tilgjengeleg?

Det skal tydelig fremgå av personvernerklæringen som skal finnes på nettstedet. Om den faktisk står der har jeg ikke sjekket, men vil anta det. Krav til personvernerklæring finner man i forordningens artikkel 12-14 om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (8 minutter siden):

Kan ikke diskusjon.no bare fortsette med TU artikkeltråder(gjerne med markering av ekstra)? Er vel fullt lov det?

Ved å ha to alternativer så vil man gjøre verden en tjeneste og se hvilken modell som fungerer best. 

Jeg vil gjerne det, men det blir et jækla styr å navigere i dette. Jeg vet også om flere folk som leser kommentarene under artiklene, hos TUM, men som ikke bruker Diskusjon (mine familiemedlemmer, for eksempel). Så selv om vi fortsetter diskusjonen av artiklene her på forumet, vil disse personene aldri se kommentarene våre.

Endret av Memento scientiam
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Kanskje på tide å bli kvitt uleselige clickbait-artikler?

Vi ender med debatt basert på overskriften fordi det er en betalingsmur på de fleste artiklene.

I så fall bør du egentlig la være å kommentere, så lenge du ikke vet helt sikkert at du har noe å bidra med. Eventuelt kan du skaffe deg et abonnement som alle oss andre. Men jeg støtter at artiklene markeres med "ekstra", inne på Diskusjon.no, som før i tiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...