Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Markiii skrev (2 timer siden):

I et "fritt" samfunn må det jo være fritt for hvem som helst å vise hva som helst hvor som helst? Så lenge det er deres eiendom, eller de har fått lov av eieren å gjøre det. Og de må kunne gjøre hva de vil med barna sine.

Nei, i et fritt samfunn kam man gjøre det man vil innenfor sine egne vegger. Man kan ikke bare blotte seg for barn i gaten bare fordi det er lov å være naken på eget bad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En britisk gatepredikant som ble dømt for å kalle en transkvinne bl.a 'man in woman's clothing' og was reported to counter-terror police for 'illegally espousing an extreme point of view' har fått dommen omgjort.

Christian preacher, 42, who was convicted of public order offence after calling a trans woman a 'gentleman' has harassment conviction quashed as judge hails importance of free speech

Endret av jallajall
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (På 10.3.2023 den 19.51):

Nei.

Det er jo høyresidens tradisjonelle argumentasjon, i det minste i USA.

Sitat

Av alle uinformerte påstander, så er denne av de mest uinformerte. Kunnskapsnivået er lavt rundt vår sivilasjons eksistens skjønner jeg.

Kan du forklare hvordan et foster i kvinnens kropp påvirker mannens kropp?

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Kan du forklare hvordan et foster i kvinnens kropp påvirker mannens kropp?

Du tenker kun 9 måneder, jeg tenker i en større samenheng. Samt hvordan en kvinnes kropp ser ut etter en graviditet er til dels hennes eget ansvar. Jeg vet om flere jenter som selv etter et par graviditeter ser helt fantastiske ut fordi de har tatt grep som gjør at de fysiske "skavankene" blir så små som mulig. For å unngå missforståelser, en mann må jobbe i 18 år for å forsørge familien sin ofte i harde og fysiske arbeidsforhold som når som helst kan gjøre ham invalid, eller i verste fall drepe ham.

Sitat

Det er jo høyresidens tradisjonelle argumentasjon, i det minste i USA.

Venstresidens "transkids" er ikke langt bak, og jeg støtter verken venstresiden eller høyresiden på dette punktet

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (1 time siden):

Du tenker kun 9 måneder, jeg tenker i en større samenheng. Samt hvordan en kvinnes kropp ser ut etter en graviditet er til dels hennes eget ansvar. Jeg vet om flere jenter som selv etter et par graviditeter ser helt fantastiske ut fordi de har tatt grep som gjør at de fysiske "skavankene" blir så små som mulig. For å unngå missforståelser, en mann må jobbe i 18 år for å forsørge familien sin ofte i harde og fysiske arbeidsforhold som når som helst kan gjøre ham invalid, eller i verste fall drepe ham.

Nei, man kan ikke selv bestemme hvordan kroppen blir etter graviditet. Faktum er at dette er en risiko kvinnen bærer alene. Det er vanlig at graviditet og fødsel medfører skader. De kan repareres, men det er fortsatt risikabelt å bære frem et barn.

Denne risikoen tar ikke mannen.

Kvinnen bærer den fysiske byrden, så det er til syvende og sist hun som må bestemme hva hun er villig til å gjøre med sin egen kropp.

Sitat

Venstresidens "transkids" er ikke langt bak, og jeg støtter verken venstresiden eller høyresiden på dette punktet

For venstresiden handler det om nettopp å støtte barnet som det er.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (20 minutter siden):

Nei, man kan ikke selv bestemme hvordan kroppen blir etter graviditet.

Man har så absolutt påvirkningskraft på hvordan kroppen blir etter graviditet, ett bra kosthold og et treningsregime vil sørge for dette.

Markiii skrev (22 minutter siden):

Denne risikoen tar ikke mannen.

Mannen tar alle andre risikoer som kreves i barnets oppvekst.

Markiii skrev (24 minutter siden):

For venstresiden handler det om nettopp å støtte barnet som det er.

Dobble standarder er dobble standarer. Barn forstår ikke trans før de blir fortalt de er trans, det er ytterst få personer i denne verdenen som opplever ekte kjønnsdysfori, og dette blir klart for dem når de når pubertiteten. Før dette så forstår de ikke konseptet. Om en mor (fordi det er som regel moren som tar valget) sier at barnet er trans så kan man trekke en konklusjon som likner Munchausen by proxy. Oppmerksomhetssyk og er villig til å ofre barnet sitt på ett ideologiskt alter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (13 minutter siden):

Barn forstår ikke trans før de blir fortalt de er trans

Citation needed.

Transpersoner finnes i alle mennesker sin samfunn som tolererer dette, med flere tusen års historie.
Fravær av transpersoner skyldes i hovedsak forfølgelse og drap, og propaganda som søker å utradere disse sin eksistens.

Det er også et forsøk på utvisking som holder på å skje både i Russland, pro-russiske regimer  og USA, og som støttes av kristenkonservative organisasjoner i Europa.
Det er nesten helt utrolig at det ikke debatteres mer, men en feilaktig forestilling om at noe er galt med venstre side er uendelig mer populært enn at republikanere driver med sensur, per definisjon, og søker å gradvis utviske transpersoner sine rettigheter, via propaganda som spres i så stort omfang at nordmenn finner og begynner å tro på det -- som finnes utallige eksempler på i denne tråden.

---

Konkret, for dem som er lite kildekritiske og ikke har fått med seg de faktiske problemene i vestlige samfunn de siste 15 årene med økende autokratiske tendenser og radikalisering og propaganda som søker å spre et narrativ om en trussel i form av nøkkelord hvor urelaterte ting sauses sammen for å danne flest mulig eksempler på uttrykkene som samme gruppe bevisst ikke forsøker å definere eller villig misbruker:
Cancel culture, CRT og Woke:

https://www.nytimes.com/2022/12/12/books/book-bans-libraries.html

https://www.npr.org/2021/11/13/1055524205/more-republican-leaders-try-to-ban-books-on-race-lgbtq-issues

https://www.npr.org/2022/03/28/1089221657/dont-say-gay-florida-desantis

https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/feb/06/what-is-behind-ron-desantis-stop-woke-act

---

Men det er delvis rett at transpersoner ikke vet at de er trans før de blir fortalt det;
Jeg visste ikke at jeg var ateist før noen beskrev definisjonen for meg.
Man kan ikke forstå at man tilhører en navngitt gruppe før man er klar over definisjonen som gir dem navnet -- selv om man tilhører gruppen før man kjenner definisjonen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

Citation needed.

Ett perfekt eksempel på at du ikke forstår logikk

Forøvrig all forskning du linker til er ett resultat av John Moneys forskning, en mini Mengele hvis du spør meg. "So miss me with that shit"

Endret av DjSlayer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (18 minutter siden):

Ett perfekt eksempel på at du ikke forstår logikk

Nei.
Motsatt.

En person som er trans er trans selv om vedkommende ikke er klar over definisjonen på trans.
Det er det å bli klar over hva de er definert som som gjør at de er i stand til å regne seg som hva de er.

...som er åpenbart:
Hvordan kunne jeg vite at jeg var ateist uten å vite at det er noe som defineres som ateist?


---

Det at folk lures til å tro på høyreradikal kristennasjonalistisk propaganda er en lignende ting;
Bortsett fra at folk nekter å erkjenne hva de står for når de blir klar over kilden til forestillingene sine.

Som også forklarer hvorfor homofile konservative kristne benekter hva de er:
Folk liker ikke å assosiere seg med hva de regner som negativt, som beskriver en betydelig andel av selvbenektelse både i dag og i historien.

Merk at forståelsen av trans er relativt ny -- type under 20 år gammel -- før vår moderne forståelse ble de feilaktig regnet som sinnsyke, og ville i store deler av den vestlige verden blitt sett ned på og diskriminert mot.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 10.3.2023 den 20.19):

Et Google-søk gir deg mange linker, som f.eks.:

https://jusleksikon.no/wiki/Lovtolkning

Du må nok gjøre bedre enn dette. Men jeg forstår hvorfor du ikke vil peke på det spesifikt for paragraf 185.

Markiii skrev (På 10.3.2023 den 20.19):

Fordi det er kvinnen som bærer de fysiske konsekvensene, mens mannen ikke bærer noen.

Virkelig? Kvinner bærer de fysiske konsekvenser av at mannen kan bestemme at han ikke vil være pappa? Nå begynner jeg virkelig å tro du tror at dersom mannen får bestemmelsesrett over seg selv så betyr det at det gir en bestemmelsesrett over kvinnen. Det er eneste grunnen jeg kan komme på for det svaret der.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (16 minutter siden):

At man har lov til å søke betyr jo ingenting. Det er resultatet som teller.

Det finnes såvidt jeg ser ingen statistikk på antallet enslige kvinner eller menn som søker og som får adoptere, så jeg regner med at ikke du har noe som helst grunnlag for en slik påstand. 

Ellers er jo adopsjon veldig lite utbredt i Norge med bare et par hundre årlig, så hvor mange enslige som søker er nok svært, svært få - kanskje er det noen år null. Ut fra hva jeg leser på BUFDIR er kriteriene mellom kjønnene helt like, og adopsjonsloven er likestilt. Jeg vil faktisk tro det er fullt mulig at enslige menn ofte stiller sterkere her enn enslige kvinner, med tanke på at menn statistisk tjener mer enn kvinner og at økonomi er en viktig faktor.

Videre avhenger det av om landet man vil adoptere fra tillater enslige søkere dersom man adopterer fra utlandet, en rask kikk avslører at ikke alle gjør det.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 13.3.2023 den 11.04):

Det finnes såvidt jeg ser ingen statistikk på antallet enslige kvinner eller menn som søker og som får adoptere, så jeg regner med at ikke du har noe som helst grunnlag for en slik påstand.

Min påstand var uansett ikke at man ikke kan søke. Min påstand dreide seg om enslige menn (i praksis) får adoptere som et tilsvar til at en mann vil bli far uten en mor som vil. Da står man jo bare igjen med adopsjon som alternativ.

Tvilen til at dette er et reélt alternativ for menn tar jeg bare fra det at menn i all hovedsak ikke engang får sine egne biologiske barn. Det i seg selv sier nok om hva for kvalitet man anser menn å være innen omsorg og oppdragelse.

Uansett er nok adopsjon som enslig et fryktelig trangt nåløye for alle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

World Athletics bans transgender women from competing in female world ranking events

Sitat

 

World Athletics has banned transgender women from competing in the female category at international events.

The governing body's president, Lord Coe, said no transgender athlete who had gone through male puberty would be permitted to compete in female world ranking competitions from 31 March.

 

Jeg synes dette er rettferdig. Biologiske kvinner og biologiske menn, uansett kjønnsidentitet, bør utøve sport i separate konkurranser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...