Gå til innhold

Hvem blir du mest lei av å høre på?


Anbefalte innlegg

RookieNO skrev (6 timer siden):

Ser at jeg må ta en prat med arvingen, som var på SU sin leir på Utøya i sommer... Men da går jeg glipp av mange morsomme samtaler over middagsbordet. Tror jeg lar hen fortsette i sporet sitt, så får man tro at oppdragelsen slår inn etter hvert :)

Det er noe i dette 'den som ikke har vært sosialkst når man er ung har ikke hjerte... den som ikke slutter når man blir voksen har ikke hjerne'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såkalte "influencere" og patetiske rosa-bloggere som finner på hva som helst, i forsøk på å få mest mulig oppmerksomhet og "kllikk" på sosiale medier. 

samt tåpleige blad-smørere i for eksempel VG eller Dagbladet som tydeligvis ikke har noe "bedre" å finne på, enn å saumfare alt mulig sludder og vås på sosiale medier som dem kan forsøke å tyne noen saker ut av. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (På 8.8.2022 den 15.22):

Men de har jo så rett i det 🙂 En av de store paradoks i vår tid at man sitter å ser at israel, verdens mest moderne militere kriger mot en flykningeleir helt uten konsekvenser. lei av å høre på politikere som IKKE tar til motmele, og setter inn værre sanksjoner enn Nord Korea

For det første synes jeg det er feigt av deg å ikke sitere meg ordentlig, sånn at jeg liksom ikke skal se at du har svart meg før ved en tilfeldighet nå.

Ukrainerne blir ihvertfall veldig fornærmet om du sammenligner deres kamp for å overleve med simple palestinske terrorgrupper. Ukrainere har ikke noe ønske om å se drepte russiske babyer eller kvinner, de vil først og fremst ha angrepshæren som har angrepet dem helt uprovosert ut av landet. Ukrainerne har ikke sendt raketter inn i russiske byer, faktisk finner ukrainerne flest inspirasjon i Israel sine forsvarskriger.

Israel / Palestina blir ikke nødvendigvis fremstilt så ensidig, til dels feilaktig og så selektivt i utlandet som det blir i Norge, det bør du lære deg.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (På 5.8.2022 den 20.40):

Folk som stemmer SV og Rødt. 

Kanskje mest fordi de er så fordømte uintelligente.

Jeg har statsvitenskap fra universitetet (dvs jeg har studert politikk) og drøfter gjerne politikk, men SV og Rødt tomsingene sin greie er jo bare å gjenta noen normative idealer og floskler mens de sniffer seg høy på egen promp.
 

Det er også ufattelig uinteressant å diskutere med de, fordi de bare repeterer partiprogrammet som de selvsagt har kjøpt i sin helhet. Ikke evne til en eneste selvstendig og kritisk tanke om et eneste tema. Dersom man er helt enig med eget parti i alt, da er man kun en nikkedukke. Det er ikke imponerende, selv om en del synes å tro det. Dette gjelder selvsagt også de langt ute til høyre som forguder f.eks Trump uansett hva slags dumskap han finner på.  

Mer interessant er det med de som er enige i en del ting fra høyresiden og en del ting fra venstresiden. Og at de har noen egne tanker om temaene også. Noe nytt, en egen erfaring eller noe man kan lære av, da liker jeg å høre på personen selv hvis vi er uenige i sak.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Det er også ufattelig uinteressant å diskutere med de, fordi de bare repeterer partiprogrammet som de selvsagt har kjøpt i sin helhet. Ikke evne til en eneste selvstendig og kritisk tanke om et eneste tema. Dersom man er helt enig med eget parti i alt, da er man kun en nikkedukke. Det er ikke imponerende, selv om en del synes å tro det. Dette gjelder selvsagt også de langt ute til høyre som forguder f.eks Trump uansett hva slags dumskap han finner på.  

Mer interessant er det med de som er enige i en del ting fra høyresiden og en del ting fra venstresiden. Og at de har noen egne tanker om temaene også. Noe nytt, en egen erfaring eller noe man kan lære av, da liker jeg å høre på personen selv hvis vi er uenige i sak.

Enig. Jeg kan lettere respektere noen som stemmer på et parti av en enkeltsak. F.eks. billigere sprit, enn de dom sluker hele programmet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (På 5.8.2022 den 19.57):

Uten tvil politikere, mesteparten av det de serverer er gjennomsyret tøv.

Politikere kan man være uenig med, men man skal være meget fornøyd med at Norge har et politisk system med flere partier som fronter forskjellige interesser.

Influencere som markedsfører «blonde verdier» og kroppspress for deretter å føle seg krenket av saklig kritikk, er bare for dumt.

Fruen er tidvis en god nr 2 

Endret av Inspector
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 time siden):

Politikere kan man være uenig med, men man skal være meget fornøyd med at Norge har et politisk system med flere partier som fronter forskjellige interesser.

Influencere som markedsfører «blonde verdier» og kroppspress for deretter å føle seg krenket av saklig kritikk, er bare for dumt.

Fruen er tidvis en god nr 2 

Hadde de vært handlekraftige og ærlige, og ikke minst ikke hatt personlig gevinst via aksjemarkedet for å fronte bestemte saker, ja så har kanskje systemet fungert. 

Nå er det bare en eneste stor smørje med valgflesk og aksjer.

Blir influensere politikere så er det bare å rømme landet, da blir krenkesamfunnet og hylekoret ti gang verre og reflektert og nyansert tankegang kan vi se laaaaangt etter.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er slitsomt med politikere som er drillet på å unngå vanskelige spørsmål, å alltid fronte sine talking points, som avbryter hverandre og kjekler om hvem som skal ha æren for det som gikk bra/dårlig.

Jeg tror at jeg heller vil ha upolerte politikere som plumper i baret i en gang i blant. Det gjør det i alle fall mulig å få et innblikk i hvem de er og hva de er laget av, heller enn bare hvem som har tilgang på best studiegrupper og PR-rådgivere.

 

Men kanskje tar jeg feil. Kanskje er nettopp glatt-polerte og rutinerte politikere det man vil ha på sin side når Norge og Russland skal diskutere Svalbard, eller når vi skal håndtere hvem enn den neste Presidenten i USA er, eller når Norge "fikk" olje-rettighetene fra Danmark?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Noe han har rett i. Men enig i at det kan være irriterende likevel.

Hvis man velger å fjerne taket på huset, kan man ikke skylde på regnværet når man blir våt.

Hvis man velger å normalisere den norske strømprisen opp mot det europeiske markedet kan man ikke skylde på enkeltfaktorer som driver opp prisen.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 minutter siden):

Nei, de høye strømprisene skyldes ikke krigen i Ukraina men en politikk fremmet av AP og Høyre(ACER, utenlandskabler, tømming av vannmagasinene). Punktum. Så enkel er den saken, men det er greit for Støre å ha noe å skylde på for ikke å ta ansvar selv.

Så rart at strømkrisen i EUROPA skyldes AP og Høyre og har ingenting med krigen I EUROPA og gjøre 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 minutter siden):

Nei, de høye strømprisene skyldes ikke krigen i Ukraina men en politikk fremmet av AP og Høyre(ACER, utenlandskabler, tømming av vannmagasinene). Punktum. Så enkel er den saken, men det er greit for Støre å ha noe å skylde på for ikke å ta ansvar selv.

Noe det har vært bred politisk støtte for og planlagt i mange år, og som den norske befolkningen har stemt gjennom i vårt demokrati.

Med det som grunnlag, riktig eller ei ville vi ikke hatt energikrise i Europa og priser på dette nivået hvis det ikke hadde vært for krigen i Ukraina og konsekvensene av den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...