Ikke hvis det er som i Oblivion, hvor alle fiendenes utstyr også skalerte etter level hvor hver eneste bonde og tiggere langs gatene gikk rundt med det beste utstyret spillet hadde. Tiggere og bønder som knapt har nok til å overleve går rundt med utstyr verdt 100000 tusener.
Og hver kamp tok flere minutter fordi alle var bullet sponges, og man kunne stå og slå på hver en av dem med de beste våpnene og skillsene du hadde i minutter før en av de gikk ned.
Jeg gikk som vanlig etter hoved historien sist, og fant ut at det var først en ting man måtte gjøre i alle de 9 byene og det var akkurat samme ting i alle byene, ok jeg blåste meg gjennom det, men så var det nok en gang samme ting som måtte repeteres i alle byene og denne gangen var det å gå inn i portal utenfor hver av byene og gå inn i tårn å gjøre noe samt drepe alt på veien, ett tårn tok over en time eller to, fordi jeg var maks level og hver eneste fiende var da maks level med makset utstyr så hver eneste fiende tok minutter, ekstra ille siden jeg gikk for melee og ingen stealth. etter det første tårnet og jeg kom til neste by og så at det var repeter dette 9 ganger til, og etter en kjapp titt på nett så synes jeg å huske at det skulle være en tredje runde med repeterende quest for hver av byene, og da forsvant spillet fra maskina mi.
Oblivion er det verste jeg har spilt med level scaling, daggerfall husker jeg ofte førte til insta death angrep fra fiender når man ble for høy level, med og etter Skyrim ble det bedre da de sluttet med 1:1 level scaling som er den verste formen og den formen Cyberpunk 2077 bruker desverre (Tror ikke jeg kommer til å spille det medmindre de enten fjerner det, eller det kommer en mod som fjerner det), med Skyrim og nyere Assassin Creed spill fra og med Origins, så begynte flere med begrenset level scaling basert på områder, hvor på ett område f.eks. så vare alle minimum level 1 og maksimalt level 15, og ett annet minimum level 15 og maks 30 f.eks., og hvis du var høyere level enn det som var maks der så ble fiendene da kun maks level f.eks. 15 der det var maks, selv om du var level 30, gikk du derimot til ett område hvor maks var 30 så ville alle være enten 30 eller mellom 25 og 30 alt ettersom hvilken løsning de brukte. Vanlig regel var 2 levler under deg ned til minste level var minste level 50 og du kom der som level 2, så var alle fiendene level 50.