Gå til innhold

KenGJ

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

KenGJ sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ikke hvis det er som i Oblivion, hvor alle fiendenes utstyr også skalerte etter level hvor hver eneste bonde og tiggere langs gatene gikk rundt med det beste utstyret spillet hadde. Tiggere og bønder som knapt har nok til å overleve går rundt med utstyr verdt 100000 tusener. Og hver kamp tok flere minutter fordi alle var bullet sponges, og man kunne stå og slå på hver en av dem med de beste våpnene og skillsene du hadde i minutter før en av de gikk ned. Jeg gikk som vanlig etter hoved historien sist, og fant ut at det var først en ting man måtte gjøre i alle de 9 byene og det var akkurat samme ting i alle byene, ok jeg blåste meg gjennom det, men så var det nok en gang samme ting som måtte repeteres i alle byene og denne gangen var det å gå inn i portal utenfor hver av byene og gå inn i tårn å gjøre noe samt drepe alt på veien, ett tårn tok over en time eller to, fordi jeg var maks level og hver eneste fiende var da maks level med makset utstyr så hver eneste fiende tok minutter, ekstra ille siden jeg gikk for melee og ingen stealth. etter det første tårnet og jeg kom til neste by og så at det var repeter dette 9 ganger til, og etter en kjapp titt på nett så synes jeg å huske at det skulle være en tredje runde med repeterende quest for hver av byene, og da forsvant spillet fra maskina mi. Oblivion er det verste jeg har spilt med level scaling, daggerfall husker jeg ofte førte til insta death angrep fra fiender når man ble for høy level, med og etter Skyrim ble det bedre da de sluttet med 1:1 level scaling som er den verste formen og den formen Cyberpunk 2077 bruker desverre (Tror ikke jeg kommer til å spille det medmindre de enten fjerner det, eller det kommer en mod som fjerner det), med Skyrim og nyere Assassin Creed spill fra og med Origins, så begynte flere med begrenset level scaling basert på områder, hvor på ett område f.eks. så vare alle minimum level 1 og maksimalt level 15, og ett annet minimum level 15 og maks 30 f.eks., og hvis du var høyere level enn det som var maks der så ble fiendene da kun maks level f.eks. 15 der det var maks, selv om du var level 30, gikk du derimot til ett område hvor maks var 30 så ville alle være enten 30 eller mellom 25 og 30 alt ettersom hvilken løsning de brukte. Vanlig regel var 2 levler under deg ned til minste level var minste level 50 og du kom der som level 2, så var alle fiendene level 50.
  2. Steam har jo også mye mer verktøy for utviklere, for å ikke snakke om hvor mye platformen har å tilby spillere og dens sosiale platform, og de driver stadig og utvikler mer og mer, samt forbedrer det eksisterende. Hva har EGS? EGS er nærmest sagt ett tomt skall i forhold til Steam, vet de også har lagt til mer og prøvd å forbedre platformen sin, men de ligger ett par tiår bak Steam når det kommer til denne utviklingen. Foreløpig ser det mest ut til å prøve å kopiere Steam, og EGS sjefens angrep på Steam og Apple minner veldig mye om ett sjalu barn som får raserianfall. Er bare å gå inn på Steam og se på alt de faktisk tilbyr, for å så sammenligne med EGS, så ser man hvor og hva pengene faktisk går til, er ikke noe man enkelt kan få til uten finansiering. Så Steam er dyrere ja, men også så mye bedre enn de billigere platformene, pluss at de også da har den største brukergruppen (igjen siden Steam har såpass mye mer å tilby enn EGS eller noen av de andre har), så på sikt vil jeg mene man generelt sett tjener mer på å bruke Steam enn noen av de andre platformene som er ute i dag. Du tjener antageligvis mer der og da (kortsiktig) på å bruke EGS, men taper mer på det i lengden. Prisen for 100% til utvikleren var 6 måneders EGS ekslusitivitet, er ikke nødvendigvis så lenge og ofte en bugf***** periode uansett, så når det da kommer til Steam så får man ett spill som fungerer mye bedre en da det kom ut på EGS. Men til gjengjeld så blir det fort mindre inntekt enn om de også hadde gitt det ut på Steam samtidig, noe som gjør det vanskeligere å hente inn utviklings kostnadene. Desverre så ser det ut til at kortsiktig tenking begynner å bli stadig mer og mer vanlig også i bedrifter store som små. De ser kun det som er rett foran nesen deres, men ikke det større tapet de vil få senere hvis det går for det rett foran nesen deres. Mindre fortjeneste nå, kan mange ganger bety større fortjeneste senere, hvis man er i stand til å tenke langsiktig og ikke kun se det som er rett foran nesen ens, men også det som ligger lengre frem, samt hvilke konsekvenser valg tatt i dag kan ha på ting lengre frem i tid.
  3. Er lagd slik at alt er generert opprinnelig, så har man lagd/formet for hånd de områdene hvor det er/skjer noe, diverse baser o.l., mer info i linken under. "Does Starfield use procedural generation? Yes, Starfield does use procedural generation for the 1000-plus planets you can explore, but each planet has hand-crafted elements." https://www.pcgamesn.com/starfield/procedural-generation
  4. Liten ting bare: 1. Kun staten kan ilegge avgifter, dette er ikke noe private kan gjøre. (Avgift, primært betegnelse på en indirekte skatt som er knyttet til bestemte varer og tjenester med mål om å styre eller begrense forbruket, eller som er knyttet til bestemte handlinger eller lignende). 2. Det korrekte her er å kalle dette ett gebyr. (Gebyr står for et pengebeløp som kreves inn av en virksomhet, enten privat eller offentlig, for en tjeneste. Med andre ord er dette beløpet du betaler for å dekke de reelle kostnadene ved den aktuelle tjenesten). Må innrømme at jeg stusset noe når jeg leste her at Netflix legger på en ny avgift, det første jeg tenkte var om de hadde lobbyet noe statlig byrå el.l. for å få lagt på ekstra avgift på noen typer tjenester eller lignende, siden skatter og avgifter er kun noe staten legger på produkter og tjenester.
×
×
  • Opprett ny...