Gå til innhold

Har mistet over én million abonnenter: Nå vil Netflix ha deg til å betale ekstra for å streame andre steder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvstendigsaas skrev (2 timer siden):

Jeg er en av de som avsluttet Netflix abonnementet av den enkle grunn at de blander inn så mye politikk i det de produserer at man kan ikke lengre slappe av når man ser på noe der. Man må alltid ha på "politisk hjernevasking radaren" og da er det ikke gøy lengre. Desverre er ikke Netflix alene om dette og det virker som dette er noe som stortsett hele den amerikanske underholdningsindustrien driver med. Derfor har jeg avsluttet Disney+, Netflix og amazone prime

Say no more.

1.png

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"Kundene flykter - dette må vi snu - ved å øke priser og gebyrer - da kommer de sikkert tilbake" :roll:

R.I.P. Netflix.. På tide å lete etter neste trend - hva som skjer med markedet videre etter strømmetjenestenes tiår? Før strømmetjenestene hadde kabel-tv et par sterke tiår og før det igjen hadde satelitt-tv et tiår og før der hadde vi bare NRK(1) i farger, og før der i sort hvitt osv. Medie-tjenestetilbudene kommer i bølger og nå ser jeg definitivt strømmetjenestene avta og gå en stille død i møte, men hvilken oppadgående trend vil vinne og bli neste bølge?

Endret av Simen1
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (5 timer siden):

Jeg er en av de som avsluttet Netflix abonnementet av den enkle grunn at de blander inn så mye politikk i det de produserer at man kan ikke lengre slappe av når man ser på noe der. Man må alltid ha på "politisk hjernevasking radaren" og da er det ikke gøy lengre. Desverre er ikke Netflix alene om dette og det virker som dette er noe som stortsett hele den amerikanske underholdningsindustrien driver med. Derfor har jeg avsluttet Disney+, Netflix og amazone prime

Jeg hadde betalt mer for Netflix dersom de tok mer politikk og samfunnsaktualitet inn i produksjonene sine.

De er fremdeles for forsiktige med støtte til kontroversielle prosjekter, og regissører som ønsker å si ting. Trolig i frykt for å provosere den skjøre «anti-woke» gjengen som ikke tåler så mye.

Dermed blir det store mengder like produksjoner og serier som følger en ganske lik oppskrift som er «safe», med noen hederlige unntak.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg betaler allerede ekstra for å ha det på 4 skjermer. Om jeg ikke skal få bruke det utenfor hjemmet er det uaktuelt for meg da jeg reiser mye. Lettere med piratkopiering da.

 

1 minute ago, Snikpellik said:

Trolig i frykt for å provosere  den skjøre «anti-woke» gjengen som ikke tåler så mye.

Eneste gangene jeg hører syting fra den såkalte "anti-woke gjengen" er som reaksjon på når et fåtall idioter har fått presset gjennom en kansellering som majoriteten ikke er enig i. Men slik har samfunnet blitt, det er nok at 1 person hyler høyt så må millioner tilpasse seg den personen.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (5 timer siden):

Jeg er en av de som avsluttet Netflix abonnementet av den enkle grunn at de blander inn så mye politikk i det de produserer at man kan ikke lengre slappe av når man ser på noe der. Man må alltid ha på "politisk hjernevasking radaren" og da er det ikke gøy lengre. Desverre er ikke Netflix alene om dette og det virker som dette er noe som stortsett hele den amerikanske underholdningsindustrien driver med. Derfor har jeg avsluttet Disney+, Netflix og amazone prime

Jeg kan ikke en gang lese Digi.no sine kommentarfelt uten "politisk hjernevasking". Tror jeg også må gå tilbake til å slå to steiner sammen som underholdning.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Eneste gangene jeg hører syting fra den såkalte "anti-woke gjengen" er som reaksjon på når et fåtall idioter har fått presset gjennom en kansellering som majoriteten ikke er enig i. Men slik har samfunnet blitt, det er nok at 1 person hyler høyt så må millioner tilpasse seg den personen.

Synes jeg hører syting stadig vekk om tv-serier, spill og filmer, spesielt mot Netflix, fordi en eller annen karakter etter deres syn er «feil» og lignende. Googler man for eksempel Netflix og woke får man ikke rent få treff.

Men ja, det er riktig at det nok blir overdrevet hvor mange som bryr seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Liten ting bare: 1. Kun staten kan ilegge avgifter, dette er ikke noe private kan gjøre. (Avgift, primært betegnelse på en indirekte skatt som er knyttet til bestemte varer og tjenester med mål om å styre eller begrense forbruket, eller som er knyttet til bestemte handlinger eller lignende). 2. Det korrekte her er å kalle dette ett gebyr. (Gebyr står for et pengebeløp som kreves inn av en virksomhet, enten privat eller offentlig, for en tjeneste. Med andre ord er dette beløpet du betaler for å dekke de reelle kostnadene ved den aktuelle tjenesten). Må innrømme at jeg stusset noe når jeg leste her at Netflix legger på en ny avgift, det første jeg tenkte var om de hadde lobbyet noe statlig byrå el.l. for å få lagt på ekstra avgift på noen typer tjenester eller lignende, siden skatter og avgifter er kun noe staten legger på produkter og tjenester.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Auke prisen for å få tilbake kundane høyrest jo ut som ein god taktikk.

Kva med mobiltelefon som mange brukar til Netflix? Må du betale for å sjå Netflix utanfor heimen?

Me har hatt Netflix i mange år og det er framleis ein jamn straum med gode seriar som gjer det verdt å behalde for vår del. Ein film her og der.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Trolig i frykt for å provosere den skjøre «anti-woke» gjengen som ikke tåler så mye.

Jfr bildet av karakteren Death som jeg postet bilde av over. Death er en av The Endless, sju i tallet, de er søsken og har alle kritthvit hud. Det er en del a gimmicken, og gjør at de skiller seg ut fra andre karakterer i tegneserien, som har hudfarget hud, det være seg mørk eller lys. The Endless har hud hvit som et A4-ark. Alle er helsøsken, og hvorfor skal da én plutselig spilles av en britisk-afrikansk kvinne? Det er å håne kildematerialet.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (40 minutter siden):

Jfr bildet av karakteren Death som jeg postet bilde av over. Death er en av The Endless, sju i tallet, de er søsken og har alle kritthvit hud. Det er en del a gimmicken, og gjør at de skiller seg ut fra andre karakterer i tegneserien, som har hudfarget hud, det være seg mørk eller lys. The Endless har hud hvit som et A4-ark. Alle er helsøsken, og hvorfor skal da én plutselig spilles av en britisk-afrikansk kvinne? Det er å håne kildematerialet.

Hva er problemet? Dette er kreative valg innenfor fiksjon, og det er valg som gjøres for å nå ut til et bredere publikum. Det er bra Netflix gir manusforfattere, regissører og produsenter frihet til å skape det de ønsker. At hudfargen på en eller annen karakter fra en tegneserie endres eller tolkes annerledes i filmadapsjoner er kunstnerisk frihet. At noen ønsker å kansellere det synes jeg er rart.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

Hva er problemet? Dette er kreative valg, og det er valg som gjøres for å nå ut til et bredere publikum. Det er bra Netflix gir manusforfattere, regissører og produsenter frihet til å skape det de ønsker. At hudfargen på en eller annen karakter fra en tegneserie endres eller tolkes annerledes i filmadapsjoner er kunstnerisk frihet. At noen ønsker å kansellere det synes jeg er rart.

Problemet er at det virker oppstyltet og påklistret å på død og liv (pun intended) gjøre en karakter, hvis umenneskelige hvite hudfarge er selve identitetsmarkøren, svart.

Endret av KarvaBlad
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Snikpellik said:

Jeg hadde betalt mer for Netflix dersom de tok mer politikk og samfunnsaktualitet inn i produksjonene sine.

Det høres nesten like dumt ut som å be om å få betale mer dersom de inkluderer umerket produktplassering i produksjonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...