Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7QKwQIfm

Diskusjonen har tatt en unødig vending.

Å hetse en person fordi personen oppfatter seg som mann eller kvinne er ikke greit og hets skal alltid slåes ned på eller straffes.

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n).

I Norge kan vi fint si at det ikke finnes mer enn to kjønn, uten å bli straffet.

Trådstarter henviser til en artikkel hvor en person er dømt for hets:

"Tror du virkelig at et eneste menneske tror du er et kvinnemenneske og ikke en gubbe med rare fantasier.

Det sagt er det uforståelig for meg at myndighetene fremdeles tillater at du har omsorgsansvar for barn.

Perverse mannegriser som permalaiver at de er småpiker har vel strengt tatt ingen injurierende kraft."

Det i uthevet skrift er hatefulle ytringer rettet mot en person som føler seg som mann eller kvinne.

Ingen, og absolutt INGEN skal komme å fortelle meg hva jeg skal føle. Kom gjerne hjem til meg å fortelle hva jeg skal føle, men kan ikke garantere at du noensinne kommer ut igjen.

Når det er sagt vil jeg påstå at man må ha noen retningslinjer tilpasset de som er født i feil kropp.

Det må tilpasses på lik linje som andre med utfordringer, slik at man begrenser diskriminering av seg selv og øvrige befolkningen.

Vi er alle forskjellige, både fysisk og psykisk, og dette må tilpasses slik at alle er minimalt misfornøyd eller passe fornøyd.

To ting som er 100% sikkert, er at vi alle skal dø og at alle ikke er 100% fornøyd.

Avslutningsvis vil jeg si trådstarter tar fullstendig feil, vi risikerer IKKE fengsel for å påstå at det finnes kun to kjønn.

Da ville jeg vært fengsel for lenge siden

99% sikker.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nepa skrev (På 30.3.2023 den 21.09):

I Mesternes mester syns jeg det er en del greiner der ei eller flere kvinner konkurrerer på like fot mot menn. F.eks. nå i Sandefjord, der kvinna var i finale med to menn og ikke vant.

I de fleste grenene så har de vel lettere krav for kvinner? At kvinner når fram til finalen er vel sånn sett by design. Jeg trodde egentlig at det med å sitte i 90-graderen opp mot en vegg var en øvelse som kvinner naturlig var best i men nå var det vel en mannlig skøyteløper som vant?

Man kunne tenke seg at utøvere på 50 fikk lettere bør ut fra svinnende muskelmasse og hjerte/lunge-kapasitet. Eller at de som hadde trent kondisjonsidrett i 10 år fikk ekstra tunge øvelser.
 

Det er mange måter å normalisere på og det leder tilbake til spørsmålet mitt om hva det egentlig er man ønsker å måle. Hvis en lærer på skolen har en klasse som får karakteren «D» så høres det ut som en dårlig lærer. Hvis hun har hatt klassen i et år og de hadde et snitt på «F» når hun begynte så er hun derimot et geni.

Forøvrig artig at de tester utøverene i en lang rekke grener som de ikke har fått trent eksplisitt på på forhånd. Det høres sunnere ut enn å bli verdensmester i benkepress. Hvilken utøver som vinner (og hvilken gren h*n kommer fra) påvirkes naturligvis i stor grad av akkurat hvilke øvelser man bestemmer seg for.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (35 minutter siden):

Hva har vi egentlig løst hvis du klarer å vise at en side er voldeligere enn den andre?  A cheap thrill?

Han la hånda på henne først, hvis man ser nøye etter. Det var nok en forsiktig dytt, men fyren visste nok at det ville blitt sett på som en provokasjon. Klassisk mobbetaktikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (20 timer siden):

Han la hånda på henne først, hvis man ser nøye etter. Det var nok en forsiktig dytt, men fyren visste nok at det ville blitt sett på som en provokasjon. Klassisk mobbetaktikk.

Jeg lurer om vi så eksakt det samme klippet? Jeg ser en gjeng bøller rundt en mann som avbryter et interjuv konstant med sine egne "meninger", og du kaller en ensom mann en mobber?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Man må være sånn passe nedsnødd for å ikke se at mannen i kjole kommer nærmere og nærmere reporteren helt til han er opptil fjeset hans. Man har ikke lov til å invadere andres privatsfære. 

Ingen kan stille seg nesetipp til nesetipp til en mann på gata for så å slå han ned og hevde selvforsvar når han deg vekk. 

Endret av debattklovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Mannen dytter transpersonen først, det ser man tydelig.

Når noen dytter deg i brystet, da er det helt innafor å dytte litt tilbake.

Og hva slags weirdo er han fyren som stiller seg midt blant folk i en markering på transdagen bare for å provosere og trigge? Mye snåle folk der ute.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det viser jo mye hvilke type individer som finnes i mange transmiljø. Mobbere, voldsutøvere og gatepøbler. 

Mao - ditt innlegg løser ingenting.  Du forsøker å bare vise hvilken side er verre enn den andre.  Du diskuterer ingen sak om transpersoner, for eller mot.  Vi lærer ingenting annet enn at det kanskje finne noe mobbere som er trans.  Hvis det er så, hva da?

Endret av jjkoggan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 1.4.2023 den 12.10):

I Kanada bruker transpøbler vold mot en reporter mens de demonstrerer for "toleranse". 

...forsøk å stå ved siden av en utsatt gruppe mennesker du har kjempet for å svekke rettighetene til og har produsert propaganda mot og løyet om i mange år, og snakk om hvordan du mener at de er mentalt syke og at de ikke fortjener rettigheter, midt i blant dem, og se hva som skjer med temperamentet deres.

Forsøk gjerne å gjøre det mot jøder, bare for å få litt variasjon.

...
Husk at anekdoter amplifisert opp fra en gruppe på tusener ikke beskriver gjennomsnittet -- det er dem som er mest tilbøyelige til å bli provosert som er mest sannsynlig å oppsøke provokasjoner, som dette vitterlig var -- fra en kjent høyreekstremist.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Ser ikke problemet.

Problemet er at i dette tilfellet kan ikke fascisme tale fritt uten å møte motstand. Og da blir det vanskeligere for fascismen å vinne. Løsningen blir da manipulerings-taktikk som bekymrings-trolling ("tenk på barna", "tenk på kvinner i offentlige garderober", osv), og appelering til samvittighet som "han har jo bare en mening", for å få motstandere av fascismen til å senke guarden nok til at fascismen får en åpning til å gå etter strupehodet.

Folk prøver seg på den samme taktikken ang. Posie Parker, som har en enorm tilhengerskare av faktiske nynazister. Og de prøvde sikkert på den samme taktikken ang. Richard Spencer også.

For de som ikke helt husker hvem Richard Spencer er...

Til slutt; Fascisme er ikke et "two wrongs does'nt make one right"-scenario. Det er bare en "wrong", og det er fascismen. Hvis en morder spretter frem fra en busk for å knivstikke deg til døde i en park, så trenger du ikke føle deg skyldig i noe som helst ved å bruke noe fysisk makt til å forsvare deg og komme deg unna. Du gjorde det riktige. Det er bare en "wrong", og det er morderen. Både historie og samtid viser at retorikken og korstogene som disse personlighetene fremmer vil føre til og allerede fører til vold.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Red Frostraven said:

...forsøk å stå ved siden av en utsatt gruppe mennesker du har kjempet for å svekke rettighetene til og har produsert propaganda mot og løyet om i mange år, og snakk om hvordan du mener at de er mentalt syke og at de ikke fortjener rettigheter, midt i blant dem, og se hva som skjer med temperamentet deres.

Forsøk gjerne å gjøre det mot jøder, bare for å få litt variasjon.

Alltid fascinerende å se hvor fort du forsvarer uprovosert vold dersom det er dine meningsfeller som utøver volden. Her var det èn reporter som stod og snakket til kamera for seg selv, og 10 kjolemenn kom opp i ansiktene deres. Men det er likevel reporterens feil på grunn av... grunner. 
Forstå det den som kan. Kanskje problemet er at jeg ikke er dobbeltmoralsk nok til å forstå argumentene dine. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Forklare =/= forsvare 

Du blander de to veldig ofte.

Dette er et spørsmål om psykologi, individers individuelle respons ovenfor en provokasjon, ikke noen gruppe sin ideologi.

De hadde ikke en trans-event for å provosere, ulikt grunnen til at ekstremisten/provokatøren var der.

Du forveksler også 'reporter', som er en form for journalist, og 'agent', som er en person som arbeider på vegne av en gruppe sine (politiske) interesser.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, AtterEnBruker said:

Problemet er at i dette tilfellet kan ikke fascisme tale fritt uten å møte motstand. Og da blir det vanskeligere for fascismen å vinne. Løsningen blir da manipulerings-taktikk som bekymrings-trolling ("tenk på barna", "tenk på kvinner i offentlige garderober", osv)

Bekymringstrolling?

Er transpersoners følelser mer verdt enn kvinners følelser? Hvis ja, hvorfor det?

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

Alltid fascinerende å se hvor fort du forsvarer uprovosert vold dersom det er dine meningsfeller som utøver volden. Her var det èn reporter som stod og snakket til kamera for seg selv, og 10 kjolemenn kom opp i ansiktene deres. Men det er likevel reporterens feil på grunn av... grunner. 
Forstå det den som kan. Kanskje problemet er at jeg ikke er dobbeltmoralsk nok til å forstå argumentene dine. 

Hvis du har rett, hva da? Hva har det å gjøre med trans politikk?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å tolke slike videoer fra en annen side av jorden og skulle «dømme». Det samme ser vi i ymse politi-brutalitet-videoer hvor folk har forskjellige meninger som ganske ofte liner godt opp med deres generelle politiske orientering - begge «veier».

Hvis vi tar for gitt at transmennesker er mennesker (?) så overrasker det meg stort om det ikke finnes transmennesker som er voldelige rævhøl, eller bare drittsekker, akkurat som hos oss andre.

Jeg aner ikke hvem han reporteren er og fulgte ikke så nøye med på hva han sa men jeg stusset litt på at det var en ganske offensiv stemning mot ham før det ble fysisk. Å brøle «fuck you» oppi trynet på andre mennesker for å overdøve dem er ikke noe jeg har gjort mot andre eller andre har gjort mot meg.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 4/1/2023 at 6:10 PM, debattklovn said:

I Kanada bruker transpøbler vold mot en reporter mens de demonstrerer for "toleranse". 

 

Ikke bare i Kanada. Trans ekstremistene holder på å gå helt av skaftet i mange land med tydelige ekstreme og voldelige tendenser.

Sist uke var det skoleskyting i USA hvor en trans drepe barn og lærere.

Trans ekstremistene i USA planla og holde en "day of vegenance (hevn)" sist uke. Ikke veldelig fredelig budskap. Heldigvis stoppet i tide.

https://nypost.com/2023/03/31/trans-day-of-vengeance-rally-in-dc-canceled-over-credible-threat-to-life-after-nashville-school-shooting/

Sist uke ble Kellie-Jay Keen-Minshull aka Posie Parker, Britisk feminist møtt av voldelige protester i Australia og NZ. 
Posie Parker er kritisk til at biologiske menn som plutselig identifiserer seg som kvinner skal bli behandlet som kvinner (bruke dametoalett, damegarderober, delta i kvinneidrett etc).  Ikke merkelige er at det var mest menn (drag queens?) som møtte opp for å protestere i Australia og NZ!
 


Trans ekstremistene viser ingen vilje til kompromiss lengre. Det bobler under overflaten i Norge, hvor feminister anmeldes for "hatprat".

https://www.samlivsrevolusjonen.no/christina-ellingsen-etterforskes-for-hatefulle-ytringer/
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (7 timer siden):

Ikke bare i Kanada. Trans ekstremistene holder på å gå helt av skaftet i mange land med tydelige ekstreme og voldelige tendenser.

Sist uke var det skoleskyting i USA hvor en trans drepe barn og lærere.

Trans ekstremistene i USA planla og holde en "day of vegenance (hevn)" sist uke. Ikke veldelig fredelig budskap. Heldigvis stoppet i tide.

https://nypost.com/2023/03/31/trans-day-of-vengeance-rally-in-dc-canceled-over-credible-threat-to-life-after-nashville-school-shooting/

Sist uke ble Kellie-Jay Keen-Minshull aka Posie Parker, Britisk feminist møtt av voldelige protester i Australia og NZ. 
Posie Parker er kritisk til at biologiske menn som plutselig identifiserer seg som kvinner skal bli behandlet som kvinner (bruke dametoalett, damegarderober, delta i kvinneidrett etc).  Ikke merkelige er at det var mest menn (drag queens?) som møtte opp for å protestere i Australia og NZ!
 


Trans ekstremistene viser ingen vilje til kompromiss lengre. Det bobler under overflaten i Norge, hvor feminister anmeldes for "hatprat".

https://www.samlivsrevolusjonen.no/christina-ellingsen-etterforskes-for-hatefulle-ytringer/
 

 

Og alt dette betyr….?  Finnes det en eneste politisk bevegelse hvor noe folk føler seg undertrykket som ikke inkluderer noen som begår noe vold?  Betyr det at bevegelser som MLK ledet for eksempel at bevegelsen burde ignores og undertrykkes? Diskusjon av bevegelsens mål og hvis det forbedrer samfunnet eller ikke er mye viktigere enn hva noe pøbler som støtter bevegelsen gjør 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...